Ο απολογισμός του Εθνικού Θεάτρου για την τριετία 2022-2025

Ο απολογισμός του Εθνικού θεάτρου την τριετία 2022-2025 Facebook Twitter
Η τριετία 2022-2025 περιλάμβανε για το Εθνικό Θέατρο: 61 παραγωγές, περισσότεροι από 1000 καλλιτέχνες, 500.000 θεατές (έως τώρα).
0

Με έναν λεπτομερή απολογισμό της τριετίας 2022-2025, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Γιάννης Μόσχος, του οποίου η θητεία έληξε τον Δεκέμβριο του 2024, παρουσίασε τα πεπραγμένα της τριετίας αφήνοντας πίσω του ένα θέατρο ανοιχτό, με έμφαση στην εξωστρέφεια, τη συμπερίληψη, τους ανοιχτούς πολιτιστικούς διαλόγους, τη μέριμνα για κοινωνικές δράσεις.

Τα έσοδα του 2023 και 2024 σημείωσαν ρεκόρ δεκαετίας, ενώ ο οργανισμός δεν φέρει κανένα χρέος και δεν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Η τριετία 2022-2025 περιλάμβανε για το Εθνικό Θέατρο: 61 παραγωγές, περισσότεροι από 1000 καλλιτέχνες, 500.000 θεατές (έως τώρα), 15 θεατρικά βραβεία, 126 εκπαιδευτικά εργαστήρια με 2.834 συμμετέχοντες/ουσες, 12 ανοιχτές ακροάσεις με περισσότερους από 10.000 συμμετέχοντες/ουσες, 17 εκδόσεις βιβλίων, 3 showcases με περισσότερους από 150 προσκεκλημένους επιμελητές και καλλιτεχνικούς διευθυντές σημαντικών φεστιβάλ του εξωτερικού, διοργάνωση του Διεθνούς Θεατρικού Συνεδρίου της European Theatre Convention (ETC), φιλοξενία του ExCom Meeting της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Θεάτρου, 3 κύκλοι residencies με τη συμμετοχή 18 καλλιτεχνών/ιδων, περιοδείες σε 13 χώρες του εξωτερικού, παραστάσεις σε 15 αρχαία θέατρα όλης της ηπειρωτικής επικράτειας, τα οποία το Εθνικό Θέατρο επισκέφθηκε για πρώτη φορά, 21 κοινωνικές δράσεις και δημόσιες συζητήσεις, 6 προγράμματα κοινωνικής ευθύνης, 9 επιδοτούμενα ευρωπαϊκά προγράμματα, καθιέρωση καθολικά προσβάσιμων παραστάσεων, σχεδιασμός περιοδείας της «Ορέστειας» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου σε νέους διεθνείς προορισμούς το καλοκαίρι του 2025.

Το ρεπερτόριο για τις θεατρικές περιόδους 2022-2023, 2023-2024 και 2024-2025 περιλάμβανε μια ευρεία βεντάλια επιλογών: νέα ελληνικά και ξένα θεατρικά έργα, κλασικά έργα του παγκόσμιου δραματολογίου, συλλογικές κειμενικές συνθέσεις, πρωτότυπες δραματουργίες, μεταγραφές εμβληματικών θεατρικών έργων και λογοτεχνικών κειμένων, ενώ με τον οργανισμό συνεργάστηκαν δημιουργοί διαφορετικών αισθητικών προσεγγίσεων και τρόπων σε παραστάσεις που αναδείκνυαν κρίσιμα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, αλλά και υπαρξιακής φύσης θέματα.

«Παραλάβαμε το Εθνικό Θέατρο σε μια δύσκολη στιγμή του. Μετά την καθοριστική μεταβατική καλλιτεχνική διεύθυνση της Έρις Κύργια, κάναμε μια προσπάθεια την τελευταία τριετία να θωρακίσουμε τον οργανισμό. Οι προκλήσεις ήταν πολλές, η διαχείριση κρίσεων καθημερινότητα. Το Εθνικό Θέατρό μας, όμως, βγήκε αλώβητο, η Δραματική Σχολή συνέχισε την ελπιδοφόρα δραστηριότητά της, το κοινό αγκάλιασε τις παραστάσεις και τις δράσεις του οργανισμού. Παραδίδουμε ένα θέατρο χωρίς οικονομικά βαρίδια, ένα θέατρο που απολαμβάνει την εμπιστοσύνη του κοινού, ένα θέατρο εξωστρεφές, "φωτεινό", συμπεριληπτικό.

Ανατρέχοντας στους στόχους που θέσαμε στην πρώτη συνέντευξη Τύπου για την τριετία, διαπιστώνω ότι μείναμε πιστοί σε όσα ονειρευτήκαμε και είμαι περήφανος για όσα κάναμε πράξη. Φεύγω από το Εθνικό ικανοποιημένος για όσα καταφέραμε, αλλά και αναπόφευκτα με μια χαρμολύπη, καθώς κλείνει ένας μεγάλος κύκλος ζωής για μένα. Είμαι βέβαιος ότι η επόμενη καλλιτεχνική διεύθυνση –στην οποία, όπως έχω δηλώσει, θα σταθώ δίπλα για μια ομαλή μετάβαση– θα αξιοποιήσει όσα θα παραλάβει και θα δώσει νέα πνοή στο Εθνικό Θέατρο» γράφει ο Γιάννης Μόσχος.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Η δεξιά βρετανική ομάδα εκφράζει μάλιστα «ανησυχία» πως μπορεί πράγματι, η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, να πραγματοποιηθεί στο προσεχές μέλλον και απειλεί με νομικές προσφυγές
LIFO NEWSROOM
Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Πολιτισμός / Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Την Τρίτη 8 Ιουλίου, στο Ρωμαϊκό Θέατρο της Αρλ, η Αμερικανίδα φωτογράφος Nan Goldin καταδίκασε τον πόλεμο στη Γάζα, προκαλώντας έντονη αντιπαράθεση με τους φιλοϊσραηλινούς θεατές.
LIFO NEWSROOM
Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Πολιτισμός / Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Η Ρέινορ Γουιν υπερασπίζεται τα απομνημονεύματά της, δημοσιεύει ιατρικά έγγραφα και καταγγέλλει «παραπλανητική και άδικη» δημοσίευση από την Observer – Η φιλανθρωπική οργάνωση PSPA τερμάτισε τη συνεργασία της
LIFO NEWSROOM
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μάικλ Ντάγκλας: «Δεν έχω καμία πρόθεση να ξαναπαίξω – Έπρεπε να σταματήσω»

Πολιτισμός / Μάικλ Ντάγκλας: «Δεν έχω καμία πρόθεση να ξαναπαίξω – Έπρεπε να σταματήσω»

Ο 80χρονος ηθοποιός και παραγωγός δηλώνει ότι είναι ευτυχισμένος μακριά από το κινηματογραφικό πλατό, μετά από σχεδόν 60 χρόνια αδιάκοπης δουλειάς – «Μου αρκεί να βλέπω τη σύζυγό μου να παίζει»
LIFO NEWSROOM