Το πορτρέτο ενός Γερμανο-Εβραίου γιατρού που έγινε ενεργός σε έναν κύκλο διανοούμενων που αντιστέκονται κρυφά στους Ναζί έχει γίνει αποδεκτό για το αντί φόρου από το αγγλικό κράτος και θα εκτεθεί στις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης στο Λονδίνο και του Ινστιτούτου Καλών Τεχνών Barber στο Μπέρμιγχαμ. Πρόκειται για το πορτραίτο του Ferdinand Mainzer του ζωγράφου Lovis Corinth που το φιλοτέχνησε το 1899.

 

Ο Ferdinand Mainzer (1871–1943) ήταν Γερμανο-Εβραίος γυναικολόγος και συγγραφέας ιστορικών βιβλίων. Στη δεκαετία του 1890 εργάστηκε στην κλινική του Βερολίνου του γυναικολόγου Leopold Landau. Μετά από τραυματισμό στο χέρι δεν μπορούσε πλέον να κάνει χειρουργική επέμβαση, στράφηκε στο γράψιμο για την αρχαιότητα. Η βιογραφία του για τον Ιούλιο του Καίσαρα μεταφράστηκε στα γαλλικά και τα αγγλικά και σημείωσε μεγάλη επιτυχία και λέγεται ότι ενέπνευσε το αμερικανικό θεατρικό συγγραφέα και το βιβλίο του μυθιστοριογράφου Thornton Wilder το 1948, TheIdes of March.

 

Ο Mainzer ήταν στενός φίλος του καθολικού ιερέα Friedrich von Erxleben, ο οποίος ήταν μέλος του Solf Circle, των διανοούμενων που συμμετείχαν στην αντίσταση ενάντια στον ναζισμό.

 

Ο πίνακας προσφέρθηκε ως μέρος του σχεδίου AiL, που δημιουργήθηκε το 1910, και επιτρέπει στα πολιτιστικά αντικείμενα να αφεθούν ως κληρονομιά στο έθνος ως τρόπος αντιστάθμισης ή διακανονισμού των λογαριασμών φόρου κληρονομιάς.

 

Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένα αντικείμενο έχει εκχωρηθεί σε δύο συλλογές και το έργο θα εμφανίζεται εκ περιτροπής μεταξύ Λονδίνου και Μπέρμιγχαμ.

 

Ο πίνακας του Mainzer - με το τέλεια περιποιημένο μουστάκι, τα υψωμένα φρύδια και το βλέμμα γεμάτο σκεπτικισμό μέσα από το pince-nez φωτίζει έναν άνδρα με μια συναρπαστική ιστορία. Πρωτοπόρος τους ιατρικούς κύκλους στις αρχές του 20ου αιώνα, ο γιατρός με μεγάλο προσωπικό κίνδυνο ήταν ανάμεσα στους οργανωτές της αντίστασης κατά των ναζί. Κατάφερε και έφτασε στο Λος Άντζελες, αποτελώντας μέρος μιας αυξανόμενης γερμανόφωνης κοινότητας ομογενών που περιλάμβανε τον συγγραφέα Thomas Mann και τον σκηνοθέτη Max Reinhardt, ενώ τα περισσότερα από τα μέλη αυτού του κύκλου εκτελέστηκαν το 1944 μετά από προδοσία.

 

Ο Mainzer πέθανε το 1943 και το πορτρέτο του το κληρονόμησε η εγγονή του Gisela Stone. Υπήρχε κρεμασμένο στο σπίτι της στο Λονδίνο μέχρι το θάνατό της το 2016. Όσο για τον ζωγράφο που φιλοτέχνησε το έργο, αυτό είναι το πρώτο του που αποκτά η Εθνική Πινακοθήκη.