Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΕΚΘΕΣΗ

Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση

Η έκθεση στο Fondation Beyeler επικεντρώνεται στη Μπλε και Ροζ περίοδο του ιδιοφυή καλλιτέχνη.

Το Fondation Beyeler στην Ελβετία δημιούργησε μια μοναδική έκθεση αφιερωμένη στα αριστουργήματα του Pablo Picasso από τις πρώιμες περιόδους του, την Μπλε και τη Ροζ. Αυτή είναι η πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στην Ευρώπη από πίνακες και γλυπτά του Πικάσο από το 1901 έως το 1906, καθένα από τα οποία αποτελεί ορόσημο στο δρόμο προς την αναγνώρισή του ως έναν από τους κορυφαίους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα. Οι εικόνες του Picasso από αυτή την περίοδο κατατάσσονται στα πιο όμορφα παραδείγματα της σύγχρονης τέχνης και είναι σίγουρα μερικά από τα πιο πολύτιμα έργα τέχνης οπουδήποτε στον κόσμο.

 

Σε ηλικία μόλις είκοσι ετών, ο ιδιοφυής Πικάσο (1881 - 1973) είχε ήδη ασχοληθεί με την αναζήτηση νέων θεμάτων και μορφών έκφρασης, τα οποία κατάφερε να τελειοποιήσει άμεσα και η μία καλλιτεχνική επανάσταση ακολουθούσε την άλλη πολύ γρήγορα. Η έκθεση στο Fondation Beyeler επικεντρώνεται στη Μπλε και Ροζ περίοδο που αποτελούν μια κεντρική φάση του έργου του Πικάσο και μια εισαγωγή στον κυβισμό.

 

Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 75 αριστουργήματα δανεισμένα από σημαντικά μουσεία και ιδιωτικές συλλογές παγκοσμίως.

 

Υπαρξιακά θέματα που απασχολούν τους ανθρώπους, όπως η ζωή, η αγάπη, η σεξουαλικότητα, η μοίρα και ο θάνατος, βρίσκουν την ενσάρκωσή τους στη λεπτή ομορφιά νέων γυναικών και ανδρών, αλλά και σε απεικονίσεις παιδιών και ηλικιωμένων που φέρουν μέσα τους την ευτυχία και τη χαρά συνοδευόμενες από τη θλίψη.

 

Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 75 αριστουργήματα δανεισμένα από σημαντικά μουσεία και ιδιωτικές συλλογές παγκοσμίως. Ένας χώρος πολυμέσων, συναρπαστικά και διαδραστικά βιβλία αλλά και μια ταινία επιτρέπουν στους επισκέπτες να γνωρίσουν σε βάθος τη ζωή και το έργο του νεαρού καλλιτέχνη.

 

Ιnfo:

Fondation Beyeler

The Young PICASSO – Blue and Rose Periods

3 Φεβρουαρίου - 16 Ιουνίου

 

 

 

The Blind Man’s Meal, 1903, New York, The Metropolitan Museum of Art, Purchase Mr. and Mrs. Ira Haupt, Gift 1950
© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © 2017, The Metropolitan Museum of Art / Art Resource / Scala, Florence
The Blind Man’s Meal, 1903, New York, The Metropolitan Museum of Art, Purchase Mr. and Mrs. Ira Haupt, Gift 1950 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © 2017, The Metropolitan Museum of Art / Art Resource / Scala, Florence

 

Άγνωστος φωτογράφος, Ο Pablo Picasso, ο Pere Mañach και ο Antonio Torres Fuster στο Παρίσι, 1901. © NMR-Grand Palace (Picasso-Paris National Museum) / Daniel Arnaudet
Άγνωστος φωτογράφος, Ο Pablo Picasso, ο Pere Mañach και ο Antonio Torres Fuster στο Παρίσι, 1901. © NMR-Grand Palace (Picasso-Paris National Museum) / Daniel Arnaudet

 

Pablo Picasso, I Picasso, 1901
Pablo Picasso, I Picasso, 1901

 

Melancholy Woman, 1901, The Detroit Institute of Arts, Bequest of Robert H. Tannahill © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Bridgeman Images
Melancholy Woman, 1901, The Detroit Institute of Arts, Bequest of Robert H. Tannahill © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Bridgeman Images

 

La toilette, 1906, Collection Albright-Knox Art Gallery, Buffalo, New York. Fellows for Life Fund, 1926 © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018
La toilette, 1906, Collection Albright-Knox Art Gallery, Buffalo, New York. Fellows for Life Fund, 1926 © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018

 

Dora, 1939, Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Beyeler Collection
© Succession Picasso / 2019, ProLitteris, Zürich
Φωτο: Peter Schibli
Dora, 1939, Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Beyeler Collection © Succession Picasso / 2019, ProLitteris, Zürich Φωτο: Peter Schibli

 

Buveuse d’absinthe (The Absinthe Drinker), 1901. The State Hermitage Museum, St. Petersburg
Buveuse d’absinthe (The Absinthe Drinker), 1901. The State Hermitage Museum, St. Petersburg

 

Courtesan with necklace of gems, 1901. © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Courtesan with necklace of gems, 1901. © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

Woman (‘Demoiselles d’Avignon’ Period), 1907, Fondation Beyeler, Riehen / Basel. © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich. Φωτο: Robert Bayer, Basel
Woman (‘Demoiselles d’Avignon’ Period), 1907, Fondation Beyeler, Riehen / Basel. © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich. Φωτο: Robert Bayer, Basel

 

Η στιγμή που κρεμάνε στο μουσείο τον πίνακα "Life" στο Fondation Beyeler
Η στιγμή που κρεμάνε στο μουσείο τον πίνακα "Life" στο Fondation Beyeler

 

Life, 1903. The Cleveland Museum of Art, Donation Hanna Fund
© Succession Picasso / ProLitteris, Zurich 2018.
Φωτο: © The Cleveland Museum of Art
Life, 1903. The Cleveland Museum of Art, Donation Hanna Fund © Succession Picasso / ProLitteris, Zurich 2018. Φωτο: © The Cleveland Museum of Art

 

The Drinker dozing, 1902. Kunstmuseum Bern, Stiftung Othmar Huber, Berne © Succession Picasso/ 2018, ProLitteris, Zurich
The Drinker dozing, 1902. Kunstmuseum Bern, Stiftung Othmar Huber, Berne © Succession Picasso/ 2018, ProLitteris, Zurich

 

Death (The Burial), 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Death (The Burial), 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

Seated Female Nude with Crossed Legs, 1906
Seated Female Nude with Crossed Legs, 1906

 

The Mistletoe Seller, 1902-03, © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018
The Mistletoe Seller, 1902-03, © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018

 

Seated Harlequin on Red Background, 1905, Staatliche Museen zu Berlin, Nationalgalerie, Museum Berggruen
© Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018
Φωτο: bpk / Nationalgalerie, SMB, Museum Berggruen / Jens Ziehe
Seated Harlequin on Red Background, 1905, Staatliche Museen zu Berlin, Nationalgalerie, Museum Berggruen © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018 Φωτο: bpk / Nationalgalerie, SMB, Museum Berggruen / Jens Ziehe
Harlequin sitting, 1901 © The Metropolitan Museum of Art / Art Resource / Scala, Florence
Harlequin sitting, 1901 © The Metropolitan Museum of Art / Art Resource / Scala, Florence

 

Harlequin and his companion, 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Harlequin and his companion, 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

Self-portrait, 1901, Musée national Picasso-Paris
© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau
Self-portrait, 1901, Musée national Picasso-Paris © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau

 

Young Woman in a Chemise (Madeleine), 1904-1905, London, Tate, Bequeathed by C. Frank Stoop 1933
© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Tate, London 2018
Young Woman in a Chemise (Madeleine), 1904-1905, London, Tate, Bequeathed by C. Frank Stoop 1933 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Tate, London 2018
Self-portrait, 1906, Musée national Picasso-Paris
© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau
Self-portrait, 1906, Musée national Picasso-Paris © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau

 

Family of acrobats with a monkey, 1905 © Succession Picasso/2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Göteborg Konstmuseum
Family of acrobats with a monkey, 1905 © Succession Picasso/2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Göteborg Konstmuseum

 

Woman from Mallorca, 1905, Moscow, Pushkin State Museum of Fine Arts © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Woman from Mallorca, 1905, Moscow, Pushkin State Museum of Fine Arts © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

Woman in blue, 1901, Madrid, Museo Nacional Centro de Arte Reine Sofía © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Woman in blue, 1901, Madrid, Museo Nacional Centro de Arte Reine Sofía © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

Head of a harlequin, 1905, The Detroit Institute of Arts, Bequest of Robert H. Tannahill © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Bridgeman Images
Head of a harlequin, 1905, The Detroit Institute of Arts, Bequest of Robert H. Tannahill © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Bridgeman Images
Woman with a fan, 1905, Washington, National Gallery of Art, Gift of the W. Averell Harriman Foundation in memory of Marie N. Hariman © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Woman with a fan, 1905, Washington, National Gallery of Art, Gift of the W. Averell Harriman Foundation in memory of Marie N. Hariman © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

The Death of Casagemas, 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau
The Death of Casagemas, 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau

 

Nude on red background (Young nude woman with hair), 1906, Paris, Musée de l’Orangerie, Collection Jean Walter and Paul Guillaume © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée de l’Orangerie) / Hervé Lewandowski
Nude on red background (Young nude woman with hair), 1906, Paris, Musée de l’Orangerie, Collection Jean Walter and Paul Guillaume © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée de l’Orangerie) / Hervé Lewandowski

 

Acrobat and Young Harlequin, 1905, Private collection © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Acrobat and Young Harlequin, 1905, Private collection © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich

 

Ο Pablo Picasso στη Μονμάρτη το 1904, Musée national Picasso-Paris
Ο Pablo Picasso στη Μονμάρτη το 1904, Musée national Picasso-Paris

 

Άποψη της έκθεσης The young Picasso – Blue and Rose Periods στο Fondation Beyeler στην Ελβετία. Αριστερά διακρίνεται ο πίνακας La toilette (1906) και δεξιά ο Les Deux Frères (The Two Brothers) (1906)
Άποψη της έκθεσης The young Picasso – Blue and Rose Periods στο Fondation Beyeler στην Ελβετία. Αριστερά διακρίνεται ο πίνακας La toilette (1906) και δεξιά ο Les Deux Frères (The Two Brothers) (1906)
 

 

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς και γιατί βλέπουμε ένα έργο τέχνης; Ο Ερνστ Γκόμπριχ έχει την απάντηση.
Ο σπουδαίος θεωρητικός και ιστορικός της τέχνης Ερνστ Γκόμπριχ στο έργο του «Τέχνη και Ψευδαίσθηση» από τις εκδόσεις Πατάκη αναλύει πώς η καλλιτεχνική δημιουργία ξεπερνά την αναπαράσταση και γίνεται κορυφαία έκφραση, ακόμα και παραπλάνηση, αναδεικνύοντας παράλληλα το μεγαλείο της αρχαίας ελληνικής τέχνης.
Σπάνιο και άγνωστο σκίτσο του Πικάσο δημοπρατείται από τον οίκο Christie's
Το σπάνιο και άγνωστο σκίτσο του Πάμπλο Πικάσο, που ανήκει στη συλλογή του ΜοΜΑ της Νέας Υόρκης, δημοπρατείται από τον οίκο Christie's στο Παρίσι
Έκθεση Πικάσο το καλοκαίρι στο Μουσείο Κυκλαδικής - Σπάνια έργα για πρώτη φορά στην Αθήνα
Τα κεραμικά του Πικάσο σε μια έκθεση για την έμπνευσή του από την αρχαιότητα σε συνομιλία με αρχαία έργα
Τα 10 ακριβότερα έργα τέχνης της χρονιάς που πουλήθηκαν στις κορυφαίες δημοπρασίες
Τα αριστουργήματα που άλλαξαν χέρια έναντι τεράστιων ποσών το 2018
Φόβος και παράνοια στο Ερμιτάζ: Ο παιδόφιλος Γκωγκέν, ο ρατσιστής Μάλεβιτς και ο μισογύνης Πικάσο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί όλοι λατρεύουν τη Φρίντα Κάλο;
Σαν σήμερα γεννιέται στην πόλη του Μεξικού η πιο διάσημη γυναίκα ζωγράφος του 20ού αιώνα.
«Καλή μου, συναντιόμαστε ξανά»: Δίπτυχο ζευγαριού του 16ου αιώνα ενώνεται ξανά μετά από 150 χρόνια
Η ιστορία ενός δίπτυχου που χωρίστηκε, μέσω δημοπρασιών και άλλων ατυχών γεγονότων, αποκαλύπτεται με ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες.
Ο Αλέξανδρος λείπει διακοπές
'Ενα έργο του βούλγαρου καλλιτέχνη Luchezar Boyadjiev στο MOMus - Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Θεσσαλονίκης)
«The Athenian Long Walk as a State of a Troubled Mind»
Η Αθήνα ως τουριστικό «τσίρκο» σε μια χιουμοριστική σειρά από ψηφιακές συνθέσεις του Ανέστη Ανέστη.
Το σατυρικό καλοκαίρι του Διονύση Καβαλλιεράτου
Η νέα δουλειά του καλλιτέχνη είναι μια πυκνή και οξυδερκής διακωμώδηση των ρηχών δραμάτων της σημερινής ανθρώπινης κατάστασης.
Η τελευταία έκθεση του Κωνσταντίνου Ξενάκη ξεκίνησε στον Πόρο
Η επιμελήτρια της έκθεσης «Ελλάδα, Κώδικες Γραφής», Τατιάνα Σπινάρη, μας εισάγει στον κόσμο του εικαστικού που πέθανε πριν από μερικές ημέρες.
Τα νεκρικά προσωπεία αγωνιστών του '21 που δημιούργησε ο Κωστής Βελώνης
Ο καλλιτέχνης ευελπιστεί ότι η έκθεση «199» του ΔΕΣΤΕ στα παλιά Σφαγεία της Ύδρας θα συμβάλει στην επανεξέταση της σχέση μας με την Ιστορία.
Onassis ENTER: 4 καλλιτέχνες από διαφορετικές γωνιές του πλανήτη δημιούργησαν νέα έργα μέσα στην καραντίνα
Μας περιγράφουν ποιες ιδιαιτερότητες παρουσίασαν οι πόλεις και οι κάτοικοι σε σχέση με τον τρόπο που βίωσαν τον εγκλεισμό.
Η εικαστικός Γεωργία Σαγρή αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
Γεννήθηκε στον Κολωνό, ζει στα Εξάρχεια. Για την πρώτη της περφόρμανς τής έκαναν τρεις μηνύσεις για προσβολή της δημοσίας αιδούς.
Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά
Η Κύπρια καλλιτέχνις που βρέθηκε πίσω από τη δράση «ART SCENE CRIME SOON», εγκαινιάζει σήμερα μια νέα εικαστική έκθεση σε νεοκλασικό στο Κολωνάκι, την οποία οι επισκέπτες θα μπορούν να δουν μόνο απ' έξω.
Τα μουσεία της Αθήνας ανοίγουν ξανά
Οι επιμελητές και οι υπεύθυνοι εννέα μεγάλων μουσείων της πόλης, που ανοίγουν ξανά από τη Δευτέρα 15/6, επιλέγουν ένα εμβληματικό έκθεμα από τις μόνιμες συλλογές τους, που αξίζει να ανακαλύψουμε εκ νέου.
«Σχεδόν τελείωσα τα έργα για όλες τις εκθέσεις μου μέχρι το 2300»: Ο Στέφανος Ρόκος ζωγράφισε το lockdown
Ο ζωγράφος που είχε συνεργαστεί με τον Nick Cave στο πρότζεκτ «No more shall we part» συμμετέχει τώρα στην ομαδική έκθεση «Επιβεβαιώνοντας τη ζωή» της γκαλερί Ζουμπουλάκη, με έργα από την καραντίνα.
Αλέξανδρος Ιόλας: Το εξέχον θήραμα του αυριανισμού
Οι σημαντικότερες στιγμές της αμφιλεγόμενης και συνάμα επιδραστικής προσωπικότητας που πέθανε σαν σήμερα, το 1987
«Ένας Ένας» στο σύμπαν των μικρών αφηγήσεων του Απόστολου Γεωργίου
Η νέα έκθεση του Απόστολου Γεωργίου στην γκαλερί Rodeo
Οι Περιπλανώμενοι κωμικοί
Αλληγορικό έργο του Φρανσίσκο Γκόγια (1793)
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή