Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΕΚΘΕΣΗ

Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση

Η έκθεση στο Fondation Beyeler επικεντρώνεται στη Μπλε και Ροζ περίοδο του ιδιοφυή καλλιτέχνη.

Το Fondation Beyeler στην Ελβετία δημιούργησε μια μοναδική έκθεση αφιερωμένη στα αριστουργήματα του Pablo Picasso από τις πρώιμες περιόδους του, την Μπλε και τη Ροζ. Αυτή είναι η πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στην Ευρώπη από πίνακες και γλυπτά του Πικάσο από το 1901 έως το 1906, καθένα από τα οποία αποτελεί ορόσημο στο δρόμο προς την αναγνώρισή του ως έναν από τους κορυφαίους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα. Οι εικόνες του Picasso από αυτή την περίοδο κατατάσσονται στα πιο όμορφα παραδείγματα της σύγχρονης τέχνης και είναι σίγουρα μερικά από τα πιο πολύτιμα έργα τέχνης οπουδήποτε στον κόσμο.

 

Σε ηλικία μόλις είκοσι ετών, ο ιδιοφυής Πικάσο (1881 - 1973) είχε ήδη ασχοληθεί με την αναζήτηση νέων θεμάτων και μορφών έκφρασης, τα οποία κατάφερε να τελειοποιήσει άμεσα και η μία καλλιτεχνική επανάσταση ακολουθούσε την άλλη πολύ γρήγορα. Η έκθεση στο Fondation Beyeler επικεντρώνεται στη Μπλε και Ροζ περίοδο που αποτελούν μια κεντρική φάση του έργου του Πικάσο και μια εισαγωγή στον κυβισμό.

 

Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 75 αριστουργήματα δανεισμένα από σημαντικά μουσεία και ιδιωτικές συλλογές παγκοσμίως.

 

Υπαρξιακά θέματα που απασχολούν τους ανθρώπους, όπως η ζωή, η αγάπη, η σεξουαλικότητα, η μοίρα και ο θάνατος, βρίσκουν την ενσάρκωσή τους στη λεπτή ομορφιά νέων γυναικών και ανδρών, αλλά και σε απεικονίσεις παιδιών και ηλικιωμένων που φέρουν μέσα τους την ευτυχία και τη χαρά συνοδευόμενες από τη θλίψη.

 

Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 75 αριστουργήματα δανεισμένα από σημαντικά μουσεία και ιδιωτικές συλλογές παγκοσμίως. Ένας χώρος πολυμέσων, συναρπαστικά και διαδραστικά βιβλία αλλά και μια ταινία επιτρέπουν στους επισκέπτες να γνωρίσουν σε βάθος τη ζωή και το έργο του νεαρού καλλιτέχνη.

 

Ιnfo:

Fondation Beyeler

The Young PICASSO – Blue and Rose Periods

3 Φεβρουαρίου - 16 Ιουνίου

 

 

 

The Blind Man’s Meal, 1903, New York, The Metropolitan Museum of Art, Purchase Mr. and Mrs. Ira Haupt, Gift 1950
© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © 2017, The Metropolitan Museum of Art / Art Resource / Scala, Florence
The Blind Man’s Meal, 1903, New York, The Metropolitan Museum of Art, Purchase Mr. and Mrs. Ira Haupt, Gift 1950 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © 2017, The Metropolitan Museum of Art / Art Resource / Scala, Florence

 

Άγνωστος φωτογράφος, Ο Pablo Picasso, ο Pere Mañach και ο Antonio Torres Fuster στο Παρίσι, 1901. © NMR-Grand Palace (Picasso-Paris National Museum) / Daniel Arnaudet
Άγνωστος φωτογράφος, Ο Pablo Picasso, ο Pere Mañach και ο Antonio Torres Fuster στο Παρίσι, 1901. © NMR-Grand Palace (Picasso-Paris National Museum) / Daniel Arnaudet

 

Pablo Picasso, I Picasso, 1901
Pablo Picasso, I Picasso, 1901

 

Melancholy Woman, 1901, The Detroit Institute of Arts, Bequest of Robert H. Tannahill © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Bridgeman Images
Melancholy Woman, 1901, The Detroit Institute of Arts, Bequest of Robert H. Tannahill © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Bridgeman Images

 

La toilette, 1906, Collection Albright-Knox Art Gallery, Buffalo, New York. Fellows for Life Fund, 1926 © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018
La toilette, 1906, Collection Albright-Knox Art Gallery, Buffalo, New York. Fellows for Life Fund, 1926 © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018

 

Dora, 1939, Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Beyeler Collection
© Succession Picasso / 2019, ProLitteris, Zürich
Φωτο: Peter Schibli
Dora, 1939, Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Beyeler Collection © Succession Picasso / 2019, ProLitteris, Zürich Φωτο: Peter Schibli

 

Buveuse d’absinthe (The Absinthe Drinker), 1901. The State Hermitage Museum, St. Petersburg
Buveuse d’absinthe (The Absinthe Drinker), 1901. The State Hermitage Museum, St. Petersburg

 

Courtesan with necklace of gems, 1901. © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Courtesan with necklace of gems, 1901. © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

Woman (‘Demoiselles d’Avignon’ Period), 1907, Fondation Beyeler, Riehen / Basel. © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich. Φωτο: Robert Bayer, Basel
Woman (‘Demoiselles d’Avignon’ Period), 1907, Fondation Beyeler, Riehen / Basel. © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich. Φωτο: Robert Bayer, Basel

 

Η στιγμή που κρεμάνε στο μουσείο τον πίνακα "Life" στο Fondation Beyeler
Η στιγμή που κρεμάνε στο μουσείο τον πίνακα "Life" στο Fondation Beyeler

 

Life, 1903. The Cleveland Museum of Art, Donation Hanna Fund
© Succession Picasso / ProLitteris, Zurich 2018.
Φωτο: © The Cleveland Museum of Art
Life, 1903. The Cleveland Museum of Art, Donation Hanna Fund © Succession Picasso / ProLitteris, Zurich 2018. Φωτο: © The Cleveland Museum of Art

 

The Drinker dozing, 1902. Kunstmuseum Bern, Stiftung Othmar Huber, Berne © Succession Picasso/ 2018, ProLitteris, Zurich
The Drinker dozing, 1902. Kunstmuseum Bern, Stiftung Othmar Huber, Berne © Succession Picasso/ 2018, ProLitteris, Zurich

 

Death (The Burial), 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Death (The Burial), 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

Seated Female Nude with Crossed Legs, 1906
Seated Female Nude with Crossed Legs, 1906

 

The Mistletoe Seller, 1902-03, © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018
The Mistletoe Seller, 1902-03, © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018

 

Seated Harlequin on Red Background, 1905, Staatliche Museen zu Berlin, Nationalgalerie, Museum Berggruen
© Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018
Φωτο: bpk / Nationalgalerie, SMB, Museum Berggruen / Jens Ziehe
Seated Harlequin on Red Background, 1905, Staatliche Museen zu Berlin, Nationalgalerie, Museum Berggruen © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018 Φωτο: bpk / Nationalgalerie, SMB, Museum Berggruen / Jens Ziehe
Harlequin sitting, 1901 © The Metropolitan Museum of Art / Art Resource / Scala, Florence
Harlequin sitting, 1901 © The Metropolitan Museum of Art / Art Resource / Scala, Florence

 

Harlequin and his companion, 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Harlequin and his companion, 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

Self-portrait, 1901, Musée national Picasso-Paris
© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau
Self-portrait, 1901, Musée national Picasso-Paris © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau

 

Young Woman in a Chemise (Madeleine), 1904-1905, London, Tate, Bequeathed by C. Frank Stoop 1933
© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Tate, London 2018
Young Woman in a Chemise (Madeleine), 1904-1905, London, Tate, Bequeathed by C. Frank Stoop 1933 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Tate, London 2018
Self-portrait, 1906, Musée national Picasso-Paris
© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau
Self-portrait, 1906, Musée national Picasso-Paris © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau

 

Family of acrobats with a monkey, 1905 © Succession Picasso/2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Göteborg Konstmuseum
Family of acrobats with a monkey, 1905 © Succession Picasso/2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Göteborg Konstmuseum

 

Woman from Mallorca, 1905, Moscow, Pushkin State Museum of Fine Arts © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Woman from Mallorca, 1905, Moscow, Pushkin State Museum of Fine Arts © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

Woman in blue, 1901, Madrid, Museo Nacional Centro de Arte Reine Sofía © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Woman in blue, 1901, Madrid, Museo Nacional Centro de Arte Reine Sofía © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

Head of a harlequin, 1905, The Detroit Institute of Arts, Bequest of Robert H. Tannahill © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Bridgeman Images
Head of a harlequin, 1905, The Detroit Institute of Arts, Bequest of Robert H. Tannahill © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Bridgeman Images
Woman with a fan, 1905, Washington, National Gallery of Art, Gift of the W. Averell Harriman Foundation in memory of Marie N. Hariman © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Woman with a fan, 1905, Washington, National Gallery of Art, Gift of the W. Averell Harriman Foundation in memory of Marie N. Hariman © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

The Death of Casagemas, 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau
The Death of Casagemas, 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau

 

Nude on red background (Young nude woman with hair), 1906, Paris, Musée de l’Orangerie, Collection Jean Walter and Paul Guillaume © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée de l’Orangerie) / Hervé Lewandowski
Nude on red background (Young nude woman with hair), 1906, Paris, Musée de l’Orangerie, Collection Jean Walter and Paul Guillaume © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée de l’Orangerie) / Hervé Lewandowski

 

Acrobat and Young Harlequin, 1905, Private collection © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Acrobat and Young Harlequin, 1905, Private collection © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

Ο Pablo Picasso στη Μονμάρτη το 1904, Musée national Picasso-Paris
Ο Pablo Picasso στη Μονμάρτη το 1904, Musée national Picasso-Paris

 

Άποψη της έκθεσης The young Picasso – Blue and Rose Periods στο Fondation Beyeler στην Ελβετία. Αριστερά διακρίνεται ο πίνακας La toilette (1906) και δεξιά ο Les Deux Frères (The Two Brothers) (1906)
Άποψη της έκθεσης The young Picasso – Blue and Rose Periods στο Fondation Beyeler στην Ελβετία. Αριστερά διακρίνεται ο πίνακας La toilette (1906) και δεξιά ο Les Deux Frères (The Two Brothers) (1906)
 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς και γιατί βλέπουμε ένα έργο τέχνης; Ο Ερνστ Γκόμπριχ έχει την απάντηση.
Ο σπουδαίος θεωρητικός και ιστορικός της τέχνης Ερνστ Γκόμπριχ στο έργο του «Τέχνη και Ψευδαίσθηση» από τις εκδόσεις Πατάκη αναλύει πώς η καλλιτεχνική δημιουργία ξεπερνά την αναπαράσταση και γίνεται κορυφαία έκφραση, ακόμα και παραπλάνηση, αναδεικνύοντας παράλληλα το μεγαλείο της αρχαίας ελληνικής τέχνης.
Σπάνιο και άγνωστο σκίτσο του Πικάσο δημοπρατείται από τον οίκο Christie's
Το σπάνιο και άγνωστο σκίτσο του Πάμπλο Πικάσο, που ανήκει στη συλλογή του ΜοΜΑ της Νέας Υόρκης, δημοπρατείται από τον οίκο Christie's στο Παρίσι
Έκθεση Πικάσο το καλοκαίρι στο Μουσείο Κυκλαδικής - Σπάνια έργα για πρώτη φορά στην Αθήνα
Τα κεραμικά του Πικάσο σε μια έκθεση για την έμπνευσή του από την αρχαιότητα σε συνομιλία με αρχαία έργα
Τα 10 ακριβότερα έργα τέχνης της χρονιάς που πουλήθηκαν στις κορυφαίες δημοπρασίες
Τα αριστουργήματα που άλλαξαν χέρια έναντι τεράστιων ποσών το 2018
Φόβος και παράνοια στο Ερμιτάζ: Ο παιδόφιλος Γκωγκέν, ο ρατσιστής Μάλεβιτς και ο μισογύνης Πικάσο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ουρανός του Τζανμπαττίστα Τιέπολο
... πάνω από τα Μέθανα.
Ο εγγονός του Πικάσο μιλά για την έκθεση «Πικάσο και Αρχαιότητα. Γραμμή και Πηλός»
Ο νόμιμος κληρονόμος του Πάμπλο Πικάσο, Μπερνάρ Ρουίζ Πικάσο, αποκαλύπτει τα μυστικά του έργου του παππού του με αφορμή τη νέα έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
Ελένη Λουκούμη: Η Ελληνίδα εικονογράφος που κάνει τέχνη το body positivity και τον φεμινισμό
Η φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στη LiFO για την αποδοχή του σώματος που έγινε ο βασικός άξονας της δουλειάς της
Γιάννης Τσαρούχης: Η αγάπη που δεν έλεγε το όνομά της
Στη δύσκολη εποχή που έζησε, ο Γιάννης Τσαρούχης μετατόπισε, με τη ζωγραφική του, τα όρια της ανεκτικότητας για την ομοφυλόφιλη επιθυμία μιας πολύ συντηρητικής κοινωνίας και υπερασπίστηκε σθεναρά το δικαίωμά του να μην κοινοποιήσει ποτέ δημόσια τον σεξουαλικό προσανατολισμό του.
Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης αποκαλύπτεται μέσα από μια διπλή έκθεση στον Πόρο
Η γκαλερί Citronne και το Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου φιλοξενούν έργα του σημαντικού ζωγράφου.
Πώς ο Cacao Rocks εμπόδισε μια λαθρανασκαφή στον Υμηττό, όταν προετοίμαζε τη νέα του έκθεση
«Οι Σωτήρες του Θεού»: Η πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Αθήνα εμπνέεται από τον ναό του Ομβρίου Διός στον Υμηττό
Το Γυμνό του Ντισάν που κατεβαίνει τη σκάλα, την κατεβαίνει επιτέλους ― ψηφιακά
Ο καλλιτέχνης των βίντεο-κολάζ Marco Brambilla εξετάζει την ψευδαίσθηση της κίνησης σε αυτήν την ψηφιακή επανεξέταση του έργου του Marcel Duchamp
Absolut Creative Competition: Χρώματα και οικουμενικά μηνύματα πάνω από τη Στοκχόλμη
Η LiFO βρέθηκε στον παγκόσμιο τελικό του Absolut Creative Competition, στην Στοκχόλμη για την ανάδειξη του επόμενου καλλιτεχνικού συνεργάτη της Absolut, σε ένα διήμερο γεμάτο τέχνη και ατελείωτη έμπνευση.
Πέντε ταξίδια του Σωκράτη Σωκράτους στην Παλαιστίνη
Ο Ελληνοκύπριος εικαστικός είχε γυρίσει κάθε άκρη της χώρας για να στήσει εκεί μια δημιουργία του το 2015.
10 μαγαζιά της Ζωοδόχου Πηγής στα Εξάρχεια γίνονται γκαλερί για μια ομαδική έκθεση
19 εικαστικοί εμπνεύστηκαν από τα μαγαζιά του δρόμου, μετατρέποντάς τα σε εκθεσιακούς χώρους
Σαν βγεις στο πηγαιμό για την 58η Μπιενάλε της Βενετίας…
Ζωή με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Μια κριτική ανασκόπηση.
Λουίζ Μπουρζουά: Σαν σήμερα πεθαίνει η γλύπτρια που απεικόνισε μοναδικά το ανθρώπινο σώμα
Η Γαλλίδα καλλιτέχνις έγινε διάσημη στα 70 της και δημιούργησε σχολή με τα έργα της
Μια σύντομη κουβέντα με την εικαστικό που έχει γεμίσει την γκαλερί Can με «μαλλιανθρώπους»
H Μαριάννα Ιγνατάκη μιλά για τις περίτεχνες φιγούρες με αναφορές στην κινεζική φιλοσοφία, που κατασκευάζει από μαλλιά
Γιαννούλης Χαλεπάς: Η τραγική ζωή του μεγαλύτερου Έλληνα γλύπτη
Επίσκεψη στο σπίτι του στην Τήνο και μια καταγραφή της διαδρομής του ανάμεσα στην απογοήτευση, στην τρέλα και στη δόξα
"Είναι η Βηρυτός"
'Εκθεση στο Ινστιτούτο Ισλαμικών Πολιτισμών, στο Παρίσι.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή