Η Eurovision διχάζει και την Ολλανδία. [Δεν τρωγόμαστε μόνο στην Ελλάδα.]

Η Eurovision διχάζει και την Ολλανδία. [Δεν τρωγόμαστε μόνο στην Ελλάδα.] Facebook Twitter
0

Την περασμένη Κυριακή οι Ολλανδοί ψήφισαν για το τραγούδι που θα τους εκπροσωπήσει στην Eurovision του Ντίσελντορφ φέτος. Κι όπως συμβαίνει και στα καλύτερα τηλεοπτικά σπίτια, την επομένη του εθνικού διαγωνισμού άρχισαν τα όργανα, οι γκρίνιες και οι αλληλοκατηγορίες. Πώς να το κάνουμε, είναι πρόσφορο θέμα για «κράξιμο», αν και συχνά αποτελεί την  εύκολη λύση για όσους κακεντρεχείς θέλουν έτσι απλά, γενικά κι αόριστα, να ξεθυμάνουν. Στην Ελλάδα είναι γνωστό το χόμπυ μερικών που χτυπούν ανελέητα τον θεσμό της Eurovision με απώτερο στόχο να πλήξουν την ίδια την ΕΡΤ.

Οι Ολλανδοί, ενώ στηρίζουν τον διαγωνισμό παραδοσιακά, τα τελευταία χρόνια φαίνεται πως έχουν χάσει το κέφι και τον ενθουσιασμό τους. Είχαν αρκετές αποτυχίες στη σειρά και πολλοί άρχισαν να σκέφτονται το ενδεχόμενο να μην λάβουν μέρος. Οι πιο θερμόαιμοι έριχναν το φταίξιμο στις «νέες» χώρες από την ανατολική Ευρώπη που αλληλουποστηρίζονται σταθερά βγάζοντας έτσι νοκ άουτ τις παραδοσιακές δυτικές χώρες οι οποίες έχουν περάσει κάπως σε δεύτερη μοίρα. Οι πιο ψύχραιμοι διέκριναν ότι για τις αποτυχίες έφταιγε βασικά η επιλογή του τραγουδιού, η έλλειψη πόρων, προθυμίας και δημιουργικότητας από τη μεριά της διοργανώτριας τηλεοπτικής αρχής. Κι έτσι, από το 2009 και μετά η οργάνωση της Ολλανδικής συμμετοχής πέρασε στα χέρια του καναλιού/ομίλου TROS.  Όποιο κανάλι αναλάβει την διοργάνωση της συμμετοχής, αναλαμβάνει και να προβάλει τον εθνικό διαγωνισμό από τη συχνότητα ή τη ζώνη του.

Το κανάλι TROS αποτελεί μέρος του δικτύου δημόσιας τηλεόρασης της Ολλανδίας, το οποίο δίκτυο είναι χωρισμένο σε κανάλια που εξυπηρετούν συγκεκριμένες πολιτικές και θρησκευτικές κοινωνικές ομάδες . Τα κανάλια έχουν συγκεκριμένα μέλη και ανάλογα με το πόσα μέλη έχει το κανάλι των Καθολικών για παράδειγμα, το KRO, θα πάρει και την ανάλογη σε διάρκεια ζώνη. Το σύστημα διαχωρισμού βασίζεται στην έννοια του pillarization και εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες σε χώρες όπως η Ολλανδία αλλά και το Βέλγιο. Για χρόνια την διοργάνωση της ολλανδικής συμμετοχής της Eurovision είχε ο ειδησεογραφικός όμιλος NOS, που επίσης υπάγεται στο δίκτυο δημόσιας τηλεόρασης της χώρας. Από το 2009 και μετά όμως αποφασίστηκε να περάσει η διοργάνωση στο TROS, μήπως και πάρει τα πάνω του το θέμα.

Το TROS δεν είναι ένα δημόσιο κανάλι όπως τα άλλα. Είναι το μόνο που δεν έχει καμιά πολιτική ή θρησκευτική βάση ή κατεύθυνση, αλλά συστάθηκε ως αντιστάθμισμα σε όλα τα υπόλοιπα δημόσια κανάλια και είναι εξαρχής ταγμένο σε ψυχαγωγικού περιεχομένου προγράμματα, τηλεπαιχνίδια αλλά και στην προβολή της παραδοσιακής (φολκ) ολλανδικής μουσικής. Κάπου εδώ εντοπίζεται και το πρόβλημα. Η κριτική που του γίνεται τα τελευταία 2 χρόνια, με αποκορύφωμα τις οργισμένες αντιδράσεις για την επιλογή του φετινού τραγουδιού, είναι ότι ενδιαφέρεται μόνο για τους δικούς του τηλεθεατές και το προφίλ του, χωρίς να υπολογίζει ότι η Eurovision είναι ένα θέμα που θα πρέπει να το δούνε εθνικά.

Το TROS φέτος ανέθεσε απευθείας σε ένα γκρουπ της αρεσκείας του να εκπροσωπήσει τη χώρα. Το γκρουπ λέγεται «3JS» από τα αρχικά των ονομάτων των τριών μελών του που αρχίζουν με το γράμμα «J» . Τους έδωσαν 5 τραγούδια να πουν και, κριτική επιτροπή αλλά και κοινό, ψήφισαν την προηγούμενη Κυριακή κατά πλειοψηφία το κομμάτι «Je Vecht Nooit Alleen» (Ποτέ δεν πολεμάς μόνος).  Η μουσική και το στυλ του γκρουπ ταιριάζει απόλυτα στο ύφος που  προωθεί το κανάλι - αλλά εκπροσωπεί ολόκληρη την Ολλανδία ή στο τέλος τέλος εκπροσωπεί μόνο ή κυρίως τους τηλεθεατές του TROS;

Ο γνωστός παρουσιαστής και σχολιαστής της Eurovision Paul de Leeuw (θα τον θυμόσαστε ίσως από το ξεδιάντροπο κόρτε που έκανε στον Σάκη όταν έδινε τα αποτελέσματα της χώρας του στην Eurovision της Αθήνας) έκανε πολύ αρνητικές δηλώσεις στις εφημερίδες, όπου κατηγορεί το TROS ότι κατέστρεψε την συμμετοχή της Ολλανδίας στον διαγωνισμό. Συγκεκριμένα, αναφέρεται στην κακή οργάνωση του εθνικού τελικού, στην κακή επιλογή του γκρουπ που εκπροσωπεί ένα πολύ συγκεκριμένο και πεπαλαιωμένο είδος μουσικής, το ολλανδικό φολκ που προωθεί το TROS, όπως έγινε και πέρυσι με το Σαλαλί Σαλαλά, ενώ συνοψίζει λέγοντας ότι το TROS έχει κάνει την Eurovision προσωπική του υπόθεση.

Βέβαια, ο κύριος Καλισπέρμα/de Leeuw δεν μας διευκρινίζει γιατί η χώρα του πάτωνε και όταν ήταν αυτός χωμένος στα της Eurovision λίγα χρόνια πριν....

Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι κάθε κανάλι έχει το κατοχυρωμένο από την EBU δικαίωμα να επιλέγει με όποιο τρόπο εκείνο επιθυμεί τον καλλιτέχνη που θα το εκπροσωπήσει στο διαγωνισμό. Τα υπόλοιπα είναι οι κραυγές κάθε πικραμένου.

[το τραγούδι που επιλέχτηκε]

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νόμπελ Λογοτεχνίας 2025: Ο Ούγγρος συγγραφέας Λάσλο Κρασναχορκάι τιμήθηκε με το βραβείο

Πολιτισμός / Νόμπελ Λογοτεχνίας 2025: Ο Ούγγρος συγγραφέας Λάσλο Κρασναχορκάι τιμήθηκε με το βραβείο

Η επιτροπή σημείωσε ότι ο Κρασναχορκάι βραβεύεται «για τη μαγνητική, εκτενή πρόζα του που με υπομονετική ένταση και φιλοσοφική οξύτητα αποκαλύπτει το χάος, την ειρωνεία και τη μοναξιά του ανθρώπινου πολιτισμού»
LIFO NEWSROOM
Ξεχασμένη συνέντευξη του Τζον Λένον προβάλεται ξανά μετά από 50 χρόνια

Πολιτισμός / «Με παρακολουθούν»: Η ξεχασμένη συνέντευξη του Τζον Λένον που βρέθηκε 50 χρόνια μετά

Μια συνέντευξη του Τζον Λένον που χάθηκε για 50 χρόνια, όπου μιλά για την παρακολούθηση από την κυβέρνηση Νίξον και αποκαλύπτει σκέψεις για τη μουσική και τη ζωή του, προβάλλεται στο Boom Radio για τα 85α γενέθλιά του
LIFO NEWSROOM
To Χειμερινό Αυγό Φαμπερζέ αναμένεται να σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ σε δημοπρασία

Πολιτισμός / To Χειμερινό Αυγό Φαμπερζέ αναμένεται να σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ σε δημοπρασία

Ο οίκος Christie's το κατατάσσει στις πιο πολυτελείς αυτοκρατορικές δημιουργίες των Φαμπερζέ. Το σχεδίασε μια γυναίκα και δικαίως η προσθήκη του σε οποιαδήποτε συλλογή θεωρείται ανεκτίμητη.
LIFO NEWSROOM
Μια καλόψυχη Α.Ι. κι ένας αλαφροΐσκιωτος σκύλος από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Μια ταινία τρόμου με πρωταγωνιστή ένα σκύλο, Τζάρεντ Λέτο αλλά και Έμα Τόμσον από αύριο στα σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ντόλι Πάρτον: Η αδελφή της ζητά προσευχές για την υγεία της βασίλισσας της country

Πολιτισμός / Ντόλι Πάρτον: Η αδελφή της ζητά προσευχές για την υγεία της βασίλισσας της country

Η Ντόλι Πάρτον αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας και αναβάλει τη μεγάλη της περιοδεία στο Λας Βέγκας. Η αδελφή της ζητά προσευχές από τους θαυμαστές, ενώ η τραγουδίστρια παραμένει αισιόδοξη πως «ο Θεός απλώς της ζητά να επιβραδύνει»
LIFO NEWSROOM
Τέιλορ Σουίφτ: Eκτός υποψηφιοτήτων στα Grammy για πρώτη φορά μετά από 18 χρόνια

Πολιτισμός / Τέιλορ Σουίφτ: Η απάντησή της στα σχόλια για το νέο της άλμπουμ

«Ο καθένας έχει δικαίωμα να νιώθει ακριβώς όπως θέλει, ο στόχος μας ως καλλιτέχνες είναι να λειτουργούμε σαν καθρέφτης», αναφέρει για τα σχόλια που απέσπασε το νέο της άλμπουμ, «The Life of a Showgirl»
LIFO NEWSROOM
Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Πολιτισμός / Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Ο αντισυμβατικός Ιάπωνας που εξυμνεί την avant-garde αισθητική μέσα από υπερμεγέθεις, ασύμμετρες σιλουέτες και τη διαχρονική του αφοσίωση στο μαύρο, συνεχίζει στα 82 του χρόνια να παλεύει «θυμωμένος αλλά ακούραστος» για την ουσία και την αλήθεια της μόδας
LIFO NEWSROOM
Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Πολιτισμός / Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Ο Βασίλης Μπισμπίκης αναβιώνει το αριστούργημα του Τζον Στάινμπεκ στο νέο Cartel στο Αιγάλεω, υπογράφοντας μια ωμή, ρεαλιστική και συναισθηματικά φορτισμένη σκηνοθεσία που φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον αγώνα των απλών ανθρώπων για αξιοπρέπεια και ελπίδα
LIFO NEWSROOM