Forbes: Οι δισεκατομμυριούχοι «νικητές» και «ηττημένοι» του 2020

Forbes: Οι δισεκατομμυριούχοι «νικητές» και «ηττημένοι» του 2020 Facebook Twitter
Κανείς δεν είχε καλύτερη χρονιά από τον Έλον Μασκ. EPA/HANNIBAL HANSCHKE
0

Το 2020 υπήρξε δύσκολη χρονιά με τον κορωνοϊό να μετρά 1.6 εκατομμύρια νεκρούς παγκοσμίως, προκαλώντας διεθνή lockdowns που οδήγησαν σε άνευ προηγουμένου απώλεια θέσεων εργασίας και οικονομική καταστροφή. 

Οι δισεκατομμυριούχοι του πλανήτη, ωστόσο, τα πήγαν παραδόξως καλύτερα. Πάνω από το 60% των περισσότερων από 2.200 δισεκατομμυριούχων παγκοσμίως έγιναν πλουσιότεροι μες στη χρονιά, με μόλις το 36% να γίνεται φτωχότερο. Την ίδια στιγμή, μόνο οι πέντε πιο κερδισμένοι έγιναν συνδυαστικά κατά 310.5 δισεκ. δολάρια πλουσιότεροι. 

Κανείς δεν είχε όμως καλύτερη χρονιά από τον Έλον Μασκ, που στις αρχές του 2020 η περιουσία του άγγιζε τα 26.6 δισεκ. δολάρια φτάνοντας τα 136.9 δισεκ. δολάρια τον Δεκέμβριο και έγινε ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη. 

Οι δυο πλουσιότεροι από τον Μασκ δεν τα πήγαν επίσης καθόλου άσχημα. Ο Τζεφ Μπέζος (περιουσία: 182.2 δισεκ. δολάρια) έγινε κατά 67.5 δισεκ. δολάρια πλουσιότερος μέσα στη χρονιά καθώς οι «καθηλωμένοι» στο σπίτι καταναλωτές λόγω κορωνοϊού επένδυσαν ακόμη περισσότερο στα προϊόντα της Amazon. Τον Αύγουστο, ο Τζεφ Μπέζος έγινε ο πρώτος άνθρωπος στην ιστορία με περιουσία μεγαλύτερη των 200 δισεκ. δολαρίων. 

Την ίδια στιγμή, ο Μπερνάρ Αρνό (περιουσία: 146.3 δισεκ. δολάρια), πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, της μεγαλύτερης εταιρία πολυτελών ειδών, πρόσθεσε επιπλέον 35 δισεκ. δολάρια στην περιουσία του εν μέσω πανδημίας. Η LVMH κατέγραψε πτώση στις διεθνείς χρηματιστηριακές αγορές στην αρχή της πανδημίας, καταγράφοντας μειωμένες πωλήσεις, αλλά ανέκαμψε, κυρίως λόγω brands της όπως Dior και Louis Vuitton.

Κι ενώ οι κερδισμένοι της χρονιάς απολαμβάνουν τα αυξημένα κέρδη τους, οι απώλειες για τους οικονομικά «ηττημένους» του 2020 είναι από την άλλη πλευρά μέτριες. Οι δισεκατομμυριούχοι που έχασαν τα περισσότερα ήταν ο Μεξικανός μεγαλοεπιχειρηματίας των τηλεπικοινωνιών Κάρλος Σλιμ και ο μεγιστάνας των καζίνο Σέλντον Άντελσον, με απώλειες 5 δισεκ. δολαρίων έκαστος. Συνολικά οι πέντε μεγαλύτεροι δισεκατομμυριούχοι έχασαν 23.7 δισεκ. δολάρια.  

Οι νικητές του 2020

Elon Musk: Κέρδισε $110.3 δισεκ. (Περιουσία: $136.9 δισεκ.)

Jeff Bezos: Κέρδισε $67.5 δισεκ. (Περιουσία: $182.2 δισεκ.)

Nongfu Spring Chairman Zhong Shanshan: Κέρδισε $60.5 δισεκ. (Περιουσία: $62.5 δισεκ.)

Dan Gilbert: Κέρδισε $37.1 δισεκ. (Περιουσία: $43.9 δισεκ.)

Bernard Arnault: Κέρδισε $35 δισεκ. (Περιουσία: $146.3 δισεκ.)

Οι ηττημένοι του 2020

Carlos Slim Helú: Έχασε 5 δισεκ. δολάρια (Περιουσία: $58.2 δισεκ.)

Sheldon Adelson: Έχασε 5 δισεκ. δολάρια (Περιουσία: $35.1 δισεκ.)

Sun Hongbin: Έχασε 4.8 δισεκ. δολάρια (Περιουσία: $8.1 δισεκ.)

Hui Ka Yan: Έχασε 4.6 δισεκ. δολάρια (Περιουσία: $27.7 δισεκ.)

Harold Hamm: Έχασε 4.3 δισεκ. δολάρια (Περιουσία: $5.6 δισεκ.)

Με πληροφορίες από Forbes

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια έκθεση με τα άγνωστα και σπάνια υφάσματα που σχεδίασε ο Άντι Γουόρχολ

Πολιτισμός / Μια έκθεση με τα άγνωστα και σπάνια υφάσματα που σχεδίασε ο Άντι Γουόρχολ

Για πρώτη φορά στην Ιταλία, εκτίθενται άγνωστες μέχρι σήμερα δημιουργίες του Άντι Γουόρχολ από τη δεκαετία του ’50, αποκαλύπτοντας μια σχεδόν άγνωστη πλευρά του καλλιτέχνη: εκείνη του γραφίστα μόδας και σχεδιαστή υφασμάτων.
LIFO NEWSROOM
Ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν τιμάται μετά θάνατον με αστέρι στη Λεωφόρο της Δόξας του Χόλιγουντ

Πολιτισμός / Ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν τιμάται μετά θάνατον με αστέρι στη Λεωφόρο της Δόξας του Χόλιγουντ

Η προσθήκη του ονόματος του Τσάντγουικ Μπόουζμαν στη Λεωφόρο της Δόξας θεωρείται μία από τις πιο συγκινητικές και δίκαιες αναγνωρίσεις της κινηματογραφικής βιομηχανίας
LIFO NEWSROOM
Η ισλανδική γλώσσα «σβήνει» από την τεχνητή νοημοσύνη και τα αγγλικά media

Πολιτισμός / Η ισλανδική γλώσσα «σβήνει» από την τεχνητή νοημοσύνη και τα αγγλικά media

Πρώην πρωθυπουργός της Ισλανδίας προειδοποιεί ότι η νεολαία εκτίθεται σχεδόν αποκλειστικά σε αγγλόφωνο περιεχόμενο μέσω TikTok και YouTube, απειλώντας με «ουσιαστική εξαφάνιση» της γλώσσας μέσα σε μία γενιά
LIFO NEWSROOM