Ρόμαν Πολάνσκι: «Ο Γουάινστιν είχε ξεκινήσει την καμπάνια εναντίον μου κι από τότε τα media με παρουσιάζουν σαν τέρας»

Ρόμαν Πολάνσκι: «Ο Γουάινστιν είχε ξεκινήσει την καμπάνια εναντίον μου κι από τότε τα media με παρουσιάζουν σαν τέρας» Facebook Twitter
Ο Πολάνσκι αρνείται «με τον πιο απόλυτο τρόπο» τις πρόσφατες κατηγορίες της Γαλλίδας ηθοποιού και φωτογράφου Βαλεντίν Μονιέ, περί βιασμού και ξυλοδαρμού της.
1

Σε μια αποκαλυπτική συνέντευξή του, ο Ρομάν Πολάνσκι δηλώνει μεταξύ άλλων ότι ο κατηγορούμενος για σωρεία σεξουαλικών εγκλημάτων, μεγαλοπαραγωγός του Χόλιγουντ, Χάρβεϊ Γουάινστιν ήταν εκείνος που ξεκίνησε να αναμοχλεύει την υπόθεση βιασμού της 13χρονης Σαμάνθα Γκέιμερ από τον σκηνοθέτη το 1977 στο σπίτι του Τζακ Νίκολσον.

Ξεκινώντας την συνέντευξή του στο Paris Match, αρνείται «με τον πιο απόλυτο τρόπο» τις πρόσφατες κατηγορίες της Γαλλίδας ηθοποιού και φωτογράφου Βαλεντίν Μονιέ, περί βιασμού και ξυλοδαρμού της στο σαλέ του στην Ελβετία το 1975 όταν εκείνη ήταν 18 χρονών. Η Μονιέ είχε δηλώσει επίσης ότι της είχε δώσει και κάποιο χάπι πριν από τον βιασμό της.

«Προφανώς δεν θυμάμαι τίποτα γιατί όλα είναι ψέματα. Η κατηγορία του βιασμού προφανώς δεν είναι αρκετή πια, πρέπει να μου καταλογίζονται και επιπλέον βιαιοπραγίες. Δεν χτυπάω γυναίκες».

Στη συνέχεια της συνέντευξης στράφηκε κατά του Χάρβεϊ Γουάινστιν, του περιβόητου μεγαλοπαραγωγού του Χόλιγουντ που κατηγορείται για σωρεία σεξουαλικών εγκλημάτων. Σύμφωνα με τον Πολάνσκι, ο Γουάινστιν ήταν εκείνος που ξεκίνησε μια «καμπάνια ψιθύρων» εναντίον του προκειμένου να σαμποτάρει την πορεία του «Πιανίστα» προς τα βραβεία Όσκαρ του 2003 και να ενισχύσει τις πιθανότητες της δικής του ταινίας, του μιούζικαλ «Σικάγο».

«Εκείνος ήταν που άρχισε να σκαλίζει ξανά την υπόθεση με την Σαμάνθα Γκέιμερ, για κάτι που είχε συμβεί 26 χρόνια πριν και δεν ενδιέφερε κανέναν πλέον», δήλωσε ο Πολάνσκι στο περιοδικό.

Τελικά, «Ο Πιανίστας» κέρδισε τρία Όσκαρ (σκηνοθεσίας, διασκευασμένου σεναρίου και πρώτου ανδρικού ρόλου), και το «Σικάγο» έξι, ανάμεσά τους και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

«Εκείνος ήταν που άρχισε να σκαλίζει ξανά την υπόθεση με την Σαμάνθα Γκέιμερ, για κάτι που είχε συμβεί 26 χρόνια πριν και δεν ενδιέφερε κανέναν πλέον», δήλωσε ο Πολάνσκι στο περιοδικό.

Ο Ρόμαν Πολάνσκι είχε αποδεχτεί καταρχάς την κατηγορία της αποπλάνησης ανηλίκου, επιχειρώντας να γλιτώσει από χειρότερες κατηγορίες αλλά μετά την προφυλάκισή του, φοβούμενος ότι γρήγορα θα κατέληγε πίσω στη φυλακή, απέδρασε από τις ΗΠΑ και ζήτησε καταφύγιο στο Παρίσι, όπου διαμένει έκτοτε.

Πριν από μερικούς μήνες, κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ της Βενετίας όπου η τελευταία ταινία του που έχει τίτλο «Κατηγορώ» (και θέμα την πολύκροτη Υπόθεση Ντρέιφους), απέσπασε το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών, ο Πολάνσκι προκάλεσε έντονες αντιδράσεις όταν σύγκρινε τον εαυτό του με τον ήρωα της ταινίας, τον εβραίο αξιωματικό του γαλλικού στρατού που είχε καταδικαστεί και φυλακιστεί αδίκως στα τέλη του 19ου αιώνα.

Ρόμαν Πολάνσκι: «Ο Γουάινστιν είχε ξεκινήσει την καμπάνια εναντίον μου κι από τότε τα media με παρουσιάζουν σαν τέρας» Facebook Twitter
Ο Πολάνσκι με τους δικηγόρους του στην Αμερική το 1977

Μιλώντας στο Paris Match, επιμένει ότι ο μόνος λόγος που βγαίνει να υπερασπιστεί τον εαυτό του είναι για χάρη της γυναίκας του, της Γαλλίδας ηθοποιού Εμανουέλ Σενιέ, και των παιδιών του:

«Εδώ και τόσα χρόνια, τα media προσπαθούν να με παρουσιάσουν σαν τέρας. Έχω συνηθίσει τα ψέματα, έχω γίνει χοντρόπετσος πλέον. Αλλά για την Εμανουέλ και τα παιδιά μου, το μαρτύριο είναι ατέλειωτο. Δεν περνάει μέρα που να μην τους προσβάλλει ή να μην τους απειλήσει κάποιος στα social media».

«Το 1977 έκανα ένα λάθος που το πληρώνει ακριβά η οικογένειά μου σχεδόν μισό αιώνα μετά. Τα media υιοθετούν οποιαδήποτε ψευδή κατηγορία, όσο αστήρικτη κι αν είναι. Είναι σαν μια κατάρα που επιστρέφει ξανά και ξανά και δεν μπορώ να κάνω τίποτα γι' αυτό».

Όσο για την Σαμάνθα Γκέιμερ, η οποία πρόσφατα είχε δηλώσει ότι διατηρεί σποραδική επικοινωνία με τον σκηνοθέτη μέσω e-mail, ο Πολάνσκι λέει στην συνέντευξή του ότι έχει υποφέρει πολύ περισσότερα από τον Τύπο παρά από οτιδήποτε κι αν της είχε κάνει εκείνος: «Τόσο η ίδια όσο και η οικογένειά της υπέφεραν εξαιτίας μου και συνεχίζουν να υποφέρουν ασχέτως εμού».

Πολιτισμός
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όζι Όζμπορν: Όλα όσα έγιναν στο μεγάλο φινάλε των Black Sabbath

Πολιτισμός / Όζι Όζμπορν: Όλα όσα έγιναν στο μεγάλο φινάλε των Black Sabbath

Η συναυλία «Back To The Beginning» χαρακτηρίστηκε ως η "τελευταία υπόκλιση" για τον άνθρωπο που θεωρείται ο «πατέρας» του heavy metal έπειτα από αρκετά χρόνια προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένης της νόσου του Πάρκινσον
LIFO NEWSROOM
Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Πολιτισμός / Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Το συγκρότημα επανενώθηκε επί σκηνής έπειτα από 16 χρόνια - Ένα σετ γεμάτο ύμνους της βρετανικής μουσικής, πάθος, χιούμορ και η αγκαλιά που περίμεναν όλοι
LIFO NEWSROOM
Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Πολιτισμός / Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Για πρώτη φορά, επιστήμονες κατόρθωσαν να αποκωδικοποιήσουν το πλήρες DNA ενός ανθρώπου που έζησε στις απαρχές της αιγυπτιακής πολιτισμικής ιστορίας, φέρνοντας στο φως εκπλήξεις για τις γενετικές καταβολές των πρώτων κατοίκων της κοιλάδας του Νείλου
LIFO NEWSROOM
Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα προσθήκη στο franchise του Jurassic World, η επανέκδοση του «Cool Hand Luke» και μια κωμωδία με τον δημοφιλή Γάλλο κωμικό ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM