Ένα μοναδικό «Espressobar» στην Κυψέλη κερνάει καφέ και σερβίρει τέχνη

Ένα μοναδικό «Espressobar» στην Κυψέλη κερνάει καφέ και σερβίρει τέχνη Facebook Twitter
Tο «Espressobar» είναι ένα έργο των Egill Sæbjörnsson και Τεό Τριανταφυλλίδη σε συνεργασία με την Πολίνα Μήλιου. Φωτ.: Nysos Vasilopoulos, 2025
0

Στην οδό Ιθάκης 28, στην Κυψέλη, υπάρχει το «Espressobar», το νέο συμμετοχικό έργο των Egill Sæbjörnsson και Τεό Τριανταφυλλίδη, σε συνεργασία με την Πολίνα Μήλιου. Το έργο, που θα διαρκέσει έως τις 20 Ιουλίου 2025, εξερευνά τη συνύπαρξη τέχνης και καθημερινότητας, δημιουργώντας έναν υβριδικό χώρο ο οποίος λειτουργεί ταυτόχρονα ως καλλιτεχνική εγκατάσταση και ως καφέ, ένα πλαίσιο όπου η εικαστική χειρονομία, η κοινωνική συνεύρεση και η τελετουργία του καφέ συνυπάρχουν σε κοινό χωροχρόνο.

«Όταν ο Τεό με προσκάλεσε να κάνω μια pop-up εκδοχή του "Espressobar" στο στούντιό του, που το μοιράζεται με την Πολίνα, δεν περίμενα ποτέ ότι θα εξελισσόταν τόσο πολύ. Είχαμε μια πολύ διασκεδαστική συζήτηση και οι ιδέες έρχονταν γρήγορα. Έτσι, τον ρώτησα αν ήθελε να το κάνουμε μαζί», λέει ο Egill Sæbjörnsson, εικαστικός καλλιτέχνης, μουσικός και δημιουργός παρεμβάσεων στον αρχιτεκτονικό χώρο, που ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. 

«Και επειδή μου αρέσουν τόσο πολύ τα έπιπλα της Πολίνας, πρότεινα να συμμετάσχει κι εκείνη, ενώ δούλεψε και η καταπληκτική ομάδα του Τεό, όπως ο Fabian, του οποίου το όμορφο άγγιγμα φαίνεται στο έργο. Ο κόσμος του gaming και της δημιουργίας κόσμων του Τεό μου φαίνεται απόλυτα λογικός, άλλωστε κι εγώ επιχειρώ να παντρέψω το ψηφιακό με το φυσικό από τη δεκαετία του ’90. Οι εγκαταστάσεις του με αντικείμενα και περιβάλλοντα που βασίζονται σε δημιουργικές μηχανές παιχνιδιών δεν διαφέρουν πολύ από τους κόσμους που χτίζω κι εγώ με τις εγκαταστάσεις μου, τους χαρακτήρες και τις δημιουργίες μου, αλλά και τις γενετικές εγκαταστάσεις μου. Θυμάσαι εκείνον τον πίνακα που είδες όταν ήσουν παιδί, με ένα σπίτι σε ένα όμορφο τοπίο και έναν δρόμο που οδηγούσε σε αυτό;

Οι επισκέπτες καλούνται να απολαύσουν καφέ (με ελεύθερη συνεισφορά), να συνομιλήσουν με άλλους παρευρισκόμενους και να παρατηρήσουν ή να εμπλακούν σε ένα ζωντανό περιβάλλον όπου ο ρόλος του «πελάτη» και του «θεατή» συγχωνεύονται.

»Ουσιαστικά, το "Espressobar" είναι αυτό το σπίτι – μόνο που τώρα μπορείς να μπεις μέσα, να παραγγείλεις έναν εσπρέσο και να καθίσεις να μιλήσεις με έναν φίλο. Η εικονική πραγματικότητα με τα μεγάλα κράνη που περιμέναμε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και στις αρχές του 2000 δεν ήρθε ποτέ όπως τη φανταζόμασταν. Ήρθε αλλιώς. Είναι τόσο ενσωματωμένη στη ζωή μας, μέσα από τις συσκευές και τα κοινωνικά δίκτυα, που η γενιά Χ, όπως εγώ, δεν κατάλαβε καν πότε συνέβη. Και τα νεότερα παιδιά τη θεωρούν δεδομένη, αφού δεν γνώρισαν τον κόσμο πριν από το διαδίκτυο. Από παιδί ήθελα να μπω μέσα σε έναν πίνακα, σε μια ταινία ή σε ένα βιβλίο. Το ψηφιακό το έχει επιτρέψει αυτό – με έναν διαφορετικό τρόπο από ό,τι η εποχή του βίντεο ή της ζωγραφικής».

Ένα μοναδικό ESPRESSOBAR στην Κυψέλη, κερνάει καφέ και σερβίρει τέχνη Facebook Twitter
Άποψη της εγκατάστασης «Espressobar». Φωτ.: Nysos Vasilopoulos, 2025

Το «Espressobar» αποτελεί την τρίτη σε μια σειρά συνεργασιών του Egill Sæbjörnsson με ανθρώπινους και μη ανθρώπινους καλλιτεχνικούς «συν-δημιουργούς». Προηγήθηκαν το πρώτο «Espressobar» με τα φανταστικά τρολ Ugh & Boogar στην 57η Biennale της Βενετίας το 2017 και το δεύτερο, σε συνεργασία με τον Ívar Glói Gunnarsson, στο Ρέικιαβικ το ίδιο έτος.

«Όταν πρωτοσυζητoύσαμε την ιδέα για το "Espressobar" με τον Egill Sæbjörnsson (είχα την τύχη να δω μια πρώτη εκδοχή του ως μέρος της φανταστικής εγκατάστασης που είχε κάνει στο περίπτερο της Ισλανδίας στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2017), μου φάνηκε αμέσως κάτι που έχει πολλές προοπτικές για την Αθήνα. Ήταν μια καλή αφορμή για να στήσουμε την πρώτη πιο ανοιχτή δράση στο νέο στούντιο που ανοίξαμε με την Πολίνα στην Κυψέλη. Το "Espressobar" ξεκίνησε ως τρόπος να γνωριστούμε με τη γειτονιά, να πιούμε έναν καφέ μαζί, και να ανοίξουμε το στούντιο ως κοινωνικό χώρο, όχι απαραίτητα ως έκθεση ή event.

»Αυτό που μου αρέσει είναι ότι λειτουργεί ως χώρος όπου μπορεί να συμβεί οτιδήποτε. Είναι καφέ, αλλά είναι και σκηνή. Μπορεί να είναι ήρεμο, μπορεί να ξεφύγει τελείως. Δεν υπάρχει σενάριο, οι επισκέπτες συμμετέχουν, είτε το καταλαβαίνουν είτε όχι. Κάθε εσπρέσο είναι και μια μικρή τελετή.

»Μέσα σε όλο αυτό, μας ενδιέφερε να κρατήσουμε και μια πιο ήσυχη, σχεδόν υπαινικτική ατμόσφαιρα. Κάτι ανάμεσα σε ρομαντισμό και παρατήρηση, σαν τους καφέδες όπου μπορείς να καθίσεις με κάποιον χωρίς να μιλήσεις πολύ, αλλά να συμβαίνει κάτι. Ένα βλέμμα, μια παύση, μια συνεννόηση.

Ένα μοναδικό ESPRESSOBAR στην Κυψέλη, κερνάει καφέ και σερβίρει τέχνη Facebook Twitter
Οι baristas και περφόρμερς ενσαρκώνουν διάφορους ρόλους σε διαρκή ροή μεταξύ τελετουργικής επανάληψης και αυθόρμητης δράσης. Φωτ.: Nysos Vasilopoulos, 2025
Ένα μοναδικό ESPRESSOBAR στην Κυψέλη, κερνάει καφέ και σερβίρει τέχνη Facebook Twitter
Φωτ.: Nysos Vasilopoulos, 2025
Ένα μοναδικό ESPRESSOBAR στην Κυψέλη, κερνάει καφέ και σερβίρει τέχνη Facebook Twitter
Φωτ.: Nysos Vasilopoulos, 2025

»"Espressobar" είναι όλα αυτά μαζί. Ένας καφές, ένα σενάριο που δεν γράφτηκε ποτέ και μια πιθανότητα» λέει ο Τεό Τριανταφυλλίδης, που δημιουργεί κόσμους όπου το ψηφιακό και το φυσικό συναντιούνται, εξερευνώντας τον χώρο και τη σωματικότητα σε υβριδικές πραγματικότητες. Μέσα από αλγορίθμους, game engines και πειραματικές performance, κατασκευάζει καθηλωτικά περιβάλλοντα γεμάτα αμήχανες αλληλεπιδράσεις, εύθραυστες ισορροπίες και στιγμές που ταλαντεύονται ανάμεσα στο ανοίκειο, το παράλογο και το ποιητικό, προσκαλώντας το κοινό να εμπλακεί σε νέες πραγματικότητες.

«Το "Espressobar" είναι ένας κοινωνικός χώρος όπου μια καθημερινή συνήθεια πραγματοποιείται μέσα σε μια καλλιτεχνική εγκατάσταση, και ταυτόχρονα μια καλλιτεχνική εγκατάσταση γίνεται κομμάτι της γειτονιάς» λέει η Πολίνα Μήλιου, σχεδιάστρια και καλλιτέχνιδα που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Δημιουργεί χρηστικά έργα τέχνης, συχνά ανατρέποντας και επαναχρησιμοποιώντας ευτελή υλικά και παραμελημένα λαϊκά έπιπλα. Η δουλειά της συνομιλεί με στοιχεία πρωτογονισμού, αρχετυπικής γεωμετρίας, καθώς και ανώνυμης μεσογειακής τέχνης και αρχιτεκτονικής. 

«Είναι αποτέλεσμα μιας δημιουργικής διαδικασίας, που και η ίδια προέκυψε μέσα από ένα “ανακάτεμα” διαφορετικών ανθρώπων, εκφράσεων και της καθημερινότητας του στούντιο. Η δημιουργία των γλυπτών, που είναι το κομμάτι στο οποίο και εγώ πέρασα τον περισσότερο χρόνο, έγινε σε μια ενδιαφέρουσα ομαδική συνθήκη, όπου κάθε μέρα μαζευόμασταν 3 με 8 άτομα, έχοντας καταλάβει όλο τον χώρο του στούντιο με όλους τους πιθανούς τρόπους, όλες τις ώρες της ημέρας. Το κάθε άτομο της ομάδας δούλευε είτε ατομικά, είτε σε δυάδες, είτε με όλους τους πιθανούς σχηματισμούς ατόμων – άλλοτε ελεύθερα, χωρίς οδηγία, άλλοτε μέσα από συζήτηση, άλλοτε με πειραματισμό, με ζημιές, με φροντίδα, άλλοτε με σχεδιασμό. Επικρατούσε φασαρία, μετά μουσική, μετά ησυχία, ο συνεχής ήχος των χτυπημάτων των χεριών στις επιφάνειες των γλυπτών – όλα σε εναλλαγή. Το κάθε έργο έχει πλαστεί με πολύ διαφορετικό τρόπο, παρότι δημιουργήθηκαν όλα μαζί και μοιράζονται το ίδιο DNA. Έχει μείνει όλο στο μυαλό μου ως μια καθημερινότητα, μια συνύπαρξη, μια συλλογική έκφραση που συνέβη με δημιουργικό, fun και αλληλεπιδραστικό τρόπο.

Ένα μοναδικό ESPRESSOBAR στην Κυψέλη, κερνάει καφέ και σερβίρει τέχνη Facebook Twitter
Φωτ.: Nysos Vasilopoulos, 2025
Ένα μοναδικό ESPRESSOBAR στην Κυψέλη, κερνάει καφέ και σερβίρει τέχνη Facebook Twitter
Φωτ.: Nysos Vasilopoulos, 2025
Ένα μοναδικό ESPRESSOBAR στην Κυψέλη, κερνάει καφέ και σερβίρει τέχνη Facebook Twitter
Φωτ.: Nysos Vasilopoulos, 2025

Με αντίστοιχο τρόπο βλέπω και την εγκατάσταση, ως προς το πώς λειτουργεί στη γειτονιά αλλά και στην καλλιτεχνική σκηνή. Ο ίδιος ο χώρος ανοίγεται προς τον δρόμο και είναι αναπόφευκτο να τον δει κάποιος περαστικός. Ενώνει πολύ αρμονικά διαφορετικούς κόσμους, όπου κάθε μέρα η εικόνα μέσα στον χώρο αλλάζει ανάλογα με τη σύνθεση του κοινού που θα εμφανιστεί. Είναι ένας παράξενος κόσμος, τον οποίο ο οποιοσδήποτε μπορεί κυριολεκτικά να ακουμπήσει και να τον κάνει μέρος της μέρας του στην πόλη».

Το «Espressobar» εμπνέεται από τη μορφολογία του espresso bar ως κοινωνικού και εμπορικού τόπου, προτείνοντας μια εναλλακτική εμπειρία θέασης και συμμετοχής. Οι επισκέπτες καλούνται να απολαύσουν καφέ (με ελεύθερη συνεισφορά), να συνομιλήσουν με άλλους παρευρισκόμενους και να παρατηρήσουν ή να εμπλακούν σε ένα ζωντανό περιβάλλον όπου ο ρόλος του «πελάτη» και του «θεατή» συγχωνεύονται. Εντός του «Espressobar» τίποτα δεν είναι ακριβώς όπως φαίνεται. Οι baristas και περφόρμερς ενσαρκώνουν διάφορους ρόλους σε διαρκή ροή μεταξύ τελετουργικής επανάληψης και αυθόρμητης δράσης. Το έργο διερευνά ακόμα τη σχέση του ανθρώπου με το μη ανθρώπινο, θέτοντας ερωτήματα γύρω από την κοινότητα, την επιτέλεση της κοινωνικότητας και τη φαντασιακή δυνατότητα των συλλογικών εμπειριών.

Ένα μοναδικό ESPRESSOBAR στην Κυψέλη, κερνάει καφέ και σερβίρει τέχνη Facebook Twitter
Φωτ.: Nysos Vasilopoulos, 2025

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για το «Espressobar» εδώ

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ