Ελεγκτικό Συνέδριο: Τα δημόσια έργα στην Ελλάδα καθυστερούν 2,5 φορές περισσότερο από την αρχική εκτίμηση

Ελεγκτικό Συνέδριο: 2,5 φορές περισσότερο από την αρχική εκτίμηση καθυστερούν τα δημόσια έργα στην Ελλάδα Facebook Twitter
Φωτ: Eurokinissi
0

Για καθυστερήσεις που ξεπερνούν κατά 2,5 φορές περισσότερο το χρόνο που είχε αρχικά εκτιμηθεί και για παρατάσεις που αφορούν περίπου τα δύο τρίτα των συνολικών έργων, κάνει λόγο στην τελευταία του έκθεση του Ελεγκτικό Συνέδριο

Στην έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναφέρονται δύο περιπτώσεις καθυστερήσεων της εταιρείας «ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.». Ο έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου διενεργήθηκε σε 24 φορείς και διεξήχθη από 1η Γενάρη 2017 έως 31 Μαρτίου 2021. Έτυχαν επεξεργασίας 1.162 δημόσια έργα που είχαν ανατεθεί κατόπιν δημόσιου διαγωνισμού.

Μεταξύ των 24 φορέων που ελέχθησαν, είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι εταιρείες ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε., ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε., ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., οι Περιφέρειες Αττικής, Θεσσαλίας και Πελοποννήσου, δήμοι, κλπ.

Σύμφωνα με το πόρισμα ελέγχου, «διαπιστώθηκαν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις κατά την εκτέλεση των δημοσίων έργων. Χορηγήθηκαν παρατάσεις στα δύο τρίτα του συνόλου των έργων (σε 779 από τα 1.162 έργα), ενώ η εκτέλεση των έργων αυτών διήρκησε κατά μέσο όρο 2,5 φορές περισσότερο από όσο είχε αρχικά εκτιμηθεί».

Κατά την έκθεση πάντα, «οι φορείς κατά κανόνα αποδέχονται τα αιτήματα παράτασης των αναδόχων και δεν αναζητούν την τυχόν ευθύνη τους για την επέλευση των καθυστερήσεων και δεν προκύπτει ότι η επίβλεψη των έργων ασκείται με την ενδεδειγμένη επιμέλεια», ενώ «η χορήγηση των παρατάσεων δεν αιτιολογείται με επάρκεια αλλά στερεοτυπικά», αναφέρει η έκθεση.

Παράλληλα, από το Ελεγκτικό Συνέδριο, διαπιστώθηκε σε ορισμένες περιπτώσεις ότι δεν είχαν εκπονηθεί πριν από τη δημοπράτηση του έργου κάποιες από τις απαιτούμενες μελέτες.

Στην συνέχεια, το Ελεγκτικό Συνέδριο υπογραμμίζει ότι «σε έργο αναβάθμισης σιδηροδρομικής γραμμής, η μη εκπόνηση πριν από τη δημοπράτηση, μελέτης πυροπροστασίας και μελέτης εφαρμογής κυκλοφοριακής εξασφάλισης ασφαλούς κυκλοφορίας συρμών, προκάλεσε καθυστέρηση 5 μηνών».

Ακόμη, η έκθεση αναφέρεται σε καθυστερήσεις, καθώς «δεν είχαν εκτελεσθεί οι απαιτούμενες προκαταρκτικές εργασίες πριν από τη δημοπράτηση του έργου, ενώ σε πολλές περιπτώσεις, τα έργα δημοπρατήθηκαν χωρίς να έχουν εκδοθεί οι απαιτούμενες άδειες και εγκρίσεις».

Ενδεικτικά αναφέρεται έργο αναβάθμισης σιδηροδρομικής γραμμής, «το οποίο εκτελέστηκε σε συνέχεια διαλυθείσας εργολαβίας και σημειώθηκε σημαντική καθυστέρηση μέχρι να ολοκληρωθεί η καταγραφή των εκτελεσθεισών, με τη διαλυθείσα σύμβαση, εργασιών, ενώ παρουσιάστηκαν προβλήματα και κατά τη διαδικασία ανάληψης και αξιοποίησης των υλικών της υπηρεσίας που θα ενσωματώνονταν στο έργο».

Τέλος, αναφέρει το Ελεγκτικό Συνέδριο, ότι «παρά τις καθυστερήσεις στα έργα συνεχίζονταν οι χρηματοδοτήσεις, ανεξάρτητα αν προϋπόθεση της χρηματοδότησης ήταν η ολοκλήρωση του έργου».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


 

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπόθεση Κολωνού: «Ζητώ συγγνώμη που δε μίλησα από την αρχή, φοβόμουν» δηλώνει η 12χρονη

Ελλάδα / Υπόθεση Κολωνού: «Ζητώ συγγνώμη που δε μίλησα από την αρχή, φοβόμουν» δηλώνει η 12χρονη

«Πήγαινα στην πλατεία με το ποδήλατο μου, όπως όλα τα παιδιά της γειτονιάς. Μακάρι να μην είχε εμφανιστεί ποτέ αυτό το τέρας μπροστά μου. Όμως εμφανίστηκε» εξηγεί το παιδί, λίγο πριν την απόφαση της Δικαιοσύνης
NEWSROOM