Η Βιέννη προσπαθεί να σώσει το δικό της Salvator Mundi του Τιτσιάνο

Η Βιέννη προσπαθεί να σώσει το δικό της Salvator Mundi του Τιτσιάνο Facebook Twitter
Τισιανός, Χριστός με την υδρόγειο, 1520/30. Kunsthistorisches Museum, Βιέννη.
0

«Βοηθήστε μας να αποκαταστήσουμε το βιεννέζικο Salvator Mundi και να ανακαλύψουμε ξανά ένα αριστούργημα του Τιτσιάνο για το μουσείο Ιστορίας της Τέχνης».

Με αυτή την πρόκληση προς τους φίλους της τέχνης και των έργων του Τιτσιάνο, το μουσείο επιχειρεί να αποκαταστήσει το δικό του έργο «Χριστός με την υδρόγειο» ή γνωστό ως Salvator Mundi, ένα θρησκευτικό έργο του Τιτσιάνο που μέχρι σήμερα πολύ λίγοι είχαν προσέξει.

Πρόκειται για ένα έργο που για πολύ καιρό είχε θεωρηθεί ότι προέρχεται από το εργαστήριο του Τιτσιάνο. Πρόσφατα, ωστόσο, η απόδοση στον ίδιο τον μεγάλο δάσκαλο συζητείται όλο και περισσότερο στους κύκλους των ειδικών.

Θα ήταν πραγματικά ένα σημαντικό γεγονός  για το Μουσείο Kunsthistorisches εάν η έρευνα επιβεβαίωνε την απόδοση του πίνακα στον Τιτσιάνο. Αυτό θα μας επέτρεπε να προσθέσουμε άλλο ένα έργο στο υπέροχο, πλούσιο απόθεμα του Ενετού δασκάλου.

Στο πλαίσιο ενός ερευνητικού έργου για τα έργα του Τιτσιάνο, το οποίο υποστηρίχθηκε από το Ταμείο Προώθησης της Επιστημονικής Έρευνας (FWF), οι πίνακες μπορούν να ακτινογραφηθούν και να εξεταστούν με τη βοήθεια τεχνικών με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα των αναλύσεων οδήγησαν σε εξαιρετικά κατατοπιστικά ευρήματα σχετικά με το βιεννέζικο Salvator Mundi.

Η Βιέννη προσπαθεί να σώσει το δικό της Salvator Mundi του Τιτσιάνο Facebook Twitter
Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα των αναλύσεων οδήγησαν σε εξαιρετικά κατατοπιστικά ευρήματα σχετικά με το βιεννέζικο Salvator Mundi. © KHM Museum Association.”

Αυτός ο πίνακας όμως κρύβει κάτω από την επιφάνειά του και άλλα μυστικά. Μια εντελώς διαφορετική σύνθεση, μια Μαντόνα και Θείο βρέφος που μέρη του μπορούν να συνδεθούν και με άλλα έργα του Τιτσιάνο όπως και ενδείξεις της χαρακτηριστικής μεθόδου εργασίας του όπως η μετακίνηση των μορφών και η αλλαγή της στάσης τους.

Η προσεκτική εξέταση των λεπτομερειών αποκαλύπτει όλο και πιο καθαρά την ατομική γραφή του Τιτσιάνο, αλλά οι προηγούμενες παρεμβάσεις στον πίνακα δυσχεραίνουν την απόδοση όσο και την αποκατάστασή του.

Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων αποκαταστάσεων, η εικόνα πιέστηκε πολύ, ισοπεδώνοντας την επιφάνεια των αρχικών στρωμάτων χρώματος. Επιπλέον, έγινε ρετούς, το οποίο στο μεταξύ άλλαξε το χρώμα του έργου σε πιο σκούρο. Η αφαίρεση όλων αυτών των παρεμβάσεων θα οδηγούσε με περισσότερη σαφήνεια στη ζωγραφική ποιότητα του πίνακα και θα παρείχε σημαντικές γνώσεις για μια πιθανή απόδοσή του στον Τιτσιάνο.

Το στοίχημα της αποκατάστασης για το Μουσείο έχει ξεκινήσει.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ρωμαϊκό ψηφιδωτό

Πολιτισμός / Ένταλμα σύλληψης για έμπορο που πούλησε λεηλατημένες αρχαιότητες από τη Μέση Ανατολή

Έχει κατηγορηθεί για εμπορία «εκατοντάδων κομματιών» που φέρεται να διακινήθηκαν λαθραία από τον εμπόλεμο Λίβανο, τη Συρία και τη Λιβύη και τα οποία διατηρούσε στις κατοικίες του κοντά στη Βηρυτό και στην Τρίπολη, το Μανχάταν, το Παρίσι και το Ντουμπάι.
THE LIFO TEAM
Η πανσέληνος του Αυγούστου 2022 σε επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, ιστορικούς τόπους και μνημεία

Πολιτισμός / Η πανσέληνος του Αυγούστου 2022 σε επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, ιστορικούς τόπους και μνημεία

Φέτος, εκατό χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, η διοργάνωση είναι αφιερωμένη στο γεγονός της Εξόδου του ελληνισμού από τη Μικρά Ασία και του ίχνους που άφησε στη συλλογική μνήμη

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ