Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ Facebook Twitter
Δεν έχουν τέλος οι πιθανές αναγνώσεις των Τριών αδελφών. Φωτ.: Μαρία Τούλτσα
0

Το ζήτημα του (εναπομείναντος) χρόνου πρέπει να απασχολούσε επιτακτικά τον καταπονημένο Τσέχoφ καθώς έγραφε τις Τρεις αδελφές στο εξοχικό του στη Γιάλτα το 1900. Του απέμεναν τέσσερα  χρόνια ζωής...

Οι Τρεις αδελφές είναι το μόνο έργο του με τόσο εκτεταμένη αφηγηματική διάρκεια (ήθελε να κάνει τον χρόνο να κρατήσει;). Είναι, επίσης, με εξαίρεση τον άγουρο Πλατόνοφ, το πολυπληθέστερο. «Έχει υπερβολικά πολλούς χαρακτήρες», έγραφε ανήσυχος στη σύζυγό του, «είναι στριμωγμένο».

Τόσο μεγάλη διάρκεια, τόσο πολλοί χαρακτήρες (δεκατρείς) και τόσο ελάχιστα «γεγονότα». Ο Τσέχοφ έμελλε να αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις έννοιες του «χρόνου» και της «δράσης» στο θέατρο.

Στις Τρεις αδελφές δεν υπάρχει μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος. Και σίγουρα δεν υπάρχει κανένας κεντρικός ήρωας και καμία κεντρική ηρωίδα: οι ρόλοι, με δυο-τρεις εξαιρέσεις, είναι όλοι εξίσου σημαντικοί. Κανένας δεν θα καταφθάσει «αργότερα», φέρνοντας ειδήσεις ή πληροφορίες που θα ανατρέψουν τα δεδομένα, καμία μεγάλη αποκάλυψη δεν θα συμβεί. Όσα πρόσωπα είναι να εμφανιστούν στη «σκηνή» και όσοι έρωτες είναι να δρομολογηθούν στο σπιτικό των Πρόζοροφ το έχουν ήδη κάνει μέχρι το τέλος της πρώτης πράξης. Δεν υπάρχει μια ραγδαία κρίση, ένα δίλημμα ζωής και θανάτου, μια αδιαμφισβήτητη κορύφωση, ενώ τα δραματικότερα γεγονότα συμβαίνουν εκτός του οπτικού μας πεδίου (η φωτιά, η μονομαχία, η απιστία της Νατάσας κ.ο.κ.). Και, φυσικά, οι αδελφές δεν αναχωρούν ποτέ για τη Μόσχα, παρόλο που δηλώνουν ξανά και ξανά ότι αυτό συνιστά το πολυτιμότερο όνειρό τους.

Η σκηνοθέτις επιχειρεί να διαλύσει την εξιδανικευτική, ρομαντική αχλή μέσα από τον οποία κοιτάζουμε συχνά τις Τρεις αδελφές, να την αφαιρέσει και να δει τι θα μείνει σήμερα, ρίχνοντας πάνω τους ένα βλέμμα που να αγκαλιάζει τόσο το «τότε» (εξού και τα αναχρονιστικά –άλλοτε χτυπητά, άλλοτε διακριτικά– «ρωσικά» στοιχεία στις ενδυματολογικές επιλογές) όσο και το «τώρα».

Κι όμως, η δραματική δραστηριότητα αποδεικνύεται ασταμάτητη – καίτοι συχνά αφανής. Δεν βλέπουμε ποτέ τη φωτιά αλλά μυρίζουμε τον καπνό της. Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας, σαν ποτάμι που εκβάλλει στο σαλόνι μας. Κάθε μέρα τα ίδια πράγματα, το πιρούνι καρφώνει το πιάτο, η σβούρα του Φεντότικ βγάζει έναν ήχο εκπληκτικό, η πράσινη βελανιδιά του Πούσκιν ολοένα ριζώνει στο μυαλό της Μάσας. Πώς μπορεί να αποτυπωθεί επί σκηνής η σχέση με τον χρόνο; Πώς είναι να τον αισθάνεται κανείς να περνά αθόρυβα, παίρνοντας μαζί του τα πάντα;

Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ Facebook Twitter
Οι Τρεις αδελφές είναι το μόνο έργο του Τσέχοφ με τόσο εκτεταμένη αφηγηματική διάρκεια. Είναι, επίσης, με εξαίρεση τον άγουρο Πλατόνοφ, το πολυπληθέστερο Φωτ.: Μαρία Τούλτσα

Ο Τσέχοφ αφουγκράζεται τον ρυθμό του θορυβώδους και του σιωπηρού, του στατικού και του φευγαλέου, του φανερού και του αφανούς: από την απρόβλεπτη, ακανόνιστη, ενδεχομενική σχέση τους δημιουργεί τη δομή και την υφή του κειμένου του. «Ο Μπαλζάκ παντρεύτηκε στο Μπερντίτσεφ», θα πει ξαφνικά ο Τσεμπουτίκιν: εισβολές φαινομενικά άσχετων σχολίων, απότομες αλλαγές διάθεσης, ερωτήσεις που μένουν μετέωρες... Η μη κανονικότητα του διαλόγου, η αποσπασματικότητα, τα νοηματικά άλματα αντικατοπτρίζουν την αίσθηση της ανομοιογένειας του χρόνου. Πώς μετριέται και πόσα είδη υπάρχουν; Χάνεται σαν αστραπή ή πέφτει πάνω μας σαν βροχή; «Ο χρόνος δεν έχει λογική, ούτε αιτίες, ούτε σκεπτικό∙ δεν εκτυλίσσεται ομαλά, δεν εκτυλίσσεται καθόλου: απλά είναι. Και δεν έχει πλοκή» (Gilman). 

Το βουητό μιας γιορτής, η χαρά των γενεθλίων, άνθρωποι που συγκεντρώνονται, κάνουν δώρα, σερβίρουν τσάι, θυμούνται τα παλιά, άνθρωποι με εμμονές, με πονοκέφαλο, γυναίκες που εργάζονται σκληρά, που ανοίγουν τα φτερά τους, που πλήττουν, που νοσταλγούν, που λαχταρούν, που συνάπτουν ανέλπιδους δεσμούς με άνδρες που αποχωρούν, και με άλλους που μονομαχούν – πώς μπορούν όλα αυτά να αποδοθούν αποφεύγοντας τις γλυκερές παγίδες της γραφικότητας, του συναισθηματισμού, του χαριτωμένων «επεισοδίων», άχαρα στριμωγμένων σε μια «λογική» σειρά;

Δεν έχουν τέλος οι πιθανές αναγνώσεις των Τριών αδελφών. Σε κάθε περίπτωση, δύσκολα θα ξεφύγει κανείς από το πλέγμα του χρόνου, της μνήμης, της επιθυμίας και της (μη) δράσης που κατοικεί στον πυρήνα τους (ακόμη και η σούπερ sci-fi εκδοχή της Σουζάνε Κένεντι έθεσε το ζήτημα της κυκλικότητας του χρόνου και της «αιώνιας επιστροφής»).

Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ Facebook Twitter
Φωτ.: Μαρία Τούλτσα
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ Facebook Twitter
Φωτ.: Μαρία Τούλτσα
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ Facebook Twitter
Φωτ.: Μαρία Τούλτσα

Παραταγμένοι σε δεκατρείς καρέκλες, οι ηθοποιοί της παράστασης του Εθνικού περιμένουν υπομονετικά τους θεατές να πάρουν τις θέσεις τους προτού αρχίσουν να μας μιλούν. Στη γωνία, το πιάνο φορτωμένο με δεκάδες οικογενειακές φωτογραφίες. Στο κέντρο, μια μεγάλη κυκλική πλατφόρμα καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της σκηνής: επάνω της στροβιλίζεται η Νίνα, που σήμερα γιορτάζει. Η Όλγα, με κότσο και γυαλιά, εμφανίζεται κρατώντας αγκαλιά μια στοίβα σχολικά τετράδια. Η Μάσα διαβάζει το βιβλίο της. Οι καλεσμένοι καταφθάνουν, συζητήσεις, προπόσεις, τυπικότητες, η στρογγυλή πλατφόρμα γίνεται τραπεζαρία-γίγας, στη συνέχεια πίστα χορού και γενικότερα ένας χώρος ανάδειξης δράσεων, η Νατάσα εισβάλλει –πληθωρική και λίγο άγαρμπη–, τα επεισόδια διαδέχονται το ένα το άλλο, οι καρέκλες και τα σώματα μετακινούνται, ένα τετ-α-τετ εδώ, μια συνάθροιση εκεί, όμως είναι σαν κάτι όλο και περισσότερο να λείπει όσο περνάει η ώρα...

Προφανώς, η σκηνοθέτις επιχειρεί να διαλύσει την εξιδανικευτική, ρομαντική αχλή μέσα από τον οποία κοιτάζουμε συχνά τις Τρεις αδελφές, να την αφαιρέσει και να δει τι θα μείνει σήμερα, ρίχνοντας πάνω τους ένα βλέμμα που να αγκαλιάζει τόσο το «τότε» (εξού και τα αναχρονιστικά –άλλοτε χτυπητά, άλλοτε διακριτικά– «ρωσικά» στοιχεία στις ενδυματολογικές επιλογές) όσο και το «τώρα» .

Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ Facebook Twitter
Φωτ.: Μαρία Τούλτσα

Δεν είναι, όμως, αρκετή η «γύμνια», η λιτότητα, η σκηνογραφική αφαίρεση, όταν δεν μπορεί να αναδυθεί ένα σχήμα, μια ερμηνευτική επιθυμία, μια απόπειρα βαθύτερης νοηματοδότησης των πραγμάτων. Όταν τα επιμέρους δεν συνθέτουν μια διάθεση, δεν διαθέτουν μια στόχευση, δεν σημαίνουν κάτι περισσότερο από τον εαυτό τους, δεν υπηρετούν έναν ρυθμό. Το να αναβιώνεις με προσήλωση τις σκηνές του κειμένου δεν θα στοιχειοθετήσει από μόνο του μια συναρπαστική πρόταση, αν δεν υπάρχει ένα υπόγειο ρεύμα που να δονεί με τους παφλασμούς του το οικοδόμημα, μια βαθιά εσωτερική αναγκαιότητα που να υπαγορεύει την αύρα κάθε συνάντησης και τη (δυσ)αρμονία κάθε χειρονομίας.

Εδώ δεν διαισθανόμαστε κάποια τέτοια ζωογόνα σκηνοθετική τοποθέτηση· βιώνουμε μονάχα μερικές δυνατές συγκινητικές στιγμές σύγχρονης υποκριτικής αισθητικής: ο εμμονικός επιτόπιος βηματισμός του Αντρέι (Αινείας Τσαμάτης), που είναι καταδικασμένος να «τρέχει», μένοντας πάντοτε στο ίδιο σημείο· η βίαιη ερωτική εξομολόγηση του Σολιόνι (Δημήτρης Δρόσος) στην Ιρίνα· το ξέσπασμα της Νατάσας (Μαρία Γεωργιάδου) για την «άχρηστη» γριά υπηρέτρια που πρέπει να απολυθεί επειδή δεν «αποδίδει» (όλα τα είχε καταλάβει ο Τσέχοφ)· οι σπαρακτικές κραυγές της Μάσας (Μαρία Σκουλά) που αποχωρίζεται τον εραστή της Βερσίνεν και η γεμάτη τρυφερότητα αντίδραση του συζύγου της (Θανάσης Δήμου), που βάζει μούσι και μύτη κλόουν για να τη διασκεδάσει.

Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ Facebook Twitter
Φωτ.: Μαρία Τούλτσα

Το μόνο σημείο στο οποίο παρατηρούμε μια ενεργή σκηνοθετική «παρέμβαση», μια προσπάθεια να διερευνηθεί το ζήτημα του χρόνου, του παρελθόντος και της μνήμης μέσα από απτές θεατρικές πράξεις και εικόνες είναι η επινόηση ενός ντουέτου (ενός άντρα και μιας γυναίκας) με μπλε φόρμες που παραπέμπουν στην τέως Σοβιετική Ένωση, κάτι σαν μέντιουμ από το παρελθόν/μέλλον επιφορτισμένα να συνδέσουν την Ιρίνα με την πρόωρα χαμένη μητέρα της, έτσι ώστε, σταδιακά, να επουλωθεί το τραύμα της απώλειας, ανοίγοντας τον δρόμο προς την εξέλιξη και την ενηλικίωση. Τη φωτογραφίζουν, της ρίχνουν τα «χαρτιά» («δεν θα πάτε ποτέ στη Μόσχα»), της δείχνουν slides και την αποχαιρετούν. Ένα παλιακό κόκκινο τηλέφωνο χτυπάει: είναι η μητέρα που μιλάει στα τέσσερα παιδιά της.

Δυστυχώς, το εν λόγω εύρημα δεν λειτουργεί: παραμένει ανένταχτο, μια κίνηση σπασμωδική, μια άγαρμπη και άχαρη, σχεδόν κωμική εκμοντερνιστική πινελιά που γεννά αμηχανία και ουδόλως γονιμοποιεί τη σκέψη μας ως προς την πολυπλοκότητα του χρόνου, το άχρονο του τραύματος και τη διαρκή, ανυποχώρητη και πολύμορφη επίδραση του παρελθόντος στο παρόν. Πράγμα που ούτε το σύνολο της παράστασης, τελικά, καταφέρνει...

«Τρεις αδερφές» του Άντον Τσέχοφ | Εθνικό Θέατρο

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO. 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ