45ο Φεστιβάλ Δράμας: Στην ταινία «5 p.m. Seaside» ο Χρυσός Διόνυσος

45ο Φεστιβάλ Δράμας: Στην ταινία «5 p.m. Seaside» ο Χρυσός Διόνυσος Facebook Twitter
Φωτ.: Imdb
0

Αυλαία χθες για το 45ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, με την ταινία «5 pm seaside» του Valentin Stejskal να κερδίζει τον Χρυσό Διόνυσο, στο κατάμεστο αμφιθέατρο «Αντώνης Παπαδόπουλος» του Δημοτικού Ωδείου Δράμας.

O Valentin Stejskal είναι Αυστριακός σκηνοθέτης και κινηματογραφιστής µε έδρα την Αθήνα, όπου μετακόμισε το 2019. Στην ταινία του πρωταγωνιστούν ο Κίμωνας Κουρής και ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, ο οποίος κέρδισε και το βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας του 45ου DISFF.

Στα 40α γενέθλιά του, ο Νίκος, ένας μοναχικός οδηγός φορτηγού, φτάνει σε µία απομακρυσμένη παραλία για να συναντήσει τον Χρήστο, τον οποίο έχει να δει από το στρατό. Μέσα από ένα παράξενο τελετουργικό πνιγμού, τα καταπιεσμένα αισθήματά τους βγαίνουν και πάλι στην επιφάνεια… «Η ταινία μου μιλά για δύο άντρες που δεν μπορούν να εκφράσουν τα όσα νιώθουν -και ομολογώ πως δυσκολεύομαι κι εγώ αυτή τη στιγμή», είπε συγκινημένος ο σκηνοθέτης. «Όμως από την αρχή ένιωσα πως βρίσκομαι στο σωστό μέρος…».

Το βραβείο σκηνοθεσίας Τώνια Μαρκετάκη απέσπασε η ευφάνταστη ταινία «Kiddo» του Μιχάλη Κίμωνα, που απέσπασε και τα βραβεία μακιγιάζ και σκηνογραφίας ενώ με το βραβείο σεναρίου τιμήθηκε η αυτοαναφορική ταινία «Tokakis ή What's My Name» του ηθοποιού Θάνου Τοκάκη (ο οποίος κέρδισε και το βραβείο ενδυματολογίας).

Το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας πήγε στην ηθοποιό Νιόβη Χαραλάμπους για την τολμηρή ερμηνεία της στην ταινία «Δάφνη» της Τώνιας Μισιαλή, ενώ ο «Θρόνος του Ξέρξη» της Εύης Καλογηροπούλου απέσπασε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής.

O Νάσος Γκατζούλης κέρδισε το βραβείο ντοκιμαντέρ για το «Toxic Magnus», ενώ το βραβείο Drama Queer απέσπασε ο Δημήτρης Ζούρας για την ταινία «Κάκτος».

Το βραβείο του νεοσύστατου Εθνικού Σπουδαστικού Τμήματος πήγε στα «Τσουλάκια» της Δέσποινας Μαυρίδου. Το «Pendulus» του Δημήτρη Γκότση απέσπασε το βραβείο κοινού, το βραβείο ήχου, αλλά και τα βραβεία της ΠΕΚΚ και της ΕΤΕΚΤ, ενώ το βραβείο της ΟΚΛΕ πήγε στην ταινία της Αμέρισσας Μπάστα «Όχι αύριο». Το βραβείο GSC της Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών κέρδισε η Φίλη Ολσέφσκι για το «Γιάμα» του Ανδρέα Βακαλιού.

Το Grand Prix, τη μεγάλη διάκριση του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος, απέσπασε η ταινία «Techno, mama» του Σαούλιους Μπαραντίσκας (Λιθουανία) που, όπως υπογράμμισε ο Βασίλης Κεκάτος, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, «κάνει ακόμα την καρδιά μου να χτυπάει από τότε που την είδα».

Όσο για το Λιθουανό νικητή του βραβείου, είπε πως το σημαντικό είναι «τα αδέρφια μου στην Ουκρανία που κερδίζουν τον αγώνα για ελευθερία». Το βραβείο σκηνοθεσίας κέρδισε ο Φινλανδός Άνσιι Κασιτόνι για το ευρηματικό φιλμ του «The Saboteur», ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως στο Διεθνές Τμήμα τιμήθηκε με το βραβείο Νοτιοανατολικής Ευρώπης η ταινία του Έλληνα Θανάση Τρουμπούκη «Under the Lake» που απέσπασε επίσης το βραβείο FIPRESCI, αλλά και το βραβείο ανάπτυξης -Onassis Film Development Grant.

Η ταινία «On the edge» του Ματέο Σάντερς (Αυστρία) απέσπασε το Grand Prix του Διεθνούς Σπουδαστικού, αλλά και το βραβείο «Ανθρώπινες αξίες» της Βουλής των Ελλήνων, ενώ το Πράσινο Βραβείο της Δράμας (Short and Green) πήγε στην ταινία «Απολιθωμένοι κήποι» του Aλί Καμπάρ από την Τουρκία. Με το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων ASIFA HELLAS - ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ τιμήθηκε η ταινία «A Garbage Man» της Λορ Γκονκάλβες από την Πορτογαλία.

Ο Κωνσταντίνος Γιάνναρης, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του ελληνικού διαγωνιστικού, διάβασε το γενικό σκεπτικό της επιτροπής, υπογραμμίζοντας την επιτυχημένη προσπάθεια των δημιουργών να καταπιαστούν με επίκαιρα κοινωνικά θέματα αλλά και με διάφορα genres του κινηματογράφου. 

O καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας Γιάννης Σακαρίδης είπε πως η εμπειρία του 45ου DISFF απέδειξε πως «το σινεμά και τα φεστιβάλ δεν πέθαναν» και αφού ευχαρίστησε «τη μεγάλη οικογένεια της κινηματογραφικής κοινότητας που αγκάλιασε το φεστιβάλ», ανέβασε στη σκηνή όλους τους συντελεστές.

Απονέμοντας το Χρυσό Διόνυσο στο τέλος της βραδιάς, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Γιώργος Τσεμπερόπουλος τόνισε πως «όλα ξεκινούν από το σενάριο», ενώ υπογράμμισε την ανάγκη αύξησης της χρηματοδότησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου -«διαφορετικά θα υπάρχουν συνέπειες στις ελληνικές ταινίες».

Με πληροφορίες του ΑΠΕ

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM