Η αεροπορική εταιρεία Emirates, με έδρα το Ντουμπάι, δήλωσε ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις δεν έχουν επηρεάσει τη διεθνή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, καθώς ανακοίνωσε κέρδη-ρεκόρ προ φόρων.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Emirates, Σεΐχης Αχμέντ μπιν Σαΐντ Αλ Μακτούμ, επισήμανε ότι η ζήτηση για πτήσεις «παραμένει ισχυρή σε όλο το δίκτυο και σε όλα τα τμήματα πελατών», προσθέτοντας πως τα έσοδα ενισχύθηκαν από την αυξημένη αγορά θέσεων στις premium καμπίνες της εταιρείας.
Η Emirates ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι τα κέρδη της προ φόρων για το δωδεκάμηνο έως τα τέλη Μαρτίου ανήλθαν στα 21,2 δισεκατομμύρια ντιρχάμ (5,8 δισεκατομμύρια δολάρια), σημειώνοντας αύξηση 20% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η εταιρεία ανέφερε ότι πρόκειται για τα υψηλότερα ετήσια προ φόρων κέρδη στον παγκόσμιο αεροπορικό κλάδο, γεγονός που αντανακλά, όπως σημειώνει, την ανάδειξη του Ντουμπάι σε μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές αγορές διεθνώς.
The Emirates Group has achieved new financial records, becoming the most profitable aviation group globally in the 2024-25 reporting cycle.
— HH Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum (@HHAhmedBinSaeed) May 8, 2025
This performance is thanks to the visionary leadership of His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Vice President and Prime… pic.twitter.com/j0rbOEWsyE
Συγκριτικά, η International Airlines Group (IAG), εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου και ιδιοκτήτρια της British Airways, κατέγραψε κέρδη προ φόρων 3,6 δισεκατομμυρίων ευρώ για το 2024, ενώ η αμερικανική Delta σημείωσε κέρδη 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Qatar Airways, βασικός περιφερειακός ανταγωνιστής της Emirates, ανακοίνωσε κέρδη 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η αισιόδοξη προοπτική της Emirates έρχεται σε αντίθεση με την εικόνα άλλων αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες έχουν καταγράψει μειώσεις στα ταξίδια προς τις ΗΠΑ, εν μέσω ανησυχιών για τις πολιτικές του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, σε θέματα δασμών και μετανάστευσης, καθώς και λόγω αναφορών για αυξημένους ελέγχους στα σύνορα.
Σε δήλωσή του στους Financial Times, ο Σεΐχης Αχμέτ υποβάθμισε τη σημασία αυτών των εξελίξεων, λέγοντας ότι η αγορά των ΗΠΑ «τα πάει επίσης καλά» και ότι η Emirates «δεν έχει δει καμία πτώση στις κρατήσεις για ταξίδια προς ή από τις ΗΠΑ».
We've just reported our best financial performance ever, making us the world's most profitable airline for the 2024-25 reporting cycle!
— Emirates (@emirates) May 8, 2025
🧵 A thread: pic.twitter.com/2i2rSEz7rd
Emirates: «Είμαστε συνηθισμένοι στην αστάθεια»
Ο Σεΐχης Αχμέτ, μέλος της βασιλικής οικογένειας του Ντουμπάι, πρόσθεσε ότι η εταιρεία «είναι συνηθισμένη στην αστάθεια και έχει την ικανότητα να αναπροσαρμόζει και να ανακατευθύνει τη χωρητικότητά της όπως απαιτείται».
Μαζί με άλλες κρατικές αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής, όπως η Qatar Airways και η Etihad του Άμπου Ντάμπι, η Emirates έχει συμβάλει καθοριστικά στον μετασχηματισμό των διηπειρωτικών πτήσεων τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, καθιστώντας τον Περσικό Κόλπο σημαντικό κόμβο ενδιάμεσης στάσης.
Η Etihad και η Flynas - η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Σαουδικής Αραβίας - αναμένεται να εισαχθούν στο χρηματιστήριο εντός του έτους, βάζοντας τέλος σε μια εικοσαετή περίοδο χωρίς δημόσιες εγγραφές αεροπορικών εταιρειών στην περιοχή.
Αντίθετα, ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν εκφράσει ανησυχίες για τις δυσκολίες ανταγωνισμού με τους αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής, επικαλούμενες τα υψηλότερα κόστη, που αποδίδονται εν μέρει και στους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον περιορισμό των εκπομπών από τις πτήσεις.
Η κυβέρνηση του Ντουμπάι έχει θέσει στο επίκεντρο την ενίσχυση της πόλης-κράτους ως παγκόσμιου αεροπορικού και τουριστικού κόμβου, προβάλλοντάς τη ως πολυτελή προορισμό. Το Ντουμπάι προσελκύει τουρίστες στις τεχνητές παραλίες και τα τεράστια εμπορικά του κέντρα, τα οποία φιλοξενούν από ενυδρεία έως και πίστες σκι. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, μόνο το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, 5,3 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφθηκαν την πόλη.
Dubai's #Emirates announces record Dh22.7 billion profithttps://t.co/IaEMTQE7iA pic.twitter.com/TrCD5c5Owi
— Khaleej Times (@khaleejtimes) May 8, 2025
Σε αντίθεση με πολλά άλλα αεροδρόμια παγκοσμίως, το διεθνές αεροδρόμιο του Ντουμπάι λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και είναι το πιο πολυσύχναστο διεθνές αεροδρόμιο παγκοσμίως. Παράλληλα, το δεύτερο διεθνές αεροδρόμιο της πόλης βρίσκεται υπό μαζική επέκταση, με στόχο να καταστεί —σύμφωνα με τις δηλώσεις της εταιρείας Αεροδρόμια του Ντουμπάι— ο μεγαλύτερος κόμβος αεροπορίας στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας.
Η Emirates ανήκει στην κρατική επενδυτική εταιρεία Investment Corporation of Dubai. Ο αεροπορικός όμιλος έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν λαμβάνει άμεση οικονομική ενίσχυση από τον ιδιοκτήτη του, στον οποίο πρόκειται να καταβάλει φέτος μέρισμα ύψους 6 δισεκατομμυρίων ντιρχάμ.
Emirates: Θέσεις business, first class και premium καμπίνες εκτοξεύουν τα κέρδη
Τα συνολικά έσοδα της Emirates για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο αυξήθηκαν κατά 6%, φτάνοντας τα 127,9 δισεκατομμύρια ντιρχάμ, χάρη κυρίως στη ζήτηση για τις θέσεις business και first class.
Το κόστος πτήσης σε αυτές τις θέσεις έχει εκτοξευθεί μετά την πανδημία του κορωνοϊού. Ενδεικτικά, εισιτήριο πρώτης θέσης μετ’ επιστροφής με την Emirates στη γραμμή Ντουμπάι–Λονδίνο Heathrow για ταξίδι τον Ιούνιο, διατίθεται προς περίπου 14.800 δολάρια, ενώ αντίστοιχο εισιτήριο με την British Airways κοστίζει περίπου 9.300 δολάρια.
«Οι premium καμπίνες συμβάλλουν σημαντικά στην κερδοφορία της Emirates, με ισχυρή ζήτηση σε όλες τις αγορές και τα τμήματα ταξιδιών», δήλωσε ο Σεΐχης Αχμέτ.
Ο ευρύτερος Όμιλος Emirates, στον οποίο περιλαμβάνεται και η εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης Dnata, ανέφερε αύξηση 18% στα κέρδη προ φόρων, φτάνοντας το ιστορικά υψηλό ποσό των 22,7 δισεκατομμυρίων ντιρχάμ.
Με πληροφορίες από Financial Times