Σιμόν Λι: Μια από τις πιο δυναμικές γλύπτριες της εποχής μας και τα εμβληματικά έργα της

Σιμόν Λι: Μια από τις πιο δυναμικές και ανυποχώρητες γλύπτριες της εποχής μας και τα εμβληματικά έργα της Facebook Twitter
H επιβλητική γυναικεία φιγούρα, το γλυπτό «Brick House», δεσπόζει στο πιο σημαντικό κομμάτι της έκθεσης στη Βενετία.
0

Ο Χρυσός Λέων για την καλύτερη συμμετοχή στη διεθνή έκθεση «Το γάλα των ονείρων» στην Μπιενάλε απονεμήθηκε στην Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα Σιμόν Λι. Η επιβλητική γυναικεία φιγούρα που φιλοτέχνησε, με τίτλο «Brick House», δεσπόζει στο πιο σημαντικό κομμάτι της έκθεσης στη Βενετία.

Η Σεσίλια Αλεμάνι, καλλιτεχνική διευθύντρια της 59ης Μπιενάλε, ως επιμελήτρια έργων τέχνης της High Line στη Νέα Υόρκη, εντυπωσιασμένη από τα έργα της Λι, της έδωσε το 2016 την πρώτη της μεγάλη παραγγελία και 250.000 δολάρια για να φτιάξει το πρώτο της έργο σε μπρούτζο. Μετά από τριάντα χρόνια που δούλευε με πηλό, η Λι έκανε για πρώτη φορά ένα έργο μεγάλης κλίμακας με άλλο υλικό.

Την άνοιξη του 2019 η δεκαέξι ποδιών μπρούτζινη προτομή μιας μαύρης γυναίκας εμφανίστηκε στη High Line της Νέας Υόρκης. Τα μαλλιά της ήταν πλεγμένα σε μακριές πλεξούδες και ο κορμός της είχε μια αρχιτεκτονική διάσταση, η οποία απηχούσε το παραδοσιακό οικοδομικό στυλ του λαού Mousgoum του Καμερούν. Το μνημειώδες γλυπτό της High Line ήταν παραστατικό και αφηρημένο, μια μυστηριώδης και μεγαλοπρεπής θεά της μαύρης γυναικείας φύσης.

Τα μαλλιά της ήταν πλεγμένα σε μακριές πλεξούδες και ο κορμός της είχε μια αρχιτεκτονική διάσταση, η οποία απηχούσε το παραδοσιακό οικοδομικό στυλ του λαού Mousgoum του Καμερούν. Το μνημειώδες γλυπτό της High Line ήταν παραστατικό και αφηρημένο, μια μυστηριώδης και μεγαλοπρεπής θεά της μαύρης γυναικείας φύσης.

Η Λι, που γεννήθηκε το 1967 στο Σικάγο, εκπροσωπεί στην 59η Διεθνή Έκθεση Τέχνης τις Ηνωμένες Πολιτείες με την έκθεση «Sovereignty» στο αμερικανικό περίπτερο.

Σε όλη τη διάρκεια του έργου της αναλύει μέσα από τη γλυπτική, το βίντεο ή την περφόρμανς την κατασκευή της υποκειμενικότητας της μαύρης γυναίκας.

Τα μεγάλης κλίμακας γλυπτικά έργα της ενώνουν μορφές που προέρχονται από τη λαϊκή αρχιτεκτονική και το γυναικείο σώμα, αποδίδοντάς τα μέσω υλικών και διαδικασιών που σχετίζονται με τις καλλιτεχνικές παραδόσεις της Αφρικής και της αφρικανικής διασποράς, επαναπροσδιορίζοντας τις έννοιες του χώρου, του χρόνου και της ύπαρξης.

Το έργο «Sovereignty» για την Μπιενάλε αναμειγνύει διαφορετικές ιστορίες και αφηγήσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με τις τελετουργικές παραστάσεις των λαών Baga στη Γουινέα, τον πρώιμο υλικό πολιτισμό των μαύρων Αμερικανών από την περιοχή Edgefield της Νότιας Καρολίνας και την Αποικιακή Έκθεση του 1931 στο Παρίσι. Με μια σειρά από νέα χάλκινα και κεραμικά, η Λι παρεμβαίνει ευφάνταστα για να καλύψει τα κενά στο ιστορικό αρχείο προτείνοντας νέες υβριδικότητες.

Σιμόν Λι: Μια από τις πιο δυναμικές και ανυποχώρητες γλύπτριες της εποχής μας και τα εμβληματικά έργα της Facebook Twitter
H Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα Σιμόν Λι. Φωτο: Shaniqwa Jarvis, courtesy of the artist. © Simone Leigh.

Με τη Σόνια Μπόις να κερδίζει το Χρυσό Λιοντάρι για το Εθνικό Περίπτερο της Μεγάλης Βρετανίας και τη Σιμόν Λι το Χρυσό Λιοντάρι για τη συμμετοχή της στο Αρσενάλε, η Μπιενάλε της Βενετίας έζησε μια ιστορική στιγμή, με δυο μαύρες καλλιτέχνιδες να τιμώνται την ίδια χρονιά, δυο δημιουργούς που κινούνται και επεξεργάζονται την ίδια προβληματική στα έργα τους, η οποία σχετίζεται με τη γυναικεία φύση και παρουσία.

Υπάρχει φυσικά μια τάση προς την ανάδειξη των μαύρων καλλιτεχνών. Οι γκαλερί που γνωρίζουν την αγορά προσπαθούν να προσθέσουν μαύρους καλλιτέχνες στους καταλόγους τους και σημαντικές προσωπικότητες, όπως ο Kerry James Marshall, η Kara Walker, ο David Hammons, πετυχαίνουν τιμές-ρεκόρ στις δημοπρασίες. Οι ΗΠΑ σε επίπεδο πολιτιστικό τα πάνε καλύτερα από όσο στην καθημερινή ζωή όσον αφορά τα ζητήματα καταπίεσης και ρατσισμού κατά των μαύρων και τη χώρα έχουν εκπροσωπήσει δυο φορές Αφροαμερικανοί καλλιτέχνες – ο Mark Bradford το 2017 και ο Martin Puryear το 2019. Η Λι είναι η πρώτη μαύρη γυναίκα που έχει εκπροσωπήσει τις ΗΠΑ σε Μπιενάλε.

Σιμόν Λι: Μια από τις πιο δυναμικές και ανυποχώρητες γλύπτριες της εποχής μας και τα εμβληματικά έργα της Facebook Twitter
Το μνημειώδες γλυπτό της στη High Line ήταν παραστατικό και αφηρημένο, μια μυστηριώδης και μεγαλοπρεπής θεά της μαύρης γυναικείας φύσης.

Γεννήθηκε στο Σικάγο από Τζαμαϊκανούς γονείς. Ο πατέρας της ήταν ιεραπόστολο και ζούσαν σε μια γειτονιά που όλοι ήταν μαύροι. Αργότερα έλεγε: «Όλοι ήταν μαύροι, οπότε μεγάλωσα νιώθοντας ότι το χρώμα μου δεν προκαθόριζε τίποτα για μένα. Ήταν πολύ καλό για την αυτοεκτίμησή μου. Ακόμα νιώθω τυχερή που μεγάλωσα σε αυτό το χωνευτήρι». Φοίτησε στο Earlham College στο Ρίτσμοντ και πήρε πτυχίο στις Καλές Τέχνες. Όταν έκανε την πρακτική της στο Εθνικό Μουσείο Αφρικανικής Τέχνης, και ενώ σχεδίαζε να γίνει κοινωνική λειτουργός, άρχισε να ενδιαφέρεται για την αφρικανική και αφροαμερικανική τέχνη και τις αναπαράστάσεις της στον δυτικό κόσμο.

Η Λι άργησε πολύ να καταλάβει ότι ήθελε να γίνει καλλιτέχνιδα. Άρχισε να φτάχνει κεραμικές φιγούρες, χρησιμοποιώντας αφρικανικά μοτίβα που τείνουν να έχουν μοντερνιστικά χαρακτηριστικά. Ποτέ δεν έφτιαξε χρηστικά αντικείμενα και το έγο της έχει περιγραφεί ως μέρος του επαναπροσδιορισμού της κεραμικής από μια γενιά σε διεπιστημονικό πλαίσιο. Δεν αποκάλεσε τον εαυτό της καλλιτέχνη μέχρι το 2001, όταν ήταν ανύπαντρη μητέρα και μεγάλωνε την κόρη της, Zenobia, στο Crown Heights του Μπρούκλιν, παλεύοντας με τον κόσμο της τέχνης που έβλεπε την κεραμική υποτιμητικά, ως υλικό για χομπίστες ή αγγειοπλάστες.

Δίδασκε τέχνη σε προγράμματα προσχολικής αγωγής. «Μου άρεσε να διδάσκω τέχνη σε παιδιά, είναι υπέροχοι καλλιτέχνες και δεν χρειάζονται έγκριση από κανέναν στα έργα τους», λέει. Όταν κατάφερε να κάνει την πρώτη της έκθεση, το 2001, στην γκαλερί Rush Arts Gallery, λίγο μετά την 11η Σεπτεμβρίου, τράβηξε την προσοχή του συλλέκτη A. C. Hudgins, που έγινε μέντορας και ένας από τους σημαντικότερους υποστηρικτές της μαζί με την Peggy Cooper Cafritz, τη συλλέκτρια και ακτιβίστρια των πολιτικών δικαιωμάτων στην Ουάσινγκτον, και την καλλιτέχνιδα και συγγραφέα Lorraine O'Grady.

Σιμόν Λι: Μια από τις πιο δυναμικές και ανυποχώρητες γλύπτριες της εποχής μας και τα εμβληματικά έργα της Facebook Twitter
Άποψη του έργου των Simone Leigh και Belkis Ayón στο «The Milk of Dreams» στην 59η Μπιενάλε της Βενετίας, 2022. Φωτο: Roberto Marossi/ Μπιενάλε της Βενετίας.

Άρχισε να παίρνει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις και residencies – προσκλήσεις για να εργαστεί σε κοινοτικούς χώρους όπως το Lower Manhattan Cultural Council και το Henry Street Settlement, όπου το έργο της είδαν άλλοι καλλιτέχνες και επιμελητές μουσείων. Τα καλοκαίρια τα περνούσε στην Αφρικη και ερχόταν σε επαφή με πολλούς Αφρικανούς επιμελητές και καλλιτέχνες, μαθαίνοντας την ιστορία της. Ήδη είχε αρχίσει να γίνεται γνωστή εκτός ΗΠΑ, αλλά στην πατρίδα της η αναγνώριση εξακολουθούσε να φαίνεται μακρινή και αβέβαιη.

Η Λι συνέχισε να δουλεύει, επιστρέφοντας πάντα σε μια εννοιολογική γλώσσα γύρω από τη γυναικεία φύση, τοποθετώντας τη στο πλαίσιο της αμερικανικής ιστορίας της τέχνης και αποτυπώνοντάς τη στη μορφή, στο υλικό, στο θέμα, στα αντικείμενα, ακόμα και στις λογοτεχνικές της εμπνεύσεις. Η αστείρευτη ενέργειά της, η υψηλή δεξιοτεχνία της και το διευρυνόμενο όραμά της την κράτησαν σε εγρήγορση, και η αναγνώριση, όταν ήρθε, ήταν τόσο αποφασιστική ώστε η πρόσκληση να εκπροσωπήσει τη χώρα της στην Μπιενάλε φάνηκε προδιαγεγραμμένη.

Σιμόν Λι: Μια από τις πιο δυναμικές και ανυποχώρητες γλύπτριες της εποχής μας και τα εμβληματικά έργα της Facebook Twitter
Simone Leigh, Jug (2019). Photo by David Heald, courtesy of the artist and the Solomon R. Guggenheim Foundation, ©Simone Leigh.

Αυτό την εκτίναξε στην πρώτη γραμμή και άρχισε να την εκπροσωπεί η γκαλερί Hauser & Wirth. Σε μια έκθεση στη Ζυρίχη, τα μεγάλα γλυπτά της κοστολογούνταν επτακόσιες πενήντα χιλιάδες δολάρια και όλα πουλήθηκαν την πρώτη εβδομάδα. Όμως η Λι εγκατέλειψε τη μεγάλη και διάσημη γκαλερί, δημιουργώντας σάλο στον κόσμο της τέχνης, λέγοντας απλώς ότι «απλώς δεν είναι κατάλληλο για μένα. Δεν μου ταίριαζε». Διάλεξε την γκαλερί του Matthew Marks, στο ρόστερ του οποίου περιλαμβάνονται οι Robert Gober, Jasper Johns, Vija Celmins, Katharina Fritsch, Martin Puryear και Charles Ray.

Τα χάλκινα γλυπτά της, που παρουσιάζονται στο αμερικανικό περίπτερο, χυτεύτηκαν από πήλινα μοντέλα. Στο προαύλιο υπάρχει ένα μνημειώδες μπρούντζινο γλυπτό, ενώ η στέγη του περιπτέρου είναι αχυρένια, θυμίζοντας την αφρικανική καταγωγή της. Οι πέντε αίθουσες του περιπτέρου στεγάζουν αλληλένδετα έργα από πηλό, μπρούντζο και άχυρο, γεμίζοντας τον χώρο της γκαλερί με εικονιστικές αναπαραστάσεις για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια.

Σιμόν Λι: Μια από τις πιο δυναμικές και ανυποχώρητες γλύπτριες της εποχής μας και τα εμβληματικά έργα της Facebook Twitter
Simone Leigh, Untitled, 2021. © Simone Leigh, Courtesy Matthew Marks Gallery.

Αυτή την περίοδο, η Λι και η φίλη της Rashida Bumbray οργανώνουν μια συνάντηση μαύρων γυναικών καλλιτεχνών, συγγραφέων και ακαδημαϊκών, με τίτλο «Loophole of Retreat», η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Μπιενάλε από τις 8 έως τις 11 Οκτωβρίου. Πρόκειται για τη συνέχεια μιας συνάντησης με τον ίδιο τίτλο στο Guggenheim το 2019, τη χρονιά που γινόταν εκεί έκθεση με τα έργα της Λι. Ο τίτλος παραπέμπει στο «Incidents in the Life of a Slave Girl» του 1861, την αυτοβιογραφία της Harriet Jacobs, η οποία πέρασε επτά χρόνια σε μια κρυψώνα στη σοφίτα της γιαγιάς της, κρυμμένη από τον κτηνώδη ιδιοκτήτη της. Το επόμενο σχέδιό της Λι είναι η δημιουργία ενός χώρου για τις μαύρες γυναίκες διανοούμενες.

«Χαρτογραφώ μια ιστορία αλλαγής και προσαρμογής», έχει γράψει, «μέσα από αντικείμενα και χειρονομίες και την ασταμάτητη κίνηση των μαύρων γυναικών προς τα εμπρός».

Σιμόν Λι: Μια από τις πιο δυναμικές και ανυποχώρητες γλύπτριες της εποχής μας και τα εμβληματικά έργα της Facebook Twitter
Simone Leigh, 107 (Face Jug Series) 2019. Φωτο: Farzad Owrang, courtesy of the artist and a private collection, ©Simone Leigh.
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σόνια Μπόις: Η δυναμική μαύρη εικαστικός που τιμήθηκε με το Χρυσό Λέοντα στη Μπιενάλε της Βενετίας

Εικαστικά / Σόνια Μπόις: Η μαύρη εικαστικός που τιμήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα στην Μπιενάλε της Βενετίας

Το έργο της Μπόις στο Βρετανικό Περίπτερο, με τίτλο «Feeling Her Way», συνδυάζει βίντεο, κολάζ, μουσική και γλυπτική. Στο βίντεο πέντε μαύρες μουσικοί αυτοσχεδιάζουν και παίζουν με τις φωνές τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βενετία: Μια πόλη γεμάτη εκθέσεις σε μουσεία και παλάτια

Εικαστικά / Βενετία: Μια πόλη γεμάτη εκθέσεις σε μουσεία και παλάτια

Άνσελμ Κίφερ στο Palazzo Ducale, Ανίς Καπούρ στην Accademia της Βενετίας, Σαμπίνε Βάις στην Casa dei Tre Oci, Μαρλέν Ντιμάς στο Palazzo Grassi, ένα πανόραμα των σουρεαλιστών στη Συλλογή Πέγκι Γκουγκενχάιμ, Γιόζεφ Μπόις στο Palazzo Cini και Ούγκο Ροντινόνε στη Scuola Grande di San Giovanni Evangelista.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Janis Rafa: Η μοναδική Ελληνίδα καλλιτέχνιδα στην Μπιενάλε της Βενετίας 2022 μιλά στη LiFO

Εικαστικά / Janis Rafa: Η μοναδική Ελληνίδα καλλιτέχνις στην Μπιενάλε της Βενετίας 2022

Η Τζάνις Ραφαηλίδου αποκαλύπτει στη LiFO περισσότερες πληροφορίες για τη συμμετοχή της στη φετινή Μπιενάλε της Βενετίας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 23 Απριλίου έως τις 27 Νοεμβρίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ