Γιατί ευρωπαϊκές πόλεις μειώνουν τα όρια ταχύτητας;

Γιατί ευρωπαϊκές πόλεις μειώνουν τα όρια ταχύτητας; Facebook Twitter
0

Ευρωπαϊκές πόλεις ζητούν στα αυτοκίνητα να επιβραδύνουν. Η συλλογική προσπάθεια να μειωθούν οι θάνατοι πεζών και οι εκπομπές αερίων σημαίνει ότι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις άρχισαν να μειώνουν τα όρια ταχύτητας σε όλους σχεδόν τους δρόμους σε 30 χλμ/ώρα, από το σύνηθες όριο των 50 χλμ/ώρα.

Το Παρίσι ανακοίνωσε πρόσφατα πως μειώνει το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα, με εξαίρεση ορισμένους αυτοκινητόδρομους και τον περιφερειακό δρόμο. Η πολιτική εφαρμόστηκε στα τέλη Αυγούστου από τη δήμαρχο Anne Hidalgo, η οποία έχει προχωρήσεις σε διάφορες δράσεις στα επτά χρόνια της θητείας της για να διαμορφώσει τους δρόμους της πόλης υπέρ των πεζών και των ποδηλατών. Αυτό περιλαμβάνει την απαγόρευση της κυκλοφορίας των περισσότερων οχημάτων στο κέντρο της πόλης που εκδόθηκε τον Μάιο.

Άλλα μέρη με παρόμοιο καθεστώς είναι το Μπιλμπάο της Ισπανίας- η πρώτη μεγάλη πόλη που υιοθέτησε την συγκεκριμένη πολιτική το 2018 και η πρωτεύουσα του Βελγίου, Βρυξέλλες, έκανε το ίδιο τον Ιανουάριο του 2021. Σε σχέδιο οδικής ασφάλειας, που κυκλοφόρησε πρόσφατα και για τη Γλασκόβη, προτείνεται μείωση της ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα στους περισσότερους δρόμους της πόλης.

Πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη στραφεί προς έναν πιο ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό για αστικές μετακινήσεις με βάση την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να μπορούν να κινούνται ανενόχλητοι από οποιοδήποτε τύπο οχήματος ή και καθόλου. Ταυτόχρονα συνιστά μια προσπάθεια να γίνουν οι δρόμοι ασφαλέστεροι για τους πεζούς, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές άνθρακα.

Στόχος επίσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να μηδενίσει τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα μέχρι το 2050, ενώ 65 πόλεις έχουν υπογράφει το Vision Zero, το οποίο προσβλέπει στην βελτίωση του σχεδιασμού των δρόμων, ώστε να αποφευχθούν οι θάνατοι.

Η Γλασκόβη, μια πόλη 600.000 κατοίκων, διαθέτει 82 «αργές» λωρίδες με όριο ταχύτητας τα 20 μίλια/ώρα. Από τότε που δημιούργησε τις ζώνες, το 2016, τα ατυχήματα μεταξύ οχημάτων και πεζών μειώθηκαν κατά 31%.

Ακόμη και ελαφρώς μεγαλύτερες ταχύτητες μπορεί να αυξήσουν δραματικά τον κίνδυνο ατυχημάτων, αλλά και σοβαρών τραυματισμών ή θανάτων. Μάλιστα, από πρόσκρουση αυτοκινήτου με 25 χλμ/ώρα κάποιος πεζός έχει μόνο 10% πιθανότητα να τραυματιστεί σοβαρά, ενώ με 80 χλμ/ώρα το ποσοστό ανεβαίνει στο 50%.

Γιατί ευρωπαϊκές πόλεις μειώνουν τα όρια ταχύτητας Facebook Twitter
Ένας πεζός που χτυπήθηκε από όχημα με ταχύτητα 16 μίλια/ώρα αντιμετωπίζει μόνο 10% πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού. Φωτογραφία: Quartz/AAA Foundation for Traffic Safety

Οι πινακίδες ορίων ταχύτητας δεν είναι ο μόνος τρόπος διαχείρισης. Απαραίτητος είναι επίσης ο σχεδιασμός του δρόμου.

«Οι άνθρωποι οδηγούν όπως νιώθουν ασφαλείς, όχι με βάση το όριο ταχύτητας», λέει ο Mike McGinn, διευθυντής του America Walks, οργάνωσης για την οδική ασφάλεια. Για παράδειγμα, ένας μεγάλος δρόμος πολλαπλών λωρίδων ενδέχεται να ενθαρρύνει τους οδηγούς να επιταχύνουν, ανεξάρτητα από το όριο. «Στενές λωρίδες κυκλοφορίας, σαμαράκια, δέντρα, όλα αυτά είναι στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση ταχύτητας», προσθέτει.

Την ίδια στιγμή, τα χαμηλά όρια ταχύτητας ενδέχεται να καταστήσουν και τα αυτοκίνητα λιγότερο ελκυστικά, συνεπώς να οδηγήσουν στη δημιουργία περισσότερων ποδηλατοδρόμων και πεζοδρομίων. Ειδικοί εκτιμούν πως όταν η οδήγηση γίνεται λιγότερο βολική, κάποιοι επιλέγουν μεταφορικά μέσα όπως λεωφορεία, ποδήλατα ή περπάτημα (μελέτη στη Γαλλία διαπίστωσε μείωση κατά 9% στην κίνηση μετά τη μείωση των ορίων ταχύτητας).

Με πληροφορίες από World Economic Forum

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νότια Αφρική: Συνελήφθη ο «βαρόνος των ρινόκερων» για λαθρεμπόριο 964 κεράτων αξίας 14 εκατ. δολαρίων

Διεθνή / Νότια Αφρική: Συνελήφθη ο «βαρόνος των ρινόκερων» για λαθρεμπόριο 964 κεράτων αξίας 14 εκατ. δολαρίων

Ο 83χρονος Τζον Χιουμ, πρώην κτηματομεσίτης και ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου ιδιωτικού κοπαδιού ρινόκερων, συνελήφθη στη Νότια Αφρική κατηγορούμενος για λαθρεμπόριο κεράτων
LIFO NEWSROOM
Προειδοποιητικά πυρά στα σύνορα Βόρειας και Νότιας Κορέας: Απειλείται «ανεξέλεγκτη» σύγκρουση, λέει η Πιονγκγιάνγκ

Διεθνή / Προειδοποιητικά πυρά στα σύνορα Βόρειας και Νότιας Κορέας: Απειλείται «ανεξέλεγκτη» σύγκρουση, λέει η Πιονγκγιάνγκ

Οι νοτιοκορεάτικες ένοπλες δυνάμεις επιβεβαίωσαν πως υπήρξαν προειδοποιητικά πυρά - Είπαν ότι στρατιώτες της Βόρειας Κορέας πέρασαν τα σύνορα κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεών τους στην αποστρατιωτικοποιημένη ζώνη
LIFO NEWSROOM
«Πολύ άρρωστοι και πολύ κουρασμένοι»: Η πραγματικότητα του λιμού στη Γάζα που το Ισραήλ αρνείται

Διεθνή / «Πολύ άρρωστοι και πολύ κουρασμένοι»: Η πραγματικότητα του λιμού στη Γάζα που το Ισραήλ αρνείται

Ο ΟΗΕ χαρακτηρίζει επισήμως τη Γάζα ως περιοχή λιμού, με χιλιάδες κατοίκους να υποφέρουν από έλλειψη τροφίμων, αυξημένη φτώχεια και επικίνδυνες συνθήκες διαβίωσης μετά από 22 μήνες πολέμου
THE LIFO TEAM
Κονγκό: Εκρηκτικά ποσοστά σεξουαλικής βίας – Χιλιάδες θύματα χωρίς καμία πρόσβαση σε φροντίδα

Διεθνή / Κονγκό: Εκρηκτικά ποσοστά σεξουαλικής βίας – Χιλιάδες θύματα χωρίς καμία πρόσβαση σε φροντίδα

Η σύγκρουση στο Κονγκό αφήνει τα θύματα σεξουαλικής βίας χωρίς ιατρική και νομική στήριξη. Οι κλινικές έχουν κλείσει, η βοήθεια έχει κοπεί και η ατιμωρησία διαιωνίζει την τραγωδία.
LIFO NEWSROOM
ΗΠΑ: Ο Τραμπ αγοράζει το 10% της Intel με 8,9 δισ. – Η μεγαλύτερη κρατική παρέμβαση μετά το 2008

Διεθνή / ΗΠΑ: Ο Τραμπ αγοράζει το 10% της Intel με 8,9 δισ. – Η μεγαλύτερη κρατική παρέμβαση μετά το 2008

Η συμφωνία εντάσσεται στη στρατηγική ενίσχυσης της αμερικανικής βιομηχανίας ημιαγωγών και θεωρείται η μεγαλύτερη κρατική παρέμβαση μετά τη διάσωση της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2008
ΦΩΤ.: UNSPLASH
Μάικ Πομπέο στους FT: Ο Τραμπ δεν πρέπει να ανταμείψει τον Πούτιν για την επιθετικότητα του στην Ουκρανία

Διεθνή / Μάικ Πομπέο στους FT: Ο Τραμπ δεν πρέπει να ανταμείψει τον Πούτιν για την επιθετικότητα του στην Ουκρανία

Η αποδοχή της παράνομης κατάληψης εδαφών από τη Ρωσία στο Ντόνετσκ και το Λουγκάνσκ θα έστελνε το μήνυμα σε όλους τους δικτάτορες ότι η βία αποδίδει καρπούς.
LIFO NEWSROOM
Γκισλέιν Μάξγουελ: «Ο Τραμπ δεν ήταν ποτέ ανάρμοστος – Δεν υπάρχει μυστική λίστα πελατών του Έπσταϊν»

Διεθνή / Γκισλέιν Μάξγουελ: «Ο Τραμπ δεν ήταν ποτέ ανάρμοστος – Δεν υπάρχει μυστική λίστα πελατών του Έπσταϊν»

Η Γκισλέιν Μάξγουελ, συνεργάτιδα του καταδικασμένου Τζέφρι Έπσταϊν, δηλώνει σε νέα συνέντευξη ότι ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είχε ποτέ ανάρμοστη συμπεριφορά και διαψεύδει την ύπαρξη «λίστας πελατών»
LIFO NEWSROOM