Μη επανδρωμένα εξερευνητικά πλοία στην χαρτογράφηση των ωκεανών της γης

Μη επανδρωμένα εξερευνητικά πλοία στην χαρτογράφηση των ωκεανών της γης Facebook Twitter
0

Ωκεανογραφικά ινστιτούτα, εγκαινίασαν πρόγραμμα χαρτογράφησης του πυθμένα των ωκεανών με μη επανδρωμένα εξερευνητικά πλοία, θέτοντας στόχο ολοκλήρωσης του έργου το 2030.

Το διεθνές πρόγραμμα χαρτογράφησης GEBCO 2030 σύμφωνα με το BBC, δημιουργήθηκε σε μία προσπάθεια γεφύρωσης του χάσματος που δημιουργεί η έλλειψη δεδομένων. Χαρακτηρίζεται δε ως ιδιαίτερα φιλόδοξο καθώς οι συμμετέχοντες ξεκινούν από το μηδέν ενώ παράλληλα ποσοστό 80% του πυθμένα των ωκεανών παραμένει εντελώς άγνωστο και αχαρτογράφητο.

Η ολοκλήρωση της χαρτογράφησης θα απαιτήσει την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, όπως την κατασκευή στόλου μη επανδρωμένων ποντοπόρων εξερευνητικών σκαφών, ικανών να κινούνται στην επιφάνεια των ωκεανών. Η αμερικανική εταιρία Ocean Infinity OI, που πρότεινε τη δημιουργία τέτοιου στόλου, ιδρύθηκε το 2016 και πέτυχε γρήγορα να αναρριχηθεί στην κορυφή του τομέα των υποθαλάσσιων ερευνών. Η εταιρεία εντόπισε ορισμένα σημαντικά ναυάγια, όπως το Αργεντίνικο υποβρύχιο «Σαν Χουάν» και το νοτιοκορεατικό πλοίο «Στέλαρ Ντέιζι». Συμμετείχε επίσης και στην αναζήτηση του αγνοούμενου στον Ινδικό ωκεανό αεροσκάφους των Μαλαισιανών Αερογραμμών.

Μη επανδρωμένα εξερευνητικά πλοία στην χαρτογράφηση των ωκεανών της γης Facebook Twitter

Πάγια στρατηγική της εταιρίας υπήρξε η χρήση εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας και μεγάλης υπολογιστικής ισχύος, για την επίλυση κάθε προβλήματος. Η επιλογή της να προτείνει τη χρήση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (USV) σε πολύ μεγάλο βαθμό θεωρείται αξιόπιστη και εφικτή, σύμφωνα με ειδικούς. «Παραγγείλαμε 11 ρομπότ διαφορετικών μεγεθών.

Το μικρότερο έχει μήκος 21 μέτρων, ενώ το μεγαλύτερο είναι 37 μέτρα. Θα είναι ικανά για ωκεάνια ταξίδια, θα είναι μη επανδρωμένα και θα ελέγχονται από κέντρα πλοήγησης στην ξηρά», λέει στο BBC ο διευθύνων σύμβουλος της OI, Ολιβερ Πλάνκετ. «Κάθε ένα από τα ρομποτικά σκάφη θα διαθέτει συστοιχία αισθητήρων και εξοπλισμού, αλλά και την αυτόνομη ικανότητα να αναπτύσσουν δικά τους ρομπότ, που θα ερευνούν τον πυθμένα του ωκεανού, σε βάθη μέχρι 6.000 μέτρα», λέει ο Πλάνκετ.

Τα αυτόνομα βαθυσκάφη θα έχουν την ικανότητα να αναζητούν «χαμένα» αντικείμενα, όπως το αεροσκάφος της πτήσης των Μαλαισιανών Αερογραμμών, ενώ θα μπορούν επίσης να επιθεωρούν τον πυθμένα για τον εντοπισμό βλαβών σε υποθαλάσσια καλώδια και αγωγούς πετρελαίου ή φυσικού αερίου και να ελέγχουν την κατάσταση των θεμελίων πυλώνων αιολικών πάρκων.

Ο Πλάνκετ ελπίζει ότι τα σκάφη του αυτά θα μπορούν ακόμη και να μεταφέρουν φορτία στους ωκεανούς, λειτουργώντας σαν μικρά εμπορικά πλοία. Ο Νταν Χουκ, που πρόκειται να αναλάβει την τεχνική διεύθυνση του προγράμματος της OI, μέσω της θυγατρικής εταιρείας «Αρμάδα», λέει: «Το σκάφος των 37 μέτρων μπορεί να μεταφέρει φορτίο 60 τόνων στο κατάστρωμα του. Αναζητούμε συνεργασίες με πλατφόρμες άντλησης πετρελαίου ή άλλες εγκαταστάσεις στη Βόρεια Θάλασσα για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με το μεγάλο μας –μη επανδρωμένο– σκάφος». Κάθε ένα από τα USV θα είναι εξοπλισμένο με ηχοβολιστικό σύστημα «σόναρ» πολλαπλών ακτίνων, που θα μπορεί να χαρτογραφεί τον πυθμένα.

Τα ρομποτικά πλοία της «Αρμάδας» θα έχουν ταχύτητα 12 κόμβων και αυτονομία 5.000 ναυτικών μιλίων για το σκάφος των 37 μέτρων και 3.700 ναυτικών μιλίων για μικρότερα. Η προώθησή τους θα εξασφαλίζεται χάρη σε υβριδικούς κινητήρες ντίζελ-ηλεκτρικού, οι εκπομπές καυσαερίων των οποίων είναι ελάχιστες, σε σχέση με τους κινητήρες εμπορικών πλοίων.

Ο στολίσκος των αυτόνομων σκαφών της «Αρμάδας» θα έχει έδρα το Σαουθάμπτον στα νότια παράλια της Βρετανίας.

Εκεί θα βρίσκεται και ο «θάλαμος διακυβέρνησης» των ρομποτικών σκαφών, ο οποίος θα πλοηγεί τα σκάφη και θα διατηρείται σε διαρκή δορυφορική επαφή μαζί τους.

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ινδονησία: Στους 950 οι νεκροί από τις πλημμύρες - Περισσότεροι από 270 αγνοούμενοι

Διεθνή / Ινδονησία: Στους 950 οι νεκροί από τις πλημμύρες - Περισσότεροι από 270 αγνοούμενοι

Ο συνολικός απολογισμός για όσους έχασαν τη ζωή τους σε Ινδονησία, Σρι Λάνκα, Μαλαισία, Ταϊλάνδη και Βιετνάμ μετά τις τροπικές καταιγίδες, είναι περισσότεροι από 1.800 άνθρωποι
LIFO NEWSROOM
Η Μελόνι στέλνει έκτακτο υλικό για την προστασία των ενεργειακών υποδομών της Ουκρανίας - Επικοινωνία με Ζελένσκι

Διεθνή / Η Μελόνι στέλνει έκτακτο υλικό για την προστασία των ενεργειακών υποδομών της Ουκρανίας - Επικοινωνία με Ζελένσκι

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ιταλικής κυβέρνησης, «οι γεννήτριες ιταλικών εταιριών πρόκειται να αποσταλούν στην Ουκρανία τις επόμενες ημέρες»
LIFO NEWSROOM
Ντόναλντ Τραμπ Τζούνιορ: Οι ΗΠΑ δεν θα είναι πλέον «ο ηλίθιος με το μπλοκ επιταγών»

Διεθνή / Τραμπ Τζούνιορ εναντίον Ουκρανίας: Οι ΗΠΑ δεν θα είναι πλέον «ο ηλίθιος με το μπλοκ επιταγών»

Ο μεγαλύτερος γιος του Ντόναλντ Τραμπ εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση Ζελένσκι αλλά και στη στάση της Ευρώπης απέναντι στον πόλεμο, ενώ ανέφερε πως ο πατέρας δεν αποκλείεται να πάψει να στηρίζει την Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
ΣΚ - Πώς οι Μαλδίβες έγιναν – απροσδόκητα – ένας προσιτός προορισμός

Διεθνή / Πώς οι Μαλδίβες έγιναν απροσδόκητα ένας προσιτός προορισμός

Κάποτε ήταν προορισμός αποκλειστικά για υπερ - πλούσιους. Σήμερα οι Μαλδίβες προσφέρουν ένα πιο τοπικό και βιώσιμο μοντέλο τουρισμού, που αλλάζει το ποιοι μπορούν να ζήσουν την εμπειρία του «παραδείσου»
LIFO NEWSROOM
ΤΡΑΜΠ ΕΥΡΩΠΗ ΕΚΛΟΓΕΣ POLITICO

Διεθνή / «Ευρώπη πρόσεχε, έρχεται για τις εκλογές σου»: Ανάλυση Politico για το νέο δόγμα Τραμπ - Το ερώτημα που θέτει

«Η ''αποστολή'' του να αναμειχθεί στην ευρωπαϊκή πολιτική θα πρέπει να τρομοκρατήσει Στάρμερ, Μακρόν και Μερτς» σχολιάζει το Politico ενώ αναρωτιέται αν «θα αντιδράσει κάποιος από αυτούς»
LIFO NEWSROOM
Από τη «Λολίτα» στο «Λολίτα εξπρές»: Η σχέση του Έπσταϊν με τον εκδότη του περιβόητου βιβλίου του Ναμπόκοφ

Διεθνή / Από τη «Λολίτα» στο «Λολίτα εξπρές»: Η σχέση του Έπσταϊν με τον εκδότη του περιβόητου βιβλίου του Ναμπόκοφ

Αναζητώντας υλικό για τη βιογραφία του Τζορτζ Γουάιντενφελντ, ο ιστορικός Τόμας Χάρντινγκ ανακάλυψε επιστολές που αντάλλαξαν ο Βρετανός μεγαλοεκδότης, η Γκισλέν Μάξγουελ και ο Έπσταϊν, το ιδιωτικό τζετ του οποίου λεγόταν «Lolita Express».
LIFO NEWSROOM