Τα Tesla εμπλέκονται σε θανατηφόρα ατυχήματα περισσότερο από κάθε άλλη μάρκα

Τα Tesla εμπλέκονται σε θανατηφόρα ατυχήματα περισσότερο από κάθε άλλη μάρκα Facebook Twitter
Φωτογραφία: Getty Images
0

Μπορεί ο Έλον Μασκ να ισχυρίζεται ότι τα οχήματα της Tesla είναι τα «ασφαλέστερα που κυκλοφορούν», όμως μία νέα έρευνα έδειξε ότι τα αυτοκίνητα της εταιρείες έχουν το υψηλότερο ποσοστό εμπλοκής σε θανατηφόρα ατυχήματα από οποιαδήποτε άλλη μάρκα.

Η ανάλυση, που έγινε από την πλατφόρμα αγοραπωλησίας αυτοκινήτων iSeeCars, παραθέτει στατιστικά στοιχεία για τα θανατηφόρα ατυχήματα της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Tesla έχει «το υψηλότερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων ανά μάρκα, ακολουθούμενη από την Kia, την Buick, την Dodge και τη Hyundai».

Ωστόσο, η μελέτη σημειώνει ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλουν στα θανατηφόρα ατυχήματα.

«Είναι πιθανό αυτά τα υψηλά ποσοστά θανατηφόρων ατυχημάτων να αντικατοπτρίζουν τη συμπεριφορά των οδηγών όσο ή ακόμη και περισσότερο από τον σχεδιασμό των οχημάτων». Με άλλα λόγια, τα Tesla μπορεί να μην έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν πιο επικίνδυνα. Αντιθέτως, είναι πιθανό οι οδηγοί τους να είναι απλώς πιο επιρρεπείς στο να εμπλέκονται σε ατυχήματα.

«Ο μεγαλύτερος παράγοντας που συμβάλλει στην ασφάλεια των επιβατών είναι η αποφυγή μιας σύγκρουσης και ο μεγαλύτερος παράγοντας για την αποφυγή σύγκρουσης είναι η συμπεριφορά του οδηγού», δήλωσε ο Karl Brauer, εκτελεστικός αναλυτής της iSeeCars, προτού συνεχίσει.

«Ένας συγκεντρωμένος, σε εγρήγορση οδηγός, που ταξιδεύει με νόμιμη ή συνετή ταχύτητα, χωρίς να βρίσκεται υπό την επήρεια ναρκωτικών ή αλκοόλ, είναι το πιο πιθανό να φτάσει με ασφάλεια, ανεξάρτητα από το όχημα που οδηγεί».

Πολλές μελέτες έχουν γίνει στα θέματα ασφάλειας της αυτοκινητοβιομηχανίας του πλουσιότερου άνδρα στον κόσμο, όμως τα ευρήματα τους δεν είναι ξεκάθαρα.

Για παράδειγμα, μια παρόμοια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο υποστήριξε ότι, από όλες τις μάρκες αυτοκινήτων, οι οδηγοί Tesla είχαν τις λιγότερες πιθανότητες να υποστούν θανατηφόρους τραυματισμούς. Αν υποθέσουμε ότι τα ευρήματά και των δύο εκθέσεων είναι έγκυτα, αυτό θα σήμαινε ότι οι οδηγοί Tesla είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε θανατηφόρα ατυχήματα, αλλά λιγότερο πιθανό να χάσουν τη ζωή τους.

Μια έρευνα της Lending Tree, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες που παρέχουν δάνεια για την αγορά αυτοκινήτου, υποστήριξε ότι οι οδηγοί Tesla είχαν το υψηλότερο ποσοστό ατυχημάτων από κάθε άλλη μάρκα. Η μελέτη επικαλέστηκε στοιχεία από τις 14 Νοεμβρίου 2022 έως τις 14 Νοεμβρίου 2023, υποστηρίζοντας ότι «οι οδηγοί Tesla είχαν 23,54 ατυχήματα ανά 1.000 οδηγούς», ενώ σημείωσε ότι μόνο δύο άλλες μάρκες - η Ram και η Subaru - είχαν «περισσότερα από 20,00 ατυχήματα ανά 1.000 οδηγούς».

Στο «στόχαστρο» των αρχών έχει μπει το λογισμικό υποβοηθούμενης οδήγησης που χρησιμοποιούν τα μοντέλα της εταιρείας. Σε άλλη μία έρευνα της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ, που δημοσιεύτηκε το 2022, τα Tesla ευθύνονταν για περίπου το 70 τοις εκατό των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων που αφορούσαν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Μια ανάλυση που διεξήχθη από τη Washington Post το περασμένο καλοκαίρι διαπίστωσε ομοίως ότι η λειτουργία Autopilot της Tesla είχε εμπλακεί σε συνολικά 17 θανάτους και σε έως και 736 δυστυχήματα από το 2019. Η ιστορική εφημερίδα επικαλέστηκε και πάλι στατιστικά στοιχεία της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ.

Βέβαια, το έργο των ρυθμιστικών αρχών ως προς την Tesla μπορεί να είναι δύσκολο, μιας και ο ισχυρός άνδρας της, Έλον Μασκ, αναμένεται να είναι στο κυβερνητικό επιτελείο του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.

Ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο θα έχει τα ηνία του λεγόμενου «Doge», του υπουργείου κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας.

Με πληροφορίες από Gizmodo

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Έλον Μασκ ζητά εργαζόμενους με «εξαιρετικά υψηλό IQ» για το DOGE, αλλά μπορεί και να μην πληρώνονται

Διεθνή / Ο Έλον Μασκ ζητά εργαζόμενους με «εξαιρετικά υψηλό IQ» για το DOGE, αλλά μπορεί και να μην πληρώνονται

Η έναρξη της στρατολόγησης από το DOGE δημιούργησε αντιδράσεις, καθώς αρχικά οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να επικοινωνήσουν με την υπηρεσία μόνο μέσω premium λογαριασμού στο X
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιός του Δυτικού Νείλου, δάγκειος πυρετός και τσικουνγκούνια: Επιδημίες κουνουπιών στην Ευρώπη το 2025

Τech & Science / Επιδημίες κουνουπιών στην Ευρώπη το 2025: Ιός του Δυτικού Νείλου, δάγκειος πυρετός και τσικουνγκούνια

Η Ευρώπη βλέπει άνοδο στα κρούσματα του ιού του Δυτικού Νείλου, του τσικουνγκούνια και του δάγκειου πυρετού, καθώς η κλιματική αλλαγή διευκολύνει την εξάπλωση των κουνουπιών
LIFO NEWSROOM
Το YouTube θα εντοπίζει την ηλικία μας με Τεχνητή Νοημοσύνη – Αν κάνει λάθος, θα πρέπει να το αποδείξουμε

Τech & Science / Το YouTube θα εντοπίζει την ηλικία μας με Τεχνητή Νοημοσύνη – Αν κάνει λάθος, θα πρέπει να το αποδείξουμε

Με την Τεχνητή Νοημοσύνη το YouTube θα εντοπίζει ανηλίκους, μόνο που  Αν η πλατφόρμα κατατάξει κάποιον λάθος ως ανήλικο, θα πρέπει να αποδείξει την ηλικία του με ταυτότητα, κάρτα ή selfie
LIFO NEWSROOM
Η Τεχνητή Νοημοσύνη σχεδίασε νέα αντιβιοτικά κατά της γονόρροιας και του υπερμικροβίου MRSA

Τech & Science / Η Τεχνητή Νοημοσύνη σχεδίασε νέα αντιβιοτικά κατά της γονόρροιας και του υπερμικροβίου MRSA

Τα φάρμακα σχεδιάστηκαν εξ ολοκλήρου από την τεχνητή νοημοσύνη και κατέστρεψαν τα παθογόνα τόσο σε εργαστηριακές δοκιμές όσο και σε δοκιμές σε ζώα - Παρ’ όλα αυτά, θα χρειαστούν ακόμη χρόνια βελτιστοποίησης και κλινικών δοκιμών πριν μπορέσουν να χορηγηθούν σε ασθενείς
LIFO NEWSROOM