Πώς ο Έλον Μασκ σιγά-σιγά κατάντησε ένας συνωμοσιολογικός καραγκιόζης

Πώς ο Έλον Μασκ σιγά-σιγά κατάντησε ένας συνομωσιολογικός καραγκιόζης Facebook Twitter
Ο Μασκ έχει γίνει ένα συνομωσιολογικό τρολ στον ίδιο του τον ιστότοπο που αναγκάστηκε να αγοράσει για 44 δισεκατομμύρια δολάρια, γλιστρώντας όλο και πιο βαθιά στις πιο σκοτεινές και άβολες εσχατιές της πλατφόρμας
0



Ο ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΥΡΙΟΥΧΟΣ ΕΛΟΝ ΜΑΣΚ,
μια από τις πιο καθοριστικές προσωπικότητες των περίεργων καιρών μας, πέρασε άλλο ένα Σαββατοκύριακο κολυμπώντας στους ακροδεξιούς βάλτους του Χ - μια κακή συνήθεια που διαπιστώθηκε το πρωί της Δευτέρας, όταν κυκλοφόρησε η συνέντευξή του στον Don Lemon.

Στην επίμαχη συνέντευξη, ο Μασκ εξίσωσε τον έλεγχο της επικίνδυνης και αποκρουστικής ρητορικής μίσους με τη "λογοκρισία", κατακεραύνωσε τον Τύπο για τα αποκαλυπτικά του ρεπορτάζ, κατηγόρησε τους διαφημιστές που εγκατέλειψαν την πλατφόρμα X πέρυσι και για πολλοστή φορά υποστήριξε τη ρατσιστική θεωρία της Μεγάλης Αντικατάστασης (την ακροδεξιά θεωρία ότι οι Λευκοί ευρωπαϊκοί πληθυσμοί, αντικαθίστανται δημογραφικά και πολιτιστικά με μη Λευκούς λαούς — ειδικά από χώρες με μουσουλμανική πλειοψηφία.)

Τα σχόλια του Μασκ στο πρώτο επεισόδιο της νέας διαδικτυακής εκπομπής του Λέμον συμπληρώθηκαν από μία  72ωρη φρενίτιδα αναρτήσεων στο X, στην οποία ο αλλοπρόσαλλος επιχειρηματίας καταφέρθηκε εναντίον της woke άποψης για τον "ιό του ξύπνιου μυαλού" (woke mind virus - περισσότερα εδώ) με την οποία έχει μεγάλο κόλλημα καθώς θεωρεί ότι στόχος της είναι  "η καταστροφή της Αμερικής", συμφώνησε με έναν χρήστη που έγραψε ότι "Οι ψευδείς ειδήσεις είναι ο εχθρός του λαού, ", είπε ότι ο Τύπος είναι "βασικά η ομάδα χειροκροτητών του Τζο Μπάιντεν", κατηγόρησε τα μέσα ενημέρωσης ότι "λένε ψέματα" για τα σχόλια του Ντόναλντ Τραμπ περί "λουτρού αίματος", αποκάλεσε το NPR "εξωραϊσμένη εκδοχή της Πράβδας", ισχυρίστηκε ότι η Google "χειραγωγεί τα αποτελέσματα των αναζητήσεών της με αριστερή προκατάληψη", είπε ότι η εξέγερση της 6ης Ιανουαρίου δεν ήταν "λουτρό αίματος" με κανέναν ορισμό και υποστήριξε ότι αν δεν υπάρξει "κόκκινο κύμα" τον Νοέμβριο, "η Αμερική είναι καταδικασμένη".

Κατόπιν όλων αυτών, το να αποκαλείς τον Μασκ έναν δεξιό καραγκιόζη δεν είναι πλέον προσβλήτικό. Είναι απολύτως ακριβές. Και η άσχημη συμπεριφορά του είναι ακόμη πιο ανησυχητική λόγω του γεγονότος ότι ο Μασκ έχει τεράστια επιρροή, ρίχνοντας τη βαριά σκιά του σε πολλές βιομηχανίες και κάνοντας δουλειές εθνικής ασφάλειας αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων με την κυβέρνηση των ΗΠΑ.

Πώς ο Έλον Μασκ σιγά-σιγά κατάντησε ένας συνομωσιολογικός καραγκιόζης Facebook Twitter
Ο Μασκ στην εκπομπή του Λέμον

Μόνο με την ιδιοκτησία της X, ο Musk ελέγχει μία από τις σημαντικότερες πλατφόρμες επικοινωνίας στον κόσμο, ξερνώντας δηλητήριο στο δημόσιο διάλογο με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι οι πύραυλοι της SpaceX που βάζει σε τροχιά.

Στην πραγματικότητα, όπως γνωρίζουν πολύ καλά οι χρήστες της πλατφόρμας που κάποτε ονομαζόταν Twitter, οι αναρτήσεις του Musk βρίσκονται συχνά στην κορυφή της αρχικής ροής.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των Zoë Schiffer και Casey Newton, οι προγραμματιστές αναγκάστηκαν να δημιουργήσουν "ένα σύστημα σχεδιασμένο να διασφαλίζει" ότι οι αναρτήσεις του τα πάνε καλά στην πλατφόρμα που του ανήκει.

Για να γίνουν τα πράγματα χειρότερα, ο Musk φαίνεται να γίνεται όλο και πιο μισαλλόδοξος απέναντι σε άλλες απόψεις. Ενώ αποθεώνει τους ακροδεξιούς εξτρεμιστές, προσπαθεί ταυτόχρονα να καταστρέψει την εμπιστοσύνη σε αξιόπιστες πηγές ειδήσεων.

Στην πραγματικότητα, ο Μασκ έχει γίνει ένα συνομωσιολογικό τρολ στον ίδιο του τον ιστότοπο που αναγκάστηκε να αγοράσει για 44 δισεκατομμύρια δολάρια, γλιστρώντας όλο και πιο βαθιά στις πιο σκοτεινές και άβολες εσχατιές της πλατφόρμας, η οποία χρησιμεύει μόνο για να ενισχύει τη δική του κοσμοθεωρία με έναν echo chamber από θεωρητικούς συνωμοσίας και εγωπαθείς συκοφάντες που τακτικά γλείφουν κάθε κίνησή του, όσο εξωφρενική ή παρανοϊκά ψευδής κι αν είναι.

Και όλα αυτά διανέμονται από έναν αλγόριθμο που έχει σχεδιαστεί για να τα αναμασάει, να εθίζει και να ντοπάρει το πλήθος. Δυστυχώς για τον υπόλοιπο κόσμο, ο Μασκ είναι αποφασισμένος να κατέβει στην κόλαση, παίρνοντας μαζί του όλους τους άλλους χρήστες του Χ.

Με στοιχεία από το newsletter “Reliable Sources”

Οπτική Γωνία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί οι Έλληνες δεν κάνουν παιδιά;

Οπτική Γωνία / Γιατί δεν κάνουν παιδιά οι Έλληνες;

Υπάρχουν λύσεις για το δημογραφικό μας πρόβλημα; Μετατρεπόμαστε σταδιακά σε μία χώρα γερόντων; Ποιες πολιτικές απαιτούνται στο ασφαλιστικό; Μιλά στη LiFO o ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά, Πλάτων Τήνιος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το κρασί, το λάδι και ένας υπουργός του Τραμπ

Οπτική Γωνία / Ειδήσεις που περνούν στα ψιλά και είναι πιο σημαντικές από το μαλλί ενός υπουργού

Η σύγχρονη ακροδεξιά από τη μία κλείνει το μάτι στην πιο παραδοσιακή, αδιάφορη για θέματα υγείας και περιβάλλοντος, κουλτούρα, ενώ από την άλλη, ορισμένοι εκπρόσωποί της, όπως ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ, δείχνουν ευαισθησία απέναντι στους κινδύνους του τεχνολογικού καπιταλισμού.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Arcade για Eurovision 2025: «Δεν είχαμε σκοπό να καταθέσουμε τραγούδι με την Klavdia, ήταν ένα μικρό challenge»

TV & Media / Arcade για Eurovision 2025: «Δεν είχαμε σκοπό να καταθέσουμε τραγούδι με την Klavdia, ήταν ένα μικρό challenge»

Οι δημιουργοί της «Αστερομάτας» μοιράζονται τις σκέψεις τους για τη συμμετοχή τους στη Eurovision 2025, σχολιάζουν τον ελληνικό στίχο, μιλούν την Klavdia, και απαντούν στο κατά πόσο το τραγούδι έχει πολιτική χροιά
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Το δικαίωμα στην απομόνωση

Ιλεκτρίσιτυ / Ας αφήσουμε τους ιθαγενείς στην ησυχία τους

Οι φυλές ιθαγενών που ζουν αποκομμένες από τον ανθρώπινο πολιτισμό χαίρουν νομικής προστασίας, καθώς η επαφή τους με τα οργανωμένη κράτη ενέχει καταστροφικές συνέπειες για τις κοινότητές τους.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Το «Rust» του Άλεκ Μπάλντουιν κυκλοφορεί «αθόρυβα», τέσσερα χρόνια μετά τον μοιραίο πυροβολισμό

TV & Media / Το «Rust» του Άλεκ Μπάλντουιν κυκλοφορεί «αθόρυβα», τέσσερα χρόνια μετά τον μοιραίο πυροβολισμό

Οι δημιουργοί της ταινίας δήλωσαν ότι ελπίζουν το τελικό αποτέλεσμα να τιμήσει το έργο και τη μνήμη της κινηματογραφίστριας Χάλινα Χάτσινς, η οποία σκοτώθηκε στο πλατό κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων
LIFO NEWSROOM
«To TikTok πέτυχε γιατί σε διασκεδάζει»

Enrico Bellini / «To TikTok πέτυχε γιατί σε διασκεδάζει»

Ο επικεφαλής Κυβερνητικών Σχέσεων και Δημόσιας Πολιτικής του TikTok στη Νότια Ευρώπη, Enrico Bellini, περιγράφει το μυστικό της επιτυχίας της δημοφιλούς πλατφόρμας και εξηγεί γιατί η προστασία των δεδομένων των Ευρωπαίων χρηστών είναι υψίστης σημασίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσο απέχει ένα βιντεοπαιχνίδι για βιασμούς από την incel πραγματικότητα που ζούμε;

Οπτική Γωνία / Πόσο απέχει ένα βιντεοπαιχνίδι για βιασμούς από την incel πραγματικότητα που ζούμε;

Ορθώς μας σοκάρει το «No Mercy» που «παίζει» με τον βιασμό και την αιμομιξία, όμως την ίδια στιγμή ζούμε σε μια κοινωνία όπου η γυναικεία υποταγή πλασάρεται ως κανονικότητα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Τα νέα στοιχεία για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή τον επαναφέρουν στο προσκήνιο 

Πολιτική / Nέα στοιχεία για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή τον επαναφέρουν στο προσκήνιο 

Η υπόθεση των Τεμπών επιστρέφει στη Βουλή μέσω της δικογραφίας για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, αλλά στελέχη της κυβέρνησης υποστηρίζουν ότι αυτήν τη φορά είναι καλά προετοιμασμένοι. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ