«Δέχομαι απειλές από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

«Με απειλούν από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”» Facebook Twitter
Το επίμαχο σύνθημα “Free Palestine” που αναγράφεται στη βιτρίνα του καταστήματός της Ιωάννας Αλυγιζάκη. Φωτ.: Eurokinissi
0


HΤΑΝ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ
12 Αυγούστου, όταν η Ιωάννα Αλυγιζάκη, όπως κάθε πρωί, πήγε να ανοίξει το κατάστημά της στο κέντρο της Παλιάς Πόλης των Χανίων και ξαφνιάστηκε όταν στην είσοδο βρήκε ένα γράμμα. Το μοναδικό στοιχείο ήταν ότι είχε σταλεί από το Carol Stream, στο Ιλινόις των ΗΠΑ. Ανοίγοντας το ανώνυμο γράμμα, συνειδητοποίησε ότι πρόκειται για απειλητική επιστολή, η οποία σχετιζόταν με μια πινακίδα που είχε τοποθετήσει έξω από το μαγαζί της, με τίτλο «Free Palestine». Το κατάστημα, που πουλάει ρούχα, κοσμήματα και αξεσουάρ, έγινε ξαφνικά αντικείμενο προσοχής όχι μόνο λόγω της πολιτικής της στάσης, αλλά και λόγω της απειλής που έλαβε. Στην επιστολή, η οποία ήταν γραμμένη στα αγγλικά, αναφερόταν συγκεκριμένα:

«Αξιότιμε κύριε ή κυρία, η οικογένειά μου βρισκόταν έξω από το κατάστημά σας στα Χανιά το περασμένο Σαββατοκύριακο και παρατήρησε την αντιισραηλινή πινακίδα σας. Είστε ένα πραγματικό σκουπίδι. Η πινακίδα σας πρέπει να αφαιρεθεί αμέσως. Θα ελέγχουμε περιοδικά για να βεβαιωθούμε ότι έχετε αφαιρέσει την πινακίδα μέχρι την 1η Αυγούστου. Εάν δεν το κάνετε και δεν την αντικαταστήσετε με μια πινακίδα που καλωσορίζει τους Ισραηλινούς στο κατάστημά σας, θα το μετανιώσετε. Σας προειδοποιούμε!».

«Δεν αναφέρομαι πουθενά αρνητικά για τους Ισραηλινούς. Συνυπάρχω με ανθρώπους που πρεσβεύουν το σύνθημα για την ελεύθερη Παλαιστίνη. Δεν γίνεται λοιπόν να έρχονται άνθρωποι έξω από το μαγαζί μου, να με χαρακτηρίζουν “Χίτλερ”, να με βρίζουν ή ακόμη και να πετούν παγωτά».

Στην αρχή, όπως εξηγεί η ίδια, νόμιζε ότι κάποιος της είχε κάνει πλάκα. «Από την αρχή κοίταξα το υλικό από τις κάμερες του καταστήματος για να δω ποιος μου άφησε αυτό το γράμμα και διαπίστωσα ότι ήταν ο ταχυδρόμος. Και τότε άρχισα να αναρωτιέμαι γιατί με απειλούν. Όλα αυτά, απλώς και μόνο επειδή στη βιτρίνα του καταστήματός μου έχω επιλέξει να αναγράφεται το σύνθημα “Free Palestine”», λέει η Ιωάννα.

Ιωάννα Αλυγιζάκη
H Ιωάννα Αλυγιζάκη

Δυστυχώς, η παραβατική συμπεριφορά δεν σταμάτησε εκεί. «Έχω γίνει αποδέκτρια και άλλων χυδαίων συμπεριφορών. Περαστικοί που μπαίνουν στο κατάστημα πετούν κάτω τα εμπορεύματα, σα να θέλουν να ξεκλειδώσουν ένα νέο επίπεδο παρενόχλησης. Νομίζω ότι ο κόσμος έχει ξεφύγει. Η μικροψυχία και η κακεντρέχεια περισσεύουν, η ηλιθιότητα είναι αήττητη και η ανθρωπιά έχει χαθεί», προσθέτει.

Παράλληλα, η ίδια τονίζει: «Δεν αναφέρομαι πουθενά αρνητικά για τους Ισραηλινούς, γιατί δεν θεωρώ ότι τους αφορά όλους. Συνυπάρχω με ανθρώπους που πρεσβεύουν το σύνθημα για την ελεύθερη Παλαιστίνη. Δεν γίνεται λοιπόν να έρχονται άνθρωποι έξω από το μαγαζί μου, να με χαρακτηρίζουν “Χίτλερ”, να με βρίζουν ή ακόμη και να πετούν παγωτά. Ευτυχώς, έχουν έρθει και Ισραηλινοί στο μαγαζί μου που με έχουν υπερασπιστεί και έχουν επικροτήσει τη στάση μου».

«Με απειλούν από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”» Facebook Twitter
Ανοίγοντας το ανώνυμο γράμμα, η Ιωάννα Αλυγιζάκη συνειδητοποίησε ότι πρόκειται για απειλητική επιστολή, η οποία σχετιζόταν με μια πινακίδα που είχε τοποθετήσει έξω από το μαγαζί της, με τίτλο «Free Palestine».

Αφού έλαβε το γράμμα, η Ιωάννα προχώρησε σε συγκεκριμένες ενέργειες για να προστατευτεί: «Καταρχάς, πήγα αμέσως στην αστυνομία για να καταγραφεί το περιστατικό, αλλά με ενημέρωσαν ότι η δημοσίευση του θέματος αποτελεί επίσης αποδεικτικό στοιχείο. Επιπλέον, υπέβαλα καταγγελία στη UPS των ΗΠΑ, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω λάβει καμία απάντηση».

Kαι στην ερώτηση τι θα ήθελε να πει στους αποστολείς, απαντά: «Θα τους έλεγα ότι έχουν απεριόριστο χρόνο ώστε να τον αναλώνουν γράφοντας μια επιστολή στην οποία με απειλούν. Εν τω μεταξύ, εξελίσσεται μια γενοκτονία και αντί να αναλογιστούν ποιο είναι το σωστό, επιλέγουν το ανήθικο. Ωστόσο, όλη αυτή η ιστορία με πείσμωσε ακόμη περισσότερο και μεγάλωσα το πλακάτ για να φαίνεται ακόμα πιο έντονα. Θα συνεχίζω να παλεύω για όσα θεωρώ δίκαια». Κλείνοντας, θυμίζει τη φράση του Νίκου Καζαντζάκη, που έχει αναρτήσει και στα προσωπικά της μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Μου δώσατε μια κατάρα, σας δίνω μια ευχή: Σας εύχομαι η συνείδησή σας να είναι τόσο καθαρή όσο η δική μου, και να ’στε τόσο ηθικοί όσο είμαι εγώ». 

Ο Μίνος Μωυσής
Ο Μίνος Μωυσής

Το συγκεκριμένο καλοκαίρι, πάντως, καταγράφηκαν πολλά αντίστοιχα περιστατικά – και από τις δυο πλευρές. Στο πλαίσιο αυτό, ζήτησα ένα σχόλιο από τον πρώην πρόεδρο της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών Μίνο Μωυσή: «Ξεκάθαρα, αυτό το περιστατικό στα Χανιά είναι καταδικαστέο. Δυστυχώς, ακραίες περιπτώσεις υπάρχουν εκατέρωθεν. Πρέπει, όμως, να επισημάνουμε ότι και οι ενέργειες εναντίον Ισραηλινών πολιτών στην Ελλάδα έχουν γίνει σχεδόν καθημερινότητα. Πρόκειται για φασιστικές νοοτροπίες που με ανησυχούν πολύ. Ειλικρινά, είναι η πρώτη φορά που ο αντισημιτισμός έχει πάρει τέτοια έκταση και διαστάσεις, που καθιστά την κατάσταση απαράδεκτη. Είναι αδιανόητο να παράγεται μίσος, ρατσισμός και αντισημιτισμός και να επηρεάζονται όλοι – Ισραηλινοί και Εβραίοι μη Ισραηλινοί. Δεν μπορεί να υπάρχει συλλογική ευθύνη. Ανησυχώ, λοιπόν, αλλά δεν φοβάμαι», τονίζει.

Και καταλήγοντας, επισημαίνει: «Η ανθρωπιστική κρίση στη Γάζα είναι γεγονός που κανείς δεν αμφισβητεί. Είναι όμως μόνο το Ισραήλ υπεύθυνο για αυτή; Οι ευθύνες της κυβέρνησης του Ισραήλ είναι μεγάλες, και δυστυχώς η κατάσταση έχει φορτιστεί και με την πολιτική επιβίωση του Νετανιάχου, που κυβερνά με ακροδεξιά και φανατικά στοιχεία. Αλλά δείξτε μου μια άλλη χώρα όπου οι πολίτες της, εδώ και σχεδόν τρία χρόνια, κατεβαίνουν στους δρόμους κάθε Σάββατο βράδυ. Δείξτε μου μια χώρα όπου οι πολίτες της αντιμετωπίζονται συνολικά, όπως και στην Ελλάδα, ως ανεπιθύμητοι, εξαιτίας των πολιτικών της κυβέρνησης».

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

To μίσος για τους άλλους…

Οπτική Γωνία / To μίσος για τους άλλους

Για τους περισσότερους η αλήθεια δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Eίδαν κάπου μια εικόνα που εξυπηρετεί το προσωπικό τους αφήγημα, το οποίο συνήθως προσεγγίζεται με συναισθηματικούς όρους, όπου κυριαρχεί το μίσος, κι αυτό τους αρκεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Reuters: Παραιτήθηκε η φωτορεπόρτερ κατηγορώντας το πρακτορείο για αναπαραγωγή ισραηλινής προπαγάνδας

Διεθνή / Γάζα: Παραιτήθηκε φωτορεπόρτερ του Reuters - Το κατηγορεί για αναπαραγωγή ισραηλινής προπαγάνδας

«Δεν μπορώ πια να διατηρήσω καμία σχέση με το Reuters, καθώς με τη στάση του ουσιαστικά δικαιολογεί και καλύπτει τη συστηματική δολοφονία 245 δημοσιογράφων στη Γάζα», έγραψε την Τρίτη
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στέλιος Νέστωρ: «Ό,τι έκανα, δεν το έκανα για να ρίξω τη δικτατορία αλλά γιατί ντρεπόμουνα» 

Θεσσαλονίκη / Στέλιος Νέστωρ: «Δεν ήμουν από αυτούς που κάθονται σπίτι τους, βγάζουν λεφτά, τρώνε και πίνουνε» 

Μια πολιτική φυσιογνωμία που έδινε πάντα ηχηρό «παρών» στα πολιτικά και πολιτιστικά πράγματα της Θεσσαλονίκης. Μιλώντας στη LiFO, ζωντανεύει ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της πόλης, από την Κατοχή και τη χούντα μέχρι την ίδρυση του Μεγάρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κοινωνική κατοικία: Μπορεί το παράδειγμα της La Borda να εφαρμοστεί στην Αθήνα;

Συνεταιριστική κατοικία / Μπορούμε να αντιγράψουμε τη Βαρκελώνη και να λύσουμε το στεγαστικό;

Ενώ στην Ευρώπη παρατηρείται αναζωπύρωση των συνεταιριστικών στεγαστικών κινημάτων, στην Ελλάδα, ειδικά στην Αθήνα, η στεγαστική κρίση οξύνεται. Το παράδειγμα της La Borda στη Βαρκελώνη θα μπορούσε να δώσει τη λύση, χρειάζεται όμως πολιτική βούληση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας»

Βασιλική Σιούτη / Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας

Η κυβέρνηση αξιοποίησε τη ρύθμιση για τη φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη για να αλλάξει την πολιτική ατζέντα και να ενισχύσει την απήχησή της στο συντηρητικό κοινό, παρά τις διαφοροποιήσεις ακόμη και μέσα στην κυβερνητική παράταξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
ΕΠΕΞ Στην εποχή του Οφθαλμού

Ιλεκτρίσιτυ / Στην εποχή του Οφθαλμού

Οι κρίσεις ευνοούν την εξουσία, διατηρώντας ένα επίπεδο φόβου μες στην κοινωνία, νομιμοποιώντας μέτρα που ανακουφίζουν τον φόβο αυξάνοντας τον έλεγχο, και δημιουργώντας ευκαιρίες για τη διοχέτευση του κεφαλαίου.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οπτική Γωνία / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Υγεία / «Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο διακεκριμένος ελληνικής καταγωγής λοιμωξιολόγος, που παραιτήθηκε πρόσφατα από επιτελική θέση  καταγγέλλοντας το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ για εξωθεσμικές πιέσεις και αντιεπιστημονικές πρακτικές, μιλά για την απόφασή του, τη δημόσια υγεία στην Αμερική, τον Covid, τον HIV αλλά και την αφύπνιση του επικίνδυνου «ιού» του φασισμού.   
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Social Media / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας, τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Θα έλεγε κανείς πως, μετά την έλευσή του, μια πετυχημένη selfie, σαν την περίφημη selfie των Oscar του 2014, αλλάζει τον μικρόκοσμο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ