Εξεταστική για Τέμπη - Τερεζάκης: «Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα, δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη ταυτόχρονα»

Εξεταστική για Τέμπη - Τερεζάκης: «Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα» Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

«Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα» είπε ο μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης κατά την κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή για το δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο Παναγιώτης Τερεζάκης επισήμανε πως μέσα σε πέντε λεπτά παραβιάστηκαν εννέα φορές, βασικοί κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, «ένθεν και ένθεν». Στα 44 χρόνια που είμαι στον σιδηρόδρομο, δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη ταυτόχρονα σε μία βάρδια, συμπλήρωσε κατά την κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη.

Στη συνέχεια, είπε ότι είχε δώσει προσωπικά εντολή για να υπάρχει δυνατότητα χάραξης δρομολογίου στον σταθμό της Λάρισας, αναφερόμενος στην προηγούμενη θητεία του ως σύμβουλος διοίκησης στον ΟΣΕ, πριν αναλάβει επικεφαλής του οργανισμού, μετά το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Όπως είπε, ο σταθμάρχης Λάρισας είχε προνοήσει να ζητήσει τη γραμμή ανόδου για την επιβατηγή αμαξοστοιχία και είχε λάβει ενημέρωση από την σταθμάρχη Νέων Πόρων για την κίνηση της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στη γραμμή καθόδου. Ωστόσο, όπως εκτίμησε, κάτι πρέπει να τράβηξε την προσοχή του, και δεν έκανε χάραξη δρομολογίου, έστω και χειροκίνητα, ενώ δεν είδε τον πίνακα που εμφάνιζε τις θέσεις των κλειδιών αλλαγής γραμμών.

Σχετικά με τον μηχανοδηγό, ο Παναγιώτης Τερεζάκης στην κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη είπε ότι από τη στιγμή που οδηγήθηκε σε τροχιά που δεν ήταν εντεταλμένος, όφειλε να σταματήσει την αμαξοστοιχία. Είπε επίσης, ότι μάλλον είχε αντιληφθεί ότι πήγαινε διαγώνια, αλλά στη σχετική συνομιλία του με τον σταθμάρχη, δεν ακούστηκε η «μαγική λέξη» ότι «με οδηγείς στη γραμμή καθόδου».

Αποκαλύψεις Τερεζάκη στην εξεταστική για τα Τέμπη - Θα ταξίδευε με την αμαξοστοιχία IC62

Στη συνέχεια, είπε ότι ο τοπικός πίνακας έδινε στον σταθμάρχη τις ίδιες δυνατότητες με την τηλεδιοίκηση, σε μικρότερο μήκος γραμμής, σημειώνοντας ότι η σύγκρουση έγινε εκτός εμβέλειας και της τηλεδιοίκησης που υπήρχε μέχρι το 2019. Επισήμανε επίσης τη φράση από το πόρισμα «Γεραπετρίτη» σύμφωνα με την οποία, «οι διατάξεις τηλεδιοίκησης δεν συνιστούν εγκαταστάσεις ασφαλείας».

Στην κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη αποκάλυψε -εμφανώς συγκινημένος- ότι είχε εισιτήριο για να ταξιδέψει, και μάλιστα στην καμπίνα της μηχανοδήγησης, με την αμαξοστοιχία IC62, τη βραδιά του δυστυχήματος.

Αφηγήθηκε επίσης, ότι σε ηλικία 9 ετών, το 1968, γλύτωσε ο ίδιος και η οικογένειά του, από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Δερβένι Κορινθίας. Αυτό αποτέλεσε το έναυσμα να ασχοληθώ με τον σιδηρόδρομο και ορκίστηκα να μην αφήσω να ξανασυμβεί, και δυστυχώς συνέβη.

Απαντώντας σε ερωτήσεις για τη σύμβαση 717, είπε ότι ήταν αρμοδιότητας της ΕΡΓΟΣΕ και ότι το χρέος του ιδίου ήταν να προσπαθεί για την επιτάχυνση του έργου μέσω της ταχείας έκδοσης των σχετικών αδειών από τον ΟΣΕ, ενώ στην ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Μ. Αποστολάκη, για τον εάν, 4 χρόνια (από την πυρκαγιά στη θέση Ζάχαρη) επαρκούν για την ανάταξη της τηλεδιοίκησης, είπε ότι θα μπορούσαν να είναι επαρκή, αν και, όπως σημείωσε, η θέση Ζάχαρη δεν ήταν στην περιοχή του ατυχήματος.

Σημειώνεται ότι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλης Κόκκαλης επέκρινε τον μάρτυρα, ότι ανέφερε επακριβώς τις ευθύνες του σταθμάρχη, αλλά δεν είπε «κουβέντα» για τη συμβολή των συστημάτων ασφαλείας στην αποτροπή της σύγκρουσης.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης: «Τι είναι πιο χρήσιμο, η «παράδοση της κατάληψης» ή η εξασφάλιση στέγης για οικονομικά αδύναμους σπουδαστές;»

Πολιτική / Μητσοτάκης: «Τι είναι πιο χρήσιμο, η "παράδοση της κατάληψης" ή η εξασφάλιση στέγης για οικονομικά αδύναμους σπουδαστές;»

Το σχόλιο του πρωθυπουργού για το Final Four, για τις προβλέψεις της Κομισιόν για την ελληνική οικονομία αλλά και τα πανεπιστήμια, στην καθιερωμένη κυριακάτικη ανάρτησή του
LIFO NEWSROOM
«Η Δύση πυροβόλησε τα πόδια της με τον πόλεμο στην Ουκρανία»

Lifo Videos / «Η Δύση πυροβόλησε τα πόδια της με τον πόλεμο στην Ουκρανία»

Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με τον συγγραφέα, δημοσιογράφο και διευθυντή του SLpress.gr, Σταύρο Λυγερό, για τις βαθύτερες διαστάσεις της σύγκρουσης Ρωσίας - Ουκρανίας, το ενεργειακό σκάκι και την προπαγάνδα, τη θέση της Ευρώπης, τη στάση της Ελλάδας, τον ρόλο της Κίνας και την επιστροφή του Τραμπ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρουλάκης για Τέμπη: Τη Δευτέρα κατατίθεται η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική

Πολιτική / Ανδρουλάκης για Τέμπη: Τη Δευτέρα κατατίθεται η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική

Κατηγόρησε την κυβέρνηση για συγκάλυψη, φέρνοντας ως παράδειγμα την καταψήφιση της πρότασης διερεύνησης υπουργικής ευθύνης στην υπόθεση της σύμβασης 717, παρά την αναφορά σχετικής δικογραφίας από την ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη
LIFO NEWSROOM
«Η Ελλάδα πρέπει να φτιάξει τα τρένα, τελεία»

LiFO politics / «Η Ελλάδα πρέπει να φτιάξει τα τρένα, τελεία»

Η νέα εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Αλεξάνδρα Σδούκου συζητά με τη Βασιλική Σιούτη για τα θέματα της πολιτικής επικαιρότητας και εξηγεί γιατί «οι γυναίκες πολλές φορές χρειάζεται να καταβάλουν παραπάνω προσπάθεια για να αποδείξουν την αξία τους».
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Βασιλική Σιούτη για Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Lifo Videos / Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Από τα αναπάντητα ερωτήματα γύρω από την υπόθεση των Τεμπών, μέχρι τη στασιμότητα του ΠΑΣΟΚ και την παρουσία της Ζωής Κωνσταντοπούλου και του Στέφανου Κασσελάκη στην πολιτική σκηνή – Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με την υπεύθυνη του πολιτικού ρεπορτάζ της LIFO Βασιλική Σιούτη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η Ελλάδα βιώνει πολιτικές συνθήκες που δεν έχει ξαναζήσει»

LiFO politics / Έχουμε τελικά αντιπολίτευση, ή όχι;

Ο δημοσιογράφος Χάρης Ιωάννου συζητά με τη Βασιλική Σιούτη για το αν τελικά έχουμε αντιπολίτευση, για την ιδιαίτερη πολιτική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, καθώς και για τις προκλήσεις του πολιτικού ρεπορτάζ.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ