Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα

Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Facebook Twitter
Willem de Kooning, Woman-Ochre (1954-55) © 2022 The Willem de Kooning Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York; Collection of The University of Arizona Museum of Art, Tucson; Gift of Edward J. Gallagher, Jr.
0

Το έργο «Woman-Ochre» (Γυναίκα σε ώχρα) του Βίλεμ ντε Κούνινγκ, που αγνοούνταν για 30 χρόνια μετά από ληστεία, επιστρέφει σε δημόσια θέα στο Getty Center στο Λος Άντζελες αυτό το καλοκαίρι σε μια έκθεση με τίτλο: Βίλεμ ντε Κούνινγκ: Κλοπή και ανάκτηση.

Το 1985, την Ημέρα των Ευχαριστιών, ο πίνακας αφαιρέθηκε από την κορνίζα του και κλάπηκε από το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα (UAMA), σε μια ληστεία που έγινε μέρα μεσημέρι. Όταν το μουσείο άνοιξε περίπου στις 9 το πρωί, ένας άνδρας και μια γυναίκα ακολούθησαν ένα μέλος του προσωπικού στο εσωτερικό του κτιρίου. Ενώ η γυναίκα αποσπούσε την προσοχή ενός φρουρού ασφαλείας, ο άντρας έκοψε τον πίνακα από το πλαίσιο και τον τύλιξε βιαστικά σε ρολό. Το ζευγάρι έφυγε από το μουσείο σε λιγότερο από 15 λεπτά αργότερα.

Ο πίνακας, που δημιουργήθηκε γύρω στα 1954-55, υπέστη μεγάλη ζημιά κατά τη διάρκεια της ληστείας και έπρεπε να υποβληθεί σε μια έντονη, σχολαστική διαδικασία συντήρησης μόλις έφτασε στο Γκετί. "Ο πίνακας έφτασε σε εμάς σε πολύ κακή κατάσταση", δήλωσε ο Ulrich Birkmaier, ανώτερος συντηρητής έργων ζωγραφικής στο Μουσείο, σε δελτίο τύπου. "Ο βάναυσος τρόπος με τον οποίο ξηλώθηκε από την επένδυση του προκάλεσε σοβαρές αποκολλήσεις χρώματος, και σκισίματα, για να μην αναφέρουμε τη ζημιά που προκάλεσε η λεπίδα που χρησιμοποιήθηκε για να τον αποκόψει από το πλαίσιο του. Το να φέρεις έναν πίνακα από μια τόσο άσχημη κατάσταση σε έργο που μπορεί να εκτεθεί είναι ένα τεράστιο επίτευγμα".

Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Facebook Twitter
Το έργο υποβλήθηκε σε μια έντονη, σχολαστική διαδικασία συντήρησης μόλις έφτασε στο Γκετί. Artwork © 2022 The Willem de Kooning Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York; Photograph © J. Paul Getty Trust

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του Γκετί τον Αύγουστο του 2017, οι David Van Auker, Buck Burns και Rick Johnson αγόρασαν τον πίνακα, μαζί με άλλα αντικείμενα, από την περιουσία ενός αποθανόντος ζευγαριού στο Cliff του Νέου Μεξικού. Πήγαν τα αντικείμενα στο κατάστημά τους-Manzanita Ridge Furniture & Antiques στο κοντινό Silver City και εξέθεσαν το έργο. Δύο χρόνια νωρίτερα το UAMA, σε συντονισμό με το Ομοσπονδιακό Γραφείο Ερευνών, άρχισε να δημοσιοποιεί την 30ή επέτειο της κλοπής. Όταν οι πελάτες άρχισαν να σχολιάζουν τη γνησιότητα του πίνακα, ο Van Auker άρχισε να ερευνά την αγορά του. Τελικά τη συνέδεσε με το έγκλημα δεκαετιών και επικοινώνησε με το UAMA, το οποία ανέκτησε τον πίνακα.

"Είμαστε ενθουσιασμένοι που το Γκετί συμφώνησε γενναιόδωρα να συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα και να αναλάβει το πολύπλοκο έργο συντήρησης που τόσο απεγνωσμένα χρειαζόταν ο ντε Κούνινγκ μας", λέει ο Andrew Schulz, αντιπρόεδρος για τις τέχνες στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα.

Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Facebook Twitter
Λεπτομέρεια του έργου. © 2022 The Willem de Kooning Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York; Collection of The University of Arizona Museum of Art, Tucson; Gift of Edward J. Gallagher, Jr.

«Η γυναίκα σε ώχρα»  είναι ένα κόσμημα της συλλογής του Μουσείου Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα και ανυπομονούμε να το έχουμε ξανά στις γκαλερί μας αυτό το φθινόπωρο.

Ο πίνακας θα εκτεθεί στο Κέντρο Γκετί αυτό το καλοκαίρι, από τις 7 Ιουνίου έως τις 28 Αυγούστου, και στη συνέχεια θα επιστρέψει στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα το φθινόπωρο του 2022. Ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους για την κλοπή, The Thief Collector, σε σκηνοθεσία της Allison Otto, θα κυκλοφορήσει το 2022.

Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Facebook Twitter
Ο πίνακας υπέστη μεγάλη ζημιά κατά τη διάρκεια της ληστείας. © 2022 The Willem de Kooning Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York; Collection of The University of Arizona Museum of Art, Tucson; Gift of Edward J. Gallagher, Jr.
 
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Πολ Μεσκάλ στο εξώφυλλο του Rolling Stone: «Δεν είχα το ταλέντο που ένιωθα ότι είχαν οι άλλοι»

Πολιτισμός / Ο Πολ Μεσκάλ στο εξώφυλλο του Rolling Stone: «Δεν είχα το ταλέντο που ένιωθα ότι είχαν οι άλλοι»

Από την περίοδο που σκεφτόταν να τα παρατήσει, ο Μεσκάλ έφτασε στη λίστα των υποψηφιοτήτων για Όσκαρ και έγινε το «Μήλον της Έριδος» κορυφαίων σκηνοθετών και σχεδιαστών μόδας
LIFO NEWSROOM
Γκρέτα Γκάρμπο: Η μυστηριώδης ζωή της «σφίγγας της Σουηδίας» που «αποπλάνησε» το Χόλιγουντ

Πολιτισμός / Γκρέτα Γκάρμπο: Η μυστηριώδης ζωή της «σφίγγας της Σουηδίας» που «αποπλάνησε» το Χόλιγουντ

Η Σουηδέζα ηθοποιός, θα αποσυρθεί σε ηλικία μόλις 36 χρόνων από το σινεμά, όταν βρισκόταν στην κορυφή, ζώντας τα υπόλοιπα 49 χρόνια, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και τροφοδοτώντας μία ασυγκράτητη μυθολογία γύρω από την προσωπικότητά της, με φήμες, ιστορίες, πληροφορίες, για τη ζωή της, τους πολυάριθμους έρωτές της, την αθεράπευτη προσμονή μίας επιστροφής της στα πλατό
LIFO NEWSROOM
Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του με Argerich, Κουρεντζή, Nagano και Gheorghiu 

Πολιτισμός / Argerich, Κουρεντζής, Nagano, Gheorghiu: Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του

Ο οργανισμός που άλλαξε τον πολιτιστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας βρίσκεται στην πιο εξωστρεφή φάση του και υποδέχεται τη νέα σεζόν με ένα πρόγραμμα γεμάτο σημαντικές διεθνείς συμμετοχές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι τελευταίες συλλογές του Τζόρτζιο Αρμάνι θα παρουσιαστούν κανονικά στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Πολιτισμός / Οι τελευταίες συλλογές του Τζόρτζιο Αρμάνι θα παρουσιαστούν κανονικά στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Ο οίκος ανακοίνωσε ότι ο σχεδιαστής εργαζόταν «μέχρι το τέλος» πάνω στις νέες γραμμές Emporio Armani και Giorgio Armani, αλλά και σε μια μεγάλη έκθεση για τα 50 χρόνια του οίκου
LIFO NEWSROOM