Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για την παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» της Ραφίκα Σαουίς

Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για την παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» της Ραφίκα Σαουίς Facebook Twitter
Η διασκευή μεταφέρει το έργο στη σύγχρονη πολιτική σκηνή ενός δυτικού κράτους, όπου, στο τέλος του πολέμου, όλοι έρχονται αντιμέτωποι με τη ματαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας
0

Η Ελληνίδα δημιουργός, ηθοποιός και σκηνοθέτρια Ραφίκα Σαούις, μετά την επιτυχία της διεθνούς περιοδείας του έργου της Europeana το 2019 σε συμπαραγωγή με την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, η οποία στέφθηκε με τη διάκριση καλύτερης δραματουργίας και σκηνοθετικής πρότασης της Υποτροφίας Ίψεν στα επίσημα Βραβεία Ίψεν της Νορβηγίας το 2019, παρουσιάζει, έπειτα από πρόσκληση του Οργανισμού La MaMa Experimental Theatre Club, φέτος τον Νοέμβριο για πρώτη φορά, στις ΗΠΑ το νέο της έργο «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος», βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Αισχύλου.

Το La Mama παρουσιάζει σε διασκευή, σκηνοθεσία και ερμηνεία της Ραφίκας Σαουίς μια νέα σύγχρονη απόδοση της αρχαίας τραγωδίας, κατά την οποία ο «Αγαμέμνων» αναπαρίσταται ως ένα πολιτικό θρίλερ που εκτυλίσσεται στο σήμερα.  Τη δημιουργική ομάδα συμπληρώνουν ο εικαστικός Μιχάλης Αργυρού, ο μουσικός Μανώλης Μανουσάκης, ο media και documentary artist Αστέρης Κούτουλας, η Γερμανίδα δραματουργός Isabella Sedlak και οι ηθοποιοί Μάνος Βακούσης, Κρις Ραντάνοφ, Σαμουήλ Ακινόλα. Πρόκειται για έναν διάλογο με στοιχεία ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας (Docu-Fiction).

Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για την παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» της Ραφίκα Σαουίς Facebook Twitter
Το έργο ξαναβλέπει την ιστορία από τα μάτια της Κλυταιμνήστρας. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Η διασκευή μεταφέρει το έργο στη σύγχρονη πολιτική σκηνή ενός δυτικού κράτους, όπου, στο τέλος του πολέμου, όλοι έρχονται αντιμέτωποι με τη ματαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Το έργο ξαναβλέπει την ιστορία από τα μάτια της Κλυταιμνήστρας. Και εδώ η Κλυταιμνήστρα δεν είναι ο εκδικητής, αλλά ο εγκλωβισμένος άνθρωπος που προσπαθεί να σπάσει τον τοίχο της πραγματικότητας που έχει δημιουργήσει για τον εαυτό του. Κι όταν θα προσπαθήσει να αντισταθεί, θα μεταμορφωθεί σε στιγματισμένη, θα γίνει θύμα και θήραμα και θα θυσιαστεί, ως άλλη Ιφιγένεια, στο όνομα της «δικαιοσύνης» που ισοπεδώνει τα πάντα.

Η σκηνοθεσία υιοθετεί την προσέγγιση του cinematic theatre, όπου οι σκηνικές δράσεις αποτελούν την τρίτη διάσταση της ταινίας που παρακολουθούμε μέσω προτζέκσιον. Η Ραφίκα Σαουίς και οι συνεργάτες της έφτιαξαν μια αυτόνομη κινηματογραφική ταινία που λειτουργεί ως παράλληλη και συγχρονισμένη στη ζωντανή περφόρμανς αφήγηση. Η ταινία που ακολουθεί επί σκηνής τη σόλο περφόρμανς της Ραφίκα Σαούις, ενσωματώνει στοιχεία από την πραγματικότητα του σύγχρονου πολέμου και παρουσιάζεται με εξαιρετικούς ηθοποιούς στην οθόνη, δημιουργώντας ένα μεγάλο χορικό. Ο Μάνος Βακούσης στον ρόλο του Αγαμέμνονα, Αίγισθος ο Κρις Ραντάνοφ,  ο Σαμουήλ Ακινόλα ως Κήρυκας και η Ραφίκα Σαουίς ως Κλυταιμήστρα.

Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για την παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» της Ραφίκα Σαουίς Facebook Twitter
Το La Mama παρουσιάζει σε διασκευή, σκηνοθεσία και ερμηνεία της Ραφίκας Σαουίς μια νέα σύγχρονη απόδοση της αρχαίας τραγωδίας, κατά την οποία ο «Αγαμέμνων» παρουσιάζεται ως ένα πολιτικό θρίλερ που εκτυλίσσεται στο σήμερα. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Η παράσταση παρουσιάζεται για δυο εβδομάδες στο ιστορικό La MaMa της Νέας Υόρκης, ένα θέατρο με μεγάλη ιστορία και παράδοση στην έρευνα της αρχαίας τραγωδίας και στη σύγχρονη σκηνική αντιμετώπισή της, από την ιδρύτριά του, κορυφαία δημιουργό του σύγχρονου αμερικανικού θεάτρου και τακτική επισκέπτρια των Δελφών Ellen Stewart (1919- 2011).

Μετά την πρεμιέρα στις ΗΠΑ θα ξεκινήσει η παγκόσμια περιοδεία της παράστασης. Στην Ελλάδα αναμένεται να παρουσιαστεί στο Θέατρο Ακροπόλ.

Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για την παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» της Ραφίκα Σαουίς Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας
Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για την παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» της Ραφίκα Σαουίς Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για την παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» της Ραφίκα Σαουίς Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Σύλληψη, σκηνοθεσία και ερμηνεία: Ραφίκα Σαουίς
Ηθοποιοί: Μάνος Βακούσης (Αγαμέμνων), Ραφίκα Σαουίς (Κλυταιμνήστρα), Κρις Ραντάνοφ (Αίγισθος), Σαμουήλ Ακινόλα  (Κήρυκας), Rada (Κασσάνδρα), Ιωάννα Αγγελίδη (κορυφαία χορού)
Χορός: , Αντιμάντο  Παύλος, Aμπατζόγλου Γεωργία, Μπριάνας Θανάσης, Άκης Καραγιάννης , Αγγέρου Κουλουλία, Δήμος Λόλας, Κωνσταντίνος Μιχαλάς, Αγγελική Παπαδημητρίου, Άννυ Θεοδούλου, Μιχάλης Θεοδωράκης, Ιωάννα Ζέρβα, Ελένη Ζαφείρη, Μουσταφά

 
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκίνησαν τα λαμπρά εγκαίνια του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου - Live η τελετή δίπλα στις Πυραμίδες της Γκίζας

Πολιτισμός / Ξεκίνησαν τα λαμπρά εγκαίνια του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου - Live η τελετή δίπλα στις Πυραμίδες της Γκίζας

Πάνω από 100.000 εκθέματα, ανάμεσά τους ο θησαυρός του Τουταγχαμών, φιλοξενούνται στο μεγαλύτερο μουσείο παγκοσμίως αφιερωμένο αποκλειστικά σε έναν πολιτισμό
LIFO NEWSROOM
Εβραίοι κληρονόμοι μηνύουν Ίδρυμα Γουλανδρή και Met για πίνακα του Βαν Γκογκ που λεηλάτησαν οι ναζί

Πολιτισμός / Εβραίοι κληρονόμοι μηνύουν Ίδρυμα Γουλανδρή και Met για πίνακα του Βαν Γκογκ που λεηλάτησαν οι ναζί

Ο πίνακας εκτίθεται σήμερα στο μουσείο του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στην Αθήνα - Οι κληρονόμοι ζητούν την επιστροφή του πίνακα και αποζημίωση αντίστοιχη με τη σημερινή αγοραία αξία του έργου
LIFO NEWSROOM
Λούβρο: Κανένα ίχνος από τα κλεμμένα κοσμήματα – Πέντε νέες συλλήψεις για τη ληστεία του αιώνα

Πολιτισμός / Λούβρο: Κανένα ίχνος από τα κλεμμένα κοσμήματα – Πέντε νέες συλλήψεις για τη ληστεία του αιώνα

Παρά τις νέες συλλήψεις, οι ειδικοί εκτιμούν ότι τα κοσμήματα πιθανότατα έχουν ήδη αποσυναρμολογηθεί, ώστε να διατεθούν παράνομα στην αγορά πολύτιμων λίθων
LIFO NEWSROOM
Roisin Murphy

Πολιτισμός / Η μουσικός Róisín Murphy αφαιρέθηκε από φεστιβάλ στην Κωνσταντινούπολη μετά από τρανσφοβική ανάρτηση

Στην ανάρτησή της, η Murphy δημοσίευσε ένα γράφημα που, όπως ισχυρίστηκε, δείχνει «μεγάλη πτώση» στον αριθμό των νέων που αυτοπροσδιορίζονται ως τρανς ή μη δυαδικά άτομα
LIFO NEWSROOM