Όσοι χρησιμοποιούν μετρό θα έχουν σίγουρα έρθει αντιμέτωποι με ανθρώπους που στριμώχνονται πίσω τους για να περάσουν τις πύλες ελέγχου, αλλά ίσως πρόσεξαν και το πόσο πιο συχνοί είναι πλέον οι έλεγχοι κομίστρου ακριβώς πριν από αυτές.

 

Οι λεγόμενοι «τζαμπατζήδες του μετρό» έρχονται όμως πλέον αντιμέτωποι με πιο αυστηρούς και συχνούς ελέγχων κομίστρου σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Στο Σύνταγμα σχεδόν κάθε μέρα υπάρχουν πολύωροι έλεγχοι ενώ ήδη σε κάποιους σταθμούς ο χρόνος κλεισίματος των πυλών έχει μειωθεί αισθητά.

 

Οι έλεγχοι έχουν αυξηθεί και μάλιστα από τις 18 Φεβρουαρίου έως τις 23 Μαρτίου σε έντεκα σταθμούς του τραμ και ορισμένες συμπληρωματικές γραμμές των ΟΣΥ πολλαπλασιάστηκαν.

 

Τη μείωση στον χρόνο κλεισίματος των πυλών στα μέσα σταθερής τροχιάς εφαρμόζει ήδη ο ΟΑΣΑ, με στόχο τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής  σε τρεις σταθμούς -Συντάγματος, Συγγρού-Φιξ και Νεραντζιώτισσας.

 

Σε αυτούς τους σταθμούς ο χρόνος για να περάσει κανείς από τις πύλες είναι πλέον 5 δευτερόλεπτα, αλλά σύντομα ο χρόνος θα μειωθεί και στις πύλες των υπολοίπων σταθμών του συστήματος της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες).

 

Κατά τις πληροφορίες που μεταδίδει το Εθνος, ήδη διεξάγονται δοκιμές ακόμα μικρότερου χρόνου σε άλλους σταθμούς, προκειμένου να οριστικοποιηθεί η βέλτιστη διάρκεια. 

 

Στόχος είναι να μειωθεί το φαινόμενο της ταυτόχρονης εισόδου ή εξόδου από τους σταθμούς περισσότερων του ενός επιβατών.

 

Το φαινόμενο είναι διεθνές, καθώς είναι χαρακτηριστικό το βίντεο από σταθμό του μετρό στη Βαρκελώνη όπου με την επικύρωση ενός εισιτηρίου πέρασαν την πύλη 25 επιβάτες.

 

Πόσο μένουν ανοιχτές οι πύλες σε άλλες χώρες

 

Ο μέσος χρόνος απόκρισης των πυλών στους σταθμούς του μετρό σε ευρωπαϊκές πόλεις σπανίως ξεπερνά τα 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ μόνο στη Μεγάλη Βρετανία φτάνει περίπου τα 2,7 δευτερόλεπτα. Υπολογίζεται μάλιστα ότι στον χρόνο των 2,5 δευτερολέπτων περνούν περίπου 28-30 άτομα ανά λεπτό.

 

Στην Ιαπωνία, τη χώρα που έχει τοποθετήσει τέτοιες θύρες από το 1990, όπου οι πύλες μένουν ανοιχτές μόνο για 1,5 δευτερόλεπτο, αλλά στην περίπτωση που περνά επιβάτης με βαλίτσα, το φωτοκύτταρο μπορεί να τις κρατήσει ανοιχτές.

 

Σε αρκετές πόλεις του εξωτερικού οι πύλες που έχουν τοποθετηθεί διαθέτουν τουρνικέ, το οποίο όμως ορισμένες φορές δημιουργεί προβλήματα, σύμφωνα με τους ειδικούς, κυρίως σε όσους μεταφέρουν αποσκευές, καθώς και σε όσους μετακινούνται με παιδιά, ποδήλατα ή κατοικίδια.

 

Πρόβλημα με τα ΑμεΑ δεν υπάρχει, δεδομένου ότι στα περισσότερα συστήματα μετρό οι πύλες για την είσοδο των ατόμων με αναπηρικό αμαξίδιο παραμένουν ανοιχτές.

 

Το προφίλ και συνήθεις δικαιολογίες του τζμαπατζή


Σύμφωνα με τα στατιστικά, οι τζαμπατζήδες της Αθήνας  είναι νέοι άντρες από 18 έως 25 ετών, οι οποίοι προβάλλουν ως συνηθέστερες δικαιολογίες το γεγονός ότι πιστεύουν πως δεν θα τους πιάσουν ή ότι μετακινούνται μόνο για λίγες στάσεις, ενώ λιγότεροι αναφέρουν οικονομικούς λόγους.

 

 

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr