Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα

Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Facebook Twitter
Willem de Kooning, Woman-Ochre (1954-55) © 2022 The Willem de Kooning Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York; Collection of The University of Arizona Museum of Art, Tucson; Gift of Edward J. Gallagher, Jr.
0

Το έργο «Woman-Ochre» (Γυναίκα σε ώχρα) του Βίλεμ ντε Κούνινγκ, που αγνοούνταν για 30 χρόνια μετά από ληστεία, επιστρέφει σε δημόσια θέα στο Getty Center στο Λος Άντζελες αυτό το καλοκαίρι σε μια έκθεση με τίτλο: Βίλεμ ντε Κούνινγκ: Κλοπή και ανάκτηση.

Το 1985, την Ημέρα των Ευχαριστιών, ο πίνακας αφαιρέθηκε από την κορνίζα του και κλάπηκε από το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα (UAMA), σε μια ληστεία που έγινε μέρα μεσημέρι. Όταν το μουσείο άνοιξε περίπου στις 9 το πρωί, ένας άνδρας και μια γυναίκα ακολούθησαν ένα μέλος του προσωπικού στο εσωτερικό του κτιρίου. Ενώ η γυναίκα αποσπούσε την προσοχή ενός φρουρού ασφαλείας, ο άντρας έκοψε τον πίνακα από το πλαίσιο και τον τύλιξε βιαστικά σε ρολό. Το ζευγάρι έφυγε από το μουσείο σε λιγότερο από 15 λεπτά αργότερα.

Ο πίνακας, που δημιουργήθηκε γύρω στα 1954-55, υπέστη μεγάλη ζημιά κατά τη διάρκεια της ληστείας και έπρεπε να υποβληθεί σε μια έντονη, σχολαστική διαδικασία συντήρησης μόλις έφτασε στο Γκετί. "Ο πίνακας έφτασε σε εμάς σε πολύ κακή κατάσταση", δήλωσε ο Ulrich Birkmaier, ανώτερος συντηρητής έργων ζωγραφικής στο Μουσείο, σε δελτίο τύπου. "Ο βάναυσος τρόπος με τον οποίο ξηλώθηκε από την επένδυση του προκάλεσε σοβαρές αποκολλήσεις χρώματος, και σκισίματα, για να μην αναφέρουμε τη ζημιά που προκάλεσε η λεπίδα που χρησιμοποιήθηκε για να τον αποκόψει από το πλαίσιο του. Το να φέρεις έναν πίνακα από μια τόσο άσχημη κατάσταση σε έργο που μπορεί να εκτεθεί είναι ένα τεράστιο επίτευγμα".

Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Facebook Twitter
Το έργο υποβλήθηκε σε μια έντονη, σχολαστική διαδικασία συντήρησης μόλις έφτασε στο Γκετί. Artwork © 2022 The Willem de Kooning Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York; Photograph © J. Paul Getty Trust

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του Γκετί τον Αύγουστο του 2017, οι David Van Auker, Buck Burns και Rick Johnson αγόρασαν τον πίνακα, μαζί με άλλα αντικείμενα, από την περιουσία ενός αποθανόντος ζευγαριού στο Cliff του Νέου Μεξικού. Πήγαν τα αντικείμενα στο κατάστημά τους-Manzanita Ridge Furniture & Antiques στο κοντινό Silver City και εξέθεσαν το έργο. Δύο χρόνια νωρίτερα το UAMA, σε συντονισμό με το Ομοσπονδιακό Γραφείο Ερευνών, άρχισε να δημοσιοποιεί την 30ή επέτειο της κλοπής. Όταν οι πελάτες άρχισαν να σχολιάζουν τη γνησιότητα του πίνακα, ο Van Auker άρχισε να ερευνά την αγορά του. Τελικά τη συνέδεσε με το έγκλημα δεκαετιών και επικοινώνησε με το UAMA, το οποία ανέκτησε τον πίνακα.

"Είμαστε ενθουσιασμένοι που το Γκετί συμφώνησε γενναιόδωρα να συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα και να αναλάβει το πολύπλοκο έργο συντήρησης που τόσο απεγνωσμένα χρειαζόταν ο ντε Κούνινγκ μας", λέει ο Andrew Schulz, αντιπρόεδρος για τις τέχνες στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα.

Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Facebook Twitter
Λεπτομέρεια του έργου. © 2022 The Willem de Kooning Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York; Collection of The University of Arizona Museum of Art, Tucson; Gift of Edward J. Gallagher, Jr.

«Η γυναίκα σε ώχρα»  είναι ένα κόσμημα της συλλογής του Μουσείου Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα και ανυπομονούμε να το έχουμε ξανά στις γκαλερί μας αυτό το φθινόπωρο.

Ο πίνακας θα εκτεθεί στο Κέντρο Γκετί αυτό το καλοκαίρι, από τις 7 Ιουνίου έως τις 28 Αυγούστου, και στη συνέχεια θα επιστρέψει στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα το φθινόπωρο του 2022. Ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους για την κλοπή, The Thief Collector, σε σκηνοθεσία της Allison Otto, θα κυκλοφορήσει το 2022.

Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Facebook Twitter
Ο πίνακας υπέστη μεγάλη ζημιά κατά τη διάρκεια της ληστείας. © 2022 The Willem de Kooning Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York; Collection of The University of Arizona Museum of Art, Tucson; Gift of Edward J. Gallagher, Jr.
 
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βραβείο Πολάρι: Ακυρώθηκε η απονομή που τιμά τη ΛΟΑΤΚΙ+ λογοτεχνία μετά τις αντιδράσεις - Ο λόγος

Πολιτισμός / Βραβείο Πολάρι: Ακυρώθηκε η απονομή που τιμά τη ΛΟΑΤΚΙ+ λογοτεχνία στη Βρετανία μετά τις αντιδράσεις - Ο λόγος

Στα φετινά βραβεία είχε συμπεριληφθεί συγγραφέας που έχει αυτοχαρακτηριστεί ως «τερφ» και στηρίζει την Τζ. Κ. Ρόουλινγκ - Τι απαντούν οι διοργανωτές
LIFO NEWSROOM
Η «οικία Κοκοβίκου» μετατρέπεται σε χώρο προβολής ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου

Πολιτισμός / Η «οικία Κοκοβίκου» μετατρέπεται σε χώρο προβολής ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου

Πρόκειται για το σπίτι του Αντωνάκη και της Ελενίτσας στην ταινία «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα» - Tο κτήριο, σε ερειπιώδη κατάσταση σήμερα, έχει χαρακτηριστεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο με τον περιβάλλοντα χώρο του, διότι αποτελεί εξαιρετικό δείγμα Αθηναϊκού σπιτιού
LIFO NEWSROOM
Κοστούμια και αναμνηστικά του «Downton Abbey» βγαίνουν σε δημοπρασία για καλό σκοπό

Πολιτισμός / Κοστούμια και αναμνηστικά του «Downton Abbey» βγαίνουν σε δημοπρασία για καλό σκοπό

Από μια τραπεζαρία σε στυλ 18ου αιώνα και την εντυπωσιακή τουαλέτα της Μάγκι Σμιθ μέχρι το ασημένιο ρολόι του μπάτλερ, τα αναμνηστικά αντικείμενα θα προσφερθούν σε ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα που υποστηρίζει παιδιά με απειλητικές για τη ζωή τους παθήσεις και τις οικογένειές τους
LIFO NEWSROOM
Τρόμος, Ιμπρεσιονισμός και 5 αριστουργήματα του παρελθόντος από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Έχει συμβεί ξανά τον Αύγουστο; Μάλλον όχι. 13 ταινίες από αύριο στα σινεμά της πόλης

Οι νέες ταινίες του Ζακ Κρέγκερ και των Ελληνοαυστραλών αδερφών Φιλίππου, η ωραιότατη έκπληξη που μας επιφύλασσε ο Σεντρίκ Κλαπίς και πέντε μεγάλες δόξες σε επανέκδοση κάνουν τον προγραμματισμό των θεατών σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ