Το πρόσωπο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν φέρεται να προσέγγισε ένας ειδικός στις 3D απεικονίσεις που παράλληλα, ειδικεύεται στην ιατροδικαστική ανακατασκευή προσώπου, τον σχεδιασμό και τη μοντελοποίηση ανθρώπινων και κτηνιατρικών προσθετικών μελών.
Ο Σίσερο Μοράες δημιούργησε την πρώτη τρισδιάστατη αναπαράσταση του κεφαλιού του κορυφαίου Γερμανού μουσουργού, με βάση δεδομένα από αρχεία που απεικόνιζαν το κρανίο του.
Η νέα απόδοση του προσώπου του φαίνεται να «συμφωνεί» με τις απεικονίσεις του Μπετόβεν που τον δείχνουν ως έναν μη χαμογελαστό άνθρωπο με ατημέλητη εμφάνιση. Στο νέο αυτό μοντέλο, ο Μπετόβεν εμφανίζεται με ένα παγωμένο βλέμμα, σκούρα πράσινα μάτια και κυματιστά, γκρίζα, αραιά μαλλιά.
Σύμφωνα με την Telegraph, που επικοινώνησε με τον Μοράες, ο Μπετόβεν είχε «μια γκρινιάρικη έκφραση με βαθιές ρυτίδες», οι οποίες απεικονίζονται επανειλημμένα σε πορτρέτα του μουσικού.

«Βρήκα το πρόσωπο κάπως εκφοβιστικό», δήλωσε ο Μοράες 3D σχεδιαστής και επικεφαλής συγγραφέας σχετικής μελέτης.
Αξιοποιώντας ως βάση την ανάλυση του κρανίου του Μπετόβεν, που πέθανε σε ηλικία 56 ετών στη Βιέννη το 1827 -200 περίπου χρόνια πριν- ο Μοράες χρησιμοποίησε ιστορικές φωτογραφίες του κρανίου του συνθέτη που παρείχε το Σπίτι του Μπετόβεν στη Βόννη της Γερμανίας. Εκτός από τις φωτογραφίες, παραπέμφθηκε και σε δεδομένα μέτρησης που συλλέχθηκαν το 1888.
Το ίδιο το κρανίο δεν είναι σε άριστη κατάσταση. Αφού ο Βραζιλιάνος ολοκλήρωσε την ανασύνθεση του προσώπου του Μπετόβεν, πρόσθεσε χαρακτηριστικά όπως ρούχα και μαλλιά, βασιζόμενος σε ένα διάσημο πορτρέτο του συνθέτη που φιλοτέχνησε το 1820 ο Τζόζεφ Καρλ Στίλερ και στη συνέχεια, μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης, βελτίωσε τις λεπτομέρειες που εκκερεμούσαν μέχρι να έχει πιο ολοκληρωμένη εικόνα.
Όπως δήλωσε στην Telegraph: «Αυτή είναι η πρώτη προσέγγιση του προσώπου που γίνεται από το κρανίο του. Χρησιμοποίησα την ίδια προσέγγιση που χρησιμοποιούμε στις αστυνομικές υποθέσεις για την αναγνώριση των θυμάτων. Είναι επίσης η πρώτη μετα-ανάλυση που ασχολείται με το ύψος του 162-166cm (5ft 3-4in)».
Όσο για τη μέθοδο την οποία ακολούθησε, ο Μοράες ισχυρίστηκε: «Η προσέγγιση του προσώπου καθοδηγήθηκε αποκλειστικά από το κρανίο. Αρχικά, δημιούργησα 2D περιγράμματα - μετωπικά και πλευρικά - από τις φωτογραφίες του κρανίου. Στη συνέχεια μοντελοποίησα το κρανίο σε 3D χρησιμοποιώντας μια εικονική τομογραφία δότη, προσαρμοσμένη ώστε να ταιριάζει με τις αναλογίες των φωτογραφιών.

Στη συνέχεια προσέθεσα δείκτες πάχους μαλακών ιστών με βάση δεδομένα από εν ζωή Ευρωπαίους, προέβαλα τη μύτη και ανίχνευσα το προφίλ του προσώπου. Έκανα παρεμβολή όλων αυτών των προβολών για να σχηματίσω το βασικό πρόσωπο».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η μελέτη αυτή «προσφέρει μια μοναδική προοπτική για την πολυπλοκότητα του Μπετόβεν, αναδεικνύοντας την ανθεκτικότητα, τη δημιουργικότητα και την κληρονομιά του που συνεχίζει να εμπνέει γενιές και γενιές».