Η αυτοκινητοβιομηχανία της Toyota δήλωσε τη Δευτέρα ότι αποφάσισε να μην προβάλλει τις τηλεοπτικές διαφημίσεις της, που αφορούν στους Ολυμπιακούς Αγώνες στην ιαπωνική τηλεόραση, παρά το γεγονός ότι είναι από τους κορυφαίους χορηγούς της διοργάνωσης.

 

Πρόκειται για μια συμβολική κίνηση από μία από τις πιο σημαντικές εταιρείες της χώρας, λίγες μέρες πριν από την έναρξη των Αγώνων εν μέσω δε, μιας εθνικής κατάστασης έκτακτης ανάγκης, όπως σχολιάζουν οι New Yοrk Times.

 

Οι Ιάπωνες έχουν εκφράσει επανειλημμένα την έντονη αντίθεσή τους στους Aγώνες, με αρκετούς να ανησυχούν ότι η εισροή επισκεπτών από όλο τον κόσμο θα μπορούσε να μετατρέψει τη διοργάνωση σε εστίες υπερμετάδοσης του ιού. Αυτό θα ανέτρεπε τις εθνικές προσπάθειες για τη διατήρηση των επιπέδων του κορωνοϊού σε χαμηλά επίπεδα.

 

Από την πλευρά της η Toyota δεν θα προβάλλει τις τηλεοπτικές της διαφημίσεις κατά τη διάρκεια των Αγώνων και ο διευθύνων σύμβουλός της, Akio Toyoda, δεν θα παρευρεθεί στην τελετή έναρξης, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας σε τοπικά ΜΜΕ κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου.

 

«Διάφορες πτυχές αυτών των Ολυμπιακών Αγώνων δεν γίνονται δεκτές από το κοινό», δήλωσε ο εκπρόσωπος, Jun Nagata, σύμφωνα με την επιχειρηματική εφημερίδα Yomiuri Shimbun.

 

Οι διαφημίσεις ωστόσο, θα εξακολουθούν να εμφανίζονται σε άλλες αγορές, επιβεβαίωσε η θυγατρική Toyota Motor North America.

 

«Στις ΗΠΑ, η εκστρατεία έχει ήδη εμφανιστεί σε εθνικό επίπεδο και θα συνεχίσει να εμφανίζεται όπως έχει προγραμματιστεί, με τους εταίρους μας στα μέσα ενημέρωσης κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο 2020», ανέφερε η σχετική δήλωση.

 

Η εταιρεία είχε προετοιμάσει διαφημιστικά σποτ, τα οποία ωστόσο δεν θα προβληθούν λόγω της ανησυχίας που υπάρχει ότι η σύνδεση της εταιρείας με τους Ολυμπιακούς Αγώνες θα μπορούσε να δημιουργήσει αντιδράσεις, δήλωσε άτομο εξοικειωμένο με την εταιρεία, το οποίο επικαλούνται οι NYT.

 

Η Toyota θα συνεχίσει ωστόσο να τηρεί τις δεσμεύσεις της για την υποστήριξη των αθλητών των Ολυμπιακών Αγώνων και την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς κατά τη διάρκειά τους, επισήμανε εκπρόσωπος.

 

Ωστόσο, η απόφαση αυτή της εταιρείας είναι «ένα μεγάλο χτύπημα στους Ολυμπιακούς Αγώνες», όπως ανέφερε ο David Droga, ιδρυτής του διαφημιστικού γραφείου Droga5.

 

Οι ιαπωνικές αρχές και οι αξιωματούχοι της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων έχουν υποβαθμίσει τις ανησυχίες αυτές, λέγοντας ότι οι αυστηρές προφυλάξεις κατά του κορωνοϊού, που έχουν ληφθεί επιτρέπουν τη διεξαγωγή των Αγώνων με ασφάλεια.

 

Αλλά, το άγχος συνεχίζει να αυξάνεται. Πριν από λίγο καιρό, το Τόκιο μπήκε ξανά για τέταρτη φορά σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης σε μια προσπάθεια να σταματήσει μία απότομη αύξηση των κρουσμάτων, την ώρα που η χώρα καλείται να αντιμετωπίσει και την πιο μεταδοτική μετάλλαξη Δέλτα.

 

Τα κρούσματα τα οποία παραμένουν χαμηλά σε σύγκριση με πολλές άλλες ανεπτυγμένες χώρες, έχουν ξεπεράσει τα 1.000 ημερησίως στην πόλη, αυξάνοντας την ανησυχία ότι ενδεχομένως τα μέτρα που είχαν μέχρι στιγμής εφαρμοστεί, μπορεί να χάσουν την αποτελεσματικότητά τους, λόγω της διεξαγωγής των Αγώνων.

 

Την ανησυχία αυτή αυξάνει και η είδηση του εντοπισμού κρουσμάτων σε προσωπικό που σχετίζεται με τους αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων, μετά την άφιξή τους στο Τόκιο.

 

Η Toyota έγινε κορυφαίος χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων το 2015, ενώνοντας τις δυνάμεις της μια ελίτ τάξη εταιρικών υποστηρικτών, οι οποίοι απεικονίζουν το σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων στις διαφημίσεις τους.

 

Μέχρι την έξαρση της πανδημίας, η εταιρεία ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς υποστηρικτές των Ολυμπιακών Αγώνων. Μεγάλο μέρος του στόλου των ταξί του Τόκιο αντικαταστάθηκε από ένα κομψό, νέο μοντέλο της Toyota με το λογότυπο της εταιρείας δίπλα στους Ολυμπιακούς δακτυλίους.

 

Η εταιρεία δεσμεύτηκε να κάνει τους Αγώνες βιτρίνα για τις τεχνολογικές της καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινούμενων οχημάτων, που θα μετέφεραν αθλητές στο Ολυμπιακό Χωριό.

 

Ωστόσο, η κίνηση της Toyota θα μπορούσε να ωθήσει και άλλες εταιρείες να την ακολουθήσουν, αλλά ειδικοί στον χώρο της διαφήμισης σχεδόν αποκλείουν ένα τέτοιο ντόμινο εξελίξεων.

 

Με πληροφορίες των New York Times/ AP