Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X Facebook Twitter
Η παράσταση «Z_X» καταγράφει αυτές τις διαφοροποιήσεις αλλά και τις κοινές γραμμές που ενώνουν τους ανθρώπους πέρα από τις ηλικιακές τους ταυτότητες. Φωτ.: Ελένη Στρούλια
0


Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «Ζ_Χ»
περιγράφεται ως μια ημιτελής χαρτογράφηση ενός γενεαλογικού χάσματος. Η έρευνα που έγινε είναι υποκειμενική, πάνω σε αντικείμενα και έννοιες που σημάδεψαν την καθημερινότητα της γενιάς X και κληρονομήθηκαν, άλλοτε ασυνείδητα, άλλοτε μετασχηματισμένα, από τη γενιά Z.

Ο Γιώργος Βαλαής δημιούργησε και σκηνοθετεί ένα έργο που μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών και τη διαφορετική κουλτούρα μέσα στην οποία ζουν. 

Η γενιά Ζ απέχει περίπου 30 χρόνια από τη γενιά Χ. Στη γενιά Χ ανήκουν όσοι γεννήθηκαν από το 1965 έως το 1980, στη γενιά Ζ όσοι γεννήθηκαν από το 1997 έως το 2009, οπότε στη γενιά Χ ανήκουν όσοι πλησιάζουν ή ξεπέρασαν τα πενήντα τους χρόνια και στη γενιά Ζ όσοι είναι είκοσι και κάτι. Φυσικά δεν υπάρχουν ταμπέλες που να ορίζουν μια ολόκληρη γενιά, είναι ένας τρόπος για να καταγράψει κανείς τις κοινωνικές αλλαγές που έχουν συμβεί όλο αυτό το διάστημα.

«Είναι σαν να είμαστε κάπως αβοήθητοι μέσα σε όλο αυτό που συμβαίνει, σαν να εξαφανίζονται τα οράματα του 20ού αιώνα και να ζούμε μόνο τις βαρετές επαναλήψεις του. Προσωπικά προσπαθώ να χρησιμοποιήσω την εμπειρία μου και ό,τι ονειρεύτηκα για να συνεχίσω να ζω».

«Οι κουλτούρες των δυο γενιών είναι τελείως διαφορετικές. Η κουλτούρα μας είναι η μόνη μας πραγματικότητα. Η τεχνολογία αλλά και η μεταμοντέρνα επιτάχυνση του κόσμου προκαλεί διαφορετικές εμπειρίες στις γενιές των ανθρώπων και φυσικά διαφορετικό τρόπο σκέψης. Η γενιά Χ μεγάλωσε σε έναν αναλογικό κόσμο, με βινύλια, περιοδικά, φλερτ σε κλαμπ, οικονομική ευμάρεια, ιδεολογίες που παρέμεναν ακόμη ισχυρές∙ είναι η πρώτη γενιά που χόρεψε techno, μεγάλωσε με computers και ωρίμασε επαγγελματικά με το internet, η πρώτη γενιά που μεγάλωσε μέσα σε αυτό που ονομάστηκε παγκοσμιοποίηση. Η γενιά Ζ μεγάλωσε με δικτύωση στο internet από πολύ νωρίς, η mobile κουλτούρα και τα social media αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής της, πληρώνει συνδρομή για να ακούσει μουσική, φλερτάρει, παραγγέλνει φαγητό και ρούχα με applications, έχει μια μεγαλύτερη ευαισθησία σε θέματα όπως η ρευστότητα των φύλων, η συμπεριληπτικότητα και έχει επιδείξει μια αντίσταση στον σεξισμό και τον ρατσισμό. Ειδικά στην Ελλάδα, το γεγονός ότι η γενιά Ζ μεγάλωσε μέσα σε οικονομική, κοινωνική και πολιτική αστάθεια έχει μετατρέψει πολλούς από αυτήν τη γενιά σε ρεαλιστές χωρίς όνειρα και ιδανικά. Είναι λογικό να συμβαίνει αυτό», λέει ο Γιώργος Βαλαής. «Η βασική διαφορά των δυο γενιών είναι η δικτύωση και το κοινωνικοπολιτικό περιβάλλον μέσα στο οποίο διαμορφώθηκαν. Η γενιά Χ μεγάλωσε με dial up σύνδεση και σοσιαλδημοκρατία, η γενιά Z με 5G και νεοφιλελευθερισμό».

Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X Facebook Twitter
Φωτ.: Ελένη Στρούλια

Για τη γενιά Z, η αίσθηση ότι ένας προηγούμενος κόσμος έχει καταρρεύσει γύρω της, πως οι σχέσεις της με τις εμπειρίες των προηγούμενων είναι απόμακρη, δημιουργεί αυτό που ονομάζουμε γενεαλογικό χάσμα. Μια διαφορετική αντίληψη της πραγματικότητας.

«Το όραμα για το μέλλον της γενιάς Χ δημιούργησε το παρόν της γενιάς Ζ. Αυτό που έχει αλλάξει είναι η υφή της καθημερινής εμπειρίας: η καθημερινή εμπειρία έχει επιταχυνθεί, δεν έχει καμία σχέση με τη δεκαετία του ’90, η εμπειρία του χρόνου δεν είναι πια η ίδια, η μουσική έγινε απλώς ψυχαγωγία, η καταγραφή του εαυτού μέσα από κάμερες, η δημόσια εικόνα μας, η πλήξη που προκαλεί το περιεχόμενο του internet, οι αλγόριθμοι που ξέρουν τις συνήθειές μας, η ιδιωτικοποίηση του άγχους, οι επιθυμίες μας που έχουν μετατραπεί σε data που διακινούνται, η αύξηση των ψυχικών ασθενειών είναι μια αλλαγή του κόσμου που είναι φανερή πια στον καθένα από εμάς. Αυτό που παρέμεινε ίδιο είναι ακόμη πιο δυσοίωνο: βλέπουμε τα ίδια παλιά πράγματα σε οθόνες υψηλότερης ανάλυσης, πράγματα που θα έπρεπε να είναι ξεπερασμένα επανέρχονται, δεν έχουμε δημιουργήσει μια πιο ανθρωπιστική κουλτούρα από εκείνη του παρελθόντος, το μέλλον μοιάζει να έχει ακυρωθεί από τις επαναλήψεις μιας κουλτούρας που ήδη έχει εξαντληθεί, είναι σαν να μην έχουμε μπει στον 21ο αιώνα. Σαν να ζούμε ένα παρελθόν που υπάρχει σαν φάντασμα από πάνω μας», λέει ο Γιώργος Βαλαής.

Η παράσταση «Z_X» καταγράφει αυτές τις διαφοροποιήσεις αλλά και τις κοινές γραμμές που ενώνουν τους ανθρώπους πέρα από τις ηλικιακές τους ταυτότητες. Εξερευνά την πορεία προς το μέλλον μέσα από την κληρονομιά των προηγούμενων γενιών και φέρνει στο φως μια αθέατη όψη της γενιάς Z. Ίσως η μοναδική πραγματική κληρονομιά μας να είναι αυτή η αόρατη σκυτάλη: η πίστη ότι μπορούμε να συνεχίσουμε μια παράδοση ελευθερίας, ενώ ταυτόχρονα διαμορφώνουμε μια νέα ταυτότητα. Μια ταυτότητα που ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία και παραμένει συνδεδεμένη με τον εσωτερικό της κόσμο.

Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X Facebook Twitter
Η παράσταση «Z_X» καταγράφει αυτές τις διαφοροποιήσεις αλλά και τις κοινές γραμμές που ενώνουν τους ανθρώπους πέρα από τις ηλικιακές τους ταυτότητες. Φωτ.: Ελένη Στρούλια

Ο Γιώργος Βαλαής παρατηρεί ότι είναι «η ταυτότητα ενός ανθρώπου που αισιοδοξεί για το μέλλον και έχει επαφή με τον εσωτερικό του κόσμο, η ταυτότητα ενός ανθρώπου που μπορεί να μετασχηματίσει την κουλτούρα μέσα στην οποία ζει σε κάτι θετικότερο. Το κοινό αίτημα που τους συνδέει είναι το μέλλον μέσα στο οποίο πρόκειται να ζήσουν. Η επιθυμία τους για το μέλλον που αξίζει να ζήσουν». 

Στο έργο, που κάνει πρεμιέρα στις 19 Απριλίου στο BIOS, οι ηθοποιοί μιλούν για αντικείμενα και ιδέες που δημιούργησαν έναν παλαιότερο, προηγούμενο κόσμο: τη μουσική, τα περιοδικά, το πικάπ, την πλήξη που προκαλούν τα media, τη χυδαιότητα, την έκθεση του εαυτού στην κάμερα, το κασετόφωνο, την αγάπη που αλλάζει πρόσωπα, το άγχος του σεξ, το τηλέφωνο, την πορνογραφία, το γρήγορο φαγητό, το Xanax, την ανέπαφη ψηφιακή κουλτούρα, το κοινωνικό άγχος, την αδιάκοπη επιτάχυνση των ρυθμών της ζωής και τη μοναχική αθωότητα των παιδιών της εποχής μας. Ένας ολόκληρος τρόπος ζωής που άλλοτε περνάει από τη μια γενιά στην άλλη και άλλοτε εξαφανίζεται. Το φάντασμα ενός παλιού κόσμου που μοιάζει να απουσιάζει από την Ιστορία, αλλά είναι παντού. Το φάντασμα ενός κόσμου που θα μπορούσε να είναι ελεύθερος.

«Βλέπω πολλούς ανθρώπους γύρω μου να ανησυχούν γι’ αυτό που έρχεται, υπάρχει μια ακραία εμπορευματοποίηση των πραγμάτων, ο κόσμος μετασχηματίζεται από την τεχνοφεουδαρχία, από μια νέα ακροδεξιά και όχι από την κουλτούρα που παράγει. Είναι σαν να είμαστε κάπως αβοήθητοι μέσα σε όλο αυτό που συμβαίνει, σαν να εξαφανίζονται τα οράματα του 20ού αιώνα και να ζούμε μόνο τις βαρετές επαναλήψεις του. Προσωπικά προσπαθώ να χρησιμοποιήσω την εμπειρία μου και ό,τι ονειρεύτηκα για να συνεχίσω να ζω. Αν μια νέα γενιά ανθρώπων καταφέρει και υπερασπιστεί ένα νέο νόημα καθώς μεγαλώνει, κάτι μπορεί να αλλάξει. Το λέει με ποιητικό τρόπο ο Όμηρος στην “Ιλιάδα”, αλλά ισχύει:  Η γενιά των ανθρώπων είναι σαν τη γενιά των φύλλων, που άλλα φύλλα ο άνεμος σκορπά χάμω, άλλα πάλι φυτρώνουν όπως η άνοιξη αναχλωραίνει τα πράσινα δέντρα. Έτσι και η γενιά των ανθρώπων: η μία φυτρώνει και η άλλη σβήνεται».

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ