Οι γυναίκες κινδυνεύουν περισσότερο να σκοτωθούν σε τροχαία και φταίει ο σεξισμός στις κούκλες των crash test

Οι γυναίκες κινδυνεύουν περισσότερο να σκοτωθούν σε τροχαία και φταίει ο σεξισμός στις κούκλες των crash test Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

«Ζούμε σε έναν κόσμο σχεδιασμένο για άνδρες. Τα πάνω ράφια σε πολλά σούπερ μάρκετ είναι πολύ ψηλά για να τα φτάσουν πολλές γυναίκες. Πολλά κινητά τηλέφωνα είναι πολύ μεγάλα για το χέρι μιας μέσης γυναίκας. Και επειδή το γυναικείο σώμα έχει χαμηλότερο μεταβολικό ρυθμό ανάπαυσης από τον ανδρικό, το τυπικό γραφείο είναι περίπου πέντε βαθμούς πιο κρύο για τις γυναίκες» γράφουν στην Washington Post η Σούζαν Μολινάρι, Ρεπουμπλικανή από τη Νέα Υόρκη, που υπηρέτησε στη Βουλή των ΗΠΑ από το 1990 έως το 1997 και Μπεθ Μπρουκ πρώην παγκόσμια αντιπρόεδρος δημόσιας πολιτικής της ΕΥ, πολυεθνικής εταιρείας επαγγελματικών υπηρεσιών.

«Με τα χρόνια, μάθαμε να ζούμε με αυτές τις ενοχλήσεις. Φέρνουμε ένα πουλόβερ στο γραφείο ή κολλάμε ένα κουμπί στο πίσω μέρος των τηλεφώνων μας για να τα κρατάμε ευκολότερα. Αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις, ο άνισος σχεδιασμός κοστίζει ζωές.

Για παράδειγμα, περισσότεροι από 40.000 Αμερικανοί αναμένεται να πεθάνουν σε σκοτωθούν σε τροχαία δυστυχήματα φέτος - μια «κρίση», σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Πιτ Μπατίγκικ. Όμως οι θάνατοι αυτοί δεν είναι ισοκατανεμημένοι: ενώ οι άνδρες είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν ατυχήματα, οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να σκοτωθούν σε αυτά.

Για την ακρίβεια, μια γυναίκα έχει 17% περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθεί, σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA), και 73% περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστεί σοβαρά σε σύγκρουση με όχημα, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια του 2019.

Και γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή όλα τα ανδρείκελα των δοκιμών σύγκρουσης στις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι σχεδιασμένα με βάσει την ανατομία των ανδρών. «Ακόμη και τα θηλυκά ανδρείκελα που απαιτεί η κυβέρνηση στις δοκιμές είναι απλώς μικρότερες σε μέγεθος. Ως αποτέλεσμα, πολλά αυτοκίνητα δεν είναι πρωτίστως σχεδιασμένα για την ασφάλεια των γυναικών. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Αλλά μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση έχει αρνηθεί να το κάνει να συμβεί.»

Όταν η κούκλα δοκιμών πρόσκρουσης τυποποιήθηκε για πρώτη φορά στα μέσα της δεκαετίας του 1970, οι αναλογίες της βασίστηκαν σε έναν άνθρωπο μέσου μεγέθους. Αλλά τα σώματα των γυναικών και των ανδρών είναι διαφορετικά. Οι γυναίκες έχουν διαφορετική οστική πυκνότητα και η κοιλιά καταλαμβάνει διαφορετική θέση στα περισσότερα καθίσματα αυτοκινήτου από ό,τι οι άνδρες. Ως αποτέλεσμα, οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να κάθονται πιο κοντά στο τιμόνι και να υποφέρουν από σοβαρό χτύπημα σε περίπτωση ατυχήματος.

«Αυτό το γνωρίζουμε εδώ και χρόνια - και επίσης γνωρίζουμε πώς να κάνουμε τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα. Τις τελευταίες δεκαετίες, η τεχνολογία των κούκλων δοκιμών πρόσκρουσης έχει εξελιχθεί σε σημείο που μια νέα γενιά κούκλων μπορεί να αναπαράγει καλύτερα τη μοναδική φυσιολογία των ανδρών και των γυναικών. Τα εξελιγμένα γυναικεία ομοιώματα διαθέτουν περισσότερους αισθητήρες στην κοιλιά και τη λεκάνη για τη μέτρηση των κρούσεων με τις ζώνες ασφαλείας, περισσότερους αισθητήρες προσώπου για την παροχή πληροφοριών σχετικά με το πώς και πότε πρέπει να φουσκώνουν οι αερόσακοι και περισσότερους τρόπους ανάλυσης της πρόσκρουσης στο στήθος για τη μείωση του κινδύνου κατάγματος των πλευρών. Τα δεδομένα που παρέχουν τα προηγμένα γυναικεία ομοιώματα θα μπορούσαν να υποδείξουν τις απαραίτητες προσαρμογές στον σχεδιασμό των αυτοκινήτων στις ζώνες ασφαλείας, τα προσκέφαλα, τους αερόσακους, τα πεντάλ και άλλα.

Και όμως, το εθελοντικό πρόγραμμα που διαχειρίζεται η NHTSA για την παροχή αξιολογήσεων ασφάλειας οχημάτων για τους καταναλωτές εξακολουθεί να απαιτεί μόνο τη δοκιμή ανδρικών ομοιωμάτων στη θέση του οδηγού σε αρκετές από τις βασικές δοκιμές πρόσκρουσης. Ως αποτέλεσμα, μια βαθμολογία πέντε αστέρων για την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου ή φορτηγού σημαίνει ότι έλαβε υψηλή βαθμολογία για έναν άνδρα ύψους 1,75 μ. και βάρους 77 κιλών.»

Έχουμε όμως πολύ λιγότερες πληροφορίες σχετικά με το πόσο ασφαλές μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο για μια γυναίκα ύψους 1,60 μ. και βάρους 50 κιλών. Δεν έχει νόημα. Και μέχρι να αλλάξει το πρότυπο, πάνω από το μισό του πληθυσμού θα συνεχίσει να πληρώνει το τίμημα.»

Η NHTSA - η μονάδα του Υπουργείου Μεταφορών που είναι επιφορτισμένη με την ασφάλεια των αυτοκινήτων - έχει ήδη την ελεγκτική ισχύ να ζητήσει από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να χρησιμοποιούν τα πιο σύγχρονα διαθέσιμα ομοιώματα δοκιμών σύγκρουσης, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αποτυπώνουν καλύτερα γυναίκες. Και η NHTSA μπορεί να απαιτήσει να δοκιμαστούν στη θέση του οδηγού τόσο ανδρικά όσο και γυναικεία ανδρείκελα. Αυτό το πρόβλημα θα μπορούσε να διορθωθεί αμέσως τώρα, και η λύση θα αύξανε το κόστος ενός νέου οχήματος για έναν αγοραστή αυτοκινήτου κατά λιγότερο από ένα δολάριο.

Οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές γνωρίζουν εδώ και δεκαετίες για τον επιπλέον κίνδυνο που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες οδηγοί. Όμως, ενώ ερευνά και δοκιμάζει ένα γυναικεία ανδρείκελα εδώ και σχεδόν 15 χρόνια, η υπηρεσία συνεχίζει ανεξήγητα να επιμένει ότι χρειάζονται περισσότερες έρευνες προτού λάβει μια απόφαση. Όσο περισσότερο περιμένει, τόσο περισσότερες γυναίκες τραυματίζονται ή σκοτώνονται στους δρόμους.

Η κυβέρνηση θα έπρεπε επίσης να απαιτήσει την τακτική επικαιροποίηση των προτύπων για τις δοκιμές σύγκρουσης οχημάτων, ώστε να διευκολύνεται η αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας. Η διαφοροποίηση των ομοιωμάτων θα ανάγκαζε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσαρμόσουν τα σχέδιά τους προς όφελος των ανθρώπων που οδηγούν και αγοράζουν τα περισσότερα αυτοκίνητα σε αυτή τη χώρα - αποτρέποντας τραυματισμούς και σώζοντας ζωές.

«Δεν μπορούμε να φέρουμε πίσω τις χιλιάδες γυναίκες που χάσαμε σε τροχαία ατυχήματα όλα αυτά τα χρόνια ή να σβήσουμε τον πόνο εκατομμυρίων άλλων που τραυματίστηκαν. Μπορούμε όμως να κάνουμε τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα από τώρα - και να αποτρέψουμε τις κόρες και τις εγγονές μας από το να έχουν την ίδια μοίρα. Δεν υπάρχει μάχη που να αξίζει περισσότερο να δώσουμε.»

 

Πηγή Washington Post

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεωργία: «Πεθαίνουμε για να αναπνέουν καθαρά οι Ευρωπαίοι»: Το σκοτεινό μυστικό της «πράσινης μετάβασης» της Ευρώπης

Διεθνή / Γεωργία: «Πεθαίνουμε για να αναπνέουν καθαρά οι Ευρωπαίοι»: Το σκοτεινό μυστικό της «πράσινης μετάβασης» της Ευρώπης

Καταγγελίες για ρύπανση, καρκίνους και καταρρεύσεις σπιτιών στην Τσιατούρα της Γεωργίας, καθώς η Ευρώπη εισάγει μαγγάνιο για πράσινη ενέργεια
LIFO NEWSROOM
Φάρατζ: «Ναι» σε απέλαση γυναικών αιτουσών άσυλο πίσω στους Ταλιμπάν

Διεθνή / Φάρατζ: «Ναι» σε απέλαση γυναικών αιτουσών άσυλο πίσω στους Ταλιμπάν

Η τοποθέτηση του Φάρατζ έρχεται σε αντίθεση με δηλώσεις του τον Αύγουστο, όταν είχε πει ότι «δεν συζητάμε για γυναίκες και παιδιά σε αυτό το στάδιο», κατηγορώντας τότε τα ΜΜΕ για «λανθασμένη ερμηνεία»
LIFO NEWSROOM
Ντοκιμαντέρ για την Ουγγαρία αναδεικνύει τις ανησυχητικές ομοιότητες Όρμπαν– Τραμπ

Διεθνή / Ντοκιμαντέρ για την Ουγγαρία αναδεικνύει τις ανησυχητικές ομοιότητες Όρμπαν– Τραμπ

Το «Democracy Noir» της βραβευμένης σκηνοθέτιδας Connie Field παρουσιάζει μέσα από την οπτική τριών γυναικών τη σταδιακή διολίσθηση της Ουγγαρίας προς τον αυταρχισμό υπό τον Όρμπαν, με σκηνές που θυμίζουν την άνοδο του Τραμπ
LIFO NEWSROOM
Γερμανία: Δέκα χρόνια μετά το άνοιγμα σε 1 εκατ. πρόσφυγες από τη Συρία – Τι έχει αλλάξει

Διεθνή / Γερμανία: Δέκα χρόνια μετά το άνοιγμα σε 1 εκατ. πρόσφυγες – Τι έχει αλλάξει

Το 2015-2016 πάνω από 1,1 εκατ. άνθρωποι ζήτησαν άσυλο στη Γερμανία. Συνολικά, από το 2015 έως το 2024, οι αιτήσεις ξεπέρασαν τα 2,6 εκατομμύρια, με τους περισσότερους να προέρχονται από Συρία, Αφγανιστάν και Ιράκ
LIFO NEWSROOM
«Βόμβα» από τον πρόεδρο της Βουλής των ΗΠΑ: Ο Τραμπ ήταν πληροφοριοδότης του FBI στην υπόθεση Έπσταϊν

Διεθνή / «Βόμβα» από τον πρόεδρο της Βουλής των ΗΠΑ: Ο Τραμπ ήταν πληροφοριοδότης του FBI στην υπόθεση Έπσταϊν

Ο Μάικ Τζόνσον ισχυρίζεται ότι ο Τραμπ υπήρξε πληροφοριοδότης του FBI στην υπόθεση Έπσταϊν, ενώ επιζώσες ετοιμάζουν λίστα πελατών και η Βουλή αποκαλύπτει 30.000 έγγραφα
LIFO NEWSROOM
«Lucky» Lackadoo: Πέθανε στα 103 του ο πιλότος των Β-17 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου – Η απίστευτη ιστορία του

Διεθνή / Πέθανε στα 103 του ο πιλότος των Β-17 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου – Η απίστευτη ιστορία του

Ο Τζον «Λάκι» Λακαντού, ο βετεράνος πιλότος του 100ού Σμήνους Βομβαρδισμού των ΗΠΑ, έφυγε στα 103 του χρόνια αφήνοντας πίσω του μια συγκλονιστική μαρτυρία για τις πιο αιματηρές αερομαχίες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και το βιβλίο του «Damn Lucky»
LIFO NEWSROOM
«Το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα»: Η Κομισιόν παίρνει αποστάσεις από τη δήλωση της Ριμπέρα

Διεθνή / «Το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα»: Η Κομισιόν παίρνει αποστάσεις από τη δήλωση της Ριμπέρα

Η Τερέσα Ριβέρα κατηγόρησε για πρώτη φορά δημόσια το Ισραήλ ότι διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα, προκαλώντας αντιδράσεις από το Τελ Αβίβ και αποστασιοποίηση της ΕΕ
LIFO NEWSROOM