Τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να κάνουν καλό στην ψυχική υγεία, ειδικά εν μέσω πανδημίας

Τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να κάνουν καλό στην ψυχική υγεία, ειδικά εν μέσω πανδημίας Facebook Twitter
Unsplash
0

Γιόγκα, διαλογισμός, τζόκινγκ- υπάρχουν πολλοί τρόποι αντιμετώπισης καταστάσεων όπως το στρες, αλλά ορισμένοι επαγγελματίες ψυχικής υγείας στρέφονται στο online gaming για να βοηθήσουν ασθενείς τους.

Πρόκειται για μια τεχνική που άνθισε καθώς τα lockdown και η κοινωνική απομόνωση κατά τη διάρκεια της πανδημίας προκάλεσαν έξαρση σε ορισμένα προβλήματα ψυχικής υγείας και οι θεραπευτές αναγκάστηκαν να περάσουν από τις προσωπικές συνεδρίες στην αλληλεπίδραση στο διαδίκτυο.

Ενώ ορισμένα βιντεοπαιχνίδια έχουν δεχθεί πυρά λόγω της εθιστικής τους φύσης, το gaming μπορεί να προσφέρει καταφύγιο από το στρες, σύμφωνα με έρευνα. Ο συνδυασμός της παραδοσιακής θεραπείας με το gaming μπορεί να βοηθήσει ασθενείς με ψυχικές παθήσεις να ανοιχτούν και να ασχοληθούν περισσότερο με τη θεραπεία τους.

Επαγγελματίες υγείας ενθαρρύνουν ασθενείς είτε να παίζουν μόνοι τους είτε να συμμετέχουν σε πλατφόρμες διαδικτυακών παιχνιδιών για πολλούς παίκτες, όπως το Roblox ή το Minecraft.

Πώς η πανδημία αύξησε τα επίπεδα στρες

Σχεδόν οι μισοί ενήλικες στις ΗΠΑ ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα στρες τον Απρίλιο του 2020 σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, καθώς η εξάπλωση της COVID-19 επιταχύνθηκε.

Μέχρι τον Ιανουάριο του επόμενου έτους, ο αντίκτυπος των ανησυχιών για την υγεία και της οικονομικής διαταραχής είχε ως αποτέλεσμα το 23% των ενηλίκων στις ΗΠΑ να βιώνουν περισσότερο ψυχικό στρες, αυξάνοντας τη ζήτηση για επαγγελματική βοήθεια προς αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων.

Τι είναι το «flow» και πώς βοηθά τους ασθενείς

Ενώ το online gaming ως θεραπεία έχει έρθει στο προσκήνιο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δεν είναι νέα ιδέα. Οργανισμοί όπως η μη κερδοσκοπική Geek Therapy υποστηρίζουν τη χρήση βιντεοπαιχνιδιών σε θεραπευτικές κι εκπαιδευτικές πρακτικές εδώ και πάνω από μια δεκαετία.

Το «flow», όπως αποκαλείται από τους ψυχολόγους, είναι το αίσθημα της απόλυτης βύθισης σε ένα παιχνίδι και μπορεί να βοηθήσει τους παίκτες να αποκλείσουν τα συναισθήματα, τα προβλήματα και τις ανησυχίες που βιώνουν στην πραγματική ζωή.

Μελέτες δείχνουν ότι το να παίζουμε video games μπορεί να μας βοηθήσει να χαλαρώσουμε αλλά και να συγκεντρωνόμαστε καλύτερα. Καθώς οι παίκτες ολοκληρώνουν απλά tasks ή levels μέσα σε ένα παιχνίδι, απελευθερώνεται μια ορμόνη ευτυχίας που ενισχύει την ευτυχία και ονομάζεται ντοπαμίνη, ενώ η αλληλεπίδραση με άλλους στο διαδίκτυο μπορεί να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση και να βοηθήσει στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.

Το online gaming ως πρόσθετο εργαλείο

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι ασθενείς εκτίθενται σε απεριόριστο χρόνο επί της οθόνης ή παίζουν απλώς για απόσπαση της προσοχής.

Οι συνεδρίες διαδικτυακών παιχνιδιών θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένους θεραπευτικούς στόχους, όπως η βελτίωση κοινωνικών δεξιοτήτων ή η οικοδόμηση ανοχής στο στρες, σύμφωνα με την κλινική ψυχολόγο και συγγραφέα Aimee Daramus.

Αν και το online gaming δεν αντικαθιστά τις παραδοσιακές μεθόδους θεραπείας της ψυχικής υγείας, είναι ένα πρόσθετο εργαλείο που μπορούν να χρησιμοποιήσουν θεραπευτές για να αντιμετωπίσουν τα αυξανόμενα προβλήματα ψυχικής υγείας που προκαλεί η πανδημία.

Με πληροφορίες από World Economic Forum

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και 20 αιώνες συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Άκου την επιστήμη / Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Πώς μπορεί ένα έργο δύο χιλιάδων ετών να μιλά τη γλώσσα του σήμερα; Ο Θεόδωρος Παπαγγελής, διακεκριμένος φιλόλογος και ακαδημαϊκός, που δημοσίευσε πρόσφατα μια νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» του Οβιδίου, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Τech & Science / Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Μελέτη δείχνει ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT-4 μπορούν να επηρεάζουν πιο αποτελεσματικά από τους ανθρώπους – Κίνδυνοι για εκλογές, παραπληροφόρηση και στοχευμένη χειραγώγηση
LIFO NEWSROOM
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM
Το κουνούπι τίγρης μπορεί να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο Τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες στην Ευρώπη

Τech & Science / Ευρώπη: Το κουνούπι τίγρης ενδέχεται να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες

Το κουνούπι τίγρης μετακινείται όλο και πιο βόρεια στην Ευρώπη καθώς η παγκόσμια θερμοκρασία αυξάνεται λόγω της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής
LIFO NEWSROOM