Βραζιλία: Νέα καταδίκη του πρώην προέδρου Λούλα για διαφθορά

Βραζιλία: Νέα καταδίκη του πρώην προέδρου Λούλα για διαφθορά Facebook Twitter
0

Δικαστήριο στη Βραζιλία καταδίκασε τον πρώην πρόεδρο της χώρας Λουίς Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα σε επιπλέον 12 χρόνια και 11 μήνες φυλάκιση για διαφθορά.

Ο 73χρονος Λούλα εκτίει από τον Απρίλιο ποινή 12ετούς κάθειρξης για την εμπλοκή του στο σκάνδαλο διαφθοράς που είναι γνωστό ως «Πλυντήριο αυτοκινήτων».

Η νέα καταδίκη του Λούλα αφορά εργασίες ανακαίνισης που φέρεται ότι χρηματοδοτήθηκαν από μια εταιρεία που εμπλέκεται στο εν λόγω σκάνδαλο και οι οποίες έγιναν για λογαριασμό του πρώην προέδρου σε μια αγροτική κατοικία στην Ατιμπάια στην πολιτεία του Σάο Πάολο.

Οι εργασίες αυτές φέρεται ότι πραγματοποιήθηκαν με αντάλλαγμα συμβόλαια με την κρατική εταιρεία πετρελαίου Petrobras. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το ποσό της ανακαίνισης ανήλθε σε περίπου 237.000 ευρώ.

Ωστόσο τόσο ο Λούλα όσο και ο δικηγόρος του δήλωσαν ότι η κατοικία αυτή δεν ανήκει στον πρώην πρόεδρο της Βραζιλίας, αλλά σε έναν φίλο του, τον Φερνάντο Μπιτάρ.

Όμως η δικαστής Γκαμπριέλα Χαρντ επέμεινε ότι ο Λούλα πήγαινε συχνότερα στο σπίτι από ό,τι ο ιδιοκτήτης του και ήταν εκείνος που ζήτησε την ανακαίνιση.

Ο Λούλα απορρίπτει τις κατηγορίες και δηλώνει αθώος, ενώ ο δικηγόρος του τόνισε ότι θα ασκήσει έφεση κατά της νέας καταδίκης του. Ο πρώην πρόεδρος της Βραζιλίας (2003- 2010) καταγγέλλει ότι οι κατηγορίες εναντίον του είναι πολιτικά υποκινούμενες και είχαν στόχο να τον εμποδίσουν να θέσει ξανά υποψηφιότητα για την προεδρία.

Η Χαρντ ανέλαβε τις υποθέσεις που περιλαμβάνονται στο σκάνδαλο «Πλυντήριο αυτοκινήτων» στα τέλη του 2018, αφού ο προηγούμενος αρμόδιος δικαστής, ο Σέρτζιο Μόρο, παραιτήθηκε μετά τον διορισμό του στο υπουργείο Δικαιοσύνης από τον νέο πρόεδρο της Βραζιλίας Ζαΐχ Μπολσονάρου.

Ο Μόρο ήταν αυτός που καταδίκασε τον Ιούλιο του 2017 τον Λούλα σε πρώτο βαθμό σε εννέα χρόνια και έξι μήνες φυλάκιση, ποινή που αυξήθηκε σε δεύτερο βαθμό τον Ιανουάριο του 2018.

Ο Λούλα εμφανιζόταν για καιρό φαβορί να κερδίσει τις προεδρικές εκλογές στη Βραζιλία τον περασμένο Οκτώβριο. Ωστόσο ένα μήνα πριν από την διεξαγωγή τους, δικαστήριο έκρινε ότι ο πρώην πρόεδρος δεν μπορεί να είναι υποψήφιος, ανοίγοντας τον δρόμο για τον ακροδεξιό υποψήφιο Μπολσονάρου, ο οποίος έχει ευχηθεί ο Λούλα να «σαπίσει στη φυλακή». Χθες ανήρτησε αμέσως την απόφαση του δικαστηρίου στον λογαριασμό του στο Twitter, χωρίς όμως να κάνει κάποιο σχόλιο.

Η Γκλάισι Χόφμαν πρόεδρος του Κόμματος των Εργαζομένων (PT), το οποίο ίδρυσε τη δεκαετία του 1980 ο Λούλα, έγραψε στο Twitter ότι «η δίωξη του Λούλα συνεχίζεται».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM