Γλυπτά του Παρθενώνα: Υπέρ του δανεισμού τους στο Μουσείο της Ακρόπολης οι Times

Γλυπτά του Παρθενώνα: Υπέρ του δανεισμού τους στο Μουσείο της Ακρόπολης οι Times Facebook Twitter
Γλυπτά του Παρθενώνα / Φωτ. αρχείου: EPA
0

Σε ακόμα μία παρέμβαση προχώρησε η Βρετανική Επιτροπή για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα (BCRPM), με αφορμή το σημερινό κύριο άρθρο των Times. 

Στο κύριο άρθρο τους, οι Τάιμς του Λονδίνου επιστρέφουν στο 1816 και στη βρετανική κοινοβουλευτική επιτροπή που διορίστηκε για να διερευνήσει την απόκτηση Γλυπτών του Παρθενώνα από την Ακρόπολη από τον Λόρδο Έλγιν, τότε πρεσβευτή της Βρετανίας στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Είχε προσπαθήσει, όπως σημειώνει το άρθρο, να αποτρέψει την αλλοίωση και την καταστροφή των αγαλμάτων μεταφέροντάς τα σε ασφαλές μέρος και ισχυρίστηκε ότι το έκανε με την άδεια των αρχών. Η εν λόγω επιτροπή, η οποία απάλλαξε τον Έλγιν από κάθε κατηγορία, φρόντισε να τονίσει την καλλιτεχνική αξία των Γλυπτών. Αυτά ήταν, όπως διαπίστωσε η επιτροπή, μεταξύ «των πιο εξαίρετων μνημείων της αρχαιότητας».

Η έγκυρη βρετανική εφημερίδα τάσσεται υπέρ του δανεισμού των Γλυπτών του Παριθενώνα στην Ελλάδα και της επιστροφής τους στο  Μουσείο της Ακρόπολης, εξηγώντας πως πρόκειται για «ένα ίδρυμα που δημιουργήθηκε για το σκοπό αυτό, και είναι προφανές ότι είναι χρήσιμο να εκτίθενται όλα αυτά τα αντικείμενα μαζί». «Συνεπώς, τα συμφέροντα των φίλων της τέχνης θα εξυπηρετούνταν καλύτερα με έναν δανεισμό των μαρμάρων στην Ελλάδα. Θα μπορούσαν τότε να εκτεθούν στην Αθήνα χωρίς να εγείρονται τεχνικά επιχειρήματα σχετικά με την ιδιοκτησία που θα μπορούσαν να επιτύχουν ελάχιστα πράγματα εκτός από το να γεμίσουν τις τσέπες των δικηγόρων» τονίζουν οι Times.

Σημειώνουν επίσης πως σε απάντησή του σε κοινοβουλευτική ερώτηση, ο Κρις Μπράιαντ -ο Βρετανός υπουργός Πολιτισμού- δήλωσε ότι ο δανεισμός των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι «θέμα των διαχειριστών» του Βρετανικού Μουσείου και σημείωσε ότι ο Τζορτζ Όσμπορν, ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου, επιδιώκει μια «εποικοδομητική συνεργασία» με τους Έλληνες υπουργούς.

«Πρόκειται για αλλαγή τόνου σε σχέση με τη θέση της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία επιδόθηκε σε δημόσιο διπλωματικό καβγά πέρυσι, όταν ο Έλληνας πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα μάρμαρα σε συνέντευξή του στα μέσα ενημέρωσης. Είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, προς μια ρύθμιση που θα προωθήσει την εκτίμηση της αρχαιότητας και το κύρος της Βρετανίας μεταξύ των εταίρων της» καταλήγει το κύριο άρθρο των Times.

Η Βρετανική Επιτροπή για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα (BCRPM) συμφωνεί απολύτως με το κύριο άρθρο των Times. «Το να βλέπεις τα σωζόμενα γλυπτά αυτής της απαράμιλλης συλλογής να εκτίθενται από τη σωστή πλευρά, με άμεση θέα στον Παρθενώνα, είναι μαγικό και αναζωογονητικό» σχολιάζει η BCRPM, με ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρουσιάστηκε η ψηφιακή πύλη «Συλλογές Τατοΐου» – Ένα έργο που «ξεκλειδώνει» την ιστορία ενός αιώνα

Πολιτισμός / Παρουσιάστηκε η ψηφιακή πύλη «Συλλογές Τατοΐου» – Ένα έργο που «ξεκλειδώνει» την ιστορία ενός αιώνα

Η υπουργός, Λίνα Μενδώνη, υπενθύμισε ότι το κτήμα του Τατοΐου, αν και είχε «σημαντική ιστορική και περιβαλλοντική αξία», παρέμενε για δεκαετίες αναξιοποίητο
LIFO NEWSROOM
Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Πολιτισμός / Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Το θρυλικό σόου επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, σηματοδοτώντας τη δεύτερη χρονιά του μεγάλου comeback του μετά την εξαετή παύση και την επανεκκίνηση του 2024, με μία ηχηρή ωστόσο απουσία
LIFO NEWSROOM
Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Πολιτισμός / Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Το «Baby Reindeer» είναι μια δραματική μαύρη κωμωδία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ρίτσαρντ Γκαντ, ο οποίος υπήρξε θύμα εμμονικής παρακολούθησης από μια γυναίκα
LIFO NEWSROOM
Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM