ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Η Φίνος Φιλμ αποσύρει από το YouTube όλες τις ταινίες της

Η Φίνος Φιλμ αποσύρει από το YouTube όλες τις ταινίες της Facebook Twitter
25

Η Φίνος Φιλμ αποφάσισε να αποσύρει από το YouTube όλες τις ταινίες της Χρυσής Εποχής του Ελληνικού Κινηματογράφου, δίνοντας με αυτό τον τρόπο τέλος στο θέμα που δημιουργήθηκε όταν αποφάσισε να τις “ανεβάσει”, με τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων.


Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας, “προέκυψαν παράλογες διεκδικήσεις πνευματικών δικαιωμάτων από τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων (ηθοποιοί, σκηνοθέτες και σεναριογράφοι), τα οποία ήταν εντελώς δυσανάλογα και υπέρογκα με τα προσδοκώμενα και δημιουργηθέντα έσοδα”.  


Συγκεκριμένα, η Finos Film ανακοίνωσε στις 25 Νοεμβρίου 2013 τα εξής: 

«Η Finos Film, στο πλαίσιο της ψηφιακής της στρατηγικής, αποφάσισε πριν τρεις μήνες σε συνεργασία με τις Αττικές Εκδόσεις και τη Google να ανεβάσει στο YouTube ολόκληρες τις ταινίες της.  Με αυτήν την κίνηση, αφενός μεν η εταιρία ήθελε να προστατεύσει τα περιουσιακά της στοιχεία από την πειρατεία (δεδομένου ότι σχεδόν το σύνολο των ταινιών είχε ανέβει παράνομα στο YouTube), αφετέρου δε να δώσει τη δυνατότητα στο ελληνικό κοινό κυρίως της νέας γενιάς, καθώς και της ομογένειας, να γνωρίσει τον καλό παλιό Ελληνικό Κινηματογράφο, έχοντας πρόσβαση στις διαχρονικά αγαπημένες του ταινίες, οι οποίες αποτελούν ανεκτίμητης αξίας πολιτιστική κληρονομιά του τόπου. 

Αξίζει να τονιστεί ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν αποσκοπούσε σε κάποιο οικονομικό όφελος, αφού αυτό ήταν γνωστό εκ των προτέρων σε εμάς ότι τα προσδοκώμενα έσοδα ήταν άνευ ουσιαστικού αντικειμένου. 

Στην πορεία, προέκυψαν παράλογες διεκδικήσεις πνευματικών δικαιωμάτων από τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων (ηθοποιοί, σκηνοθέτες και σεναριογράφοι), τα οποία ήταν εντελώς δυσανάλογα και υπέρογκα με τα προσδοκώμενα και δημιουργηθέντα έσοδα. 

Σε ένδειξη καλής θελήσεως η εταιρία αποφάσισε, στις αρχές Οκτωβρίου, να αντικαταστήσει τις ταινίες με αποσπάσματα και να τροφοδοτεί το κανάλι με αφιερώματα, τα οποία θα ψυχαγωγούσαν το κοινό, το οποίο από την πρώτη κιόλας μέρα λειτουργίας του καναλιού αγκάλιασε με θέρμη αυτήν την προσπάθεια.

Σήμερα, η Finos Film αντιμετωπίζει εκ νέου παράλογες και υπέρογκες οικονομικές απαιτήσεις από τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων ακόμα και για την προβολή ολιγόλεπτων αποσπασμάτων στο YouTube, με αποτέλεσμα να αναγκάζουν την εταιρεία να διακόψει κάθε προβολή τους. 

»Δυστυχώς όταν λείπουν οι στοιχειώδεις απαραίτητες γνώσεις που αφορούν τη νέα εποχή της ψηφιακής πραγματικότητας και των κανόνων που τη διέπουν, αλλά αντιθέτως κυριαρχεί η νοοτροπία της στείρας εισπρακτικής λογικής σε σχέση με την πραγματική οικονομία, τότε δύο επιλογές υπάρχουν. Είτε να συμμετέχουμε σε μία άτοπη, άσκοπη και χρονοβόρα «κόντρα» με αυτούς τους φορείς, είτε να μην αφήσουμε κανέναν να παίζει με την υπόσταση της εταιρίας. Επιλέγουμε το δεύτερο, έστω κι αν στερούμε στο κοινό τη δυνατότητα της ψυχαγωγίας μέσα από τα αποσπάσματα των ταινιών της. 

Σε κάθε περίπτωση η Finos Film σέβεται απεριόριστα όλες τις ειδικότητες των συντελεστών που συνέδραμαν στην εργώδη προσπάθεια του αείμνηστου Φιλοποίμενα Φίνου με αποτέλεσμα οι ταινίες της εταιρίας να αποτελούν το σημαντικότερο κομμάτι του εθνικού πολιτιστικού κεφαλαίου που βαφτίστηκε από το ίδιο το ελληνικό κοινό «Χρυσή εποχή του Ελληνικού Κινηματογράφου». 

Η εταιρεία δήλωσε σχετικά: «Βρισκόμαστε σε πολύ δυσάρεστη θέση που αναγκαζόμαστε να στερήσουμε ένα μέρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς από το κοινό. Είναι πραγματικά κρίμα που οι Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων δεν είναι σε θέση να δουν την ευκαιρία που παρουσιάζεται για να αγαπήσουν και οι νεότερες γενιές αυτές τις ταινίες, μέσα από την πλατφόρμα του YouTube και να καταπολεμηθεί η πειρατεία. Η Φίνος Φιλμ θα είναι πάντα ευγνώμων στο κοινό που τόσο ζεστά αγκάλιασε αυτή την προσπάθεια και λυπούμαστε ειλικρινά που φτάνουμε στο σημείο να του στερήσουμε την πιο αγνή και αυθεντική εμπειρία του Ελληνικού κινηματογράφου».

Τech & Science
25

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καρκίνος του δέρματος: Ένα εξατομικευμένο mRNA εμβόλιο δίνει «πραγματική ελπίδα» για μόνιμη θεραπεία

Τech & Science / Καρκίνος του δέρματος: Εξατομικευμένο mRNA εμβόλιο δίνει «πραγματική ελπίδα» για μόνιμη θεραπεία

Εξατομικευμένο mRNA εμβόλιο που βρίσκεται πλέον σε κλινική δοκιμή φάσης 3, κηρύσσεται από τους επιστήμονες «πραγματική ελπίδα» για την οριστική θεραπεία του καρκίνου του δέρματος
NEWSROOM

σχόλια

10 σχόλια
Ποιος χέστηκε??? Τα βλέπουμε τα τελευταία 1.000.000 χρονια καθε μερα στην τηλεοραση, στη θεση νεων ελληνικων ταινιων που θα μπορουσαν να παιζονται, ή αλλων ξενων... Επομενως συγγνωμη που δεν θα ξοδεψω τη σημερινη μου βραδια κλαιγοντας που αυτες οι τοσο σπανιες ταινιες που κανεις μας δεν εχει δει 26 φορες, δεν ειναι πλεον διαθεσιμες!! Γιατι φυσικα κανεις δεν μπορει να τις κατεβασει, οχι βεβαια!! ουτε καθε μηνα 50 περιοδικα τις δινουν με το κιλο!! So... no fucks to give.
στη Γερμανία, όπου μένω εδώ και 7 χρόνια όποιος "πιάνεται" να κατεβάζει από torrents πληρώνει πρόστιμα της τάξης των 800-1100 ευρώ. κάντε μία απλή έρευνα στο ίντερνετ όλοι οι φωστήρες που ισχυρίζεστε ότι παντού ισχύουν τα ίδια.
Σε μία εποχή που όλο και περισσότεροι Έλληνες βρίσκονται μακριά από τη χώρα τους (και εγώ μέσα σε αυτούς) είναι πολύ κρίμα κάποιοι να μην έχουν τη δυνατότητα, δωρεάν, να βρεθούν έστω και με αυτό τον απλό τρόπο κοντά στα παιδικά τους χρόνια, εφόσον το ζητάνε. Συνεχώς νιώθεις κάτι να σε τραβάει μακριά από τη χώρα σου. Οι πολιτικοί, η ραγιάδικη νοοτροπία πολλών Ελλήνων και ο ωφελιμισμός των περισσοτέρων. Ε, και εδώ κάτι τέτοιο συμβαίνει. Κάποιοι νομίζουν ότι θα κονομήσουν απο τα έτοιμα και κόβουν και άλλο από Ελλάδα. Ο μόνος τρόπος να επιβιώσει αυτή η χώρα είναι να 1ον να μη ξεχάσουμε εμείς ότι υπάρχει Ελλάδα. Και 2ον να την εξάγουμε. Αν δε το κάνουμε η χώρα θα πνιγεί στα λιμνάζοντα βρωμόνερα που μας έχουν κατακλείσει τόσα χρόνια, θα ψοφήσει και τελικά θα μείνει μια γλυκιά (?) ανάμνηση. Αναρωτιέμαι όταν θα έχει μείνει μόνο η ιδέα ποιος μαυραγορίτης θα διαχειριστεί τα πνευματικά δικαιώματα.
Συγγνώμη, αλλά τί θα πει δωρεάν; Καλό είναι εκί που πήγες να απογαλακτιστείς και λίγο από την Δωρεάν Ελλάδα που θυμάσαι.Ένα ευρώ το download αν σου ζητουσε η Φίνος για να μην κλαίγονται οι κάτοχοι δικαιωμάτων, δεν θα το έδινες για την προβολή της Ελλάδας;
Το "προέκυψαν παράλογες απαιτήσεις", φυσικά είναι ισχυρισμός της FF. Το να πληρώνονται κάποιοι για τη δουλειά τους σύμφωνα με τα ισχύοντα ή/και τα συμφωνηθέντα δεν είναι κακό.Πάντως δεν κατλαβαίνω την γκρίνια, ειδικά για τις ταινίες της FF. Καμιά 20ριά φορές την εβδομάδα στην τηλεόραση (σύνολο καμιά 1000ρια δηλαδή τον χρόνο, κάθε χρόνο), δεν φτάνον;
Προσωπικα δεν θα μου λειψουν καθολου.Οχι επειδη δεν ηταν αξιολογες ταινιες αλλα γιατι ην υπερπροβολη τους εμποδισαν την αναδειξη ενος "αλλου" κομματιου του ελληνικου κινηματογραφου.
Ευχαριστούμε πολύ τη Φίνος Φιλμ για το ωραίο δώρο που θέλησε να μας κάνει, πράγματι ήταν πολύ αξιόλογη σκέψη και χειρονομία! Δυστυχώς όμως πάντα υπάρχουν οι στενόμυαλοι και οι εκμεταλλευτές που εμποδίζουν τα όμορφα πράγματα να γίνουν. Ντροπή στους αχόρταγους και τα κοράκια.
Και τί πρέπει να κάνουν λοιπόν;Φαντάζομαι θα υπάρχει σχετική νομική προστασία κάτω από την οποία προβαίνουν σε αξιώσεις είσπραξης. Συνεπώς το πρόβλημα είναι ότι χρειάζεται νέος νόμος που να πλαισιώνει τα πνευματικά δικαιώματα στο διαδίκτυο.Και το πρόβλημα είναι βεβαίως ελληνικό. Υπάρχουν χώρες, πλουσιότερες οπωσδήποτε, που δεν βλέπεις τίποτα τζάμπα στο ίντερνετ, εκτός φυσικά από Free streaming, όπως η τηλεόραση ή P2P.Άρα ή το πρόβλημα βρίσκετε στη φιλοσοφία του youtube, ή σε ανυπαρξία κατάλληλου νομικού πλαισίου.
«Υπάρχουν χώρες, πλουσιότερες οπωσδήποτε, που δεν βλέπεις τίποτα τζάμπα στο ίντερνετ..».Που γίνεται αυτό; Σε όλες τις χώρες γίνεται ο χαμός με τα torrents. Ο καθένας "κατεβάζει", καλώς ή κακώς, σχεδόν τα πάντα. Τι είναι αυτό που έγραψες; Δεν τα γνωρίζεις καλά...
@Ο Νοών... νοείτω Λογικά δεν πρέπει να έχεις φτάσει καν στα εκδοτήρια του αεροδρομίου, όχι να έχεις βγει από την Ελλάδα για να δεις τι γίνεται στις πολιτισμένες χώρες. Κανένας χαμός δεν γίνεται με τα torrents και σε καμία περίπτωση δε μπορείς να καταβάσεις παράνομα ταινίες. Τι είναι αυτό που έγραψες; Δεν τα γνωρίζεις καλά...
@papaki7 25.11.2013 | 23:36Πλάκα μου κάνεις έτσι;Πηγαινοέρχομαι συχνά Γερμανία, Ολλανδία και έχω μείνει για μεγάλο διάστημα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Πίστεψε με, ο καθένας "κατεβάζει" τα πάντα, ειδικά ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Στην Γερμανία, μόνο μία φορά έγινε αυτό, ένας φίλος καθώς κατέβαζε κάποια ταινία ξαφνικά παρουσιάστηκε στην οθόνη ένα σήμα «ALERT» μπλοκάροντας την σύνδεση του ενημερώνοντάς τον πως πράττει παρανομία, απαιτώντας μέσω μίας προπληρωμένης *κάρτας να καταβάλει το ποσό-πρόστιμο των εκατό ευρώ. Το έκανε και αμέσως η σύνδεση αποκαταστάθηκε. Τώρα αν εσύ γνωρίζεις κάτι περισσότερο ενημέρωσε μας.*Στη Γερμανία (και σε άλλες χώρες) πωλούνται κάποιες κάρτες στα ποσά των 10,20,50,100 ευρώ προκειμένου αν κάποιος δεν έχει πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, με αυτές να μπορεί να κάνει αγορές μέσω του διαδικτύου. Μία τέτοια κάρτα αγόρασε ο φίλος μου. Αν και ακόμη αναρωτιόμαστε αν όντως το μπλοκάρισμα αυτό ήταν μέσω κάποια νόμιμης υπηρεσίας ή έπεσε θύμα κάποιων χάκερς.
Νοών...Για Γερμανία, Ολλανδία, Σουηδία κ.α.Όχι;Φίλοι μου σπουδαστές εκεί, αυτό μου λένε.Τρώς πρόστιμο στο πρώτο mb που κατεβάζεις.Και το τρως. Όχι μ@αλ@κίες...
Stroller, εννοώ διεπικοινωνία, όχι torrents. Μιλώντας πάντα για το τί μπορεις να ΒΛΕΠΕΙΣ τσάμπα.Και αν ακόμα από You tube και τέτοια, δεν βγάζει λεφτά ο κύριος δικαιωμάτων πνευματικού υλικού, έχει πρώτον το δικαίωμα να το αποσύρει χωρίς γκρίνιες του φιλοθεάμονος, αλλά και πέραν τούτου, τα ίδια τα μέσα/κανάλια, όπως youtube, google, fb και άλλα, βγάζουν μια χαρά φράγκα από πριμοδοτήσεις για σειρά εμφάνισης, αγορά views, κτλ κτλ...Και το συμπέρασμα είναι το εξής: α) τα "κανάλια" είναι οι κυρίαρχοι του παιχνιδιού καί ως προς τους κατόχους πνευματικού υλικού καί ως προς το κοινό, αφού είναι οι μόνοι που κερδίζουν σίγουρα και άμεσα από όλο αυτό, β) το κοινό προσφέρει δωρεάν εργασία, γ)αυτοί που πρέπει να επανακαθορίσουν τώρα πλέον το πλαίσιο είναι οι δημιουργοί και όχι το κοινό, ώστε να διεκδικήσουν νομική προστασία, δ)το ίντερνετ είναι για τους Έλληνες, όπως φαίνεται από τους σχολιαστές εδώ μέσα, ο νέος Πατερούλης τους...
ΤΝΚΣ 26.11.2013 | 13:19Ναι εντάξει τώρα. Σταμάτα να επιμένεις σε πράγματα που ΔΕΝ γίνονται. Οι... φίλοι σου σπουδαστές και πράσινα άλογα... Συγνώμη κιόλας. Σου εξήγησα πως για μεγάλα διαστήματα, λόγω εργασίας, μένω για μεγάλα διαστήματα στο εξωτερικό. Αυτά που λες δεν γίνονται. Γιατί επιμένεις;
Νοών Νοείτω,εγώ δεν έχω πάει στις εν λόγω χώρες. Πήγαν φίλοι μου για σπουδές και εργασία, και μου είπαν ότι ένα από τα καλά της Ελλάδας είναι ότι κατεβάζεις τα παντα τζάμπα, και ότι τα δικαιώματα στο You tube είναι σε μια κατάσταση ίδια με τα δικαιώματα στην ασφάλιση: δεν ελέγχονται(lol).Συνεπώς, όσο και να μου λες το αντίθετο, καταλαβαίνεις ότι οφείλω να μην σε πιστέψω. Με όλη την καλή διάθεση.Τώρα και συ μην χαλάς την δική σου.Πέραν όλων αυτών, εγώ εντοπίζω μια διαφορά στην Ελλάδα σ σχέση με άλλες χώρες, που λόγω του πλούτου τους(τουτέστιν μεσαία τάξη), μπορούν να αγοράζοντι πνευματικά προιόντα χωρίς να προβαίνουν σε πράξεις παρανομίας, οι οπόίες ακριβώς και γι αυτό ελέγχονται. Για να στέκονται όρθιοι οι δημιουργοί και οι όποιες εταιρίες παραγωγής.Αν ας πούμε έχεις δίκιο, τότε δεν φτάνουμε σε διαφορετικό συμπέρασμα. Στο ίδιο φτάνουμε. Στο ότι μας φαίνεται εξοργιστικό το να πληρώσουμε και για κανένα τραγουδάκι, αφού όντως, δεν έχουμε! Αλλά σε τί φταίνε σε αυτό όσοι θέλουνε να ζήσουν από την πνευματική δημιουγία; Τί πρέπει να κάνουνε; να βγούνε με μια κιθάρα στον δρόμ; Όλοι; Τί πρέπει να κάνουν όσοι ονειρεύονται να κάνουν καλές ταινίες; Να περιμένουν το Κέντρο(μπουχαχαχαχαχαχαχαχα, άχαχαχαχαχαχαχα) ή να ρίξουν την ιδέα στο kickstarter στέλνοντας κουλουράκια και στυλό; Είναι το Διαδίκτυο ο νέος πατερούλης μας λοιπόν, που του απομυζούμε τα πάντα τζάμπα, ναι ή όχι; Είναι αναπόφευκτο να είναι. Συνεπώς, δεν μας νοιάζει τί γίνεται στις άλλες χώρες με τα dlds και τα ελεύθερα views, αλλά ότι εκεί είναι πιο εύκολο να παράξεις και να πουλήσεις.ΤΕΛΟΣ
Η μονη χωρα που εχω ακουσει πως το παρανομο κατεβασμα διωκεται με μανια ειναι η ΗΠΑ και ακομα και εκει ο κοσμος κατεβαζει παρανομα. Στις υπολοιπες χωρες οντως τα πραγματα ειναι αυστηροτερα αλλα και παλι ολοι κατεβαζουν. Πολυ απλα μεσω ενος site αλλαγης ΙP ο καθενας μπορει να κατεβασει οτι θελει χωρις να μπορει να εντοπιστει.