«Παράφορα: Ακροβατώντας στο λεμονοδάσος του Κοσμά Πολίτη»: Η νέα παράσταση της bijoux de kant

Παράφορα: Ακροβατώντας στο λεμονοδάσος του Κοσμά Πολίτη Facebook Twitter
Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη
0

Η bijoux de kant, μετά το «Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα» (2016) βασισμένο στο μυθιστόρημα του Ι. Κονδυλάκη «Η πρώτη αγάπη» και «Τα δάση στα γόνατα» (2019) βασισμένο στο μυθιστόρημα του Π. Μάτεσι «Ο Παλαιός των ημερών», συναντιέται για τρίτη φορά με τον Άκη Δήμου ολοκληρώνοντας την «τριλογία του έρωτα» με το έργο «Παράφορα: Ακροβατώντας στο Λεμονοδάσος του Κοσμά Πολίτη».

Γραμμένο και τοποθετημένο στην ανάστατη Ελλάδα του Μεσοπολέμου από έναν εμβληματικό πεζογράφο της γενιάς του ’30, το νεωτερικό για την εποχή του και μοντέρνο μέχρι σήμερα «Λεμονοδάσος» του Κοσμά Πολίτη, δεν είναι παρά ο φευγαλέος χώρος μιας ουτοπίας όπου το ερωτικό πάθος διασταυρώνεται με τις πολλαπλές ματαιώσεις του.

Παράφορα: Ακροβατώντας στο λεμονοδάσος του Κοσμά Πολίτη Facebook Twitter
Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη

Η Βίργκω, ο Παύλος και η Λήδα μοιράζουν τις μέρες και τις νύχτες τους στην Αθήνα και στον Πόρο, κρυμμένοι πίσω από λόφους και κύματα, φύλλα και κλαδιά, υπαρξιακές αγωνίες, τυραννικούς ψιθύρους και υπόρρητες υποσχέσεις, προορισμένες εσαεί να μείνουν ανεκπλήρωτες. Μια αισθηματική – και λίγο πένθιμη - ιστορία που αναπτύσσεται σε χρόνο και τόπο ενός συγκεκριμένου παρελθόντος διαφεύγοντας, ωστόσο, συνεχώς και γνέφοντας παρήγορα προς το χαοτικό μας παρόν.

Στο ερώτημα γιατί το «Λεμονοδάσος» (και γιατί σήμερα), η απάντηση έρχεται αυθόρμητα: Γιατί το έργο είναι κάτι παραπάνω από μια γοητευτική ερωτική ιστορία. Γιατί ο έρωτας δεν γερνάει, πολλαπλασιάζεται και ακούγεται πάντα στα αυτιά μας σαν το κλάμα ενός νεογέννητου. Γιατί είναι ο αρχαιότερος μάρτυρας όλων. Ζητήματα φύλου, ταυτότητας και σεξουαλικού προσανατολισμού αναδύονται σε μια ιστορία που εκτυλίσσεται μέσα στο βίαιο τοπίο της αστικοποίησης των αρχών του 20ου αιώνα.

Η bijoux de kant βουτάει βαθιά μέσα στις έννοιες της κανονικότητας, της ατομικότητας, της αστικής αποξένωσης και του συνανήκειν. Μέσα από αυτό το δάσος όπου ηχούν σειρήνες πολέμου, η bijoux de kant μιλά για τον πρωτόγονο μύθο της ανθρώπινης ύπαρξης, την ενατένιση του σύμπαντος και τα αρχετυπικά σύμβολα που κρύβονται υπό τη λογικοφάνεια του αστικού πολιτισμού.

Η παράσταση «Παράφορα» ανεβαίνει στον νέο θεατρικό χώρο H.ug (Human underground) art space (Μελιταίων 14, Άνω Πετράλωνα).

Παράφορα: Ακροβατώντας στο λεμονοδάσος του Κοσμά Πολίτη Facebook Twitter
Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη

Σκηνοθετικό Σημείωμα

«Λεμονοδάσος, η ιστορία μιας ζωής. Το “Λεμονοδάσος” είναι ο μέγας δρυμός της παιδικής μας ηλικίας. Είναι το δάσος όπου ανακαλύπτει κανείς την κρυφή σημασία των ονομάτων, τον τόπων και των πράξεων. Είναι το ξέφωτο όπου οδηγούν οι μύθοι. Είναι το μονοπάτι που ακολουθεί κανείς για να λύσει τα μυστήρια των δικών του συμβόλων. Να αποκωδικοποιήσει τα αρχέτυπα. Η Βίργκω, ο Παύλος και η Λήδα εκφράζουν την αγωνία του σύγχρονου ανθρώπου να κατανοήσει όσα συμβαίνουν γύρω του. Να κατανοήσει την πηγή της επιθυμίας του και την ακατάληπτη ορμή του για ζωή.»

Παράφορα: Ακροβατώντας στο λεμονοδάσος του Κοσμά Πολίτη Facebook Twitter
Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη
Παράφορα: Ακροβατώντας στο λεμονοδάσος του Κοσμά Πολίτη Facebook Twitter
Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη
Παράφορα: Ακροβατώντας στο λεμονοδάσος του Κοσμά Πολίτη Facebook Twitter
Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη

Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Σκηνικά- κοστούμια: Νίκος Παπαδόπουλος
Φωτισμοί:  Κυριάκος Πετρίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Γεωργία Παλιούρα
Σύμβουλος δραματολογίας: Ασημένια Ευθυμίου
Συντονισμός παραγωγής:  Γιώργος Παπαδάκης
Φωτογραφίες: Εβίτα Σκουρλέτη
Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble
Παίζουν: Αδελαΐδα Κατσιδέ, Νίκος Κουκάς, Ηλέκτρα Μπαρούτα

H.ug (Human underground) art space: Μελιταίων 14, Άνω Πετράλωνα
Ώρες και ημέρες παραστάσεων: 24 Νοεμβρίου - 30 Δεκεμβρίου, κάθε Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00.

Το θεατρικό έργο «Παράφορα» του Άκη Δήμου θα κυκλοφορήσει από τις Εκδόσεις Σοκόλη στα βιβλιοπωλεία και στον χώρο H.ug (Human underground).

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θα αποσυρθώ μόνο όταν καρφώσουν το καπάκι στο κουτί μου» - Ο Όζι έφυγε, το μεγαλύτερο κεφάλαιο της metal κλείνει

Πολιτισμός / «Θα αποσυρθώ όταν καρφώσουν το καπάκι στο φέρετρό μου» - Ο Όζι έφυγε, το μεγαλύτερο κεφάλαιο της metal κλείνει

«Δεν έχετε ιδέα πώς αισθάνομαι, σας ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου» - Έτσι αποχαιρέτησε το κοινό του 17 ημέρες πριν πεθάνει
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΡΛΗ
Λαμπερή η 82η Μόστρα: Κλούνεϊ, Λάνθιμος και Ρόμπερτς στο επίκεντρο του Φεστιβάλ Βενετίας

Πολιτισμός / Λαμπερό το 82ο Φεστιβάλ Βενετίας: Κλούνεϊ, Λάνθιμος και Τζούλια Ρόμπερτς στο επίκεντρο της φετινής Μόστρα

Μεταξύ των τίτλων που διεκδικούν τον Χρυσό Λέοντα είναι το «Frankenstein» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο καθώς και το πολιτικό θρίλερ «The Wizard of the Kremlin» του Ολιβιέ Ασαγιάς, με τον Τζουντ Λο στον ρόλο του Βλαντίμιρ Πούτιν και τον Πολ Ντάνο ως επικοινωνιακό του σύμβουλο
LIFO NEWSROOM
Το «Lilo & Stitch» είναι η πρώτη χολιγουντιανή ταινία που έφτασε το $1 δισ. στο φετινό box office

Πολιτισμός / Το «Lilo & Stitch» είναι η πρώτη χολιγουντιανή ταινία που έφτασε το $1 δισ. στο φετινό box office

«Είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα των υπερμεγέθων αποδόσεων που μπορεί να αποκομίσει η Disney από τους κινηματογράφους με το σωστό έργο την κατάλληλη στιγμή» σχολιάζει το Variety
LIFO NEWSROOM