Ο Banksy χάνει τη δικαστική μάχη για το εμβληματικό του έργο «flower bomber»

Ο Banksy χάνει τη δικαστική μάχη για το εμβληματικό του έργο «flower bomber» Facebook Twitter
Ο Banksy χάνει τη δικαστική μάχη για το εμβληματικό του έργο «flower bomber»
0

Ο Banksy έχασε τη δικαστική μάχη με μια εταιρεία ευχετήριων καρτών για το εμπορικό σήμα ενός από τα πιο διάσημα έργα του.

Η Full Color Black με έδρα το Βόρειο Γιορκσάιρ αμφισβήτησε τα πνευματικά δικαιώματα του καλλιτέχνη στην εμβληματική εικόνα του διαδηλωτή που πετάει ένα μπουκέτο με λουλούδια.

Η αρμόδια επιτροπή για τα εμπορικά σήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από την πλευρά της, απέρριψε το εμπορικό σήμα του και τον κατηγόρησε ότι οι κινήσεις του «δεν συνάδουν με έντιμες πρακτικές».

Για να είναι έγκυρο ένα εμπορικό σήμα, ο κάτοχος πρέπει να πουλήσει αγαθά χρησιμοποιώντας αυτό το σήμα.

Ωστόσο, η αρμόδια αρχή είπε ότι ο Banksy το είχε καταθέσει προκειμένου να αποφύγει τους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας, οι οποίοι θα απαιτούσαν από τον διάσημο καλλιτέχνη του Μπρίστολ να αποκαλύψει την πραγματική του ταυτότητα.

Ο Banksy έκανε γνωστή την συγκεκριμένη εικόνα, όταν για πρώτη φορά την ζωγράφισε σε έναν τοίχο στην Ιερουσαλήμ το 2005 και η εταιρεία του υπέβαλε αίτηση για το εμπορικό σήμα το 2014.

Κανονικά αυτό έπρεπε να έχει χρησιμοποιηθεί μέσα στα πρώτα πέντε χρόνια, αλλά το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO) είπε ότι δεν είχε πουλήσει εμπορεύματα ή άλλα αντικείμενα χρησιμοποιώντας την συγκεκριμένη εικόνα μέχρι το 2019, τότε που η η Full Color Black αμφισβήτησε το εμπορικό σήμα.

Η EUIPO είπε ότι ήταν «σαφές ότι ο Banksy δεν είχε καμία πρόθεση να χρησιμοποιήσει το εμπορικό σήμα όταν το υπέβαλε και ότι το 2019 τα αγαθά που πούλησε δημιουργήθηκαν και πουλήθηκαν αποκλειστικά» ως προσπάθεια να μην χαθεί το εμπορικό σήμα.

«Η πρόθεσή του δεν ήταν να χρησιμοποιήσει το σήμα ως ένα σήμα για εμπορευματοποίηση αγαθών, αλλά μόνο να παρακάμψει το νόμο», ανέφερε η απόφαση. «Αυτές οι ενέργειες δεν συνάδουν με τις ειλικρινείς πρακτικές».

Η EUIPO είπε επίσης ότι ο Banksy είχε υποβάλει αίτηση για εμπορικά σήματα προκειμένου να έχει νομικά δικαιώματα επί των έργων του, χωρίς να χρειάζεται να προσφύγει στη νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων, η οποία θα αποκάλυπτε την ταυτότητά του.

«Ο Banksy επέλεξε να παραμείνει ανώνυμος και ως επί το πλείστον να ζωγραφίζει γκράφιτι στην περιουσία άλλων ανθρώπων χωρίς την άδειά τους παρά να ζωγραφίσει σε καμβά ή στη δική του ιδιοκτησία. Έχει επίσης επιλέξει να είναι πολύ «ομιλητικός» όσον αφορά την περιφρόνησή του για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας».

Μαζί με την απόφαση κατατέθηκε και ένα από τα βιβλία του, όπου αναφέρει ότι «τα πνευματικά δικαιώματα είναι για τους χαμένους»

Ο δικηγόρος της Full Color Black, Aaron Wood της εταιρείας Blaser Mills, δήλωσε στο BBC News ότι η εταιρεία ευχετήριων καρτών ήταν «πολύ ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα».

«Όλο το χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων του Banksy κινδυνεύει» είπε. Πρόσθεσε δε ότι «Ο Banksy ανέκαθεν θεωρούσε ότι τα πνευματικά δικαιώματα προορίζονται για ηττημένους και αν ήθελε ποτέ να αμφισβητήσει κάποιον χρησιμοποιώντας μια εικόνα, συνήθως θα έπρεπε να βασίζεται στα πνευματικά δικαιώματα.

Το πρόβλημα για τον Banksy είναι ότι θα έπρεπε να βγει από τη σκιά. Θα έπρεπε να πει," Εδώ είμαι, δημιούργησα το έργο. Αλλά με αυτόν τον τρόπο θα έχανε την ανωνυμία του, οπότε δεν το κάνει.

Η εταιρεία αμφισβήτησε τα εμπορικά σήματα έξι ακόμη έργων του Banksy. Οι εκπρόσωποι της εταιρεία του Banksy δεν απάντησαν σε αίτημα για σχολιασμό.

Ο εμπειρογνώμονας πνευματικών δικαιωμάτων και εμπορικών σημάτων Liz Ward, διευθυντής της Virtuoso Legal, δήλωσε ότι ήταν «μια πολύ ασυνήθιστη υπόθεση» επειδή οι περισσότεροι καλλιτέχνες βασίζονται στον νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων για να προστατεύσουν το έργο τους από τη χρήση τους χωρίς άδεια.

«Είναι απολύτως σαφές ότι ο Banksy, παρόλο που κατέγραψε το εμπορικό σήμα, δεν είχε καμία πρόθεση να το χρησιμοποιήσει ως τέτοιο. Οι περισσότεροι κάτοχοι εμπορικών σημάτων καταγράφουν μια επωνυμία ή ένα λογότυπο επειδή πρόκειται να το κάνουν δικό τους. Πρόκειται να πουν, "Εάν αγοράσετε ένα ζευγάρι Nike ή Puma, γνωρίζετε ότι έχετε καλή ποιότητα", Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα εμπορικά σήματα είναι πολύτιμα. Ο Banksy δεν δημιούργησε ένα εμπορικό σήμα για να το καταστήσει επιχειρηματικό πλεονέκτημα».

Με πληροφορίες του BBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αεροδρόμιο Χίθροου: Ένα παιδί ανάμεσα στα άτομα που δέχτηκαν επίθεση με σπρέι - Τι συνέβη

Διεθνή / Χίθροου: Ένα παιδί ανάμεσα στα άτομα που τραυματίστηκαν εν μέσω επίθεσης με σπρέι - Τι συνέβη

Σύμφωνα με την Μητροπολιτική Αστυνομία τέσσερις άνδρες προσπάθησαν να αρπάξουν τη βαλίτσα μίας γυναίκας μέσα στον ανελκυστήρα χώρου στάθμευσης του αεροδρομίου
LIFO NEWSROOM
Ντόναλντ Τραμπ Τζούνιορ: Οι ΗΠΑ δεν θα είναι πλέον «ο ηλίθιος με το μπλοκ επιταγών»

Διεθνή / Τραμπ Τζούνιορ εναντίον Ουκρανίας: Οι ΗΠΑ δεν θα είναι πλέον «ο ηλίθιος με το μπλοκ επιταγών»

Ο μεγαλύτερος γιος του Ντόναλντ Τραμπ εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση Ζελένσκι αλλά και στη στάση της Ευρώπης απέναντι στον πόλεμο, ενώ ανέφερε πως ο πατέρας δεν αποκλείεται να πάψει να στηρίζει την Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
ΣΚ - Πώς οι Μαλδίβες έγιναν – απροσδόκητα – ένας προσιτός προορισμός

Διεθνή / Πώς οι Μαλδίβες έγιναν απροσδόκητα ένας προσιτός προορισμός

Κάποτε ήταν προορισμός αποκλειστικά για υπερ - πλούσιους. Σήμερα οι Μαλδίβες προσφέρουν ένα πιο τοπικό και βιώσιμο μοντέλο τουρισμού, που αλλάζει το ποιοι μπορούν να ζήσουν την εμπειρία του «παραδείσου»
LIFO NEWSROOM
ΤΡΑΜΠ ΕΥΡΩΠΗ ΕΚΛΟΓΕΣ POLITICO

Διεθνή / «Ευρώπη πρόσεχε, έρχεται για τις εκλογές σου»: Ανάλυση Politico για το νέο δόγμα Τραμπ - Το ερώτημα που θέτει

«Η ''αποστολή'' του να αναμειχθεί στην ευρωπαϊκή πολιτική θα πρέπει να τρομοκρατήσει Στάρμερ, Μακρόν και Μερτς» σχολιάζει το Politico ενώ αναρωτιέται αν «θα αντιδράσει κάποιος από αυτούς»
LIFO NEWSROOM
Από τη «Λολίτα» στο «Λολίτα εξπρές»: Η σχέση του Έπσταϊν με τον εκδότη του περιβόητου βιβλίου του Ναμπόκοφ

Διεθνή / Από τη «Λολίτα» στο «Λολίτα εξπρές»: Η σχέση του Έπσταϊν με τον εκδότη του περιβόητου βιβλίου του Ναμπόκοφ

Αναζητώντας υλικό για τη βιογραφία του Τζορτζ Γουάιντενφελντ, ο ιστορικός Τόμας Χάρντινγκ ανακάλυψε επιστολές που αντάλλαξαν ο Βρετανός μεγαλοεκδότης, η Γκισλέν Μάξγουελ και ο Έπσταϊν, το ιδιωτικό τζετ του οποίου λεγόταν «Lolita Express».
LIFO NEWSROOM