Τo sms έγινε 30 χρονών

Τα sms έγιναν 30 χρονών Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Το γραπτό μήνυμα, το sms, γιορτάζει τα 30ά του γενέθλια. Το πρώτο στάλθηκε σε ένα κινητό τηλέφωνο από μηχανικό της Vodafone στο Berkshire της Βρετανίας στις 3 Δεκεμβρίου 1992.

Tο έστειλε για να τεστάρει την τεχνολογία και έγραφε «Καλά Χριστούγεννα».

Ο Neil Papworth το έστειλε σε ένα από τα αφεντικά της εταιρείας, τον Richard Jarvis, ο οποίος ήταν σε ένα χριστουγεννιάτικο πάρτι. Δεν πήρε ποτέ απάντηση.

Το τηλέφωνο του Jarvis, ένα νέο (τότε) Orbitel 901 και ζύγιζε 2,1 κιλά.

Στο απόγειο των sms, οι χρήστες αντάλλασσαν δισεκατομμύρια μηνύματα κάθε χρόνο και το 2010 η λέξη «sms» μπήκε στο λεξικό.

Η υπηρεσία εξακολουθεί να χρησιμοποιείται, αν και οι πλατφόρμες όπως το WhatsApp και το iMessage, είναι πολύ πιο δημοφιλείς πλέον.

Σύμφωνα με τη Statista, το 2021 στάλθηκαν 40 δισεκατομμύρια sms στη Βρετανία από 150 δισεκατομμύρια το 2012.

Αντίθετα, καθημερινά αποστέλλονται 100 δισεκατομμύρια μηνύματα WhatsApp παγκοσμίως.

Ωστόσο, τα μηνύματα sms δεν είναι κρυπτογραφημένα και επομένως δεν θεωρούνται ασφαλή.

Αρχικά, ένα SMS θα μπορούσε να είναι μόνο κείμενο, έως 160 χαρακτήρες. Η ιδέα γεννήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1980, αλλά πέρασαν σχεδόν 10 χρόνια μέχρι να σταλεί κάποιο σε μια φορητή συσκευή.

Τα περισσότερα πρώτα τηλέφωνα είχαν αριθμητικά πληκτρολόγια, με δύο ή τρία γράμματα συνδεδεμένα σε κάθε αριθμό και ήταν πιο χρονοβόρο να στείλει κάποιος μήνυμα. Για το γράμμα Γ για παράδειγμα έπρεπε ο χρήστης να πληκτρολογήσει το 1 τρεις φορές.

Το 1994, όμως το πρώτο κινητό τηλέφωνο Nokia με πληκτρολόγιο T9 έκανε τα SMS πιο εύκολα στη χρήση.

Πλέον οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο κοιτάζοντας τα τηλέφωνά τους παρά μιλώντας σε αυτά. Τα sms ήταν αναμφισβήτητα ο καταλύτης για αυτή τη μετάβαση λένε σήμερα οι ειδικοί.

Με πληροφορίες του BBC

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «σκουπιδοποίηση» της Amazon: Κατάντια ή ένα όραμα σε εξέλιξη;

Tech & Science / Η «σκουπιδοποίηση» της Amazon: Κατάντια ή ένα όραμα σε εξέλιξη;

Αν κάθε φορά που ετοιμάζεστε να παραγγείλετε κάτι από τον κολοσσό των διαδικτυακών αγορών αισθάνεστε ότι πλέετε σε μια θάλασσα περιττών πληροφοριών που σας μπερδεύουν, δεν είστε μόνοι – και κυρίως υπάρχει εξήγηση στο γιατί η εταιρεία μοιάζει να βάζει τα χέρια της και να βγάζει τα μάτια της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ