ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ένα περιστατικό κακοποίησης που μόλις συνέβη στη Φωκίωνος Νέγρη

Ένα περιστατικό κακοποίησης που μόλις συνέβη στη Φωκίωνος Νέγρη Facebook Twitter
5

Σε μια γεμάτη κόσμο Φωκίωνος Νέγρη οι ιδιοκτήτες καφέ έχουν πιάσει ένα αλλοδαπό αγόρι. Το σπρώχνουν, του ρίχνουν χαστούκια και το ταρακουνάνε.

Μια γυναίκα τους ζητάει το λόγο και της λένε ότι έκλεψε το κινητό μιας "Ελληνίδας γιαγιάς". Όταν επιμένει και διαμαρτύρεται ότι τίποτα δεν δικαιολογεί να χτυπάνε ένα παιδί, ο τραμπούκος 60ρης κινείται απειλητικά προς το μέρος της και την στριμώχνει στο κάγκελο του παρτεριού όπου βρίσκομαι φωνάζοντας "φύγε καριόλα, ξεκουμπίσου πουτάνα που θα μου πεις και τι θα κάνω με τους κωλορουμάνους" και άλλα τέτοια.

Όταν παρεμβαίνω και του λέω ότι ούτε την γυναίκα μπορεί να βρίζει ούτε το παιδί να χτυπάνε, εκείνος προσπαθεί να με "συνετίσει" και ο γιος του χώνει αρχικά το παιδί στο μαγαζί τους. 


— Αν δηλαδή χτυπούσε τη μάνα σου τι θα έκανες;


—Μα δεν χτύπησε κανέναν, έκλεψε ένα κινητό. 


—Αν το έκανε αυτό στη μάνα σου, δεν θα το κοπάναγες; Έχουμε γεμίσει τέτοιους και θα τους πιάνουμε την κουβέντα;


—Ό,τι κι αν κάνει ένα παιδί, δεν σου επιτρέπει κανείς να το χτυπάς, κράτησε το και κάλεσε την αστυνομία.


—Την καλέσαμε.


—Ωραία, θα περιμένω κι εγώ λοιπόν την Αστυνομία να τους πω ότι το χτυπήσατε.


—Άντε γαμήσου, μωρή καριόλα!


Ο γιος του εκείνη τη στιγμή βγάζει το παιδάκι από το μαγαζί και το διώχνει, κακήν κακώς.


"Ό,τι και να κάνουμε πάντα θα βρεθεί μια αγάμητη να τους υπερασπιστεί", λέει ξαναμπαίνοντας στην καφετέρια του.


Η κυρία καθώς φεύγει μου λέει χαμηλόφωνα, "Μην μπλέξεις παραπάνω, είναι χρυσαυγίτες." 


Και κάπως έτσι βρίσκεσαι να γράφεις βιωματικά στάτους που αν διάβαζες από άλλους (λόγω και της χρονικής συγκυρίας) θα πίστευες πως είναι ψεύτικα. 

5

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

2 σχόλια
...μα, γιατί να πιστέψουμε ότι είναι ψεύτικα;είναι τόσο εκτός πραγματικότητος αυτό που περιγράφεται; ή μήπως δεν υπάρχουν αρκετοί θερμοκέφαλοι, χρυσαυγουλήτες (με την βούλα ή ανεπίσημοι) ή μη χρυσαυγουλήτες, σ΄αυτήν την πόλη;
Υποβάλατε μήνυση στο οικείο ΑΤ ή που να μπλέκεις τώρα;Ξέρετε ο δημόσιος λόγος φέρνει ευθύνες στη δημόσια σφαίρα. Άλλο μια συζήτηση που κάνουμε με φίλους άλλο ένα ηθικοπλαστικό δημοσιογραφικό πόνημα που περιγράφει αυτόφωρα ποινικά αδικήματα.
Επειδή ακριβώς συμφωνώ μαζί σας στο ότι ο δημόσιος λόγος συνεπάγεται ευθύνες, θα παραβώ την θέση μου να μην ξεκινώ διάλογο σε σχόλια με αναγνώστες της Lifo.Καταρχάς, όπως ίσως αντιλαμβάνεστε από τα τυπογραφικά λάθη και την κατάληξη του κειμένου, δεν πρόκειται για άρθρο αλλά για παράθεση του τι συνέβη στην προσωπική μου σελίδα στο Facebook. Όταν το μέσο με το οποίο συνεργάζομαι με ρώτησε αν θα είχα αντίρρηση να αναρτηθεί στο site συμφώνησα θεωρώντας πως θα γίνει αντιληπτό ακριβώς όπως γράφτηκε, ως περιγραφή μιας άκρως δυσάρεστης και τρομακτικής σκηνής σε έναν πολυσύχναστο χώρο όπου σχεδόν κανείς δεν μίλησε προς υπεράσπιση ενός παιδιού που -ότι κι αν είχε κάνει- δεν επιτρέπεται να το ξυλοφορτώνουν δύο ενήλικες. Προφανώς έσφαλλα, αλλά αυτή είναι η εξήγηση μου ως προς το σκέλος του «ηθικοπλαστικού δημοσιογραφικού πονήματος».Τώρα θα σας απαντήσω ως προς το αν υπέβαλλα μήνυση για αυτόφωρα ποινικά αδικήματα. Καταρχάς δεν είμαι δικηγόρος, δεν γνωρίζω ποια αδικήματα είναι αυτόφωρα αλλά θα υποθέσω ότι αναφέρεστε στις σφαλιάρες που έδωσαν στο παιδί. Όταν λοιπόν είπα ότι θα περιμένω να έρθει η αστυνομία που δήθεν είχαν καλέσει για την κλοπή, το έβγαλαν άμεσα από το μαγαζί τους και το έδιωξαν. Κι εκείνο το έβαλε στα πόδια, γιατί να έμενε άλλωστε; Μέσα στην ταραχή μου σκέφτηκα πως να καλέσω εγώ την αστυνομία για να καταγγείλω τον ξυλοδαρμό ενός άφαντου παιδιού μάλλον δεν θα είχε κάποιο αποτέλεσμα. Και τώρα που το σκέφτομαι ψύχραιμα πάλι εικάζω πως είχα δίκιο, ίσως όμως εσείς να γνωρίζετε κάτι παραπάνω από εμένα. Σε ότι αφορά την υποβολή μήνυσης για εξύβριση προς το πρόσωπο μου ομολογώ πως δεδομένου του ότι κινούμαι εκεί καθημερινά και οι άνθρωποι αυτοί δεν το έχουν σε τίποτα να επιτεθούν και να εκφοβίσουν, δεν το θεώρησα σώφρον. Καθώς ούτε ηρωίδα νιώθω, ούτε είμαι πλούσια κληρονόμος ώστε να μπορώ να επωμιστώ τα κόστη μιας δίκης και της προσωπικής μου προστασίας ώσπου να δεήσει η ελληνική δικαιοσύνη να αποφανθεί (αν λάβουμε υπόψιν την καθυστέρηση της σε δίκες ομοϊδεατών τους για απείρως σοβαρότερα αδικήματα) πιστεύω πως δικαίως πήρα αυτή την απόφαση. Όπως κι εσείς φυσικά δικαιούστε να με κρίνετε.Τέλος, επιτρέψτε μου να πω ότι αν ο στόχος μου ήταν η εντυπωσιοθηρία θα υποκρινόμουν ότι υπήρξα μάρτυρας της εν ψυχρώ δολοφονίας που συνέβη εχθές το βράδυ στη Φωκίωνος μόλις τρία στενά πιο κάτω.
Α. Δεδομένων των συνθηκών φρονω ότι ούτε εγώ θα υπέβαλα μήνυση.Β. Δεδομένων των συνθηκών δεν θα δημοσίευα στο fb το συμβάν πόσω δε μάλλον δεν θα έδινα την συγκατάθεση μου να δημοσιευθεί ένα status ως άρθρο αν η δουλειά μου ήταν να δημοσιεύω άρθρα και όχι status. Αλλά αυτά τα λέω και πιστεύω εγώ.Γ. Η δικαιοσύνη είναι αργή. Τελεία. Δεν κοιτάει τις ιδέες των κατηγορούμενων.Δ. Προφανώς δικαιούσθε να πράττετε κατά το υμετερο δοκούν και πιστεύειν.Ε. Όλοι επιλέγουμε εντυπωσιο-θηρια. Το ζήτημα για έναν που γράφει δημοσίως είναι να αναγνωρίζει τις αιτίες, όχι τα αποτελέσματα.Ειλικρινά ζητώ συγγνώμη αν δεν ήμουν ευπρεπής ή ευγενής, το λέω διότι διαπίστωσα μια ενόχληση. Αν και πάλι δεν κατάλαβα καλά εκ νέου απολογουμαι.
Για λόγους ευκρίνειας και αποφυγής παρεξηγήσεων.Διορθώσατέ με αν σφάλλω αλλά εσείς νομίζω ότι προτιμάτε την εντυπωσιοθηρία που αφορά την ΧΑ και όχι την απόλυτη αίσθηση ανομίας μέσα στην οποία εντάσσεται τόσο η ΧΑ (ΧΑ εν προκειμένω = τραμπούκικη και άνομη συμπεριφορά με χαρακτηριστικά αυτοδικίας) όσο και η κλοπή του κινητού από τον νεαρό Ρουμάνο. Κοιτάτε το δέντρο και όχι το δάσος. Δεν θα σας έκανε ποτέ εντύπωση να ανεβάσετε στο fb ένα status στο οποίο θα περιγράφατε πώς ένας νεαρός αλλοδαπός έκλεψε ένα κινητό. Είδηση είναι η (ποινικά κολάσιμη) αντίδραση. Όχι η (ποινικά κολάσιμη) δράση.Πιστεύετε ότι από όλη την ανομία που υπάρχει μόνο αυτή που αφορά στην ΧΑ είναι άξια μνείας. Όχι ότι μετανάστες δεύτερης γενιάς παραμένουν κοινωνικά ανένταχτοι με βασική ευθύνη της πολιτείας (υπενθυμίζεται ότι Ρουμάνοι σκοτώσαν και τον Κουμανταρέα στη Φωκίωνος), όχι ότι ένα πιτσιρίκι ωθείται στην κλοπή με βασική ευθύνη της οικογένειάς του, όχι ότι μπράβοι αλλησκοτώνονται εν μέση οδώ με βασική ευθύνη της αδρανούς πολιτείας, όχι ότι συγκεκριμένες γειτονιές έχουν οδηγηθεί στην γκετοποίηση λόγω της παντελούς έλλειψης μεταναστευτικής πολιτικής της αδρανούς πολιτείας με την συνεπικούρηση μιας πολύ μάχιμης μερίδας συμπολιτών μας που a priori πιστεύει ότι μετανάστης = απόλυτο καλό. Αρκεί να πούμε τη λέξη "Χρυσή Αυγή" για να κερδίσουμε κλικ από ένα κοινό που είναι μπετόν αρμέ και το οποίο θα συμφωνούσε με οτιδήποτε κατά της ΧΑ, ποσώ δε μάλλον όταν φερόμενοι ΧΑίτες μιλάνε άσχημα και βαράνε ένα ανήλικο.Αλλά, ξέρετε, της γειτονιάς είμαι κι εγώ, κι όταν αρχές - μέσα της δεκαετίας του ενενήντα είχε αρχίσει η εξάπλωση του φαινομένου της ΧΑ οι μισοί από τους εδώ αναγνώστες ήταν αγέννητο. Ήταν τότε που ο Καρατζαφέρης, όντας στη ΝΔ, έταζε υφυπουργείο στην ΧΑ.Το γεγονός ότι η ΧΑ είναι μια συμμορία εγκληματιών δεν συνεπάγεται ότι οι λόγοι που οδήγησαν στην άνοδό της δεν υπάρχουν. Όποιος το παραβλέπει αυτό βοηθάει στην εδραίωση της δύναμής της.Είναι ζοφερό, απαίσιο και παράνομο να πλακώνεις στο ξύλο έναν πιτσιρικά αυτοδικώντας. Αυτό δεν σηκώνει υποσημείωση ή αστερίσκο. Παράλληλα, είναι αντιαισθητικό να παρουσιάζεται η δημόσια καταγγελία αυτονόητων πραγμάτων με τον πιο λαϊκίστικο και αναποτελεσματικό τρόπο ως κάτι καλό ή προχωρημένο. Νομίζω ότι δημοσίως πρέπει να λέμε κάτι παραπάνω, κάτι λίγο πιο βαθύ, από το "κακοί ΧΑίτες βαράνε ανήλικο και μιλάνε άσχημα". Αυτά είναι για να βλογάμε τα γένια μας.Αν κάποιος μισεί την ΧΑ πρέπει να βοηθήσει να εξαλειφθούν οι αιτίες που τη δυνάμωσαν, όχι να περιγράφει το ίδιο το φαινόμενο της ΧΑ. Αυτές οι αιτίες είναι η ατιμωρησία, η ανομία, η πεποίθηση αυτοδικίας που έχουν πολλοί πολίτες πλέον καθώς η αστυνομία απουσιάζει (σ.σ. αυτοί που είναι a priori υπέρ των μεταναστών συνήθως μισούν την αστυνομία), η διάρρηξη του κοινωνικού ιστού ΚΑΙ λόγω της αρρύθμιστης και απρογραμμάτιστης μετανάστευσης, η ανεργία, ο άκριτος δικαιωματισμός σε βάρος της βούλησης της πλειοψηφίας . Αυτά είναι αντικείμενα συζήτησης και ανάλυσης με τα οποία κάποιος δύναται να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει. Διότι όλοι απεχθάνονται τραμπούκους που βαράνε ένα παιδί και βρίζουν περαστικούς.Αν μου επιτρέπετε, δεν είναι σκοπός μου να σας κρίνω. Αυτό ας το κάνει ο αρχισυντάκτης σας. Σκοπός μου είναι να σας κάνω αποτελεσματικότερη κατά της ΧΑ και των φαινομένων ανομίας που την γέννησαν. Να μην μπερδεύετε το αίτιο με το αιτιατό. Η ΧΑ είναι αιτιατό, όχι αίτιο. Σκοπός μου είναι, αν μπορώ, να δημιουργήσω γόνιμη συζήτηση αντί της διατύπωσης, με βαρύγδουπο ύφος, αυταπόδεικτων αληθειών με τις οποίες συμφωνούνε όλοι.Αν αυτό ακούγεται επηρμένο, ειλικρινά, δεν με απασχολεί.Κανείς δεν ανέφερε ή δεν υπαινίχθηκε ότι το άρθρο-status αναφέρει ψεύδη.Ζητώ συγγνώμη αν κατέστην δυσάρεστος καθώς και για την κατάχρηση χώρου.