Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Space Manifesto: To 24ωρο ενός Έλληνα drag artist
Lgbtqi+

Space Manifesto: To 24ωρο ενός Έλληνα drag artist

Η «εκδίκηση» του πολιτικού drag: Ο Θάνος Παπαδόγιαννης δίνει περφόρμανς, γράφει ποίηση, σχεδιάζει, συμμετέχει σε αβανγκάρντ καλλιτεχνικά δρώμενα, κάνει πολιτική, είναι το «νέο αίμα» που και να μην υπήρχε, θα έπρεπε να το εφεύρουμε.

Τον πρωτοείδα ως Space Manifesto στο περσινό ASFA BBQ στην ΑΣΚΤ σε μια απολαυστική περφόρμανς-παρωδία για το Μακεδονικό, την οποία έκλεινε καλώντας σε εγρήγορση, συσπείρωση και συλλογική δράση: «Κάτι πρέπει να συμβεί τώρα. Κάτι πρέπει να κάνουμε τώρα. Για να μη συνεχίσουμε να φοβόμαστε». Δεν ήταν καμιά φοβερή δήλωση, ήταν όμως απολύτως καίρια, με συγκίνησε δε ο τρόπος που ειπώθηκε. Λίγες μέρες αργότερα θα δολοφονούνταν φρικτά ο Ζακ Κωστόπουλος...

 

Έκτοτε πέτυχα τον συνομιλητή μου και σε άλλες περφόρμανς, από κλαμπάκια του Γκαζιού και πολιτικά benefits μέχρι τη Λυρική καθώς και στo 1ο Athens Art Book Fair, όπου έβαλε επίσης ένα λιθαράκι. Τελειόφοιτος της ΑΣΚΤ, διαθέτει ταλέντο, φρεσκάδα, εντυπωσιακή σκηνική παρουσία, ευαίσθητη, πνευματώδη και ρηξικέλευθη γραφή, αυτοπροσδιορίζεται, δε, ως πλάσμα non-binary. Πρόσφατα εξέδωσε τη δεύτερη ιδιόχειρη συλλογή ποιημάτων του με τίτλο Ασημί ενώ ετοιμάζει κι ένα synth punk δισκάκι με κομμάτια που ακούστηκαν στην καλοκαιρινή περιοδεία της Prodotra Tour (six d.o.g.s, Φεστιβάλ Αναιρέσεις, Φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη, Patras Pride). Πιάσαμε να λέμε για το drag, το queer, το non-binary, την επιστημονική φαντασία, τον κομμουνισμό του μέλλοντος, που θα τον χαρακτηρίζει, καθώς λέει, μια «ροζ» συντροφικότητα, προβληματιστήκαμε δε από κοινού πάνω στο πώς μπορεί να κάνει κανείς αντισυστημική τέχνη, όντας όχι μόνο «απέναντι» αλλά και «από τα μέσα».

 

— Kαταρχάς, το «Ασημί» είναι βιβλίο ή φανζίν;

Βασικά, πρόκειται για ένα εικαστικό έντυπο-ποιητικό πρότζεκτ. Τo ονομάζεις όπως θες, μέχρι «σακούλα» το είπαν κάποιοι εξαιτίας της συσκευασίας! Είναι η δεύτερη συνεχόμενη ποιητική μου δουλειά ‒ είχα μάλλον πολλά να πω. Έφτιαξα πενήντα αντίτυπα, όλα αριθμημένα, καθένα με διαφορετικό εξώφυλλο, φωτογραφίες, κολάζ και συνοδευτικά μικροαντικείμενα. Μόνο τα ποιήματα είναι ίδια. Μπορείς να το χαρακτηρίσεις και μανιφέστο της διαφορετικότητας, παρότι έχει κάπως ξεχειλώσει αυτός ο όρος, ή sci-fi διαπλανητικό ταξίδι που δεν καταλήγει σε κάποιον εξωτικό διαστημικό προορισμό αλλά σε αθηναϊκές γειτονιές, όπως τα Εξάρχεια, η Νεάπολη, το Γκάζι. Η έκδοση κοντεύει να εξαντληθεί, αλλά ίσως να ξανακυκλοφορήσει. Αν, μάλιστα, κάποιος επιθυμεί άμεσα ένα δικό του αντίτυπο, ας έρθει να το φτιάξουμε μαζί, γιατί είναι λίγο κούραση!

 

Οραματίζομαι να ζήσω σε μια χαρούμενη, αισιόδοξη κομμούνα που να τη χαρακτηρίζει μια «ροζ» συντροφικότητα! Η εμπειρία αυτή και οι επαφές μου με φεμινιστικές ομάδες έπαιξαν μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση τη δική μου και της περσόνας μου. 


— Πες μου λίγο για τη Space Manifesto, την drag περσόνα σου.

Η Space Manifesto είναι μια non-binary εξωγήινη κομμουνίστρια που παραθερίζει στον αστεροειδή ST1969. Κάποια στιγμή πέφτει στη Γη, όπου όμως η τεχνολογία δεν είναι τόσο προηγμένη ώστε να τη στείλει πίσω, οπότε πρέπει να βρει έναν τρόπο να συνυπάρξει με τους Γήινους – ναι, θυμίζει πράγματι τον Ziggy Stardust του Bowie, που λατρεύω. Εν τέλει, βρίσκει το «στοιχείο» της συναναστρεφόμενη αντίστοιχα «φρίκουλα» που οι άλλοι τα βλέπουν επίσης ως εξωγήινα όντα. Εργάζεται και η ίδια ως drag queen για λόγους επιβίωσης, κάνοντας ταυτόχρονα πολιτική προπαγάνδα, καθώς πιστεύει ότι ο κομμουνισμός αφενός θα βελτιώσει τη γήινη καθημερινότητά της, αφετέρου θα εξελίξει την τεχνολογία αρκετά ώστε να καταφέρει να επιστρέψει στον αστεροειδή της.

 

Ο Θάνος Παπαδόγιαννης στο μπαλκόνι του σπιτιού του... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Θάνος Παπαδόγιαννης στο μπαλκόνι του σπιτιού του... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Είχα την τιμή να τη γνωρίσω πέρσι τον Σεπτέμβριο στην ΑΣΚΤ στην περφόρμανς «Καλή επιτυχία Μακεδονία».

Ναι, ήταν μια περφόρμανς που παρουσιάσαμε με την Αντιγόνη Τσαγκαροπούλου σε επιμέλεια των Φυτών και αποδείχτηκε σημαδιακή. Επρόκειτο για ένα σουρεαλιστικό drag show, όπου αφενός σατιρίζαμε όλον αυτόν τον εθνικιστικό παροξυσμό σχετικά με την ονομασία της γειτονικής χώρας, αφετέρου σχολιάζαμε γενικότερα την πολιτική επικαιρότητα. Ανησυχούσαμε κιόλας μήπως στοχοποιηθούμε κι εμείς μέσα στο σκοτεινό κλίμα εκείνων των ημερών – φαντάσου, δεν την είχαμε διαφημίσει καν. Στο φινάλε, αφού πρώτα ακούστηκε το τραγούδι της γοργόνας-αδερφής του Μεγαλέξανδρου, χορέψαμε σαν αρκούδες, δείχνοντας ότι η Μακεδονία τελικά ανήκει στις αρκούδες της, και μοιράσαμε στους θεατές μακεδονικό χαλβά. Συμφωνήσαμε ότι έπρεπε να διατυπωθεί ξεκάθαρα ακριβώς εκείνη η συνθήκη φόβου. Αναφερθήκαμε επιπλέον στην 5η επέτειο της δολοφονίας Φύσσα που πλησίαζε, εντελώς ανυποψίαστοι ότι λίγες μέρες αργότερα θα βλέπαμε «ζωντανά» στις οθόνες μας την αποτρόπαια δολοφονία του Ζακ, μια μεγάλη απώλεια που βέβαια στιγμάτισε όλη την queer κοινότητα και ιδιαίτερα την drag σκηνή, της οποίας η Zackie Oh ήταν ξεχωριστή μορφή.

 

— Άλλες καλλιτεχνικές επιρροές σου;

Έμιλι Ντίκινσον, Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ, Λένα Πλάτωνος φυσικά, Μίλτος Σαχτούρης, Μπερνάρ-Μαρί Κολτές, Όσκαρ Ουάιλντ, Τένεσι Ουίλιαμς, Σάρα Κέιν, Ευθύμης Φιλίππου, Πάτι Σμιθ, Λάνα ντελ Ρέι, Bikini Kill, Τρωκτικά, Matmos, Kraftwerk... Με εμπνέουν, επίσης, η ποπ και trash κουλτούρα: Βέρα Λάμπρου, Στέλλα Μπεζαντάκου, Έλενα Βέντη, Κάλη Φέρρη, τηλεοπτικοί χαρακτήρες από σειρές όπως οι «Στάβλοι της Εριέτας Ζαΐμη» (Σκαρμούτσου, Πριοβόλου, Καλίτση) και «Κωνσταντίνου και Ελένης» (Ελένη Βλαχάκη, Πέγκυ Καρρά) κ.λπ. Από drag περφόρμερς, οι Leigh Bowery και Χράζα.

 

— Πώς όμως ξεκίνησες να γράφεις;

Θα ακουστεί κάπως παράδοξο, αλλά τα πρώτα ερεθίσματα τα είχα στο σχολείο. Ευτύχησα, βλέπεις, να έχω κάποιες καθηγήτριες που μέσα σε όλον αυτό τον χαμό της νεοελληνικής εκπαίδευσης είχαν τη διάθεση και την όρεξη να μας διδάξουν λογοτεχνία και ποίηση πέρα από το ασφυκτικό πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος.

 

Tο drag είναι από μόνο του πολιτική δήλωση, ειδικά σε χώρες που δεν έχουν εξοικειωθεί με αυτό, όπως η Ελλάδα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Tο drag είναι από μόνο του πολιτική δήλωση, ειδικά σε χώρες που δεν έχουν εξοικειωθεί με αυτό, όπως η Ελλάδα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

— Όλη αυτή η έντονη καλλιτεχνική κινητικότητα που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα υπήρξε, λες, παράγωγο της κρίσης;

Νομίζω ότι οφείλεται κυρίως στη διάδοση και στην επίδραση του Ίντερνετ και των social media. Αυτά είναι που έβαλαν την Αθήνα στον διεθνή καλλιτεχνικό «χάρτη», καθώς, οτιδήποτε καινούργιο συμβαίνει έξω, μαθεύεται αμέσως και δίνει ερεθίσματα, δηλαδή υπάρχει ένας διαρκής διάλογος με άλλες πόλεις, όπου παράγεται τέχνη υψηλού επιπέδου. Έπειτα, ο νέος κόσμος ταξιδεύει πλέον πολύ, πολλοί μετανάστευσαν στην Ευρώπη για σπουδές ή δουλειά και ήρθαν σε απευθείας επαφή με τα νέα ρεύματα, αρκετοί δε από αυτούς επέστρεψαν και προσπαθούν να κάνουν πράγματα τώρα εδώ. Η κρίση μάλλον εμπόδιο έχει σταθεί παρά «πηγή έμπνευσης», καθώς έκανε τις οικονομικές συνθήκες ασφυκτικές για όσους καλλιτέχνες δεν γεννήθηκαν πλούσιοι. Πόσο καιρό μπορείς να δημιουργείς χωρίς να πληρώνεσαι; Η καλλιτεχνική παραγωγή είναι κι αυτή μια εργασία και η «καλή καρδιά», δυστυχώς, δεν επαρκεί, ούτε σε χορταίνει.


«Θα σας καταστρέψω / Με ένα δρεπάνι. Και ένα σφυρί / Θα σας καταστρέψω / Με ένα στρινγκ. / Λεοπαρδαλί» λέει ένας στίχος από το δισκάκι που ετοιμάζεις. Είσαι τόσο κομμουνιστής όσο η Space Manifesto;

Ναι, βεβαίως συμπαθώ τον κομμουνισμό, έχω συμμετάσχει εξάλλου σε διάφορες αριστερές φοιτητικές οργανώσεις. Τον queer κομμουνισμό, για την ακρίβεια. Οραματίζομαι να ζήσω σε μια χαρούμενη, αισιόδοξη κομμούνα που να τη χαρακτηρίζει μια «ροζ» συντροφικότητα! Η εμπειρία αυτή και οι επαφές μου με φεμινιστικές ομάδες έπαιξαν μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση τη δική μου και της περσόνας μου.

 

— Το non-binary πώς προέκυψε;

Οι συναναστροφές που είχα με τέτοια άτομα φώτισαν ερωτήματα που με απασχολούσαν σχετικά με τη σεξουαλικότητα και το φύλο. Νιώθω, μάλιστα, non-binary όχι μόνο όταν είμαι in drag αλλά ακόμα κι όταν φοράω τις πιτζάμες μου, την ποδοσφαιρική φόρμα ή και απολύτως τίποτα! Η drag περσόνα μου δεν είναι μόνο μια καλλιτεχνική έκφραση, είναι ταυτόχρονα βίωμα και έκφραση φύλου. Ρούχα σαν αυτά που φοράω στις περφόρμανς υπήρχαν ήδη στην ντουλάπα μου προτού τις ξεκινήσω, όπως και προϊόντα μακιγιάζ. Η Space, βέβαια, είναι πιο «Butler-ικιά» από μένα, οπότε όλο αυτό βγαίνει κυρίως μέσα από την επιτέλεση και το gender fluid.


— Πώς θα ορίζαμε το πολιτικό drag;

Καταρχάς, το drag είναι από μόνο του πολιτική δήλωση, ειδικά σε χώρες που δεν έχουν εξοικειωθεί με αυτό, όπως η Ελλάδα. Το πολιτικό drag στην πιο συγκεκριμένη του μορφή το απαρτίζουν άτομα που οργανώνουν events για την οικονομική στήριξη προσώπων και κοινωνικών ομάδων που το σύστημα περιθωριοποιεί, όπως η εκδήλωση που κάναμε τον Μάρτιο στο Beaver για τις γυναίκες κρατούμενες. Μέσα από την περφόρμανς κάνουμε επίσης ευθείες πολιτικές αναφορές σε θέματα όπως οι τρανς ταυτότητες ή το queer γονεϊκό βίωμα. Τα fanzines και οι DIY εκδόσεις εν γένει με ανατρεπτικό πολιτικό, έμφυλο και καλλιτεχνικό ταυτόχρονα λόγο ανθούν πλέον και στις εγχώριες queer κοινότητες. Μεγάλη ώθηση σε αυτό έδωσαν και οι δραστηριότητες της εκδοτικής πρωτοβουλίας Queer Ink, που παρακίνησε κι εμένα να «εκδοθώ». Ναι, υπάρχουν και ορθογραφικά λάθη στο Ασημί ‒ δεν νοείται αλάνθαστη queer ποίηση, αφού η ζωή μας η ίδια βασίζεται σε λάθη, με ή χωρίς εισαγωγικά!

 

Πόσο καιρό μπορείς να δημιουργείς χωρίς να πληρώνεσαι; Η καλλιτεχνική παραγωγή είναι κι αυτή μια εργασία και η «καλή καρδιά», δυστυχώς, δεν επαρκεί, ούτε σε χορταίνει. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Πόσο καιρό μπορείς να δημιουργείς χωρίς να πληρώνεσαι; Η καλλιτεχνική παραγωγή είναι κι αυτή μια εργασία και η «καλή καρδιά», δυστυχώς, δεν επαρκεί, ούτε σε χορταίνει. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Πόσο βατό είναι, όμως, να ασκεί κανείς αντισυστημική κριτική και ταυτόχρονα να συνεργάζεται με θεσμούς;

Αυτή είναι μια κουβέντα που κάνουμε συχνά με τον Φιλ Ιερόπουλο και άλλους φίλους. Προσωπικά, ας πούμε, χρησιμοποιώ στις παραστάσεις μου σύμβολα, όπως το ροζ τρίγωνο, η σημαία του ουράνιου τόξου, το σφυροδρέπανο, η ντουντούκα, επίσης έχω δώσει περφόρμανς που παραπέμπει σε διαδήλωση, agit-prop πράγματα γενικά. Έχω εμφανιστεί σε underground χώρους αλλά και σε μεγάλες σκηνές, όπως η Λυρική (στις Queer Αναγνώσεις της Λένας Πλάτωνος») και η Στέγη (στην επίσης συλλογική περφόρμανς Faster than light), οπότε σίγουρα με προβληματίζει το πώς μπορείς να δουλεύεις με το σύστημα, χωρίς αυτό να οικειοποιείται ή να αποδυναμώνει το μήνυμά σου. Η λύση ώστε να υπάρχω και σε αυτούς τους χώρους ήταν να μου θέσω κάποια όρια, αποφεύγοντας π.χ. τη χρήση «ακραίων» συμβόλων που δεν θα είχαν την ίδια υπόσταση σε πιο εδραιωμένους χώρους, αφού «γεννήθηκαν» για να είναι στον δρόμο. Όταν κάναμε τη διαδήλωση-περφόρμανς στην Καλών Τεχνών με το σύνθημα «η ΑΣΚΤ δεν θα πει "no" στον queer κομμουνισμό!», στο πλαίσιο του Queer Performance Lab, εκεί, ναι, και ντουντούκα είχαμε και πανό και συνελεύσεις κάναμε και στα εργαστήρια μπήκαμε και τα «σπάσαμε», τραγουδώντας το «Πάρε με από πίσω» της Καρλότας, όμως αυτή η παρέμβαση θα ήταν άτοπη στη Στέγη π.χ. Εκεί χρειάζεται μια αλλιώτικη προσέγγιση.


— Ένας στόχος που θεωρείς ιδιαίτερα σοβαρό και που υποστηρίζεις και μέσα από τη δουλειά σου είναι η δημιουργία ενός σωματείου για drag περφόρμερ.

Η κατοχύρωση εργασιακών δικαιωμάτων θα αποτελέσει πράγματι ένα πολύ σημαντικό βήμα για την κοινότητά μας: να πάψει η απλήρωτη εργασία, να θεσπιστεί ένα μίνιμουμ αποδοχών, να είμαστε όλοι/-ες ασφαλισμένοι/-ες, γιατί παίρνουμε και διάφορα ρίσκα. Αλλιώς, ας κάνουμε μόνο benefits, αλλά ούτε αυτό είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμο αν δεν είσαι εισοδηματίας.


— Έπειτα μιλάμε και για μια σκηνή που ανθεί τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα...

Ισχύει ότι ζούμε ένα outbreak όσον αφορά το drag, μπήκαν πολλά νέα άτομα στον χώρο κι αυτό είναι ενθαρρυντικό. Αυτό οφείλεται εν πολλοίς στην επιτυχία της σειράς «RuPaul's Drag Race», στη μεγαλύτερη διάδοση της προβληματικής για το φύλο και στην επιτέλεσή του αλλά και στη συνειδητοποίηση ότι δεν χρειάζεται να δηλώνεις μια συγκεκριμένη σεξουαλική ταυτότητα για να ασχοληθείς με αυτό, άσχετα με το αν ενθαρρύνει πειραματισμούς. «Drag is for everyone», όπως λέμε, παρότι έχει κι αυτό όρια, γιατί, βέβαια, το «drag» του Σεφερλή (ή του Χάρρυ Κλυνν παλιότερα) δεν έχει καμία σχέση με το αυθεντικό, καθώς λέει και η Kangela Tromokratisch. Προϋπόθεση του τελευταίου είναι η σύνδεσή του με μια συγκεκριμένη κουλτούρα αμφισβήτησης που ξεκινά ήδη από την εποχή του Stonewall. Δεν αρκεί, βλέπεις, να βάλεις μια φούστα, σημασία έχει και το πλαίσιο εντός του οποίου τη φοράς.

 

Η Space Manifesto είναι μια non-binary εξωγήινη κομμουνίστρια που παραθερίζει στον αστεροειδή ST1969. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Space Manifesto είναι μια non-binary εξωγήινη κομμουνίστρια που παραθερίζει στον αστεροειδή ST1969. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Μαθήτευσε στο Εργαστήρι Δημοσιογραφίας και το αθηναϊκό underground press. Ως επαγγελματίας γραφιάς συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τις εκδόσεις Τερζόπουλος, τον ΔΟΛ, την Ελευθεροτυπία, το free press Metropolis, τα περιοδικά 01, 10% και Υποβρύχιο. Ανήκει στην συντακτική ομάδα της Lifo. Έχει επίσης ασχοληθεί με επιμέλειες κειμένων και εκδόσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Drag: Από την Αρχαία Ελλάδα μέχρι την RuPaul
Ένα κανούριο βιβλίο διερευνά το πώς η κουλτούρα του drag έχει εξελιχθεί ανά τους αιώνες
Πώς κατάφερε η RuPaul να γίνει μία απ' τις πιο επιδραστικές σούπερ-σταρ της δεκαετίας του '10
Αυτή είναι η ιστορία του άντρα που κρύβεται πίσω απ' την δημοφιλέστερη drag queen όλων των εποχών
Πανκ φρίκουλα, τσουλάρες με καούκες, ανθελληνίδες εξωγήινες
Πολιτικές εκφάνσεις του σύγχρονου ελληνικού drag
Γιατί το Shamone είναι ένα από τα λίγα κλαμπ της Αθήνας όπου περνάμε πραγματικά καλά;
Το μαγαζί των Φώτη Σεργουλόπουλου και Βαγγέλη Γερασίμου έγινε 6 χρονών και, καθώς βρίσκεται στην καλύτερη φάση του, οι ίδιοι εξηγούν την επιτυχία του
Όλες οι drag προσωπικότητες από το καστ της σειράς RuPaul's Drag Race δείχνουν τα τελευταία μηνύματα που έλαβαν στο κινητό τους
Διαβάζουν on camera μηνύματα που έστειλαν, το emoji που χρησιμοποιούν περισσότερο και την τελευταία φωτογραφία που τράβηξαν
Τα 5+1 επεισόδια που πρέπει να δει ένας αρχάριος στο RuPaul's Drag Race
Λίγο πριν από την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα της τρίτης All Stars σεζόν, ο μεγαλύτερος Έλληνας φαν του Drag Race μάς καθοδηγεί στον κόσμο του πιο εθιστικού αμερικανικού ριάλιτι
Άγγελε, μας αρέσει πολύ η φούστα σου
Ο περφόρμερ Άγγελος Τορτικώλης μας ξεναγεί στον κόσμο του προσωπικού του στυλ
Αυτή είναι η ανερχόμενη drag σκηνή της Αθήνας
Από τις πιο δημοφιλείς εκπροσώπους της, η Zackie Oh, η ΔούKISSα και η Chraja, αφού αναστάτωσαν την κατάμεστη Ερμού, μέρα μεσημέρι, εξήγησαν μερικά πράγματα για την τέχνη του drag στο LIFO.gr.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Queer ήρωες στα αθηναϊκά θέατρα: Όσα σήμερα θεωρούνται δεδομένα ήταν κάποτε απαγορευμένα
Από την πρώτη παράσταση αθηναϊκού θεάτρου με λεσβιακό θέμα το 1926 μέχρι την Ομάδα Εδάφους του Δημήτρη Παπαϊωάννου, μια καθαρόαιμη queer θεματική και αισθητική φτάνει μέχρι τις μέρες μας και διαπερνά μερικές από τις πιο σημαντικές προτάσεις στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο.
Η Ελλάδα του λευκού, straight, αρτιμελούς αρσενικού
Κυβέρνηση και συμπολίτευση "αποφάσισαν" ότι εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες αυτής της χώρας είναι αποπαίδια ενός κατώτερου θεού, με 177 "όχι" στη συνταγματική κατοχύρωση των δικαιωμάτων λοατκι+ αλλά και ΑΜΕΑ πολιτών
18 φωτογραφίες από τη μυστική γκέι σκηνή του Τόκιο
Η πολυσύχναστη Shinjuku διαθέτει την υψηλότερη συγκέντρωση gay και lesbian bars στον πλανήτη, με περίπου 350 μπαρ σε ένα μόνο τετράγωνο.
Το ψωνιστήρι στις βεσπασιανές του Παρισιού
19 Νοεμβρίου: World Toilet Day
Πώς κατάφερε η RuPaul να γίνει μία απ' τις πιο επιδραστικές σούπερ-σταρ της δεκαετίας του '10
Αυτή είναι η ιστορία του άντρα που κρύβεται πίσω απ' την δημοφιλέστερη drag queen όλων των εποχών
I'm Positive: Ένα μίνι ανεπίσημο, συγκινητικό, ενημερωτικό Pride
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση διοργανώνει και φέτος, σε συνεργασία με τη Θετική Φωνή, ένα διήμερο ενημέρωσης για όλες τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από τον HIV, προσκαλώντας, μεταξύ άλλων, τον Έλληνα γιατρό Δημήτρη Δασκαλάκη που έχει περιορίσει τις νέες λοιμώξεις στη Νέα Υόρκη.
Θεσσαλονίκη: Το μεγάλο στοίχημα του Europride 2020
Οι διοργανωτές του Thessaloniki Pride μιλούν για τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή γιορτή LGBTQI+ υπερηφάνειας που τον προσεχή Ιούνιο θα διεξαχθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα και αναμένεται να προσελκύσει στη Θεσσαλονίκη δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες απ' όλον τον κόσμο.
Πώς η νυχτερινή ζωή του Πεκίνου έγινε ξαφνικά gay friendly
Ένα τετραώροφο club της πρωτεύουσας έχει γίνει το στέκι για την LGBT κοινότητα της Κίνας
Γιατί όλο και λιγότεροι παίρνουν προφυλάξεις;
Ένα μεγάλο ποσοστό Ελλήνων έπαψε πια να θεωρεί την προφύλαξη στο σεξ πρώτη ανάγκη. Ποια είναι η αιτία που χαλαρώσαμε;
King Princess: H νέα εξοχότης της queer pop
Η δισέγγονη του ιδρυτή των Macy's, που ήταν ένα από τα θύματα του ναυαγίου του Τιτανικού, είναι μια 20χρονη που κάνει φρέσκια ποπ, γεμάτη αυτοπεποίθηση και γούστο
 Όσλο - Αθήνα, ένα Interpride δρόμος
Συζητώντας με τη νορβηγική αποστολή στο Interpride της Αθήνας για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα στις δύο χώρες και ευρύτερα για τον θεσμό των Pride, τις προκλήσεις, τις ανάγκες και τις ενδεικνυόμενες πρακτικές.
Μαθαίνοντας το gay sex μέσω Grindr: τι έχασα, τι κέρδισα
Ο Tom, ένας ταξιδιωτικός συντάκτης στο Gay Star News, θεωρεί ότι το Grindr έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο γνωριμίας των gay και bisexual ατόμων αλλά όχι προς το καλύτερο.
Η νομοθετική αντιμετώπιση των έμφυλων διακρίσεων στην Ελλάδα
Μια επίκαιρη, διεξοδική και εμπεριστατωμένη μελέτη, χρήσιμη τόσο σε ερευνητές και δικαιωματικούς ακτιβιστές όσο και σε απλούς πολίτες, κυκλοφόρησε μόλις από το Ίδρυμα Χάινριχ Μπελ
Μαργκερίτ: Μια ηλικιωμένη γυναίκα, λιγο πριν πεθάνει, συμφιλιώνεται με τους πόθους που δεν τόλμησε να ικανοποιήσει
Υποψήφια για το βραβείο Όσκαρ το 2019, η "Marguerite" είναι μια σχεδόν σπαρακτική ταινία, σε σκηνοθεσία της Marianne Farley.
H Mattel λάνσαρε την πρώτη στον κόσμο κούκλα ουδέτερου φύλου
Μπορεί να είναι αγόρι, μπορεί να είναι κορίτσι, μπορεί να είναι και τα δύο, μπορεί κανένα απ’ τα δύο και συνοδεύεται από μια πανοπλία αξεσουάρ για να μπορεί να την «δημιουργήσει» κάθε παιδί όπως θέλει.
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Μου άρεσε πολύ η συνέντευξη, την διάβασα στην έντυπη έκδοση.
Συμφωνώ με όσα λέει και μου άρεσε πολύ η απάντηση που έδωσε όσον αφορά τις επιρροές.
Απ' όσα διάβασα δείχνει πολύ ενδιαφέρον άτομο.
Κι εξαιρετική δισκογραφία απ' ό,τι είδα στις φωτογραφίες. Ξεχώρισα CD από Amy Winehouse, Λάνα Ντελ Ρέι, Doors, Nirvana.
Πολύ ωραίο γούστο.
Να είναι πάντα καλά.
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή