Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς έκανε 200.000 θεατές στο Glastonbury να σιωπήσoυν για επτά λεπτά

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς έκανε 200.000 θεατές του Glastonbury να σιωπήσoυν για επτά λεπτά Facebook Twitter
Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς με το φόρεμα σε σχήμα συμβόλου ειρήνης / Φωτ: Getty
0

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς κατάφερε να κάνει τους θεατές στο μεγαλύτερο φεστιβάλ της Βρετανίας, το Glastonbury, να σιγήσουν για επτά λεπτά.

Η διάσημη καλλιτέχνις Μαρίνα Αμπράμοβιτς, προσκεκλημένη από τους διοργανωτές του φεστιβάλ Michael και Emily Eavis, οδήγησε 200.000 θεατές σε μια «συνεργασία», όπως την αποκάλεσε, με τίτλο «Επτά λεπτά συλλογικής σιωπής», για να «δούμε πώς μπορούμε να νιώσουμε θετική ενέργεια σε ολόκληρο το σύμπαν» και να λειτουργήσουμε ως προπύργιο ενάντια στη φρίκη του πολέμου και της βίας.

Δεδομένου ότι είχε ανακοινωθεί μόλις μια ημέρα πριν, υπήρχαν εύλογοι φόβοι ότι το κοινό δεν θα συμμετείχε στο πνεύμα της συνεργασίας και ότι μπορεί να κατέληγε να φλυαρεί ή ακόμη και να φωνάζει κατά τη διάρκεια της σιωπής. Αλλά τελικά, πέρα από κάποιες πολύ μεμονωμένες κραυγές και φωνές, ο μόνος ήχος που κινούνταν στο γρασίδι του γηπέδου της σκηνής Pyramid ήταν ο άνεμος που φυσούσε στην κοιλάδα και ο μακρινός θόρυβος από τις παραστάσεις των άλλων σκηνών.

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς φόρεσε ένα ρούχο σε σχήμα συμβόλου ειρήνης, σχεδιασμένο από τον πρώην επικεφαλής σχεδιαστή της Burberry Riccardo Tisci. Στην αρχή της ομιλίας της παραδέχτηκε ότι ήταν «τρομοκρατημένη  επειδή, ως καλλιτέχνης, δεν είχα δει ποτέ στη ζωή μου αυτού του είδους το κοινό. Δεν τραγουδάω, δεν χορεύω. Πρόκειται για ένα μουσικό φεστιβάλ και ότι όλοι θέλετε να περάσετε καλά και να ακούσετε σπουδαία μουσική».

Στη συνέχεια πρόσθεσε «Ο κόσμος βρίσκεται σε πολύ άσχημη κατάσταση. Υπάρχουν πόλεμοι, πείνα, διαμαρτυρίες, δολοφονίες, βία. Αλλά τι συμβαίνει αν δούμε τη μεγάλη εικόνα; Η βία φέρνει περισσότερη βία, οι σκοτωμοί φέρνουν περισσότερους σκοτωμούς, ο θυμός φέρνει περισσότερο θυμό, οι διαδηλώσεις φέρνουν περισσότερες διαδηλώσεις. Εδώ, προσπαθούμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό: πώς να είμαστε στο παρόν, εδώ και τώρα, και πώς μπορούμε πραγματικά όλοι μαζί να δώσουμε άνευ όρων αγάπη ο ένας στον άλλον».

Κάλεσε το κοινό να βάλει τα χέρια του στον ώμο του διπλανού του, να κλείσει τα μάτια του και να βολευτεί, και στη συνέχεια κάλεσε την Emily Eavis να ηχήσει ένα γκονγκ για να ξεκινήσει η παράσταση. «Νομίζω ότι ήταν υπέροχο», δήλωσε η Lucinda, η οποία βρισκόταν στο φεστιβάλ με τη φίλη της Lizzy. «Το έμαθα 30 δευτερόλεπτα πριν αρχίσει. Την λάτρεψα. Αυτό έκανε το δικό μου Glastonbury. Νομίζω ότι ήταν πραγματικά ισχυρό. Τα επτά λεπτά πέρασαν πολύ γρήγορα».

Σε συνέντευξή της στον Guardian πριν από την παράσταση, η Αμπράμοβιτς αναγνώρισε ότι η παράσταση κινδύνευε να αποτύχει. «Είναι ένα μεγάλο ρίσκο, γι' αυτό και είμαι τρομοκρατημένη», είπε. «Θα μπορούσα να αποτύχω εντελώς ή οι άνθρωποι θα μπορούσαν απλώς να καθίσουν. Δεν ξέρω, αλλά θέλω να πάρω το ρίσκο. Η αποτυχία είναι επίσης σημαντική, μαθαίνεις τόσο από την αποτυχία όσο και από την επιτυχία». 

Με πληροφορίες από The Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Ρόμπερτ Πάτινσον, Πανελλήνιον και September 5 από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ρόμπερτ Πάτινσον, Πανελλήνιον και September 5 από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα σάτιρα επιστημονικής φαντασίας του Μπονγκ Τζουν-Χο, το σφιχτοδεμένο δημοσιογραφικό θρίλερ «September 5» και ένα καταπληκτικό ντοκιμαντέρ με αντικείμενο το ιστορικό σκακιστικό καφενείο των Αθηνών ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ