Η παγκοσμίου φήμης Παλαιστίνια DJ και παραγωγός Sama' Abdulhadi ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το φετινό Sónar Festival στη Βαρκελώνη, καταγγέλλοντας δημόσια την εμπλοκή της επενδυτικής εταιρείας KKR στη διοργάνωση. Όπως δήλωσε η ίδια μέσω Instagram στις 10 Ιουνίου, «δεν μπορώ και δεν θα συσχετιστώ με φεστιβάλ ή θεσμούς που χρηματοδοτούνται από την KKR», τονίζοντας πως αυτό σημαίνει ότι «δεν θα εμφανιστώ στο Sónar αυτό το Παρασκευοσάββατο».
Παρά το γεγονός ότι το Sónar ανταποκρίθηκε σε μια σειρά αιτημάτων που είχαν τεθεί τις τελευταίες εβδομάδες –ανάμεσά τους η διακοπή χορηγιών από τις McDonald's και Coca-Cola, εταιρείες καταγεγραμμένες στη λίστα BDS (Boycott, Divestment, Sanctions)– η Abdulhadi υποστηρίζει ότι «το βασικό πρόβλημα παραμένει άλυτο». Όπως εξηγεί, η KKR είναι «μια αμερικανική επενδυτική εταιρεία με σημαντική συμμετοχή σε επιχειρήσεις που είτε υποστηρίζουν είτε διατηρούν οικονομικούς δεσμούς με το ισραηλινό κράτος», αναφέροντας μεταξύ άλλων τεχνολογικούς, κατασκευαστικούς και στρατιωτικούς ομίλους που –όπως καταγγέλλει– συμβάλλουν στην «κατοχή και καταπίεση των Παλαιστινίων».
Το Sónar, ένα από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής και τέχνης στον κόσμο, βρέθηκε στο επίκεντρο διαμαρτυριών αφότου η KKR απέκτησε τον Ιούνιο του 2024 την ιδιοκτήτρια εταιρεία του, Superstruct. Πάνω από 70 καλλιτέχνες υπέγραψαν τον Μάιο ανοικτή επιστολή με την οποία ζητούσαν από το Sónar να αποστασιοποιηθεί δημόσια από τις «συνενοχικές επενδύσεις» της KKR, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται –σύμφωνα με το γράμμα– μετοχές σε εταιρείες παραγωγής όπλων, στον αγωγό Coastal GasLink και σε ισραηλινές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη.
Το Sónar εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία αρνείται οποιαδήποτε οικονομική σύνδεση με την KKR, υποστηρίζοντας ότι «δεν αποστέλλεται ούτε ένα ευρώ στην KKR» και ότι «όλα τα έσοδα παραμένουν εντός της επιχείρησης Superstruct και αξιοποιούνται για την ανάπτυξη των φεστιβάλ της». Παράλληλα, επισημαίνει πως «αποστασιοποιείται από κάθε ενέργεια της KKR», επιδιώκοντας να διατηρήσει την καλλιτεχνική του αυτονομία.
Ωστόσο, η Abdulhadi δεν πείθεται: «Η γραμμή μεταξύ σιωνιστή και αντισιωνιστή δεν ήταν ποτέ πιο ξεκάθαρη. Είτε είσαι με την ελευθερία και τη δικαιοσύνη, είτε είσαι συνένοχος σε γενοκτονία. Δεν υπάρχει πια περιθώριο για μέσες λύσεις», ανέφερε στο τέλος της δήλωσής της, υπογράφοντας με το σύνθημα: «Free Palestine».
Η ίδια επενδυτική εταιρεία, η KKR, έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις σε άλλα μεγάλα φεστιβάλ τα οποία ελέγχει μέσω της Superstruct, όπως το Field Day, το Boiler Room και το Mighty Hoopla, όπου επίσης καταγράφονται εκκλήσεις για μποϊκοτάζ ή και αποχωρήσεις καλλιτεχνών.
Η απόφαση της Sama’ Abdulhadi, γνωστής για την πολιτική της στάση υπέρ των Παλαιστινίων, έρχεται να ενισχύσει το κύμα καλλιτεχνικής αποστασιοποίησης από θεσμούς που θεωρούνται συνεργοί στην καταστολή των Παλαιστινίων – ένα κύμα που φαίνεται να αποκτά νέα δυναμική εντός και εκτός μουσικής βιομηχανίας.