Google: Μπλόκαρε πάνω από 700.000 κακόβουλες Android εφαρμογές το 2017

Google: Μπλόκαρε πάνω από 700.000 κακόβουλες Android εφαρμογές το 2017 Facebook Twitter
0

Τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο τεχνολογικός γίγαντας δείχνουν ότι ο έλεγχος της ομάδας του Google Play Store γίνεται όλο και πιο σκληρός: 700.000 εφαρμογές παραβίασαν την πολιτική του Android πολυκαταστήματος μέσα στο 2017.

Η Google μοιράστηκε σήμερα τις λεπτομέρειες των προσπαθειών του Google Play για την προστασία των χρηστών Android με ομάδες μηχανικών, διαχειριστών προϊόντων και επαγγελματιών που παρακολουθούν το κατάστημα για παραπλανητικές, ακατάλληλες ή επιβλαβείς εφαρμογές. Tα αποτελέσματα που ανακοίνωσε είναι ότι το 2017, κατέβασε περισσότερες από 700.000 εφαρμογές που παραβίαζαν τις πολιτικές του Google Play, δηλαδή 70% περισσότερες εφαρμογές από ό, τι το 2016.

Βέβαια, επειδή η Google δεν μοιράζεται τους λεπτομερείς ή τους συνολικούς αριθμούς ποιων εφαρμογών κατέβασε από το Google Play, θα πρέπει κάποιος να βασιστεί σε εκτιμήσεις τρίτων για να έχει μια σαφή εικόνα τι είδους εφαρμογές συμπεριλαμβάνονταν σε αυτό το 70%. Η Statista, ένα από τα διασημότερα portal στατιστικών μετρήσεων, αναφέρει ότι ο συνολικός αριθμός των εφαρμογών στο Google Play το Δεκέμβριο του 2016 έφτανε τα 2,6 δισεκατομμύρια ενώ τον ίδιο μήνα το 2017 ο αριθμός είχε φτάσει τα 3,5 δισεκατομμύρια, παρουσιάζοντας αύξηση 35%. Πόσες από αυτές όμως ήταν επικίνδυνες ή επιβλαβείς για τους χρήστες, δεν αναφέρεται πουθενά.

Το μόνο που μπορούμε να γνωρίζουμε είναι ότι ο αριθμός των εφαρμογών που αφαιρέθηκαν αυξήθηκε γρηγορότερα από τον συνολικό αριθμό των εφαρμογών στο κατάστημα, κάτι που έχει νόημα εάν λάβουμε υπόψη το επόμενο στατιστικό στοιχείο που αποκαλύφθηκε σήμερα από την Google: το 99% των εφαρμογών με καταχρηστικό περιεχόμενο ανακαλύφθηκε και απορρίφθηκε πριν το εγκαταστήσει οποιοσδήποτε μέσα στο 2017.

Αυτό το κατόρθωσε η Google όχι μόνο χάρη στην εφαρμογή μοντέλων μηχανικής μάθησης αλλά και στην ομάδα τεχνικών που ανιχνεύουν καταχρηστικό περιεχόμενο στις νέες εφαρμογές. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι οι πιθανότητες να λάβει κανείς κακόβουλο λογισμικό, είναι 10 φόρες χαμηλότερες μέσω του Google Play απ' ότι εάν εγκαταστήσει τις εφαρμογές από άλλες εξωτερικές πηγές. Η ομάδα του Google Play έχει αναπτύξει από πέρυσι νέα μοντέλα και τεχνικές ανίχνευσης που μπορούν να εντοπίσουν σε μεγάλη κλίμακα επαναλαμβανόμενα παραπτώματα ή άλλα καταχρηστικά μοντέλα που πιθανόν χρησιμοποιούν κάποια δίκτυα προγραμματιστών. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να εμποδίσουν 100.000 «κακούς» προγραμματιστές το 2017, καθιστώντας πιο δύσκολο για αυτούς να δημιουργήσουν νέους λογαριασμούς και να προσπαθήσουν έτσι να δημοσιεύσουν περισσότερες κακές εφαρμογές.

Eπίσης, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μπλόκαρε «δεκάδες χιλιάδες» εφαρμογές με ακατάλληλο περιεχόμενο (πορνογραφία, ακραία βία, ρητορική μίσους και παράνομες δραστηριότητες) από το Play Store. Η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση διαδραματίζει, απ' ότι φαίνεται, βασικό ρόλο στα εργαστήρια της Google και βοηθάει τους αναθεωρητές να παρακολουθούν τις κακές εφαρμογές και τους κακόβουλους προγραμματιστές τους.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ιρλανδική ρυθμιστική αρχή αυστηροποιεί την πίεση στην πλατφόρμα X του Έλον Μασκ για έλεγχο ηλικίας σε πορνογραφικό περιεχόμενο

Τech & Science / Η ιρλανδική ρυθμιστική αρχή αυστηροποιεί την πίεση στην πλατφόρμα X του Έλον Μασκ για έλεγχο ηλικίας σε πορνογραφικό περιεχόμενο

Ο νέος Κώδικας Ασφάλειας Διαδικτύου της Ιρλανδίας περιλαμβάνει αυστηρές διατάξεις για τον έλεγχο ηλικίας, με σκοπό να αποτραπεί η πρόσβαση ανηλίκων σε επιβλαβές περιεχόμενο, όπως πορνογραφία και βίαιο υλικό
LIFO NEWSROOM
Aeneas: Η Google και ο Έλληνας Γιάννης Ασσαέλ δίνουν νέα ζωή στις ρωμαϊκές επιγραφές με εργαλείο AI

Τech & Science / Aeneas: Η Google και ο Έλληνας Γιάννης Ασσαέλ δίνουν νέα ζωή στις ρωμαϊκές επιγραφές με εργαλείο AI

Το σύστημα, που ονομάζεται Aeneas από τον μυθικό Τρωικό ήρωα, βοηθά τους ιστορικούς να ερμηνεύσουν, να αποδώσουν και να αποκαταστήσουν αρχαίες ρωμαϊκές επιγραφές
LIFO NEWSROOM
«Η ανθρωπότητα νίκησε»: Ποια είναι η ιδιοφυΐα που κέρδισε το ChatGPT στον κορυφαίο διαγωνισμό προγραμματισμού

Τech & Science / «Η ανθρωπότητα νίκησε»: Ποια είναι η ιδιοφυΐα που κέρδισε το ChatGPT στον κορυφαίο διαγωνισμό προγραμματισμού

Όπως λέει, «δεν είχε ποτέ πραγματικό σχέδιο για τη ζωή» και τυπικά έχει μόνο δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς δεν ολοκλήρωσε τις πανεπιστημιακές του σπουδές
LIFO NEWSROOM
Στέλεχος βακτηρίου ανθεκτικό στα αντιβιοτικά εξαπλώνεται στην Ευρώπη, προειδοποιούν επιστήμονες

Τech & Science / Στέλεχος βακτηρίου ανθεκτικό στα αντιβιοτικά εξαπλώνεται στην Ευρώπη, προειδοποιούν επιστήμονες

Εντοπίστηκε για πρώτη φορά πριν από σχεδόν μια δεκαετία στην Ολλανδία και τη Γερμανία, και έκτοτε έχει εξαπλωθεί σε τουλάχιστον εννέα ακόμη ευρωπαϊκές χώρες
LIFO NEWSROOM
Η Γη περιστρέφεται πιο γρήγορα και ίσως χρειαστεί να «αφαιρεθεί» ένα δευτερόλεπτο για πρώτη φορά στην ιστορία

Τech & Science / Η Γη περιστρέφεται πιο γρήγορα και ίσως χρειαστεί να «αφαιρεθεί» ένα δευτερόλεπτο για πρώτη φορά στην ιστορία

Μικρότερες ημέρες, μεγάλη ανησυχία για τους χρονομέτρες: Μια απροσδόκητη επιτάχυνση της Γης φέρνει για πρώτη φορά το ενδεχόμενο ενός «αρνητικού δευτερολέπτου»
LIFO NEWSROOM
Explainer: Γιατί η Nvidia αξίζει περισσότερο από την Apple και την Tesla μαζί

Explainer / Γιατί η Nvidia αξίζει περισσότερο από την Apple και την Tesla μαζί

Η Nvidia δεν έχει oρατή παρουσία στην καθημερινότητα των περισσότερων ανθρώπων, όμως χωρίς την τεχνολογία της, πολλές από τις συσκευές και τις υπηρεσίες που σήμερα αποκαλούμε «έξυπνες» δεν θα ήταν εφικτές
LIFO NEWSROOM