«Σύμβολο δύναμης»: πώς η κοιλιά της Rihanna άλλαξε για πάντα το στιλ εγκυμοσύνης

«Σύμβολο δύναμης»: πώς η κοιλιά της Rihanna άλλαξε για πάντα το στιλ εγκυμοσύνης Facebook Twitter
0

Περπατώντας στους δρόμους του Χάρλεμ τον Ιανουάριο, με τον σύντροφό της A$AP Rocky και ένα ανοιχτό παλτό για να δείξει την φουσκωμένη κοιλιά της, η Rihanna δεν ανακοίνωσε απλώς στον κόσμο ότι ήταν έγκυος.

«Άλλαξε το καθεστώς που οι διάσημοι αποκαλύπτουν τις εγκυμοσύνες», λέει η Karen Hearn, καθηγήτρια στο University College του Λονδίνου και επιμελήτρια της Portraying Pregnancy, παλαιότερης έκθεσης στο Foundling Museum.

«Καινοτόμησε στον τρόπου έκανε την ανακοίνωση όταν βγήκε έξω με μια εμφανώς φουσκωμένη κοιλιά και ένα ρούχο, που την υπερτόνιζε, για να την δουν όσο το δυνατόν περισσότεροι», προσθέτει.

Η πρώτη ανάρτηση της Rihanna στο Instagram για την εγκυμοσύνη έγινε στις αρχές Φεβρουαρίου και μετρά πάνω από 18 εκατομμύρια likes.

Έκτοτε, σε συνεργασία με τον στιλίστα Jahleel Weaver, δεν σταματά να προβάλλει την φουσκωμένη κοιλιά της, που γίνεται συνεχώς πρωτοσέλιδο στα περιοδικά και θέμα συζήτησης στα social media, φορώντας από see-through δαντελένια εσώρουχα σε επίδειξη μόδας μέχρι μποξεράκι και μια ρόμπα για φαγητό.

Ωστόσο, το εξώφυλλο για το τεύχος Απριλίου του περιοδικού Vogue, που κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα, είναι αναμφισβήτητα το αποκορύφωμα όλων των εμφανίσεων - με πρωταγωνίστρια την έγκυο Rihannaσε μια ολόσωμη, κόκκινη φόρμα από δαντέλα να φωτογραφίζεται από την Annie Leibovitz.

Μιλώντας στη δημοσιογράφο της Vogue, Chioma Nnadi, η Rihanna είπε ότι είχε εξαρχής σκοπό να γίνει επίκεντρο η φουσκωμένη κοιλιά της.

«Ελπίζω ότι μπορέσαμε να επαναπροσδιορίσουμε τι θεωρείται "αξιοπρεπές" για τις έγκυες γυναίκες», είπε. «Το σώμα μου κάνει απίστευτα πράγματα αυτή τη στιγμή και δεν πρόκειται να ντραπώ γι' αυτό. Πρέπει να γιορτάζεις. Γιατί να κρύβεις την εγκυμοσύνη σου;»

Τα τελευταία χρόνια, έχουν γίνει αμέτρητες διάσημες «αποκαλύψεις» εγκυμοσύνης, όπως η Beyoncé και το στέμμα με λουλούδια το 2017 ή το μπικίνι της Nicki Minaj το 2020. Ανάλογες αποκαλύψεις υπήρξαν και στο κόκκινο χαλί – η Kim Kardashian στο Met Ball του 2012 και η τραγουδίστρια MIA στα Grammy το 2009.

Η γυμνή κοιλιά, στο μεταξύ, έχει γίνει σημείο αναφοράς στη μόδα από τότε που η Demi Moore εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του Vanity Fair το 1991. Αλλά η διαφορά τώρα είναι αυτό που η Hearn αποκαλεί «προσβασιμότητα»-  οι περισσότερες από αυτές τις εμφανίσεις είναι τα καθημερινά ρούχα της Rihanna και δεν αποτελούν μέρος κάποιας στημένης φωτογράφησης.

«Όταν όλοι είχαν φρικάρει που έδειχνε την κοιλιά της, εγώ απλώς γελούσα», λέει η Sheena Ward, συντάκτρια του λογαριασμού μόδας της Rihanna στο Instagram, Haus of Rihanna. «Αυτή είναι η Rihanna για την οποία μιλάμε. Δημιουργεί πάντα τάσεις, δεν φοβάται το ρίσκο, πιέζει συνεχώς τα όρια – εννοείται πως θα ντυνόταν έτσι».

Η αγορά ρούχων εγκυμοσύνης άγγιζε τα 21,6 δισ. δολάρια το 2021 και αναμένεται να φτάσει τα 41,3 δισ. δολάρια μέχρι το 2031. Αναπόφευκτα, η Rihanna επηρεάζει τις τάσεις. Τον Μάρτιο, το Pinterest είπε ότι από τότε που ανακοίνωσε την εγκυμοσύνη της, οι αναζητήσεις για «φόρεμα εγκυμοσύνης από δαντέλα» αυξήθηκαν κατά 40% και πολλοί έψαξαν συγκεκριμένα το «στυλ εγκυμοσύνης της Rihanna».

«Προωθεί την ιδέα του τι μπορεί να περιλαμβάνει μια γκαρνταρόμπα εγκυμοσύνης», λέει η Ashlee Neuman, διευθύντρια περιεχομένου στον ιστότοπο εγκυμοσύνης Thebump.com. «Μέχρι τώρα, τα crop tops, τα χαμηλά τζιν και τα διαφανή υφάσματα δεν ήταν βασικός άξονας του ρουχισμού εγκυμοσύνης».

Η Ariane Goldman, ιδρύτρια της Hatch, λέει ότι είχαν «πραγματική εκτόξευση στις πωλήσεις» όταν η Rihanna φόρεσε το σουτιέν Skin to Skin της εταιρίας, αξίας 38 δολαρίων, αυτόν τον μήνα.

«Τώρα φαίνεται τόσο μοντέρνο να δείχνεις την κοιλιά σου», λέει η Grace Kapin, συνιδρύτρια του Storq. «Πριν από την Rihanna, δεν θα μπορούσες να φανταστείς έναν καθημερινό άνθρωπο να το κάνει».

Φυσικά, οι περισσότερες έγκυες γυναίκες δεν έχουν ομάδα να δημιουργεί ειδικά ρούχα για το τρίτο τρίμηνο και αρκετές βιώνουν δύσκολη εγκυμοσύνη. «Δεν νιώθουν όλες υπέροχα και δεν νομίζω ότι κάποιος πρέπει να αισθάνεται υποχρεωμένος να δείξει το σώμα του», λέει η Kapin.

Ωστόσο η επιρροή της Rihanna αφορά λιγότερο τα ρούχα και περισσότερο μια αλλαγή στο γενικότερο κλίμα εγκυμοσύνης.

«Προωθεί την ιδέα ότι είναι εντάξει να εξακολουθείς να απολαμβάνεις το στιλ ρούχων που λάτρευες να φοράς πριν μείνεις έγκυος», προσθέτει η Venesa Coger από το Refinery29.

Η Chioma Nnadi της Vogue υποστηρίζει επίσης ότι η προσέγγιση της Rihanna έχει αλλάξει τις αντιλήψεις για τη μητρότητα των μαύρων γυναικών: «Για τις μαύρες μέλλουσες μητέρες ιδιαίτερα, ήταν μια πράξη που εμπνέει δέος», γράφει.

Ο ιστορικός μόδας Darnell-Jamal Lisby συμφωνεί. Λέει ότι λόγω των «στερεοτύπων γύρω από τις μαύρες μητέρες», η κοινωνία δεν τις θεωρεί «ικανές να σταθούν στο ύψος της μητρότητας» και αναγνωρίζει επίσης μια πρόσθετη πίεση από την ευθύνη που αισθάνονται οι μαύρες οικογένειες «να θωρακίσουν τα παιδιά τους με τρόπο που θα τα κρατήσει ασφαλή σε έναν κόσμο που δεν σέβεται τις ζωές των μαύρων».

Ενάντια σε όλα αυτά, η Rihanna έγινε σύμβολο «μιας δύναμης που ορίζει την μοναδική ουσία των μαύρων γυναικών», καταλήγει.

Κρυμμένες σε κοινή θέα

Οι γυναίκες έκρυβαν την εγκυμοσύνη τους για αιώνες – πρώτα πίσω από κλειστές πόρτες και πιο πρόσφατα με "ειδικά ρούχα" για να καλύψουν μια "κατάσταση" που θεωρούνταν ενοχλητική, ενώ οι έγκυες γυναίκες απουσιάζουν σχεδόν παντελώς από τη μόδα μέχρι προσφάτως.

Η σχεδιάστρια Dimitras Petsa χρησιμοποίησε πολλά μοντέλα σε εγκυμοσύνη στη φθινοπωρινή της συλλογή και κρύβεται πίσω από τα φορέματά των Gigi Hadid και Nicki Minaj ενώ ήταν έγκυες. Λέει ότι οποιαδήποτε διαφωνία για την έκθεση του σώματος μιας εγκύου αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προβλήματος: «Η μόδα, δυστυχώς, επικεντρώνεται στο να σε κάνει να φαίνεσαι πιο αδύνατος με εντελώς επίπεδη κοιλιά. Η εγκυμοσύνη είναι το ακριβώς αντίθετο»

Το στιλ εγκυμοσύνης της Rihanna, υποστηρίζει, είναι ένα ακόμη κεφάλαιο του body positivity που προωθεί εδώ και χρόνια. «Αν δεις το στιλ της πριν καν μείνει έγκυος, το σώμα της άλλαξε πολύ με τα χρόνια», λέει η Petsa. «Ποτέ δεν προσπάθησε να πάει κόντρα σε αυτό…».

Φυσικά, βασικός παράγοντας στην συγκεκριμένη εξίσωση είναι και τα παιδικά ρούχα – με την παγκόσμια αγορά να υπολογίζεται σε 202,7 δισ. δολάρια το 2022. Όταν γεννηθεί το μωρό των Rihanna και A$AP Rocky, όλοι θα περιμένουν να δουν τι θα φορέσει.

«Αυτό το μωρό θα είναι πιθανώς ένα από τα πιο καλοντυμένα του αιώνα», λέει η Lisby. «Δεν περιμένω τίποτα λιγότερο από ρούχα έτοιμα για κόκκινο χαλί».

Όσο για το αν ετοιμάζεται μια σειρά παιδικών ρούχων Fenty, η Sheena Ward απαντά: «Μπορώ σίγουρα να το δω να συμβαίνει στο μέλλον. Η Rihanna αγαπάει πραγματικά τα παιδιά. Την βλέπω να εμπνέεται από το ντύσιμο του παιδιού της για να δημιουργήσει μια παιδική σειρά και να επεκτείνει περαιτέρω την αυτοκρατορία της».

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

Διεθνή / Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

«Το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεθνούς απόκρισης στις επικίνδυνες επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι», τόνισε ο Βρετανός υπουργός Άμυνας
NEWSROOM
Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Διεθνή / Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Ορισμένοι κάτοικοι της Βενετίας λένε ότι η χρέωση 5 ευρώ που αποσκοπεί στον περιορισμό του αριθμού των τουριστών αντιβαίνει στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας
NEWSROOM
Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ