Το «Μέσα» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, δώδεκα χρόνια μετά, στο Μέγαρο Μουσικής

Το Μέσα του Δημήτρη Παπαϊωάννου,  δώδεκα χρόνια μετά, στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Μαριλένα Σταφυλίδου
0

Το «Μέσα» του Δημήτρη Παπαϊωάννου παρουσιάζεται παράλληλα με τις παραστάσεις του «INK», στην Αίθουσα Banquet του Μεγάρου Μουσικής.

Πρόκειται για ένα video installation, ένα μονοπλάνο της εξάωρης θεατρικής παράστασης που ανέβηκε την άνοιξη του 2011 στο θέατρο Παλλάς. Οι επισκέπτες είναι ελεύθεροι να παρακολουθήσουν όση ώρα θέλουν, να καθίσουν όπου θέλουν, να φύγουν και να ξαναγυρίσουν όσες φορές θέλουν.

«Το "Μέσα" έχει στόχο να σε κάνει να “χαθείς” και να ξαναβρείς τον εαυτό σου», γράφει ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, που είχε ανεβάσει στο διαδίκτυο ελεύθερα την εξάωρη παράσταση μέσα στην πανδημία.

Πρόκειται για ένα έργο που ανακυκλώνεται μέσα στον εαυτό του, και ενώ χρησιμοποιεί τα ίδια ακριβώς υλικά, τα συνθέτει με τρόπους που δεν επαναλαμβάνονται ποτέ. Στο επίκεντρο της εξάωρης παράστασης - περφόρμανς, ένα υπνοδωμάτιο που μετατρέπει τον ιδιωτικό χώρο σε δημόσιο.

Στην οθόνη 30 ερμηνευτές επί έξι ώρες ζωντανεύουν τις συνθέσεις του «Μέσα». Έξι ώρες παράσταση χωρίς αρχή, μέση, τέλος, μια παράσταση-περφόρμανς, ένα τοπίο απλών, καθημερινών, ιδιωτικών κινήσεων σε αυτό το εκτεθειμένο σε κοινή θέα δωμάτιο.

Οι κινήσεις ξεδιπλώνονται, επαναλαμβάνονται, αραιώνουν και συσσωρεύονται σε μία φαντασία αμέτρητων δυνατοτήτων. Το «Μέσα» είναι μία ανοιχτή σύνθεση που βρίσκεται εκεί και προτείνει στον θεατή να φτιάξει τη δική του σύνθεση παίρνοντας όποτε θέλει, όσο θέλει.

Το Μέσα του Δημήτρη Παπαϊωάννου,  δώδεκα χρόνια μετά, στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Μαριλένα Σταφυλίδου
Το Μέσα του Δημήτρη Παπαϊωάννου,  δώδεκα χρόνια μετά, στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Μαριλένα Σταφυλίδου
Το Μέσα του Δημήτρη Παπαϊωάννου,  δώδεκα χρόνια μετά, στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Μαριλένα Σταφυλίδου

Επί σκηνής:
Πάνος Αθανασόπουλος, Θανάσης Ακκοκαλίδης, Παυλίνα Ανδριοπούλου, Νατάσα Αρέθα, Νίκος Δραγώνας, Ευάγγελος Ζαρκάδας, Μανόλης Θεοδωράκης, Μιχάλης Θεοφάνους, Κωνσταντίνος Καρβουριάνης, Γιώργος Καφετζόπουλος, Αμαλία Κοσμά, Ελευθερία Λαγουδάκη, Ευριπίδης Λασκαρίδης,  Κωσνταντίνος Μαραβέλιας, Γιώργος Ματσκαρης, Σάββας Μπαλτζής, Γιάννης Νικολαΐδης, Ίλια Ντετσάβες-Πόγκα, Χρήστος Παπαδόπουλος, Γιάννης Παπακαμμένος, Σιμος Πατιερίδης, Ηλίας Ραφαηλίδης, Καλλιόπη Σιμου,  Διογένης Σκαλτσάς, Δρόσος Σκώτης, Συμεών Τσακίρης, Σοφία Τσιαούση, Altin Huta, Tadeu Liensenfeld

Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Δημήτρης Παπαϊωάννου
Σκηνικός Σχεδιασμός: Δημήτρης Θεόδωροπουλος - Σοφία Ντώνα
Μουσική Σύνθεση: Κ. Βήτα
Ηχητικός Σχεδιασμός: Κ. Βήτα - Κωνσταντίνος Μιχόπουλος

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM
Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Πολιτισμός / Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Από το "In the Mood for Love" μέχρι το "Get Out" και το "Mad Max: Fury Road", η λίστα που παρουσίασαν οι New York Times συγκεντρώνει τις πιο επιδραστικές ταινίες των τελευταίων 24 ετών, όπως τις ψήφισαν εκατοντάδες δημιουργοί, ηθοποιοί και κριτικοί σε όλο τον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Πολιτισμός / Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Ο «σκοτεινός μάγος της μόδας» ξεδιπλώνει την 30ή πορεία του με μια αναδρομική έκθεση που περιλαμβάνει από τα φθαρμένα υφάσματα μέχρι τα κοστούμια με βάτες τύπου Φρανκενστάιν και το γλυπτό που παρουσιάζει τον ίδιο να ουρεί
LIFO NEWSROOM