Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα

Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
6

Η τεχνολογία τρέχει, οι συσκευές γίνονται όλο και πιο καλής ευκρίνειας, μετά το High Definition η υψηλή ποιότητα εικόνας και ήχου προκάλεσε μία κατάσταση που εξελίσσεται συνεχώς και δεν έχει σταματημό. Οι παλιές ταινίες ξανακάνουν νέα καριέρα σε ποιότητα αδιανόητη ακόμα και για τον δημιουργό τους, τα lifting δεν είναι απλά πετυχημένα αλλά ξεπερνούν και την πιο τρελή φαντασία και οι εταιρίες που κάνουν restoration και ξανακυκλοφορούν ιστορικές στιγμές του παγκόσμιου σινεμά έχουν γίνει οι σωτήρες του. Το έργο που προσφέρουν στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά και η υψηλή ποιότητας κυκλοφορίες τους δεν αφήνουν περιθώρια να μιλήσει κανείς για εμπορική εκμετάλλευση, παρόλο που ισχύει κι αυτό. Στην Ελλάδα η έννοια του restoration είναι σχεδόν άγνωστη. Η εταιρία graal που ασχολείται με το post production ελληνικών και ξένων ταινιών έχει κάνει καταπληκτική δουλειά τα τελευταία χρόνια, αποκαθιστώντας ένα σωρό ταινίες του ελληνικού σινεμά που ήταν καταδικασμένες να καταστραφούν, επειδή οι συνθήκες που φυλάσσονταν τα αρνητικά τους ήταν άθλιες. Το πιο σημαντικό τους έργο είναι η αποκατάσταση ολόκληρης της φιλμογραφίας της Φίνος Φιλμ που πρόσφατα ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε σε κατάσταση καλύτερη από αυτή που είδε το κοινό την ταινία στην πρώτη προβολή της.

Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
Αυτοί που μίλησαν με το θάνατο. (1970)
 

Η κυρία Κωνσταντίνα Σταυριανού, Managing Director της graal Α.Ε., μας ξενάγησε στα στούντιο της εταιρίας και μας εξήγησε βήμα βήμα ολόκληρη της διαδικασία της αποκατάστασης των 165 συνολικά ταινιών, ένα τεράστιο έργο. «Δεν έγινε ψηφιοποίηση, έγινε ψηφιακή αποκατάσταση», μας εξηγεί και αυτή είναι η διαφορά από οποιοδήποτε άλλο πρότζεκτ ψηφιοποίησης υπάρχει». Οι ταινίες που υπήρχαν για πολλά χρόνια στις αποθήκες του Φίνου στην οδό Χίου είχαν αρχίσει να καταστρέφονται από την υγρασία, τη μούχλα και τις βρομιές και δεν είχαν μέλλον χωρίς το restoration».

Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
Εσχάτη Προδοσία. (1971)
 

Ποια ήταν η διαδικασία σωτηρίας τους; Πρώτα στάλθηκαν στο εργαστήριο για να καθαριστούν τα αρνητικά. Μετά τις αναλάμβανε σταδιακά η graal και ακολουθούσε η επεξεργασία τους που απαιτούσε πολλές μέρες για να φτάσουν στην τελική τους μορφή. Κάποιες χρειάστηκαν και τέσσερις εβδομάδες. «Αρχικά χωρίστηκαν σε έγχρωμες και ασπρόμαυρες, αλφαβητικά. Αφού είχε γίνει ο καθαρισμός του φιλμ, ελέγχονταν οι κολλήσεις, μετά γινόταν το σκανάρισμα και ο έλεγχος ποιότητας. Ακολουθούσε το digital cleaning: καθαρισμός και αποκατάσταση, όπου χρειαζόταν. Μετά γινόταν το color balancing. Παράλληλα γινόταν το σκανάρισμα του ήχου», λέει η Κωνσταντίνα. Το color balancing γινόταν καρέ καρέ, ανά πράξη, πρώτα γινόταν καθαρισμός από τρίχες και βρομιές και μετά διορθώνονταν τα scratches. Όταν τέλειωνε η επεξεργασία της εικόνας και του ήχου παραδίδονταν τα HD master, το encoding και το back up του αρχείου. Οι τεχνικοί όροι μπορεί να παραείναι ειδικοί, αυτό που έχει σημασία είναι το τελικό αποτέλεσμα που είναι εντυπωσιακό.

Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
Η αμαρτία της ομορφιάς. (1972)

Σε μία αίθουσα που η οθόνη προβάλλει σκηνές ποιότητας 4Κ μας δείχνουν αποσπάσματα από ταινίες που ήταν κατεστραμμένα και τις ίδιες σκηνές μετά το restoration. Η Βουγιουκλάκη που τρέχει ανέμελα με το καπέλο στο χέρι στον κάμπο της Κωπαΐδας έχει τόσο ζωντανά χρώματα και την λάμψη που αρμόζει στην εθνική σταρ [ένα φωτοστέφανο σχηματίζεται γύρω από το κεφάλι της, τα φώτα που την φωτίζουν την ώρα που τρέχει είναι τεχνικό κατόρθωμα], ο Παπαμιχαήλ με κρητική φορεσιά στη Νεράιδα και το παλικάρι είναι σχεδόν τριδιάστατος, ο Βουτσάς και η Καραγιάννη στα Κορίτσια για φίλημα νομίζεις ότι θα πηδήξουν από την οθόνη.

Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
Η ζούγκλα των πόλεων. (1970)

 

«Μια μέση ταινία των 90 λεπτών είναι 120 με 150 χιλιάδες καρέ», μας λέει ο τεχνικός που κάνει το color balancing. Τα δείγματα δευτερολέπτων που μας δείχνει στην οθόνη και παίζουν σε λούπα είναι 200 και 300 καρέ, διορθωμένα ένα ένα. Μας δείχνει τον τρόπο που δουλεύουν τα κατεστραμμένα καρέ, παίρνοντας κάποια που είναι σε καλή κατάσταση αμέσως πριν ή αμέσως μετά, ακόμα και μισά κάδρα από πάνω ή από κάτω, αρκεί να μπορούν να αποκαταστήσουν τη ζημιά. Οι απίστευτες διορθώσεις είναι χειροκίνητη δουλειά τεσσάρων και πέντε ατόμων. «Όλα γίνονται στο χέρι, ένα ένα καρέ», μας λέει «για να προκύψει η αψεγάδιαστη εικόνα, χωρίς τα προβλήματα του φιλμ. Κι έχουν χρησιμοποιηθεί εργαλεία με δυναμικές χρωματικές διορθώσεις που δεν υπήρχαν εκείνη την εποχή». Οι παλιές ταινίες έχουν γίνει καινούργιες κυριολεκτικά [και όχι ΣΑΝ καινούργιες].

Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
Η νεράιδα και το παλικάρι. (1969)

Το κόστος αποκατάστασης κάθε ταινίας εξαρτάται από το πόσο παλιά είναι και την κατάστασή της, αλλά μπορεί να φτάσει και τα 50 χιλιάδες ευρώ. Πώς ξεκίνησε όμως αυτή η ιδέα και τι θα γίνει όλο αυτό το αποκατεστημένο υλικό που αποτελεί αντικείμενο λατρείας για ανθρώπους κάθε ηλικίας;

 

Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
Η φωνή της καρδιάς. (1943)

«Η ιδέα ξεκίνησε πριν από περίπου 6 χρόνια με σκοπό να διασωθεί αυτό το υλικό που είναι πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας, δεν θεωρώ είναι απλά κάποιες ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου», λέει η κυρία Χριστίνα Σιγάλα, managing director της Φίνος Φιλμ. «Και ήταν ήδη στα πρόθυρα καταστροφής. Ήταν σε μπομπίνες μέσα σε παλιές αποθήκες της Φίνος Φιλμ, με υγρασία, και δυστυχώς το υλικό κάποιων ταινιών ήταν τόσο εύφλεκτο που δεν μπόρεσε η graal να τις ψηφιοποιήσει. Π.χ. «ο Γρουσούζης», τεράστια ταινία δεν κατάφερε να διασωθεί. Περίπου 15 ταινίες δεν μπόρεσαν να ψηφιοποιηθούν».

Η επένδυση ήταν τεράστια [κόστισε περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ], ο χρόνος που κράτησε η κάθε ενέργεια ήταν πάρα πολύς, κράτησε πάνω από τέσσερα χρόνια και για κάθε ταινία το team της graal χρειάστηκε 100 ώρες. Για 165 ταινίες που ψηφιοποιήθηκαν τελικά, μιλάμε για πάρα πολλές ώρες, πάρα πολλές μέρες. Είμαστε από τις λίγες κινηματογραφικές εταιρίες της Ευρώπης που έχει κάνει τέτοια επένδυση με ιδιωτική πρωτοβουλία, χωρίς κάποιο κονδύλι από κάποιο υπουργείο πολιτισμού.

 

Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
Ο κατήφορος. (1961)

Το αξιοσημείωτο είναι ότι το υλικό που ψηφιοποίησε η graal παραδόθηκε σε ανάλυση 4Κ, που είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερη ανάλυση από το απλό High Definition. Δεν το γνωρίζει ακόμα ο κόσμος, γιατί προς το παρόν δεν είναι διαδεδομένες οι οθόνες που το στηρίζουν, κι αυτή τη στιγμή είναι απλησίαστη η τιμή τους. Η ποιότητα είναι αδιανόητη. Μόνο αν δεις μια ταινία με τα σωστά μηχανήματα μπορείς να καταλάβεις την τεράστια διαφορά, ακόμα και από το blu ray. Το υλικό μας είναι πλέον όλο διαθέσιμο και σε HDCAM SR 4:4:4 και μου κάνει εντύπωση που δεν ενδιαφέρει τα κανάλια, που ζητάνε τις ταινίες ακόμα σε beta! Αυτό είναι το περίεργο. Δεν ξέρουν τι είναι το HD CAM SR. Είναι κρίμα και δεν το καταλαβαίνω».

Τι θα γίνει όλο αυτό το υλικό που κανείς κάτω από τα 50 δεν το έχει δει στην πλήρη του μορφή; [Ολόκληρα τα κάδρα δεν προβλήθηκαν ποτέ στην τηλεόραση, στην 4:4:3 μορφή που τις έπαιζε μέχρι τώρα, κόβονταν αριστερά και δεξιά και χανόταν σημαντικό μέρος του κάδρου].

Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
Ορατότης μηδέν. (1969)
Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
Ραντεβού στον αέρα. (1966)

«Έχουμε σκοπό να κυκλοφορήσουμε όλες τις ψηφιοποιημένες ταινίες σε blu ray μέσα στο 2014, ακόμα δεν ξέρουμε με ποιον τρόπο και ποιο μέσο, αλλά είναι στα άμεσα σχέδιά μας», εξηγεί η κυρία Σιγάλα. «Το καινούριο team της Φίνος Φιλμ ανέλαβε δράση πριν από δυο χρόνια και προσπαθούμε να μαζέψουμε τα ασυμμάζευτα. Ήταν μια εταιρία που από τον θάνατο του Φίνου και μετά ήταν σε αδράνεια. Και μέχρι που πέθανε η Τζέλα δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι. Τώρα προσπαθούμε να ξαναζωντανέψουμε το brand. Σε δυο εβδομάδες περίπου θα είναι έτοιμο και το σάιτ που μας πήρε ενάμιση χρόνο για να το φτιάξουμε. Θα είναι μία τεράστια βιβλιοθήκη ελληνικού κινηματογράφου. Θα περιλαμβάνει άπειρο υλικό, 4.000 φωτογραφίες από γυρίσματα που δεν έχουν βγει ποτέ στο φως της δημοσιότητας, αφίσες, 187 ταινίες στην πλήρη τους μορφή, βιογραφικά για πάνω από 200 συντελεστές, trivia για κάθε ταινία, τεράστια δουλειά. Το κανάλι της Φίνος Φιλμ στο YouTube είχε ολόκληρες ταινίες [όλο το υλικό] που μπορούσε οποιοσδήποτε ελεύθερα να τις δει, αλλά πρόεκυψαν νομικά θέματα και τώρα πια υπάρχουν μόνο αποσπάσματα. Ξεκινήσαμε να τις ανεβάζουμε πιλοτικά μέσα στον Αύγουστο χωρίς διαφήμιση ή κάλυψη από τα μέσα και μέσα σε ένα μήνα απόκτησε 30.000 συνδρομητές και έκανε ένα εκατομμύριο views. Παρόλη την τρομερή ανταπόκριση του κόσμου αναγκαστήκαμε να τις κατεβάσουμε, επειδή προέκυψαν διάφορα θέματα με τα δικαιώματα. Ίσως το paid channel να είναι μία λύση, τώρα ξεκίνησε πιλοτικά στην Αμερική, οπότε μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο με μία συμβολική τιμή. Στα σχέδιά μας είναι να κάνουμε ένα φεστιβάλ μέσα στο 2014 ως προπομπό της διάθεσης των blu ray, όπου θα προβάλλουμε ξανά σε αίθουσες τις ταινίες για να τις δει και ένα νέο κοινό που δεν τις έχει ποτέ δει στην κανονική τους μορφή. Μου έχει κάνει εντύπωση το πάθος που υπάρχει για αυτές τις ταινίες που φτάνει στο σημείο της εμμονής, υπάρχουν άνθρωποι που ξέρουν τα πάντα, ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια γύρω από αυτές. Για την Υπολοχαγό Νατάσα που προβλήθηκε πρόσφατα έλαβα περισσότερα από 100 email που έλεγαν ότι λείπει ενάμισι λεπτό σε εκείνη τη σκηνή ή κάτι δευτερόλεπτα στο τάδε σημείο, και πέντε λεπτά απ' το τέλος.

Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
Το αμαξάκι. (1956)

Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
Το σοφεράκι. (1952)
 

Έχω ένα pool από 50 εθελοντές που μας λένε 'πείτε μας τι θέλεις να κάνουμε για να βοηθήσουμε το rebranding της Φίνος. Να βοηθήσουμε να βρεθούν οι ταινίες που είναι χαμένες: Το παπούτσι από τον τόπο σου ή Η φωνή της Καρδιάς της δεκαετίας του '40 και του '50 π.χ. Ξέρουν περισσότερα από μας. Στο site του retromaniax υπάρχουν δυο τρεις συνεργάτες του που ξέρουν τα πάντα. Αυτή την περίοδο κάνουμε έρευνα του υλικού στα στούντιο στα Σπάτα που επισκευάζεται και βρήκαμε υλικό που θα μπορούσε να μπει σε ένα μουσείο. Δυστυχώς ο Φίνος πούλησε το μεγαλύτερο μέρος των μηχανημάτων επειδή ήταν άφραγκος και χρειαζόταν λεφτά...». 

© LIFO 2013

Πώς οι παλιές ταινίες της Φίνος Φιλμ αποκαταστάθηκαν με διαυγή, ολοζώντανη εικόνα Facebook Twitter
Υπολοχαγός Νατάσσα. (1970)
Οθόνες
6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.

σχόλια

6 σχόλια
Ό,τι γίνεται για την αποκατάσταση των ταινιών,πολύ καλώς γίνεται,πρέπει να διατηρηθούν.Έτσι κι αλλιώς αυτές γυρίστηκαν,δεν γίνεται να εξαφανιστούν,βεβαίως! Η καλλιτεχνική ποιότητα όμως τής συντριπτικής πλειοψηφίας τής Φίνος φιλμ,εκτός ελαχίστων,ελαχιστοτάτων εξαιρέσεων είναι σε θερμοκρασίες πολύ κάτω των πιο κάτω τής Σιβηρίας.Πολύ καλώς,ανανεώνονται,αλλά αυτό δεν θα τις αναβιβάσει καλλιτεχνικώς.Κάθε άλλο!
Εξαιρετικό! Αρχικά όταν διάβασα τον υπότιτλο της είδησης θεώρησα ότι πρόκειται για λάθος ή ότι θα αφορούσε 5-10 γνωστές ταινίες. Το γεγονός ότι έγινε αυτή η δουλειά δίνει μια ακόμα πολύτιμη ανάσα ζωής στον ελληνικό πολιτισμό (και όχι μόνο στον ελληνικό κινηματογράφο). Αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στη Φίνος Φιλμς όσο και στην Graal που έφερε εις πέρας ένα τόσο δύσκολο έργο.
Η κυκλοφορία αυτών των ταινιών σε blu ray θα είναι ό,τι καλύτερο! Καλό θα ήταν για τα νέα τους εξώφυλλα να ακολουθήσετε το ύφος των δημιουργών για τις παραστάσεις της εθνικής λυρικής σκηνής. Με ένα τέτοιο rebranding θα κάνουν αίσθηση και στη σημερινή γενιά. Μακάρι να υπάρξουν extras και booklets. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν υποχρέωση να αφιερώσουν χρόνο για την προώθηση τους ακόμη και ως είδηση. Σας εύχομαι ολόψυχα κάθε επιτυχία. Γόνος μίας τρελής τρελής οικογένειας.
Σίγουρα έχει γίνει καλή δουλειά και το σημαντικότερο είναι ότι θα βλέπουμε το original κάδρο που είχε στήσει ο διευθυντής φωτογραφίας με τον σκηνοθέτη για κάθε σκηνή.Οι πρώτες ψηφοποιήσεις που γίνονταν μέχρι και το 2011 στο 4:3, ήταν άθλιες και είχαν ένα ακόμη τραγικό: Σε πολλές απο αυτές, οι τίτλοι αρχής - τέλους ήταν φτιαγμένες με σημερινες ψηφιακές γραμματοσειρές που ρετρο-έφερναν. Έτσι χανόταν ένα αρωμα εποχης φοβερό, αφού είναι γνωστό ότι εκείνες οι γραφές ήταν με το χέρι, ζωγραφισμένες από άγνωστους καλλιτέχνες - γραφίστες της εποχής κατα κάποιον τρόπο. Ελπίζω πραγματικά να μην ξαναδούμε τέτοιες ιεροσυλίες.Παρ'όλα αυτά, οι φώτος του "ΠΡΙΝ" που είναι αναρτημένες εδώ, είναι σίγουρα fake, φτιαγμένες στο photoshop με πρόσθετες φθορές και λάθος κοντραστ.