Σάρα Σνουκ: Μετά το «Succession», σκανδαλιστικά σκοτεινή ως Ντόριαν Γκρέι σε 26 ρόλους

Σάρα Σνουκ: Μετά το Succession σκανδαλιστική σαν Ντόριαν Γκρέι σε 26 ρόλους Facebook Twitter
Τεχνολογία και 26 ρόλοι για τον Όσκαρ Ουάιλντ στον μονόλογο της Σάρα Σνουκ. / Theater Royal Haymarket / Marc Brenner
0

Η κριτική εγκωμιάζει την ερμηνεία της βραβευμένης πρωταγωνίστριας του «Succession» Σάρα Σνουκ στη σκηνική προσαρμογή του έργου του Όσκαρ Ουάιλντ «Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι».

Η ηθοποιός θα εμφανίζεται μέχρι τον Μάιο στο West End, στο Haymarket Theatre, σε ένα έργο του 1890 διασκευασμένο σε μονόλογο ή one woman show, μια τάση που επικρατεί στις σκηνές του Λονδίνου τα τελευταία χρόνια, με την εκάστοτε διασημότητα που πρωταγωνιστεί να συγκεντρώνει τα φώτα της απαραίτητης για τη διαφήμιση του έργου δημοσιότητας.

Η τεχνολογία παίζει κεντρικό ρόλο στην παράσταση: η Σνουκ περιβάλλεται από ένα συνεργείο με κάμερες έτσι ώστε κάθε σκηνή να μπορεί να μεταδίδεται από οθόνες που καταλαμβάνουν το background του σκηνικού χώρου. Στις οθόνες, εκτός από τη δράση της πρωταγωνίστριας, εμφανίζονται μαγνητοσκοπημένα μέρη άλλων ρόλων, προκειμένου οι χαρακτήρες που υποδύεται να μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Σύμφωνα με την «Evening Standard», το αποτέλεσμα είναι μια «τεχνικά έξυπνη και πολύπλοκη παραγωγή στην οποία μια ομάδα τεχνικών επί σκηνής παίζει σχεδόν εξίσου σημαντικό ρόλο με τη Σνουκ». Φυσικά, αυτό χρειάζεται μαεστρία και συχνά είναι δύσκολο να καταλάβει ο θεατής πού τελειώνει η ζωντανή δράση και πού αρχίζει η μαγνητοσκόπηση ή ποιος κινηματογραφεί την ηθοποιό σε μια δεδομένη στιγμή. Άσχετα από την επιτυχία της παράστασης, η εργασία σε επίπεδο παραγωγής θεωρείται υπόδειγμα χρήσης μεικτών μέσων.

Σάρα Σνουκ: Μετά το Succession σκανδαλιστική σαν Ντόριαν Γκρέι σε 26 ρόλους Facebook Twitter
Η εκθαμβωτική έπαρση που βρίσκεται στην καρδιά της ιστορίας του Ουάιλντ είναι στα χέρια μιας ηθοποιού εύπλαστης και ρευστής που ωστόσο κρύβει απίστευτη δύναμη. / Theater Royal Haymarket / Marc Brenner

Στη συγκεκριμένη περίπτωση η χρήση κάμερας, οθόνης και φίλτρων selfie τρέφει τη ματαιοδοξία που υπάρχει και αναδύεται από το ίδιο το έργο. Σε μια σκηνή, η Σνουκ φαίνεται να παίζει με την ψηφιακή εικόνα του χαρακτήρα της τόσο που καταλήγει να φαίνεται σχεδόν γκροτέσκα.

Η «Telegraph» γράφει ότι πρόκειται για συνδυασμό «βικτοριανού μελοδράματος και σύγχρονου τεχνολογικού εφιάλτη». Αναφέρει ακόμα ότι η εκθαμβωτική έπαρση που βρίσκεται στην καρδιά της ιστορίας είναι στα χέρια μιας ηθοποιού εύπλαστης και ρευστής που ωστόσο κρύβει απίστευτη δύναμη.

Η Σνουκ υποδύεται 26 χαρακτήρες, συμπεριλαμβανομένου του Ντόριαν Γκρέι. Η ιστορία του νεαρού εκθαμβωτικού άνδρα που βλέπει το πορτρέτο του να γερνάει, ενώ η δική του ομορφιά μένει αναλλοίωτη, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ σε έναν κόσμο που φαντασιώνεται την αιώνια νεότητα και την επιδιώκει με κάθε τίμημα. Ο Ντόριαν Γκρέι εξακολουθεί να συμβολίζει το άπιαστο όνειρο της αιώνιας νεότητας και της άφθαρτης ομορφιάς.

Οι «Financial Times» γράφουν ότι ο σκηνοθέτης Kip Williams «είχε την εξαιρετικά έξυπνη ιδέα να μεταφέρει το κλασικό γκόθικ στυλ του Ουάιλντ στη δική μας εποχή, σε έναν κόσμο που έχει εμμονή με την εικόνα του». Είτε πρόκειται για το πρόσωπο είτε για την ίδια μας τη ζωή, τις προτιμήσεις και την εμφάνισή μας, όλα μπορούν να αλλάξουν και να τα παρουσιάσουμε όπως θέλουμε μέσα από το smartphone μας.

Δεν άρεσε φυσικά σε όλους η παράσταση, σε κάποιους έλειψαν οι άλλοι ηθοποιοί και, παρά τους επαίνους για την ερμηνεία και τις μεταμορφώσεις της Σνουκ, βρήκαν λίγο μονόχορδη την αφήγηση. «Λείπει η επαφή με τους άλλους ηθοποιούς, κάτι ουσιαστικό», γράφουν.

Σάρα Σνουκ: Μετά το Succession σκανδαλιστική σαν Ντόριαν Γκρέι σε 26 ρόλους Facebook Twitter
Σε μια σκηνή η Σνουκ φαίνεται να παίζει με την ψηφιακή εικόνα του χαρακτήρα της τόσο που καταλήγει σχεδόν γκροτέσκα. / Theater Royal Haymarket / Marc Brenner

«Σαν σύγχρονος instagrammer, ο Ντόριαν διασκεδάζει παίζοντας με φίλτρα για να κρύψει τη διαφθορά της ψυχής του. Η αυτοαναφορική αυτή "πλάκα" εξαντλείται μετά από 30 λεπτά περίπου, πόσο μάλλον σε δύο ώρες», γράφουν οι «Times» που αμφισβητούν και την υψηλή τιμή του εισιτηρίου των 250 λιρών, σχολιάζοντας ότι το West End κινδυνεύει να γίνει «μία ακόμα πολυτελής μπουτίκ».

Συνοψίζοντας, οι κριτικοί συμφώνησαν αναντίρρητα ότι η ερμηνεία της Σνουκ είναι εξαιρετική. «Η αυτοπεποίθησή της στη σκηνή κόβει την ανάσα· της ανήκει ο χώρος, παίζει κομψά με την τεχνολογία, χωρίς να την "πνίγει"», γράφει η Sarah Crompton στο WhatsOnStage.

«Ακόμη και ο ανελέητος Λόγκαν Ρόι (ο τηλεοπτικός πατέρας της στο "Succession") θα χαμογελούσε έκπληκτος αν μπορούσε να τη δει», έγραψε η Φιόνα Μάουντφορντ του iNews.

Η Σάρα Σνουκ φαίνεται να κέρδισε το στοίχημα μιας παράστασης drag king βασισμένης σε ένα διάσημο έργο γεμάτο λαμπερά αποφθέγματα και μεγάλες, σκοτεινές περιοχές. Η Arifa Akbar της «Guardian» την αποκάλεσε «ταχυδακτυλουργό υψηλής ποιότητας» και είναι αλήθεια ότι πρέπει να είσαι απόλυτα αφοσιωμένος και συγχρονισμένος με το αντικείμενό σου για να υποδυθείς 26 χαρακτήρες. 

Με πληροφορίες από BBC

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

14ο ATHENS OPEN AIR FILM FESTIVAL

Πολιτισμός / Athens Open Air Film Festival: Επιστρέφει με εξαιρετικές ταινίες και υπαίθριες προβολές σε όλη την πόλη

Τσάι στη Σαχάρα, Zodiac, 12 Πίθηκοι, The Truman Show, Η Νύχτα του Κυνηγού, Moonstruck, μια ολονυχτία τρόμου, ένα full moon sleepover, αλλά και Ντελόν, Τριφό, Κασσαβέτης, Ντε Πάλμα: Αυτό είναι το πλήρες πρόγραμμα του 14ου Athens Open Air Film Festival powered by ΔΕΗ.
NEWSROOM
«Ξαφνικά φέτος το καλοκαίρι» με 12 κλασικές ταινίες και μια μεγάλη πρεμιέρα

Πολιτισμός / «Ξαφνικά φέτος το καλοκαίρι» με 12 κλασικές ταινίες και μια μεγάλη πρεμιέρα

Η αγαπημένη εβδομάδα θερινών προβολών επιστρέφει και φέτος στη Ριβιέρα των Εξαρχείων με ένα προσεκτικά επιλεγμένο πρόγραμμα που περιλαμβάνει ταινίες που έχουν χρόνια να παιχτούν στη μεγάλη οθόνη.
NEWSROOM
Η Σελίν Ντιόν αποκάλυψε πως έπαιρνε μία σχεδόν θανατηφόρα δόση ηρεμιστικών: «Δεν ήξερα ότι θα μπορούσε να με σκοτώσει»

Πολιτισμός / Η Σελίν Ντιόν αποκάλυψε πως έπαιρνε σχεδόν θανατηφόρα δόση ηρεμιστικών: «Δεν ήξερα ότι θα μπορούσε να με σκοτώσει»

Η αποκάλυψη της Σελίν Ντιόν σχετικά με τη μεγάλη δόση ηρεμιστικών που έπαιρνε ώστε να αντιμετωπίσει τα συμπτώματα της αυτοάνοσης ασθένειας
NEWSROOM