Η Nan Goldin αποκάλυψε τον εθισμό της στο Oxycontin και πως θα κυνηγήσει ισχυρή οικογένεια της φαρμακοβιομηχανίας

Η Nan Goldin αποκάλυψε τον εθισμό της στο Oxycontin και πως θα κυνηγήσει ισχυρή οικογένεια της φαρμακοβιομηχανίας Facebook Twitter
0

Η διάσημη φωτογράφος Nan Goldin εξομολογήθηκε το πώς κατάφερε να γλιτώσει από την τοξικομανία και επιτίθεται στην οικογένεια Sackler μέσα από ένα άρθρο της που δημοσιεύθηκε στο Artforum.

Η οικογένεια των Sackler, γνωστή για τις μεγάλες δωρεές της στον κόσμο της τέχνης  είναι επίσης ιδιοκτήτρια της Purdue Pharma, μιας εταιρείας που παράγει το εξαιρετικά εθιστικό οπιοειδές Oxycontin από το 1996.

Στο άρθρο η Goldin κατηγορεί την οικογένεια ότι είναι «υπεύθυνη για την επιδημία» καθώς το φάρμακο έχει από το 1999 προκαλέσει 200.000 θανάτους λόγω εθισμού και υπερβολικής δόσης στις ΗΠΑ.

Εδώ και δύο δεκαετίες, η Purdue Pharma έχει καταβάλει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε πρόστιμα και εξωδικαστικούς συμβιβασμούς σε υποθέσεις σχετικά με του πόσο εθιστικό είναι το Oxycontin.

Ωστόσο, η εταιρεία εξακολουθεί να αρνείται τους ισχυρισμούς που έγιναν εναντίον της και εξακολουθεί να κάνει δωρέες σε ιδρύματα όπως το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, το Old Vic Theatre, το Royal Opera House και πολλά άλλα.

Κάποιοι κατηγορούν την οικογένεια πως οι δωρεές δεν είναι τίποτα μπροστά στα δισεκατομμύρια που έχει κερδίσει από την πώληση του φαρμάκου.

Η Goldin γράφει: «Ξέπλυναν τα χρήματά τους μέσω των γκαλερί, των μουσείων και των πανεπιστημίων σε όλο τον κόσμο. Τώρα θα πρέπει να πληρώσουν».

«Δεν μπορώ να στέκομαι και να παρακολουθώ μια ακόμη γενιά να εξαφανίζεται», λέει η Nan Goldin.

Στο άρθρο η Goldin αποκαλύπτει ότι η «σχέση» της με το φάρμακο ξεκίνησε αφού της είχε συνταγογραφηθεί για χειρουργική επέμβαση πριν από αρκετά χρόνια και ενώ ζούσε στο Βερολίνο.

«Τρία χάπια ημερησίως μετατράπηκαν σε 18 και σταδιακά άρχισα να εθίζομαι» αναφέρει.

«Όπως και όλοι οι εθισμένοι στα οπιούχα, ο τρομακτικός φόβος μου για την απόσυρση ήταν η καθοδηγητική μου δύναμη» ομολογεί η Goldin. 

Αφού πέρασε δυόμισι μήνες στην αποτοξίνωση τον Ιανουάριο του 2017, η Goldin αποκαλύπτει ότι είναι καθαρή για σχεδόν ένα χρόνο, αλλά κατανοεί τις οδυνηρές δυσκολίες της αποτοξίνωσης από τα ναρκωτικά και λέει ότι η επιστροφή δεν είναι επιλογή.

Και ενώ παραδέχεται ότι ήταν τυχερή που μπορούσε να αντέξει οικονομικά μια καλή κλινική, τονίζει ότι πολλοί δεν είναι σε θέση να το κάνουν.

Η Goldin ανακοίνωσε πως ίδρυσε την ομάδα P.A.I.N. (Prescription Addiction Intervention Now) και σκοπεύει να κυνηγήσει την οικογένεια Sackler ζητώντας να χρηματοδοτήσουν την θεραπεία των εξαρτημένων από  Oxycontin.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πολιτισμός / Μενδώνη από Ουάσινγκτον: «Ο Πολιτισμός αποτελεί συνδετική και ενοποιητική δύναμη ανάμεσα στις δύο χώρες»

Η Λίνα Μενδώνη είχε για δεύτερη φορά συνάντηση εργασίας με τον ανώτερο αξιωματούχο του αμερικάνικου υπουργείου Εξωτερικών για θέματα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης Δρ Darren Beattie
LIFO NEWSROOM
Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Πολιτισμός / Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Η επίδειξη Métiers d’Art, που η Chanel παρουσιάζει κάθε Δεκέμβριο σε κάποιον εντυπωσιακό προορισμό, από την Ιαπωνία μέχρι τη Σενεγάλη, είναι αφιερωμένη στα ιστορικά ατελιέ που έχει εντάξει στο δυναμικό της για να διατηρήσει ζωντανή την παραδοσιακή τεχνική
LIFO NEWSROOM
Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Πολιτισμός / Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Η εξέλιξη της τέχνης από τον ιμπρεσιονισμό έως την ποπ αρτ ξεδιπλώνεται μέσα από έργα 45 κορυφαίων δημιουργών της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, συνθέτοντας ένα μοναδικό και συναρπαστικό εικαστικό πανόραμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Μαλλουρής: An Evening Botanist

Πολιτισμός / An Evening Botanist: Θεραπεία, επιθυμία και απόλαυση σε μια έκθεση

Στην έκθεση An Evening Botanist ο Ανδρέας Μαλλουρής εξετάζει πώς διαφορετικές πρακτικές που συνδέονται με τη θεραπεία, τη σωματική επιθυμία και την απόλαυση, ενεργοποιούν υλικότητες και μέσω αυτών, το κοινωνικό σώμα. Η έκθεση αναπτύσσεται στο όριο ανάμεσα στο χειρουργικό και το ερωτικό, μεταφέροντας κλινικές διαδικασίες σε ένα γλυπτικό λεξιλόγιο.
LIFO NEWSROOM