Το σίγουρο είναι ότι το (ένα έστω) Νόμπελ Λογοτεχνίας θα πάει σε γυναίκα

Το σίγουρο είναι ότι το (ένα έστω) Νόμπελ Λογοτεχνίας θα πάει σε γυναίκα Facebook Twitter
Ως μεγάλο φαβορί (και) για το φετινό ή το περσινό εξ αναβολή Νόμπελ Λογοτεχνίας εμφανίζεται η κορυφαία ποιήτρια Αν Κάρσον.
0

Νωρίς το απόγευμα της ερχόμενης Πέμπτης 10 Οκτωβρίου, αναμένεται να ανακοινώσει η Σουηδική Ακαδημία το νικητή ή τη νικήτρια όχι μόνο του φετινού αλλά και του περσινού βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας, το οποίο είχε ματαιωθεί λόγω των αποκαλύψεων πρωτοφανών οικονομικών και σεξουαλικών σκανδάλων που υπονόμευσαν την ίδια της την υπόσταση με αποκορύφωμα την καταδίκη σε διετή κάθειρξη με την κατηγορία του βιασμού για τον Ζαν-Κλοντ Αρνό, σύζυγο επιφανούς μέλους της Ακαδημίας (της Κριστίνα Φρόστερσον, η οποία παραιτήθηκε από τη θέση της στον θεσμό) πέρσι τον Οκτώβριο.

Ο πρόεδρος πάντως της επιτροπής του βραβείου Άντερς Όλσον τονίζει σε δηλώσεις του τον επαναπροσδιορισμό των κριτηρίων που ισχύουν από φέτος και δηλώνει πεπεισμένος ότι θα αποφευχθεί στα βραβεία του 2018 και του 2019 η «ανδρο-κεντρική» (μόλις οι 14 από τους 114 κατόχους του βραβείου ήταν γυναίκες) και η «ευρω-κεντρική» προσέγγιση που βάρυνε τις επιλογές του παρελθόντος.

Ως ακραίο αουτσάιντερ στη σχετική «στοιχηματική» λίστα κατατάσσεται το όνομα του συγγραφέα των βιβλίων της σειράς "Game of Thrones" Τζορτζ Ρ.Ρ. Μάρτιν με απόδοση 250 προς 1.

Φαβορί για τα φετινά βραβεία θεωρούνται γυναίκες συγγραφείς με μακρά προσφορά στη λογοτεχνία, όπως η Ρωσίδα Λουντμίλα Ουλίτσκαγια, η αποκαλούμενη και «βασίλισσα της λογοτεχνικής Καραϊβικής» Μαρίζ Κοντέ από τη Γουαδελούπη, η Πολωνή Όλγκα Τοκάρτσουκ και από το αγγλόφωνο σύμπαν η Μάργκαρετ Άτγουντ και η ποιήτρια Αν Κάρσον.

Το σίγουρο είναι ότι το (ένα έστω) Νόμπελ Λογοτεχνίας θα πάει σε γυναίκα Facebook Twitter
Μαρίζ Κοντέ

Από τους άντρες συγγραφείς, φαβορί θεωρούνται ο Ούγγρος μυθιστοριογράφος και σεναριογράφος Λάσλο Κρασναχορκάι, ο 80χρονος πλέον Κενυάτης συγγραφέας Νγκούγκι Βα Τιονγκ και το «αιώνιο φαβορί» των βραβείων τις τελευταίες δεκαετίες, ο διάσημος Γιαπωνέζος συγγραφέας Χαρούκι Μουρακάμι.

Όπως κάθε χρόνο, στον χορό της σπέκουλας γύρω από το όνομα του νικητή ή της νικήτριας του βραβείου, έχουν μπει γερά και οι διάφορες εταιρείες στοιχημάτων, οι οποίες μοιάζουν να εναρμονίζονται με το πνεύμα της προέδρου της επιτροπής και πάνω-κάτω δίνουν τις εξής αποδόσεις για τις φετινές υποψηφιότητες (είτε για το «εξ αναβολής» περσινό βραβείο είτε για το φετινό):

4/1 για την Αν Κάρσον, 5/1 για την Μαρίζ Κοντέ, 8/1 για τον Μουρακάμι, για τον Βα Τιονγκ και για την Λουντμίλα Ουλίτσκαγια, 10/1 για την Μάργκαρετ Άτγουντ και για την Όλγκα Τοκάρτσουκ και στις πιο κάτω «θέσεις» γύρω στο 20/1 για τον Κρασναχορκάι αλλά και για «ιερά τέρατα» της σύγχρονης ευρωπαϊκής λογοτεχνίας όπως ο Μίλαν Κούντερα και ο Πέτερ Χάντκε.

Ως ακραίο αουτσάιντερ στη σχετική «στοιχηματική» λίστα κατατάσσεται το όνομα του συγγραφέα των βιβλίων της σειράς "Game of Thrones" Τζορτζ Ρ.Ρ. Μάρτιν με απόδοση 250 προς 1.

Το σίγουρο είναι ότι το (ένα έστω) Νόμπελ Λογοτεχνίας θα πάει σε γυναίκα Facebook Twitter
Όλγκα Τοκάρτσουκ
Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Τσερνόμπιλ» της βραβευμένης με Νόμπελ Σβετλάνα Αλεξίεβιτς: Απόλυτη τραγωδία ή υπόσχεση αγάπης;

Βιβλίο / «Τσερνόμπιλ» της βραβευμένης με Νόμπελ Σβετλάνα Αλεξίεβιτς: Απόλυτη τραγωδία ή υπόσχεση αγάπης;

Το «Τσερνόμπιλ - Ένα χρονικό του μέλλοντος» της Λευκορωσίδας συγγραφέως δεν είναι μόνο το βιβλίο που ενέπνευσε την ομώνυμη σειρά του HBO αλλά και αυτό που μας κάνει ακόμα να σκεφτόμαστε τι σημαίνει αληθινό δράμα, οδύνη, ιστορική τραγωδία αλλά και αγάπη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στα τέσσερα»: Το πιο καυτό και αμφιλεγόμενο βιβλίο του φετινού καλοκαιριού

Βιβλίο / «Στα τέσσερα»: Το πιο καυτό και αμφιλεγόμενο βιβλίο του φετινού καλοκαιριού

«Κάποιες το λάτρεψαν, άλλες το σιχάθηκαν»: Το βιβλίο της Miranda July για την ερωτική περιπλάνηση μιας γυναίκας στη μέση ηλικία που χαρακτηρίστηκε ως «το πρώτο μεγάλο μυθιστόρημα για την περιεμμηνόπαυση», είναι η λογοτεχνική επιτυχία της χρονιάς.
THE LIFO TEAM
Πατρίτσια Χάισμιθ: «Ο κόσμος και τα μαρτίνι του είναι δικά μου!»

Βιβλίο / Πατρίτσια Χάισμιθ: «Ο κόσμος και τα μαρτίνι του είναι δικά μου!»

Τα πολυσυζητημένα ημερολόγια της Χάισμιθ αποκαλύπτουν κρυφές σκέψεις της συγγραφέως του «Ταλαντούχου κύριου Ρίπλεϊ», τους άγνωστους έρωτες και την εξάρτησή της από τη γραφή και το αλκοόλ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής και της επιτυχίας της»

Βιβλίο / Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής της»

Από τη Βαβυλώνα ως την Αθήνα, ο διάσημος ιστορικός και συγγραφέας βλέπει τις πόλεις ως ζωντανούς οργανισμούς, όπου η ιστορία γράφεται από τους ανθρώπους και όχι από τα κτίρια – με δημόσιες διεκδικήσεις και αντιστάσεις στο gentrification.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
10 βιβλία που διαπνέονται από 10 ελληνικά νησιά και τόπους - από τις Σπέτσες και την Άνδρο ως την Κρήτη και τη Μύκονο

Βιβλίο / 10 βιβλία για 10 ελληνικά νησιά και τόπους - από τις Σπέτσες και την Άνδρο ως την Κρήτη και τη Μύκονο

Δεν είναι λίγα τα βιβλία που ξεδίπλωσαν και ενίοτε αποθέωσαν κρυφές ή φανερές μεριές της Ελλάδας και κατέληξαν να γίνουν συνώνυμα συγκεκριμένων τόπων. Από τις ονειρικές, σχεδόν ψυχεδελικές Σπέτσες στον Μάγο του Φόουλς μέχρι τη Μάνη του Φέρμορ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ / Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

Ο Αυτοκράτορας της Χαράς είναι ένα λογοτεχνικό επίτευγμα. Ένα μεγάλο μυθιστόρημα με ιστορίες απλών ανθρώπων που τις σχέσεις τους ορίζουν η καλοσύνη και η αλληλεγγύη. Με αφορμή την κυκλοφορία του, ένας από τους πιο ταλαντούχους συγγραφείς της γενιάς του μιλάει για τη λογοτεχνία, τους ήρωές του, την queer ταυτότητα και την κατάσταση όπως διαμορφώνεται στην Αμερική του Τραμπ σε μια συνέντευξη-ποταμό.
M. HULOT
Η Λυδία Κονιόρδου διαβάζει τον μονόλογο της Λούλας Αναγνωστάκη «Ο oυρανός κατακόκκινος»

Lifo Videos / «Ιδού εγώ»: Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει το «Ουρανός Κατακόκκινος» της Λούλας Αναγνωστάκη στο LIFO.gr

O απολογισμός ζωής μιας γυναίκας που βλέπει γύρω της τον κόσμο να διαλύεται, η προσωπική εμπλοκή στη συλλογική μνήμη, μια ποιητική εκδοχή της δυστυχίας που γεννά η σύγχρονη πραγματικότητα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ