Μύκονος εμπιστευτικό

Μύκονος εμπιστευτικό Facebook Twitter
©Division Αrchitects
0

Για τους Division Architects η ποιότητα αποτελεί, θα λέγαμε, το ζητούμενο σε μια αρχιτεκτονική μελέτη, αφού θεωρούν πως η αρχιτεκτονική δεν ζει για τη στιγμή του σχεδιασμού ή της κατασκευής αλλά είναι διαχρονική. Σύμφωνα με τον Βασίλη Γρηγοριάδη, πολιτικό μηχανικό και συνιδρυτή των Division Architects, «για να μείνει κάθε έργο αναλλοίωτο στον χρόνο, θα πρέπει να έχει βρει αυτή την τομή μεταξύ του ποιοτικού σχεδιασμού και της προσεκτικά μελετημένης κατασκευής».


Η αρχιτεκτονική δουλειά των Division έχει και μια «επικοινωνιακή» πτυχή, αυτήν της προσαρμογής στον κάθε πελάτη, στη μοναδικότητά του. Γι’ αυτό στο site τους αναφέρονται στο γεγονός ότι κάθε πρότζεκτ γίνεται αφορμή για δημιουργία και συζήτηση. Ο Γιώργος Γρηγοριάδης συμπληρώνει πως «κάθε αρχιτεκτόνημα είναι διαφορετικό, κυρίως επειδή ο κάθε πελάτης είναι ξεχωριστός. Η πρώτη επαφή με έναν καινούργιο ιδιοκτήτη είναι αυτή που πυροδοτεί τη συζήτηση περί σχεδιασμού και κατασκευής. Η αρχιτεκτονική έχει ως βάση της τον άνθρωπο και την ικανοποίηση των εκάστοτε αναγκών του. Αντιμετωπίζουμε τις κατοικίες ως ένα σύνολο των προσωπικών στοιχείων των ανθρώπων που τις βιώνουν. Η επιτυχία κάθε έργου έγκειται στην επιτυχημένη ερμηνεία αυτού του βιώματος, από το αρχικό επίπεδο της συζήτησης μέχρι την τελική παραγωγή χώρου».

Η ικανοποίηση των καθημερινών αναγκών των ιδιοκτητών, σε συνδυασμό με τη δημιουργία ενός χώρου ξεκούρασης και χαλάρωσης, απαιτεί λεπτούς χειρισμούς, ώστε το αποτέλεσμα να ανταποκρίνεται στις υψηλές προδιαγραφές που θέτονται στην αρχή κάθε έργου.


Η ειδικότητα των Division Architects

Ή αλλιώς η αβάσταχτη ελαφρότητα του εξοχικού είναι. Είναι πολύ σημαντικό πράγμα η ελαφρότητα, που επιτυγχάνεται με μεγαλύτερη ευκολία σε μια παραθεριστική κατοικία. Ξεκουράζει. Η αρχιτεκτονική μελέτη της παραθεριστικής κατοικίας αποτελεί, λοιπόν, μια εξειδίκευση του συγκεκριμένου γραφείου. «Η παραθεριστική κατοικία πάντα μου προκαλούσε το ενδιαφέρον. Οι ανάγκες και η σχεδιαστική προσέγγιση μιας εξοχικής κατοικίας είναι διαφορετικές, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να συμβαδίζουν με αυτές μιας κύριας κατοικίας. Η διαφορετικότητα αυτή αποτελεί μια πρόκληση για κάθε σχεδιαστή/κατασκευαστή.

division Architects
Ο Βασίλης και ο Γιώργος Γρηγοριάδης

Η ικανοποίηση των καθημερινών αναγκών των ιδιοκτητών, σε συνδυασμό με τη δημιουργία ενός χώρου ξεκούρασης και χαλάρωσης, απαιτεί λεπτούς χειρισμούς, ώστε το αποτέλεσμα να ανταποκρίνεται στις υψηλές προδιαγραφές που θέτονται στην αρχή κάθε έργου. Όλες αυτές οι δυσκολίες και οι προκλήσεις, όμως, είναι που διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μου για την παραθεριστική κατοικία σε βάθος χρόνου» μας λέει ο Γιώργος Γρηγοριάδης. Kαι επειδή δεν υπάρχει επιτυχημένη αρχιτεκτονική που να μην έχει λάβει υπόψη της την τοποθεσία, θα λέγαμε ότι οι Division Αrchitects έχουν ως αγαπημένη τοποθεσία δράσης τη Μύκονο. 

Επί του θέματος μας λένε οι ίδιοι: «Η Μύκονος, όπως και οι υπόλοιπες Κυκλάδες, προσφέρουν αστείρευτες δυνατότητες σχεδιασμού. Το περιβάλλον εμπνέει ακατάπαυστα για νέες ιδέες και καινοτομίες. Ταυτόχρονα, όμως, σεβόμενοι το παραδοσιακό πνεύμα του νησιού, πρέπει να ακολουθούμε κάποιες βασικές σχεδιαστικές αρχές. Τα βασικά υλικά, όπως η παραδοσιακή πέτρα και το κυκλαδίτικο λευκό, αποτελούν τον ιδανικό καμβά ώστε να δημιουργείται κάθε φορά κάτι μοναδικό, αλλά όχι κραυγαλέο. Η ιδανική ισορροπία επιτυγχάνεται όταν στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική του νησιού ενσωματώνονται νέα υλικά και τεχνολογίες για την κατασκευή και λειτουργία του έργου αλλά και σύγχρονες ιδέες ως προς τη διακόσμηση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων.

Μύκονος εμπιστευτικό Facebook Twitter
©Division Αrchitects

Όπως και σε κάθε άλλη περιοχή, έτσι και στη Μύκονο, ο ολιστικός σχεδιασμός δημιουργεί πάντα το επιτυχημένο αποτέλεσμα». Αυτό μας έκανε να αναρωτηθούμε ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία σε ένα μυκονιάτικο πρότζεκτ. Oι Division απαντούν: «Καθώς η βάση του γραφείου βρίσκεται στην Αθήνα, η μεγαλύτερη δυσκολία είναι η συνεχής μετακίνηση από και προς τα έργα. Mε το πέρασμα του χρόνου, όμως, η ανάγκη για συνεχή παρουσία στο νησί έχει ενσωματωθεί στη λειτουργία του γραφείου. Κατά τα άλλα, οι δυσκολίες είναι ανάλογες κάθε άλλου κατασκευαστικού έργου. Αντίστοιχα, η παρακολούθηση ταυτόχρονων έργων είναι πιο εύκολη, καθώς οι αποστάσεις είναι μικρότερες και οι συνεργάτες συγκεκριμένοι. Κατά τη διάρκεια των κατασκευών, λοιπόν, υπάρχει μεγαλύτερος έλεγχος, με αποτέλεσμα τα έργα να ακολουθούν με συνέπεια το χρονικό σχεδιάγραμμά τους». 

Ο Γιώργος Γρηγοριάδης ανήκει στους Έλληνες που έφυγαν στο εξωτερικό.Από την εκεί εμπειρία του αντλεί έμπνευση για τη δουλειά του: «Στις καθημερινές εργασιακές στιγμές και κυρίως στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε στα πρότζεκτ μας πάντα σκέφτομαι τον καθηγητή της Θεωρίας της Γνώσης που είχα στον τελευταίο μου χρόνο στο σχολείο. Τον θυμάμαι χαρακτηριστικά να αποτυπώνει την εξής φράση: “The choice is always yours, pay now and play later, or play now and pay later”. Κάθε φορά, λοιπόν, που αντιμετωπίζω κάποια δυσκολία στη δουλειά μου και θέλω να σταματήσω, σκέφτομαι τον εαυτό μου που έφυγε από το σπίτι του για το εξωτερικό με όνειρα και στόχους και ένα μόνο πλάνο, “pay now so that you can play later”».

Μύκονος εμπιστευτικό Facebook Twitter
©Division Αrchitects
Μύκονος εμπιστευτικό Facebook Twitter
©Division Αrchitects
Μύκονος εμπιστευτικό Facebook Twitter
©Division Αrchitects
Design
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Design / Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Από τις συναυλίες της Μπιγιονσέ, του Weeknd, της Αντέλ της Μάιλι Σάιρους και των U2, το σετ του Super Bowl, τις επιδείξεις του Yves Saint Laurent και της Louis Vuitton, μέχρι τα σκηνικά της όπερας και των σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τech & Science / Αφού οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσως σταθούν η αφορμή για να διορθωθεί αυτό το λάθος: όσα αποκαλύπτονται για την εμμονή στον ανδρικό σχεδιασμό απο τα Οργανισμό Οικονομικού Συντονισμού και Ανάπτυξης
NEWSROOM
Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου

Design / Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου για το Αρχείο Καβάφη

H Εύα Μανιδάκη και ο Θανάσης Δεμίρης, που ανέλαβαν την ανακαίνιση, την αρχιτεκτονική μελέτη και την επιμέλεια του χώρου όπου φιλοξενείται το Αρχείο, καθώς και της Οικίας Καβάφη στην Αλεξάνδρεια, μας ξεναγούν στην οδό Φρυνίχου και μας περιγράφουν τη διαδικασία πίσω από το δύσκολο εγχείρημα της δημιουργίας ενός χώρου που θα φιλοξενεί το καβαφικό σύμπαν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Design / Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Το σπίτι της Κατερίνας Τερζοπούλου είναι σαν να το βρέχει το κύμα. Η Κατερίνα έχει καθρέφτη πάνω στην τζαμαρία γιατί θεωρεί ότι αν κοιτάς πρώτα τη θάλασσα και μετά τον εαυτό σου δείχνεις καλύτερη.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Το υποθετικό σπίτι της Κατριν Ντενέβ

Design / Ένα αθηναϊκό σπίτι που θα μπορούσε να ανήκει στην Κατρίν Ντενέβ

Το σπίτι της εικαστικού Κατερίνας Ζαχαρόπουλου θυμίζει θεατρικό σκηνικό. Δεν μοιάζει καθόλου με διαμέρισμα. Εδώ είναι όλα ανοιχτά, χωρίς προσδιορισμένους χώρους σε ένα κτίριο που δεν θυμίζει σε τίποτα αθηναϊκή πολυκατοικία.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Στέλιος Κόης: «Ζούμε σε μια Αθήνα χωρίς Αθηναίους»

Άκου την επιστήμη / Στέλιος Κόης: «Ζούμε σε μια Αθήνα χωρίς Αθηναίους»

Τι χρειάζεται προκειμένου να δημιουργήσουμε χώρους ικανούς να προσφέρουν νέες εμπειρίες; Πως μπορεί η πόλη της Αθήνας να αποκτήσει περισσότερους ελεύθερους χώρους; Ποιες λύσεις απαιτούνται ώστε η πρωτεύουσα τα καλοκαίρια να μην είναι ένα καζάνι που βράζει; Και πόσο εφικτός είναι ο στόχος της πόλης των 15 λεπτών; Ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας Στέλιος Κόης απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς είναι να ζεις σε μια κουφάλα βελανιδιάς;

Design / Πώς είναι να ζεις σε μια κουφάλα βελανιδιάς;

Το σπίτι της γλύπτριας Λυδίας Βενιέρη είναι στο Μαρούσι. Μιλάμε γι' αυτό, για τη γειτονιά όπου μεγάλωσε και τους διανοούμενους που πέρασαν από κει. Αλλά και για το πώς μπορείς, όταν χάνεις τα κλειδιά σου, να ζητάς από εκείνα να σε βρουν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη έγινε ένα αριστουργηματικό graphic novel από τον Pan Pan

Design / Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη έγινε ένα αριστουργηματικό graphic novel από τον Pan Pan

Το ιστορικό μυθιστόρημα του σπουδαίου Έλληνα λογοτέχνη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα σε έναν εξαιρετικά καλοφτιαγμένο τόμο, σε σχέδιο και σενάριο του Παναγιώτη Πανταζή.
M. HULOT