Μια προκαταρκτική έκθεση των ινδικών αρχών διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων αποκαλύπτει ότι το μοιραίο δυστύχημα της Air India, που στοίχισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους στο Αχμενταμπάντ τον περασμένο μήνα, προκλήθηκε από αιφνίδια διακοπή της παροχής καυσίμου στους κινητήρες λίγο μετά την απογείωση.
Σύμφωνα με την 15σέλιδη έκθεση, οι διακόπτες παροχής καυσίμου και στους δύο κινητήρες του αεροσκάφους μετακινήθηκαν από τη θέση λειτουργίας (RUN) στη θέση διακοπής (CUTOFF), σχεδόν ταυτόχρονα, με διαφορά μόλις ενός δευτερολέπτου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι κινητήρες να χάσουν αμέσως την ώση τους, αφού σταμάτησε η τροφοδοσία με καύσιμα.
Air India: Σύγχυση στο πιλοτήριο - «Δεν το έκανα εγώ»
Ακολούθησε σύγχυση στο πιλοτήριο. Από την ηχογράφηση της συνομιλίας των πιλότων, προκύπτει ότι ο ένας ρώτησε τον άλλον «γιατί κόπηκε», για να λάβει την απάντηση: «Δεν το έκανα εγώ». Η έκθεση δεν διευκρινίζει ποιος εκ των δύο –ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης– έκανε τα συγκεκριμένα σχόλια. Λίγο πριν από τη συντριβή, ένας από τους πιλότους εξέπεμψε σήμα κινδύνου με τη φράση: «Mayday, mayday, mayday».
Η έκθεση δεν καταλήγει σε συμπεράσματα σχετικά με το πώς και γιατί κινήθηκαν οι διακόπτες των καυσίμων. Αναφέρει, ωστόσο, ότι έγιναν προσπάθειες επανεκκίνησης τουλάχιστον ενός κινητήρα, χωρίς όμως επιτυχία. Το αεροπλάνο δεν κατάφερε να ανακτήσει ώση, έχασε ύψος ραγδαία και συνετρίβη.
Air India: Δεν εντοπίστηκε πτητική δραστηριότητα στην περιοχή
Το κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης του αεροδρομίου δεν κατέγραψε παρουσία σημαντικής πτητικής δραστηριότητας στην περιοχή, αποκλείοντας σε μεγάλο βαθμό το ενδεχόμενο σύγκρουσης με πουλί. Προηγούμενες εκτιμήσεις ειδικών θεωρούσαν πιθανό το ενδεχόμενο πρόσκρουσης πτηνού ως αιτία του δυστυχήματος, αλλά η παρούσα έκθεση φαίνεται να το διαψεύδει.
Το Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) της Ινδίας ανέφερε ότι οι εργασίες στον χώρο της συντριβής έχουν ολοκληρωθεί. Περιλάμβαναν φωτογράφηση και βιντεοσκόπηση με drone, ενώ τα συντρίμμια μεταφέρθηκαν σε ασφαλή περιοχή κοντά στο αεροδρόμιο.
«Και οι δύο κινητήρες έχουν ανασυρθεί από το σημείο της συντριβής», αναφέρεται στην έκθεση. Προστίθεται ότι «τα εξαρτήματα που κρίνονται σημαντικά για περαιτέρω τεχνική ανάλυση έχουν απομονωθεί και έχουν τεθεί σε καραντίνα».
Η έκθεση, που εκδόθηκε 30 ημέρες μετά την τραγωδία, δεν παρέχει ακόμη σαφείς απαντήσεις για την αιτία της διακοπής καυσίμων, ενώ η έρευνα παραμένει σε εξέλιξη.
Air India: Το δυστύχημα της πτήσης AI171
Το δυστύχημα σημειώθηκε στις 12 Ιουνίου, όταν η πτήση 171 της Air India, που είχε απογειωθεί από το Αχμενταμπάντ με προορισμό το Λονδίνο, συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωση. Από τους 242 επιβαίνοντες, επιβεβαιώθηκε ο θάνατος των 241, ενώ ο συνολικός αριθμός των θυμάτων ανέρχεται σε 260, καθώς το αεροπλάνο κατέπεσε σε πυκνοκατοικημένη συνοικία.
Το Boeing 787-8 Dreamliner εξέπεμψε σήμα κινδύνου στον πύργο ελέγχου πριν συντριβεί σε κτήριο που χρησιμοποιούνταν ως εστία διαμονής φοιτητών ιατρικής στο Byramjee Jeejeebhoy Medical College και στο Πολιτικό Νοσοκομείο της πόλης.
Ο μοναδικός επιζών από το αεροπλάνο, ο Βρετανός υπήκοος Vishwashkumar Ramesh, δήλωσε: «Ακόμα δεν μπορώ να πιστέψω πώς κατάφερα να βγω ζωντανός».
Σύμφωνα με τις αρχές, μεταξύ των επιβαινόντων βρίσκονταν 169 Ινδοί, 53 Βρετανοί, επτά Πορτογάλοι, ένας Καναδός και 12 μέλη πληρώματος.
Το AAIB έχει ξεκινήσει επίσημη έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος και αναμένεται η τελική του έκθεση τους προσεχείς μήνες.