Ο καλά κρυμμένος παράδεισος του Ροκ Χάντσον

Ο καλά κρυμμένος παράδεισος του Ροκ Χάντσον Facebook Twitter
Η ιστορία του Ροκ Χάντσον περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν την κινηματογραφική βιομηχανία διαχρονικά γοητευτική. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Images
0

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα αγόρι που εκπροσωπούσε όλα τα χαρακτηριστικά του αμερικανικού παραμυθιού: ψηλός (6 πόδια και 5 ίντσες ύψος, δηλαδή 196 εκατοστά), Μεσοδυτικός από το Ιλινόι, clean-cut, αρρενωπός, όμορφος, αθλητικός, με μεγάλες φιλοδοξίες να φτάσει ψηλά. Όλες οι γυναίκες τον ποθούσαν και όλοι οι άντρες ήθελαν να του μοιάσουν.

Το αγόρι κατάφερε να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους σταρ του Χόλιγουντ. Το παραμύθι όμως δεν είχε την κατάληξη που θα φανταζόταν κανείς. Ο παράδεισος δεν μπορούσε να επιτρέψει πολλά στην περίπτωσή του.

Η ιστορία του Ροκ Χάντσον περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν την κινηματογραφική βιομηχανία διαχρονικά γοητευτική: μυστικά, ψέματα, φρενήρη στοχοποίηση από τα tabloids, λευκούς γάμους, μπόλικο σεξ και έναν από τους πιο προβεβλημένους θανάτους της δεκαετίας του ’80.

Το νέο ντοκιμαντέρ «Rock Hudson: All That Heaven Allowed» που έκανε κινηματογραφική πρεμιέρα στο φετινό Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα για να διατεθεί πριν από λίγες μέρες για streaming στο HBO κατ’ αρχάς είναι ταινία κανονική, που απομακρύνεται αρκετά από τα τηλεοπτικής λογικής biopics ή τα true crime ντοκιμαντέρ που διατίθενται πλέον με το κιλό, κατά βάση μέσω του Netflix. Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι διαθέτει ένα έξοχο σινεφίλ εύρημα που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον, πέρα από τις σκανδαλοθηρικές λεπτομέρειες του στόρι αυτού καθαυτού.

Ο σκηνοθέτης Στίβεν Κάιτζακ επιλέγει να αφηγηθεί αυτό το στόρι εστιάζοντας στις δύο πτυχές της ζωής του Χάντσον που αποτέλεσαν –μοιραία– συγκοινωνούντα δοχεία: στην καταπιεσμένη ομοφυλοφιλία του, που δεν παραδέχτηκε ποτέ δημόσια, και στον θάνατό του από AIDS.

Ο Ροκ έζησε λίγο, αλλά απόλαυσε τεράστια φήμη και τουλάχιστον φαίνεται πως έζησε καλά. Όπως ήθελε ή όπως του το επέβαλαν, αυτό δεν θα το μάθουμε ποτέ.

Πέρα όμως από τα κλασικά φωτογραφικά slideshows, το αρχειακό υλικό και τις μίνι συνεντεύξεις ή ηχογραφήσεις ανθρώπων που τον γνώριζαν καλά, στην αφήγηση παρεμβάλλονται σκηνές από τις δεκάδες ταινίες του μονταρισμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να «σχολιάζουν» την πραγματικότητα, η οποία ήταν πολύ διαφορετική από τη βιτρίνα.

Ο καλά κρυμμένος παράδεισος του Ροκ Χάντσον Facebook Twitter
Ο Ρόι Χάρολντ Σέρερ Τζούνιορ θα γινόταν Ροκ Χάντσον (συνδυασμός που προέκυψε από τον βράχο του Γιβραλτάρ και τον ποταμό Χάντσον της Νέας Υόρκης!).

Όλα είναι θέμα μοντάζ, είναι σαν να θέλει να πει ο Κάιτζακ, και το μοντάζ ήταν πρωταγωνιστής και στη ζωή και την καριέρα του Ροκ Χάντσον, ενός Τομ Κρουζ της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ, θα μπορούσε να πει κανείς, ενός τρομερά λαοφιλούς σταρ δηλαδή, με αμφισβητήσιμο ταλέντο και σκιώδη προσωπική ζωή, όπου τα πάντα σε αυτή και στη δημόσια εικόνα του ήταν κατασκευασμένα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Έτσι, οι σκηνές όπου πλάνα των κλασικών ταινιών του έχουν μονταριστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αναδεικνύεται το ζήτημα της ομοφυλοφιλίας του δίνουν έναν απολαυστικά σαρκαστικό τόνο στην όλη αφήγηση.

Γιατί όμως ο Χάντσον κατέχει τέτοια σημαντική θέση στα «κατασκευάσματα» του Χόλιγουντ; Ούτε ο πρώτος και σίγουρα ούτε ο τελευταίος κρυφογκέι σταρ ήταν, για τον οποίο κυκλοφορούσαν αναρίθμητες φήμες και ο οποίος δεν επιβεβαίωσε ποτέ τι πραγματικά συνέβαινε πίσω από τις κλειστές πόρτες, όσο ήταν εν ζωή.

Ήταν όμως το πρώτο τόσο διάσημο θύμα του AIDS. Και αυτό τον έκανε, ειρωνικά, να καταλάβει μια θέση στο πάνθεον των διάσημων που έφυγαν τόσο νωρίς, τόσο βίαια και άδικα, για να ανοίξουν τον δρόμο, τα μάτια και τα αυτιά αυτών που όφειλαν να δουν και να ακούσουν.

Μια γεύση από την ιστορία του είχαμε πάρει και σχετικά πρόσφατα, στη μίνι σειρά «Hollywood» (ποιου άλλου;) του Ράιαν Μέρφι, όπου παρουσιάζονταν γλαφυρά τα πρώτα του χρόνια μέχρι την άνοδό του στο stardome. Παιδί χωρισμένων γονιών από τη Γουινέτκα του Ιλινόι, μετά τη θητεία του στους Πεζοναύτες και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αποφάσισε να μετακομίσει στην Καλιφόρνια, όπου ζούσε ο πατέρας του, για να πιάσει την καλή.

Εκεί δεν θα αργούσε να τον ανακαλύψει ο ανοιχτά ομοφυλόφιλος κυνηγός ταλέντων Χένρι Γουίλσον, που έμελλε να γίνει ο ατζέντης του, ο Βίκτορ Φρανκενστάιν του, ο άνθρωπος που τα επόμενα –πολλά χρόνια– θα καθόριζε την κάθε του κίνηση και θα τον οδηγούσε γρήγορα στο χρυσό, αποκλειστικό συμβόλαιο με το στούντιο της Universal.

Ο καλά κρυμμένος παράδεισος του Ροκ Χάντσον Facebook Twitter
Ο Ροκ Χάντσον (αριστερά) και ο Λι Γκάρλινγκτον στο Πουέρτο Βαγιάρτα, το 1963.

Από κει και πέρα τα πράγματα θα κυλούσαν από μόνα τους. Ο Ρόι Χάρολντ Σέρερ Τζούνιορ θα γινόταν Ροκ Χάντσον (συνδυασμός που προέκυψε από τον βράχο του Γιβραλτάρ και τον ποταμό Χάντσον της Νέας Υόρκης!), οι μικροί ρόλοι της σειράς (το ’52 και το ’53 είχε στο ενεργητικό του, σύμφωνα με το IMDb, από έξι ταινίες) θα γίνονταν σταδιακά μεγαλύτεροι και πρωταγωνιστικοί και η Αμερική των early ‘50s θα ανακάλυπτε το είδωλο που χρειαζόταν.

Όπως πολύ σωστά επισημαίνεται σε σκηνή της ταινίας, το θηλυπρεπές sleazy πρότυπο του βωβού σινεμά που εκπροσωπούσε ο Ρούντολφ Βαλεντίνο είχε ξεπεραστεί προ πολλού και το μεταπολεμικό κλίμα απαιτούσε κλασική αρρενωπότητα που απέπνεε σιγουριά και οικογενειακή ασφάλεια.

Αυτό ακριβώς το πρότυπο χρησιμοποίησε ο Γουίλσον για την εικόνα του Χάντσον, παρεμβαίνοντας ακόμα και στη χροιά της φωνής του, που απαιτούσε να είναι πιο μπάσα. Τι κι αν εκείνος «συγκατοικούσε» τότε με τον επίσης νέο και υποσχόμενο Μπομπ Πρεμπλ; Τα περιοδικά έκαναν λόγο για «περιζήτητους εργένηδες» και οι ρόλοι στα πρώτα μελοδράματα και ρομάντζα της εποχής άρχιζαν να πληθαίνουν.

Ο καλά κρυμμένος παράδεισος του Ροκ Χάντσον Facebook Twitter
Τα περιοδικά έκαναν λόγο για «περιζήτητους εργένηδες» και οι ρόλοι στα πρώτα μελοδράματα και ρομάντζα της εποχής άρχιζαν να πληθαίνουν.
Ο καλά κρυμμένος παράδεισος του Ροκ Χάντσον Facebook Twitter
Χάρτινη φιγούρα του ηθοποιού από περιοδικό της εποχής.
Ο καλά κρυμμένος παράδεισος του Ροκ Χάντσον Facebook Twitter
Εξώφυλλο του περιοδικού Photoplay με τον Ροκ Χάντσον.

Καθώς οι κινηματογραφικές σεζόν διαδέχονταν η μία την άλλη, η εμπορική δυναμική του Χάντσον μεγάλωνε, όμως δυνάμωναν και οι φωνές που αναρωτιούνταν γιατί δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα. Μετά το πρώτο περιστατικό από το tabloid περιοδικό Confidential, που απειλούσε να αποκαλύψει την ομοφυλοφιλία του το 1955, η λύση έπρεπε να βρεθεί γρήγορα, εύκολα και αναίμακτα. Η Φίλις Γκέιτς, προσωπική γραμματέας του Γουίλσον, για κάποιους bisexual για άλλους ομοφυλόφιλη και η ίδια, ήταν η ιδανική υποψήφια για έναν ολόλευκο γάμο που θα βούλωνε τα στόματα και θα ολοκλήρωνε την τελειότητα.

Στα αμιγώς κινηματογραφικά, η εξέλιξη των ‘50s θα έβλεπε τον Χάντσον να περνά από το εκτυφλωτικό τεκνικολόρ του Ντάγκλας Σερκ, θα τον μεταμόρφωνε σε σταρ πρώτου μεγέθους και θα τον έκανε ιδανικό ζευγάρι με την Τζέιν Γουάιμαν στην τεράστια επιτυχία «Magnificent Obsession», θα του χάριζε την πρώτη και μοναδική του υποψηφιότητα για Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου στον θρυλικό «Γίγαντα» του Τζορτζ Στίβενς, τη μάλλον καλύτερη ταινία του, που τον έφερε πλάι στον Τζέιμς Ντιν (κι εκείνος υποψήφιος, έχασαν αμφότεροι από τον Γιουλ Μπρίνερ, στην τελετή απονομής που είχε λάβει χώρα μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Ντιν σε τροχαίο) και, κυρίως, στην Ελίζαμπεθ Τέιλορ, που του χάρισε τη μακροχρόνια και ειλικρινή φιλία της, κι έπειτα θα τον συνέδεε κινηματογραφικά με την Ντόρις Ντέι στο απολαυστικό «Pillow Talk», εκείνη την ταινία στην οποία «ένας γκέι ηθοποιός υποδύεται έναν στρέιτ χαρακτήρα που το παίζει γκέι για να κερδίσει πιο εύκολα το κορίτσι». Η συνέχεια θα περιλάμβανε μια σειρά από επιτυχημένες ρομαντικές κομεντί που θα τον τυποποιούσαν σε αυτό το είδος.

Ο γάμος του με την Γκέιτς δεν κράτησε πολύ, όπως αναμενόταν, το διαζύγιο βγήκε με επιζήμιους οικονομικά όρους για τον ίδιο, ενώ το άστρο του θα άρχιζε σταδιακά να φθίνει από τα μέσα των ‘60s κι έπειτα, και ο Ροκ θα πέρναγε την επόμενη εικοσαετία της ζωής του ανάμεσα σε πολλά αγόρια, θα ανέπτυσσε φιλίες, κάποιες συντροφικές σχέσεις, θα υποδεχόταν δεκάδες νεαρούς στην πισίνα της έπαυλής του στο Μπέβερλι Χιλς, σε μυθικά πάρτι που τιμούσαν την ελευθεριότητα των ‘70s.

Παράλληλα, η τηλεόραση θα τον απορροφούσε σχεδόν ολοκληρωτικά, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την αστυνομική σειρά «McMillan & Wife», στην οποία πρωταγωνίστησε από το 1971 έως το 1977.

Ο καλά κρυμμένος παράδεισος του Ροκ Χάντσον Facebook Twitter
Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, με την οποία συμπρωταγωνίστησε στον «Γίγαντα», του χάρισε τη μακροχρόνια και ειλικρινή φιλία της. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Images

Οι εξιστορήσεις των φίλων και των πρώην σεξουαλικών ή συντροφικών επαφών του που είναι ακόμα εν ζωή –μεταξύ των οποίων και ο Λι Γκάρλινγκτον, η «αληθινή αγάπη» του Ροκ, σύμφωνα με τη βιογραφία του που κυκλοφόρησε μετά τον θάνατό του, ο άνθρωπος με τον οποίο έζησε μαζί τέσσερα χρόνια στα '60s–, αν και ξεκάθαρα με τη ματιά της κλειδαρότρυπας, δίνουν μια πολύ ενδεικτική αίσθηση του κλίματος εκείνης της εποχής, της σταδιακής απελευθέρωσης της ομοφυλόφιλης επιθυμίας (που έλεγε και το δικό μας ΑΚΟΕ), πάντα όμως κεκλεισμένων των θυρών για το αυστηρά ετεροκανονικό Χόλιγουντ.

Ένα μικρό παραστράτημα αρκούσε για να συνθλίψει καριέρες, όπως είχε γίνει χρόνια νωρίτερα, όταν για να θαφτεί το άρθρο του Confidential και να σωθεί το βαρύ πυροβολικό του, ο Χένρι Γουίλσον δεν δίστασε να «θυσιάσει» έναν άλλο γκέι ηθοποιό που μανάτζαρε, τον Ταμπ Χάντερ, παρέχοντας τη σκανδαλοθηρική εναλλακτική που απαιτούσε το περιοδικό.

Ταυτόχρονα, αυτές οι εξομολογήσεις των ηλικιωμένων πλέον γκέι ανδρών, κάποιοι από τους οποίους μιλούν στην κάμερα πλάι στους τωρινούς συντρόφους/συζύγους τους, είναι από τις πιο συγκινητικές στιγμές της ταινίας, για έναν κυρίως λόγο: γιατί οι άνθρωποι αυτοί επέζησαν, ενώ ο Ροκ Χάντσον όχι.

Και κάπου εκεί αρχίζει το AIDS drama, ικανό πάντα να ενεργοποιήσει τους δακρυγόνους αδένες του queer κοινού. Η εικόνα του άλλοτε ρωμαλέου, θηριώδους Χάντσον έχει αρχίσει να αλλάζει δραματικά στα ‘80s, ο ίδιος έχει χάσει βάρος, ενώ ένα καρδιακό επεισόδιο, αποτέλεσμα χρόνιας κατανάλωσης τσιγάρων και ποτών, τον οδηγεί τον Νοέμβριο του 1981 σε επέμβαση καρδιάς.

Στα τέλη του 1984 εμφανίζεται για μερικά επεισόδια στη θρυλική «Δυναστεία», που έμελλε να είναι ο τελευταίος του ρόλος, πλάι στη Λίντα Έβανς, αποστεωμένος, με φήμες από τα γυρίσματα να κυκλοφορούν και να αναφέρουν πως έχει πλέον εμφανές πρόβλημα στην ομιλία και αδυνατεί να θυμηθεί τα λόγια του, φήμες για ανορεξία, καρκίνο και ό,τι άλλο μπορούσε να φανταστεί η πένα του εκάστοτε γραφιά.

Ο καλά κρυμμένος παράδεισος του Ροκ Χάντσον Facebook Twitter
Στα τέλη του 1984 εμφανίζεται για μερικά επεισόδια στη θρυλική «Δυναστεία», που έμελλε να είναι ο τελευταίος του ρόλος, πλάι στη Λίντα Έβανς. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Images

Από αυτά τα γυρίσματα προκύπτει και το πιο ανατριχιαστικό, αναφορικά με τη στιγματοποίηση των οροθετικών ατόμων, περιστατικό, που θυμίζει τη φρενίτιδα που επικράτησε ανάμεσα στο καστ και το συνεργείο, όταν ο ίδιος ο Χάντσον εξαναγκάστηκε από την πίεση του Τύπου να αποκαλύψει, μέσω της ατζέντισσάς του, ότι είχε διαγνωστεί με AIDS, λίγους μήνες πριν καταλήξει. Για τις ανάγκες μίας σκηνής, που περιλαμβάνεται αυτούσια στο ντοκιμαντέρ, ο Ροκ μοιραζόταν ένα φιλί με την Έβανς.

Η σκηνή γυρίστηκε πολλές φορές, εκείνος ήταν τρομερά συγκρατημένος, δεν του έβγαινε με τίποτα, όπως θυμάται σήμερα η ηθοποιός, και λίγο αργότερα θα μάθαιναν όλοι γιατί. Και μπορεί η ίδια να δηλώνει πως αντιμετώπισε το συμβάν με ψυχραιμία, αλλά όλοι μπορούν να φανταστούν τι ακριβώς είχε συμβεί όταν έγινε γνωστή η κατάσταση του Χάντσον εκείνα τα πρώτα, σκοτεινά χρόνια του ιού, που ούτε γνώση υπήρχε, πολλώ δε μάλλον ψυχραιμία και σωστή ενημέρωση.

Κάπου εκεί παρεμβάλλεται και η θρυλική ομιλία της Ελίζαμπεθ Τέιλορ, με την ατάκα που απευθυνόταν στον εαυτό της, «bitch, do something yourself», μέσω της οποίας αναφερόταν στην ίδρυση του Αμερικανικού Ιδρύματος Έρευνας για το AIDS, στην οποία συνέβαλε η σταρ, σαφώς ευαισθητοποιημένη από την ασθένεια και, τελικά, τον θάνατο του φίλου της, τον Οκτώβριο του 1985, σε ηλικία μόλις 59 ετών.

Ο αριθμός των θυμάτων αυξανόταν ήδη γεωμετρικά, κάποιοι από αυτούς ήταν επώνυμοι, όπως ο Κλάους Νόμι που είχε φύγει ήδη από το 1983, όμως ο Χάντσον ήταν χωρίς αμφιβολία ο πρώτος πραγματικά διάσημος μέινστριμ αστέρας, του οποίου ο θάνατος και η τεράστια μιντιακή κάλυψη που ακολούθησε άλλαξαν τον ρου της ασθένειας και της ιστορίας, παρέχοντας μια απόκοσμη χαραμάδα ελπίδας, όταν η Αμερική της οπισθοδρόμησης και του ριγκανισμού αντιλήφθηκε ότι το AIDS δεν ήταν μια ασθένεια που αφορούσε μόνο τους «περιθωριακούς ομοφυλόφιλους».

Ο ίδιος βέβαια, παραδοσιακά υποστηρικτής των Ρεπουμπλικανών, δεν έλαβε ούτε την ψυχική ικανοποίηση μιας έστω υποστηρικτικής δήλωσης από την προσωπική του φίλη, Νάνσι Ρίγκαν, όταν η πρώτη κυρία αρνήθηκε να σχολιάσει τη διάγνωσή του.

Ο καλά κρυμμένος παράδεισος του Ροκ Χάντσον Facebook Twitter
Ο Ροκ Χάντσον υπήρξε η επιτομή της χολιγουντιανής μάτσο Americana.

Η τελευταία πράξη του δράματος είχε παιχτεί ανάμεσα στο Παρίσι, όπου ταξίδευε για να δεχθεί τις πρώιμες θεραπείες της εποχής που απλά παρατείναν λίγες εβδομάδες το προσδόκιμο των ασθενών, μέσω τρομερά τοξικών αντιρετροϊκών φαρμάκων, και στο Λος Άντζελες, στο σπίτι του στους λόφους του Μπέβερλι, όπου και πέρασε τις τελευταίες μέρες του, απόλυτα καταβεβλήμένος και «φαγωμένος» από την ασθένεια. Η τελευταία του επιστροφή στην πατρίδα του έγινε μετά τη δημόσια αποκάλυψη της κατάστασής του με ναυλωμένο αεροσκάφος της Air France, όπου επέβαινε μόνο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.

Ο Ροκ Χάντσον υπήρξε η επιτομή της χολιγουντιανής μάτσο Americana. Ο Ροκ Χάντσον ήταν γκέι, το ήξεραν όλοι οι οικείοι του, και πέθανε από AIDS. Αυτές οι δύο προτάσεις συνδέονται με μια βαθιά ειρωνεία που καταφέρνει να συλλάβει το ντοκιμαντέρ του HBO. Κι ενώ δεν προσθέτει απολύτως τίποτα στην ήδη πασίγνωστη ιστορία του, λειτουργεί ικανοποιητικά τόσο σε νοσταλγικό επίπεδο όσο και ως υπενθύμιση για την ευκολία με την οποία τα κεκτημένα μπορούν να χαθούν. Ο Ροκ έζησε λίγο, αλλά απόλαυσε τεράστια φήμη και τουλάχιστον φαίνεται πως έζησε καλά. Όπως ήθελε ή όπως του το επέβαλαν, αυτό δεν θα το μάθουμε ποτέ.

Rock Hudson: All That Heaven Allowed | Official Trailer | HBO

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ