Πέθανε ο σκηνοθέτης του διαβόητου «Cannibal Holocaust», Ruggero Deodato

Πέθανε ο σκηνοθέτης του διαβόητου «Cannibal Holocaust», Ruggero Deodato Facebook Twitter
0

Πέθανε σε ηλικία 83 ετών ο Ιταλός σκηνοθέτης της περιβόητης ταινίας τρόμου του 1980, Cannibal Holocaust, Ruggero Deodato.

Ο Deodato είχε μια μακρά καριέρα στον κινηματογράφο και έδρασε σε διάφορα είδη, αλλά έμεινε γνωστός για τη φρικιαστική ταινία τρόμου του, η οποία απαγορεύτηκε σε πολλές χώρες και μάλιστα είχε ως αποτέλεσμα να δικαστεί για τη δολοφονία των ηθοποιών του.

Το Cannibal Holocaust ήταν ταινία-πρωτοπόρος του είδους των ψευδοντοκιμαντέρ. Υποτίθεται ότι ήταν το υλικό που ανακτήθηκε από την αποστολή ενός αμερικανικού κινηματογραφικού συνεργείου στη ζούγκλα του Αμαζονίου.

Πέθανε ο σκηνοθέτης του διαβόητου «Cannibal Holocaust», Ruggero Deodato Facebook Twitter
Ο Ruggero Deodato

Η ταινία έγινε διαβόητη για την πραγματική βία κατά των ζώων, συμπεριλαμβανομένων των δολοφονιών πιθήκων και ενός κοάτι on screen, καθώς και για τις απεικονίσεις ακραίας βίας και βασανιστηρίων.

Λιγότερο από 15 ημέρες μετά την κυκλοφορία της στην Ιταλία, η ταινία κατασχέθηκε από τους τοπικούς δικαστές και ο Deodato κατηγορήθηκε για απρεπή συμπεριφορά και φόνο μετά από ένα άρθρο που ισχυριζόταν ότι ορισμένοι από τους θανάτους στην ταινία ήταν πραγματικοί.

Οι κατηγορίες για φόνο αποσύρθηκαν όταν ο Deodato παρουσίασε τους φερόμενους ως νεκρούς ηθοποιούς στο δικαστήριο, αλλά καταδικάστηκε για κακοποίηση των ζώων. Η απόφαση άλλαξε το 1984.

Η ταινία αφού κυκλοφόρησε σε βιντεοκασέτα το 1982, απαγορεύτηκε σε αρκετές χώρες, μεταξύ αυτών και τη Βρετανία. Τελικά δόθηκε άδεια και επανακυκλοφόρησε το 2001 με πέντε λεπτά κομμένο υλικό, και το 2011 κυκλοφόρησε ξανά, με όλες τις περικοπές εκτός από μια σκηνή 15 δευτερολέπτων που απεικόνιζε τον θάνατο ενός ζώου.

Μιλώντας στον Guardian το 2011, ο Deodato υπερασπίστηκε τις σκηνές κακοποίησης των ζώων. «Στα νιάτα μου, μεγαλώνοντας, περνούσα πολύ χρόνο κοντά σε ζώα και, επομένως, έβλεπα συχνά τη στιγμή του θανάτου τους. Ο θάνατος των ζώων, αν και αφόρητος – ειδικά σε μια σημερινή αστική νοοτροπία – συνέβαινε πάντα προκειμένου να τροφοδοτήσουν τους χαρακτήρες της ταινίας ή το συνεργείο, τόσο στην ιστορία όσο και στην πραγματικότητα» είχε πει τότε.

Όπως είχε πει ο ίδιος η ταινία ήταν εμπνευσμένη από την εμπειρία της τρομοκρατίας στην Ιταλία τη δεκαετία του 1970. «Ήταν η εποχή των Ερυθρών Ταξιαρχιών. Κάθε βράδυ στην τηλεόραση υπήρχαν πολύ έντονες εικόνες ανθρώπων να σκοτώνονται ή να ακρωτηριάζονται. Και όχι μόνο δολοφονίες. Ενέτειναν τον εντυπωσιασμό των ειδήσεων μόνο και μόνο για να σοκάρουν τον κόσμο».

Γεννημένος στη ιταλική πόλη Potenza, ο Deodato εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη σε μια σειρά ιταλικών ταινιών κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, συμπεριλαμβανομένων των cult γουέστερν του Sergio Corbucci, Django και Ringo and His Golden Pistol.

Στη συνέχεια έγινε σκηνοθέτης με κωμωδίες, περιπέτειες με εγκλήματα και μιούζικαλ, στο ενεργητικό του.

Μεταξύ αυτών και το αστυνομικό θρίλερ του 1976 Live Like a Cop, Die Like a Man, της ταινίας τρόμου του 1977 The Last Cannibal World και το διαβόητο Cannibal Holocaust.

Μετά τη φήμη του τελευταίου, ο Deodato συνέχισε στο ίδιο μοτίβο με το θρίλερ The House on the Edge of the Park, με έμπνευση από το Last House on the Left του Wes Craven.

Μετά από αυτό ήρθαν ταινίες όπως η σπλάτερ ταινία Body Count, με τον βετεράνο Αμερικανό ηθοποιό Charles Napier, και το θρίλερ The Washing Machine.

Ο Deodato εμφανίστηκε σε ρόλο καμέο στο Hostel Part II το 2007, όπου υποδύθηκε έναν κανίβαλο. Η πιο πρόσφατη δουλειά του ήταν στην ταινία του 2019 Deathcember.

Με πληροφορίες του Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πολιτισμός / Μενδώνη από Ουάσινγκτον: «Ο Πολιτισμός αποτελεί συνδετική και ενοποιητική δύναμη ανάμεσα στις δύο χώρες»

Η Λίνα Μενδώνη είχε για δεύτερη φορά συνάντηση εργασίας με τον ανώτερο αξιωματούχο του αμερικάνικου υπουργείου Εξωτερικών για θέματα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης Δρ Darren Beattie
LIFO NEWSROOM
Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Πολιτισμός / Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Η επίδειξη Métiers d’Art, που η Chanel παρουσιάζει κάθε Δεκέμβριο σε κάποιον εντυπωσιακό προορισμό, από την Ιαπωνία μέχρι τη Σενεγάλη, είναι αφιερωμένη στα ιστορικά ατελιέ που έχει εντάξει στο δυναμικό της για να διατηρήσει ζωντανή την παραδοσιακή τεχνική
LIFO NEWSROOM
Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Πολιτισμός / Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Η εξέλιξη της τέχνης από τον ιμπρεσιονισμό έως την ποπ αρτ ξεδιπλώνεται μέσα από έργα 45 κορυφαίων δημιουργών της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, συνθέτοντας ένα μοναδικό και συναρπαστικό εικαστικό πανόραμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Μαλλουρής: An Evening Botanist

Πολιτισμός / An Evening Botanist: Θεραπεία, επιθυμία και απόλαυση σε μια έκθεση

Στην έκθεση An Evening Botanist ο Ανδρέας Μαλλουρής εξετάζει πώς διαφορετικές πρακτικές που συνδέονται με τη θεραπεία, τη σωματική επιθυμία και την απόλαυση, ενεργοποιούν υλικότητες και μέσω αυτών, το κοινωνικό σώμα. Η έκθεση αναπτύσσεται στο όριο ανάμεσα στο χειρουργικό και το ερωτικό, μεταφέροντας κλινικές διαδικασίες σε ένα γλυπτικό λεξιλόγιο.
LIFO NEWSROOM
Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» που αφήνει τους θεατές συγκλονισμένους, η τελευταία παράσταση του Μάικλ Κέιν και της Γκλέντα Τζάκσον, μια ελληνική διασκευή της «Χριστουγεννιάτικης Ιστορίας» και μια ιρλανδική ιστορία ενηλικίωσης, υποψήφια για βραβείο LUX, στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Σταύρος Ξαρχάκος: Η δήλωσή του υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι αναφορικά με την περιοδεία αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι

Πολιτισμός / Σταύρος Ξαρχάκος: «Η συζήτηση για τις συναυλίες πρέπει να τελειώνει εδώ - Τα υπόλοιπα είναι απλώς κουτσομπολιό»

Η δήλωση του Σταύρου Ξαρχάκου υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι, ο οποίος αντιδρά νομικά στην περιοδεία-αφιέρωμα στον πατέρα του, χωρίς την άδειά του
LIFO NEWSROOM