Αλλαγές στη Eurovision: Μόνο οι θεατές θα επιλέγουν ποιος θα περνά στον τελικό

Αλλαγές στη Eurovision: Μόνο οι θεατές θα επιλέγουν ποιος θα περνά στον τελικό Facebook Twitter
Η κίνηση αυτή γίνεται μετά την ανακάλυψη ότι έξι κριτικές επιτροπές αντάλλαξαν ψήφους στον φετινό διαγωνισμό στο Τορίνο της Ιταλίας
0

Ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία ψηφοφορίας στον διαγωνισμό της επόμενης χρονιάς, αναφέρει το BBC. Οι κριτικές επιτροπές καταργήθηκαν από τους ημιτελικούς, πράγμα που σημαίνει ότι μόνο οι θεατές θα επιλέγουν ποιος θα προκρίνεται στον μεγάλο τελικό.

Χώρες που δεν συμμετέχουν στο διαγωνισμό θα μπορούν επίσης να ψηφίσουν για πρώτη φορά.

Η απόφαση ήρθε μετά τη διαπίστωση πως έξι κριτικές επιτροπές αντάλλαξαν ψήφους στον φετινό διαγωνισμό στο Τορίνο της Ιταλίας. Εντοπίστηκαν παράτυπες ψηφοφορίες από το Αζερμπαϊτζάν, τη Γεωργία, το Μαυροβούνιο, την Πολωνία, τη Ρουμανία και τον Άγιο Μαρίνο, δήλωσε η EBU, η οποία διοργανώνει τον διαγωνισμό.

Αυτές οι ψήφοι της κριτικής επιτροπής αφαιρέθηκαν και αντικαταστάθηκαν με μια συνολική βαθμολογία, η οποία υπολογίστηκε από τα αποτελέσματα άλλων χωρών με παρόμοιο ιστορικό ψηφοφορίας.

Τελικά, τον διαγωνισμό κέρδισε η Kalush Orchestra από την Ουκρανία, με τον Sam Ryder από το Ηνωμένο Βασίλειο να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση. Το Λίβερπουλ θα φιλοξενήσει τη διοργάνωση το 2023.

Οι κριτικές επιτροπές, οι οποίες αποτελούνται από επαγγελματίες τραγουδοποιούς και προσωπικότητες της μουσικής βιομηχανίας, αποφάσιζαν από τον δεύτερο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision το 1957 (το σύστημα ψηφοφορίας για τον πρώτο διαγωνισμό δεν έχει αποκαλυφθεί ποτέ).

Σύμφωνα με το σημερινό σύστημα, οι βαθμολογίες τους συνδυάζονται με τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας του κοινού για τον καθορισμό του νικητή. Αυτή η πρακτική θα συνεχιστεί και στον τελικό, ανέφερε η EBU σε δελτίο Τύπου.

Το κοινό έχει συχνά πολύ διαφορετικές προτιμήσεις από τις κριτικές επιτροπές. Φέτος, η Ουκρανία κέρδισε συντριπτικά την τηλεψηφοφορία στον τελικό, συγκεντρώνοντας 439 βαθμούς, αλλά ήρθε τέταρτη στην ψηφοφορία της κριτικής επιτροπής, με 192 βαθμούς.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

«Μου αρέσει να δουλεύω με τον Γιώργο» δήλωσε η Έμα Στόουν - «Η ταινία δείχνει τι συμβαίνει τώρα στην κοινωνία» τόνισε ο σκηνοθέτης
LIFO NEWSROOM
Το Μουσείου Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ κινδυνεύει να κλείσει

Πολιτισμός / Το Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ κινδυνεύει να κλείσει

Το μουσείο ζητά από την κυβέρνηση να παρέχει επιπλέον 2,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για να καλυφθούν οι απαραίτητες αναβαθμίσεις και τα μέτρα βιωσιμότητας – τονίζοντας ότι αυτό δεν αποτελεί απλώς οικονομική ενίσχυση, αλλά συμβατική υποχρέωση
LIFO NEWSROOM
Κόλμαν, Καρχαρίες και Κιαροστάμι από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Κόλμαν, Καρχαρίες και Κιαροστάμι από αύριο στους κινηματογράφους

To ριμέικ του «Πολέμου των Ρόουζ» με την αγαπημένη του ελληνικού κοινού Ολίβια Κόλμαν, τα κλασικά «Σαγόνια του Καρχαρία» και η «Γεύση του Κερασιού» ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Από τον Φρανκεστάιν στον Πούτιν – Έτος «τεράτων» στη μεγάλη οθόνη

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Από τον Φρανκεστάιν στον Πούτιν – Έτος «τεράτων» στη μεγάλη οθόνη

Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο παρουσιάζει το πολυαναμενόμενο «Φρανκενστάιν» στο Φεστιβάλ Βενετίας - Δικτάτορες, πόλεμος, πυρηνικές απειλές και φανταστικά τέρατα κυριαρχούν στο φετινό πρόγραμμα
LIFO NEWSROOM
Βραβείο Πολάρι: Ακυρώθηκε η απονομή που τιμά τη ΛΟΑΤΚΙ+ λογοτεχνία μετά τις αντιδράσεις - Ο λόγος

Πολιτισμός / Βραβείο Πολάρι: Ακυρώθηκε η απονομή που τιμά τη ΛΟΑΤΚΙ+ λογοτεχνία στη Βρετανία μετά τις αντιδράσεις - Ο λόγος

Στα φετινά βραβεία είχε συμπεριληφθεί συγγραφέας που έχει αυτοχαρακτηριστεί ως «τερφ» και στηρίζει την Τζ. Κ. Ρόουλινγκ - Τι απαντούν οι διοργανωτές
LIFO NEWSROOM
Η «οικία Κοκοβίκου» μετατρέπεται σε χώρο προβολής ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου

Πολιτισμός / Η «οικία Κοκοβίκου» μετατρέπεται σε χώρο προβολής ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου

Πρόκειται για το σπίτι του Αντωνάκη και της Ελενίτσας στην ταινία «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα» - Tο κτήριο, σε ερειπιώδη κατάσταση σήμερα, έχει χαρακτηριστεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο με τον περιβάλλοντα χώρο του, διότι αποτελεί εξαιρετικό δείγμα Αθηναϊκού σπιτιού
LIFO NEWSROOM