Air India: Ο έμπειρος κυβερνήτης του Boeing 787 διέκοψε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα σύμφωνα με την WSJ

Air India: Ο έμπειρος κυβερνήτης του Boeing 787 διέκοψε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα σύμφωνα με την WSJ Facebook Twitter
Eργάτες απομακρύνουν τα συντρίμμια του επιβατικού αεροσκάφους της Air India με τη βοήθεια γερανού από το σημείο της συντριβής, κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο Sardar Vallabhbhai Patel στο Αχμενταμπάντ / Φωτ: EPA
0

Ηχογραφημένος διάλογος ανάμεσα στους δυο χειριστές του Boeing 787 της Air India το οποίο συνετρίβη τον περασμένο μήνα στην Αχμενταμπάντ, στην Ινδία, υποδεικνύει πως ήταν ο πιο έμπειρος από τους δυο, ο κυβερνήτης, αυτός που διέκοψε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα, ανέφερε χθες Τετάρτη η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal.

Η εφημερίδα επικαλείται πηγές της στις ΗΠΑ, ενήμερες για την αρχική αποτίμηση όσον αφορά τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί για το δυστύχημα αυτό, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, επιβαίνοντες στο 787 και ανθρώπους στο έδαφος, τη 12η Ιουνίου.

Ο συγκυβερνήτης, στο πηδάλιο του 787, ρώτησε τον πολύ έμπειρο κυβερνήτη γιατί γύρισε τους διακόπτες που ρύθμιζαν την τροφοδοσία των δυο κινητήρων στη θέση «διακοπή» (cutoff), δευτερόλεπτα αφού το αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων, που θα εκτελούσε πτήση προς το Λονδίνο, απογειώθηκε από τον διάδρομο, κατά το δημοσίευμα.

Συγκυβερνήτης ήταν ο Κλάιβ Κούντερ, 32 ετών, με πτητική εμπειρία 3.403 ωρών, ενώ κυβερνήτης ήταν ο Σουμίτ Σαμπαουάλ, 56 ετών, με πτητική εμπειρία 15.638 ωρών.

Ο τελευταίος αρνήθηκε πως το έκανε.

Κατά το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το δυστύχημα, που έδωσε στη δημοσιότητα το Σάββατο η ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB), το επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χιλιομέτρων ανά ώρα) κι είχε μόλις απογειωθεί όταν οι διακόπτες τροφοδοσίας των δυο κινητήρων γυρίστηκαν από τη θέση «λειτουργία» («run») στη θέση «διακοπή» («cutoff»), με διαφορά ενός δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο. Στο κείμενο δεν διευκρινίζεται από ποιον.

Οι κινητήρες αμέσως έχασαν κάθε ισχύ.

Air India: Τι αναφέρει το προκαταρκτικό πόρισμα

Το προκαταρκτικό πόρισμα δεν απέδωσε ευθύνες για το δυστύχημα, ωστόσο τόνισε πως ο ένας από τους πιλότους ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα — ο άλλος του απάντησε πως δεν το είχε κάνει. Το αεροπλάνο έχασε ύψος κι έπεσε πάνω σε κτίρια μέσα σε μισό λεπτό.

Στις εικόνες από κάμερες του συστήματος επιτήρησης του αεροδρομίου καταγράφτηκε πως μικρή, βοηθητική τουρμπίνα (η Ram Air Turbine, RAT), τέθηκε σε λειτουργία αμέσως μετά την απογείωση. Πρόκειται για μέρος του εφεδρικού συστήματος ισχύος (Auxiliary Power Unit, APU), σχεδιασμένου για την ηλεκτροδότηση καίριας σημασίας συστημάτων του αεροσκάφους σε περίπτωση διακοπής λειτουργίας των κινητήρων, ή όταν βρίσκεται στο έδαφος.

Στα συντρίμμια που περισυνέγησαν μετά το δυστύχημα, οι διακόπτες βρέθηκαν γυρισμένοι στη θέση «λειτουργία» (run). Τα δεδομένα από τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης υποδεικνύουν πως οι μηχανές πήραν ξανά μπροστά λίγο πριν από τη συντριβή, πλην όμως ήταν πλέον πολύ αργά για να αποτραπεί.

Σε εσωτερικό έγγραφό του τη Δευτέρα, ο διευθύνων σύμβουλος της Air India Κάμπελ Ουίλσον ανέφερε πως το πόρισμα δεν έδειξε κανένα πρόβλημα, μηχανικό ή συντήρησης, του Boeing 787, αντίθετα ανέφερε πως κάθε απαιτούμενη συντήρηση είχε γίνει.

Στο προκαταρκτικό πόρισμα της AAIB δεν διατυπώνεται καμιά σύσταση ασφαλείας, ούτε στη Boeing, ούτε στην κατασκευάστρια των κινητήρων GE. Ενημέρωση της ομοσπονδιακής υπηρεσίας πολιτικής υπηρεσίας των ΗΠΑ, της FAA, διαβεβαίωσε εξάλλου πως οι διακόπτες είναι απόλυτα ασφαλείς, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς, σε γνώση του οποίου περιήλθε το υπόμνημά της.

Air India: 260 άνθρωποι σκοτώθηκαν, μόλις ένας επέζησε

Συνολικά 241 άνθρωποι που επέβαιναν στο Boeing 787-8 Dreamliner της Air India σκοτώθηκαν –μόλις ένας επέζησε– όταν το αεροσκάφος συνετρίβη πάνω σε κτίρια σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της Αχμενταμπάντ. Οι ινδικές αρχές ταυτοποίησαν επίσης 19 θύματα στο έδαφος.

Ορισμένοι αξιωματούχοι των ΗΠΑ τους οποίους επικαλέστηκε η Τζέρναλ εκτίμησαν πως η διακοπή της τροφοδοσίας των κινητήρων με καύσιμα θα μπορούσε να είναι εσκεμμένη ενέργεια, κρίνοντας πως πιθανόν η έρευνα πρέπει πλέον να αποκτήσει εγκληματολογικό χαρακτήρα.

Ο κ. Ουίλσον κάλεσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα να μην εξαχθούν βιαστικά συμπεράσματα από το προκαταρκτικό πόρισμα και άλλα διαθέσιμα στοιχεία, τονίζοντας πως η έρευνα ακόμη «απέχει πολύ» από το να έχει ολοκληρωθεί.

Οι έρευνες για τα αεροπορικά δυστυχήματα συχνά διαρκούν πάνω έναν χρόνο ή περισσότερο· επιπλέον, είναι γενικά δύσκολο να εξακριβωθεί οποιαδήποτε εσκεμμένη ενέργεια για την πρόκληση δυστυχήματος. Σε κάποιες περιπτώσεις, ειδικοί μιας χώρας διαφωνούν με τα συμπεράσματα αυτών άλλης, σημείωσε η εφημερίδα.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Απαράδεκτο»: Η Γερμανία απορρίπτει το σχέδιο «φουσκωμένου» προϋπολογισμού €1,8 τρισ. της φον ντερ Λάιεν

Διεθνή / «Απαράδεκτο»: Η Γερμανία απορρίπτει το σχέδιο «φουσκωμένου» προϋπολογισμού €1,8 τρισ. της φον ντερ Λάιεν

Το Βερολίνο στέλνει ηχηρό μήνυμα απόρριψης στο σχέδιο της Κομισιόν – Προειδοποιεί για «λάθος σήμα» σε επιχειρήσεις και ζητά εξορθολογισμό δαπανών
LIFO NEWSROOM
Τι θα συμβεί αν ο Τραμπ απολύσει τον επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ

Διεθνή / Τι θα συμβεί αν ο Τραμπ απολύσει τον επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ

Μία ενδεχόμενη απόλυση του Τζερόμ Πάουελ από τον Τραμπ θα μπορούσε να προκαλέσει «δραματικό σοκ» στις αγορές, να οδηγήσει σε δικαστική διαμάχη και να δοκιμάσει τα όρια της ανεξαρτησίας της Fed
LIFO NEWSROOM
Τι γλυκαίνει την Coca-Cola στις ΗΠΑ; Η ανάρτηση Τραμπ και η διπλωματική απάντηση της εταιρείας

Διεθνή / Τι γλυκαίνει την Coca-Cola στις ΗΠΑ; Η ανάρτηση Τραμπ και η διπλωματική απάντηση της εταιρείας

Η εταιρεία φέρεται να χρησιμοποιεί σιρόπι καλαμποκιού, το οποίο ο Τραμπ ζητά να αντικατασταθεί με «φυσική» ζάχαρη, στο πλαίσιο της καμπάνιας της κυβέρνησής του για μια «υγιέστερη» Αμερική
LIFO NEWSROOM